2018-09-11, 21:12
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Detta är så himla sant! Det är riktigt konstigt, kvinnlig till manlig attraktion är inte objektiv alls. En snygg man är inte en snygg man för att han är snygg, men för att han är snyggare än de flesta andra, i princip.

En kvinna verkar kunna vara attraherad av alla sorter av män, så länge hon känner att hon inte kan få nåt bättre och mannen är bättre än henne, så kan hon minsann bli kåt på honom. Men det ögonblick hon märker att hon kan få bättre män, då blir helt plötsligt alla män som är sämre än dessa män helt osynliga för henne, även om hon "i en annan värld" utan bekräftelsen av dessa snygga män, inte hade haft några problem alls att bli kåt och attraherad av en mer medelmåtta till man.

Attraktionen är typ dynamisk, inte statisk, den är hela tiden relativ till vad hon tror hon kan få, vad hon känner sig värd.

Jävligt sjukt fenomen.

Precis. Kvinnans attraktion till mannen är relativ och dynamisk, medan mannens är statisk och objektiv. Och det beror ju som sagt på att mannen är ful och kvinnan vacker i grunden. En riktig hunk till man kan anses snygg av många kvinnor, men det finns samtidigt många kvinnor som tycker samma man är medelmåttig eller rentav ful. En vacker kvinna är 100% av män eniga i att hon åtminstone är snygg, ingen skulle säga medel eller ful.
Det är dock konstigt hur du som bög kan inse detta när inga kvinnor kan betrakta sin attraktion till män objektivt och se det konstiga.
Citera
2018-09-11, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Precis. Kvinnans attraktion till mannen är relativ och dynamisk, medan mannens är statisk och objektiv. Och det beror ju som sagt på att mannen är ful och kvinnan vacker i grunden. En riktig hunk till man kan anses snygg av många kvinnor, men det finns samtidigt många kvinnor som tycker samma man är medelmåttig eller rentav ful. En vacker kvinna är 100% av män eniga i att hon åtminstone är snygg, ingen skulle säga medel eller ful.
Det är dock konstigt hur du som bög kan inse detta när inga kvinnor kan betrakta sin attraktion till män objektivt och se det konstiga.

Kvinnors hjärnuppsättning är inte som män, dom klarar inte av att analysera sitt egna beteende på ett sätt som män gör. En man som är insatt kan analysera en kvinnas beteende mycket mycket bättre än hon själv. Jag tror det är för att hennes känslor alltid kommer i vägen, det har vi sett otroligt många exempel på i dessa trådar av kvinnliga debattörer.
Citera
2018-09-13, 07:17
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Fast män tänker ju exakt likadant, det är ju inte på något sätt ett exklusivt beteende för kvinnor.
Attraktion är ju dynamisk, hur skulle det annars sett ut?

Men jag kan tala om vad många kvinnor skattar högre än ett vackert utseende: Livskompetens.
Män som klarar av att sköta en vardag utan att balla ur.
Tex laga mat, betala räkningar, tvätta, ta hand om barn, sköta ett jobb, skicka in deklarationen i tid osv osv.

Många män är jättebebisar som inte klarar av dessa vardagliga ting, och det om något är väldigt avtändande.

Hellre en man med lite alldagligt utseende som är snäll och livskompetent än en hunk som inte vet hur man startar en tvättmaskin.

Sedan kan man ju attraheras av en snygg man, men det betyder ju inte att man släpper den man har och hoppar i säng med honom.
Så fungerar ju ni killar också. Ni kan ha världens vackraste fru, men tycker ändå om att titta på andra tjejer.
Skillnaden statistisk sett, om man får sticka ut hakan lite, är väl att ni oftare än kvinnor agerar på denna ingivelse och faktiskt hoppar i säng med tjejen i fråga.
Citera
2018-09-13, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evinta

Men jag kan tala om vad många kvinnor skattar högre än ett vackert utseende: Livskompetens.
Män som klarar av att sköta en vardag utan att balla ur.
Tex laga mat, betala räkningar, tvätta, ta hand om barn, sköta ett jobb, skicka in deklarationen i tid osv osv.

