2018-06-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
0.55 in i filmen: "..that a plane meant to be lighter than air could cut through steel"??
Det verkar vara riktiga superforskare som satt ihop den där filmen vill jag lova....

Ett litet stridsflygplanet som åker in i en armerad 2 meter tjock betongklump, satt på en vagga, för att kunna absorbera energin från flygplanet, är inte ens nästan jämförbart med när man kör ett passagerarplan rätt in i statiskt upphängda stålbalkar med ett par cm tjock gods..
Väggen är inte ens av stål dock. Spelar ingen roll enligt dig?
Citera
2018-06-28, 16:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Väggen är inte ens av stål dock. Spelar ingen roll enligt dig?

Vilken vägg pratar du om? WTC's perimeterbalkar var av stål.
Flygplanet var av flygplansaluminium vilket är legeringar av samma styrka som stål, men med högre flexibilitet.
Citera
2018-06-28, 16:55
Medlem
Citat:
Vilken vägg pratar du om? WTC's perimeterbalkar var av stål.
Flygplanet var av flygplansaluminium vilket är legeringar av samma styrka som stål, men med högre flexibilitet.
Demonstrationsväggen var inte av stål. Den väggen du säger är 5meter.
Citera
2018-06-28, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Demonstrationsväggen var inte av stål. Den väggen du säger är 5meter.

??? Jag har inte ens nämnt några 5 meter tjocka stålväggar överhuvudtaget.
Citera
2018-06-28, 17:15
Medlem
Citat:
??? Jag har inte ens nämnt några 5 meter tjocka stålväggar överhuvudtaget.
Aha jag har läst fel och du nämnde också att den väggen var av betong. Missade det också.
Citera
2018-07-19, 13:56
Medlem
Hittade inget om detta tidigare i tråden.

I en artikel ifrån Kanadas Globe And Mail publicerad 13/10-01 (Uppdaterad 14/4-18?!?) står det om ett plan som skulle lyfta från Toronto på väg mot New York morgonen den 11/9. Resan ställdes in minuter efter att man hörde vad som hände i New York.

Den 14 september hittar man 2st "X-Acto"-knivar på samma plan.

https://www.theglobeandmail.com/news/national/box-cutters-on-sept-11-air-canada-ny-flight/article18418858/

The Globe has learned that over the past few weeks, RCMP investigators have visited most of the passengers on Flight 704.

One passenger who was on board the aircraft confirmed yesterday that the Mounties had come to his home. "They asked me if I had noticed anything suspicious . . . if I remember anyone who looked suspicious."

The passenger, who asked not to be identified, said he was instructed by police not to speak to anyone about the investigation.

"I asked them why they were asking questions and they told me box cutters were found under some of the seats.
It's pretty scary to know that I was on a flight to New York on Sept. 11 and box cutters were under some seats."

För oss som är tveksamma på den officiella historien om Building 7, kan detta plan varit tänkt att användas på Building 7? Risken att plocka bort dom redan planterade bomberna i byggnaden ansågs för hög efter att planet blivit inställt så man valde att spränga byggnaden ändå?

Eller kan det ha funnits flera mål den dagen?
Senast redigerad av tlk00 2018-07-19 kl. 14:06.
Citera
2018-07-19, 19:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Hittade inget om detta tidigare i tråden.

I en artikel ifrån Kanadas Globe And Mail publicerad 13/10-01 (Uppdaterad 14/4-18?!?) står det om ett plan som skulle lyfta från Toronto på väg mot New York morgonen den 11/9. Resan ställdes in minuter efter att man hörde vad som hände i New York.

Den 14 september hittar man 2st "X-Acto"-knivar på samma plan.

https://www.theglobeandmail.com/news/national/box-cutters-on-sept-11-air-canada-ny-flight/article18418858/

The Globe has learned that over the past few weeks, RCMP investigators have visited most of the passengers on Flight 704.

One passenger who was on board the aircraft confirmed yesterday that the Mounties had come to his home. "They asked me if I had noticed anything suspicious . . . if I remember anyone who looked suspicious."

The passenger, who asked not to be identified, said he was instructed by police not to speak to anyone about the investigation.

"I asked them why they were asking questions and they told me box cutters were found under some of the seats.
It's pretty scary to know that I was on a flight to New York on Sept. 11 and box cutters were under some seats."

För oss som är tveksamma på den officiella historien om Building 7, kan detta plan varit tänkt att användas på Building 7? Risken att plocka bort dom redan planterade bomberna i byggnaden ansågs för hög efter att planet blivit inställt så man valde att spränga byggnaden ändå?

Eller kan det ha funnits flera mål den dagen?

Redan av den enkla anledningen att det borde varit extremt svårt att träffa den i omgivningarna relativt låga byggnaden wtc7 med mågot snabbare än en helikopter, samt byggnadens minimala symbolvärde, skulle jag sätta varenda öre i hela världen på att planet var avsett för ett annat mål - om det alls var tänkt för attacken. Det är väl ungefär lika troligt att planet var tänkt att krascha in i den lilla st. Nicholas Church som också totalraserades av attacken.
Citera
2018-07-19, 19:56
Medlem
Citat:
Redan av den enkla anledningen att det borde varit extremt svårt att träffa den i omgivningarna relativt låga byggnaden wtc7 med mågot snabbare än en helikopter, samt byggnadens minimala symbolvärde, skulle jag sätta varenda öre i hela världen på att planet var avsett för ett annat mål - om det alls var tänkt för attacken. Det är väl ungefär lika troligt att planet var tänkt att krascha in i den lilla st. Nicholas Church som också totalraserades av attacken.

Ett svar jag förväntade mig utav dig, hade detta dock hänt för 17 år sedan, att ett plan kraschat i Building 7, hade du ändå suttit här idag och försvarat händelsen.

Om nu ett plan lyckades krasha i Pentagon, som är 22m högt, borde det inte vara några problem att krasha in i en byggnad som är 226m.

Att du jämför Building 7 med en kyrka på 11m är bara riktigt dumt..
Citera
2018-07-19, 20:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ett svar jag förväntade mig utav dig, hade detta dock hänt för 17 år sedan, att ett plan kraschat i Building 7, hade du ändå suttit här idag och försvarat händelsen.

Om nu ett plan lyckades krasha i Pentagon, som är 22m högt, borde det inte vara några problem att krasha in i en byggnad som är 226m.

Att du jämför Building 7 med en kyrka på 11m är bara riktigt dumt..

Ehh.. vad har du för byggnader RUNT Pentagon som försvårar inflygning?
Nä just det - inga.. Pentagon ligger t.o.m tvärs över gatan från en stor flygplats så det är ju bara att ”gå in för landning”.

Och hur såg det ut runt wtc7?
https://images.google.se/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Furbanlogic.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2FUrbanDatSolutionsM ap 4.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Furbanlogic.org%2Frol e-as-emergency-responder-after-september-11th-attacks%2F &docid=sGdoK9mrt3O3lM&tbnid=9RM6tKmzci4VOM%3A&vet= 1&w=750&h=550&hl=sv-se&source=sh%2Fx%2Fim

Oavsett detta så hade wtc7 fortfarande närmast noll symbolvärde om man jämför med t.ex vita huset, frihetsgudinnan, empire state building, Times Square, Capitolium osv osv..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-07-19 kl. 20:22.
Citera
2018-07-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ehh.. vad har du för byggnader RUNT Pentagon som försvårar inflygning?
Nä just det - inga.. Pentagon ligger t.o.m tvärs över gatan från en stor flygplats så det är ju bara att ”gå in för landning”.

Och hur såg det ut runt wtc7?
https://images.google.se/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Furbanlogic.org%2Fwp-content%2Fuploads%2F2013%2F05%2FUrbanDatSolutionsM ap 4.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Furbanlogic.org%2Frol e-as-emergency-responder-after-september-11th-attacks%2F &docid=sGdoK9mrt3O3lM&tbnid=9RM6tKmzci4VOM%3A&vet= 1&w=750&h=550&hl=sv-se&source=sh%2Fx%2Fim

Oavsett detta så hade wtc7 fortfarande närmast noll symbolvärde om man jämför med t.ex vita huset, frihetsgudinnan, empire state building, Times Square, Capitolium osv osv..

Har lite svårt att hitta några bra överblicksbilder på hur det såg ut runt platsen, men om jag tar din bild t.ex, https://imgur.com/a/ZyaoUAA så är lite mindre än halva huset högre än dom närmaste husen. Jag jämför fortfarande de (ca 100m) mot ynka 22m.

Det andra pilen är väl ungefär kyrkans storlek som du jämförde med först, vilket är sinnesjukt.

Jag tog Building 7 som exempel just eftersom jag tror alla hus togs ner med sprängämnen, men detta är inget jag tänker disskutera med dig. Jag håller med om att det fanns mera väsentliga mål.

Hursomhelst tycker jag planet som blev inställt är väldigt intressant och bör nämnas i tråden.
Citera
2018-07-19, 23:09
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det andra pilen är väl ungefär kyrkans storlek som du jämförde med först, vilket är sinnesjukt.

Jag tog Building 7 som exempel just eftersom jag tror alla hus togs ner med sprängämnen, men detta är inget jag tänker disskutera med dig. Jag håller med om att det fanns mera väsentliga mål.
Okej, så du tror att kyrkan revs med sprängmedel, trots att det fanns mer väsentliga mål?
Citera
2018-07-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Okej, så du tror att kyrkan revs med sprängmedel, trots att det fanns mer väsentliga mål?

Verkligen inte, jag menade givetvis tornen samt Building 7 när jag skrev alla hus, ursäkta ifall jag skrev oklart.
Senast redigerad av tlk00 2018-07-19 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in