Hahahha alltså du tror själv på det du säger eller? Hahahahaha!!!!!!
Citera
2018-09-13, 12:31
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Hahahha alltså du tror själv på det du säger eller? Hahahahaha!!!!!!

Fråga vilken kvinna som helst, du arge man
Citera
2018-09-13, 12:43
Bannlyst
Citat:
Fråga vilken kvinna som helst, du arge man

Ja för ni är ju verkligen kända för att säga som det är, du måste ju vara oerhört pantad om du påstår att kvinnor föredrar en man som "kan passa barnen!!" istället för en hunk. Dra ut på krogen eller gå in på tinder så får vi se vem det är som knullar 50 brudar på ett år och vem som får gå hem och runka med sina tårar.

Hur fan kan ni vara så verklighetsfrånvända?
Citera
2018-09-13, 12:55
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Ja för ni är ju verkligen kända för att säga som det är, du måste ju vara oerhört pantad om du påstår att kvinnor föredrar en man som "kan passa barnen!!" istället för en hunk. Dra ut på krogen eller gå in på tinder så får vi se vem det är som knullar 50 brudar på ett år och vem som får gå hem och runka med sina tårar.

Hur fan kan ni vara så verklighetsfrånvända?

Du drar allt till sådana ytterligheter.
Jag sade inte att jag vill ha en mjuk dagisfröken till man, utan en som är livskompetent. Vuxen.
En bra man som är hel och ren och vet hur livet fungerar är bättre än en hunk med noll koll.

Sedan ska han ju inte se ut som ringaren i Notre Dame kanske, men behöver absolut inte vara fotomodellsnygg.
Citera
2018-09-13, 13:09
Bannlyst
Citat:
Du drar allt till sådana ytterligheter.
Jag sade inte att jag vill ha en mjuk dagisfröken till man, utan en som är livskompetent. Vuxen.
En bra man som är hel och ren och vet hur livet fungerar är bättre än en hunk med noll koll.

Sedan ska han ju inte se ut som ringaren i Notre Dame kanske, men behöver absolut inte vara fotomodellsnygg.

Men du gör ju själv svart å vitt? Varför skulle en hunk ha "noll koll" ? Finns ändlöst med hunkar som är helt normala å "kompetenta", kan för dig garantera att dom för något så ofantligt många fler tjejer ä killar som inte är hunkar.
Citera
2018-09-13, 13:19
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Men du gör ju själv svart å vitt? Varför skulle en hunk ha "noll koll" ? Finns ändlöst med hunkar som är helt normala å "kompetenta", kan för dig garantera att dom för något så ofantligt många fler tjejer ä killar som inte är hunkar.

Jag sade inte att alla hunks har noll koll, herregud.

Men att snygga killar som dessutom är livskompetenta får ligga mer än fula och inte så kompetenta killar är väl ändå inte konstigt? Det förtjänar de i så fall.

Eller ska jag gå ut på krogen och hitta den sorgligaste lilla varelse jag ser och släpa hem honom bara för att fula, misslyckade killar också borde få ligga ibland. Ta en för laget liksom (ert lag dessutom).

Hahaha, alltså du är så rolig
Citera
2018-09-13, 13:28
Bannlyst
Citat:
Jag sade inte att alla hunks har noll koll, herregud.

Men att snygga killar som dessutom är livskompetenta får ligga mer än fula och inte så kompetenta killar är väl ändå inte konstigt? Det förtjänar de i så fall.

Eller ska jag gå ut på krogen och hitta den sorgligaste lilla varelse jag ser och släpa hem honom bara för att fula, misslyckade killar också borde få ligga ibland. Ta en för laget liksom (ert lag dessutom).

Hahaha, alltså du är så rolig

Öh ja, men snygga killar som INTE är "livskompetenta" får ligga MYCKET MER än fula killar som är det, det är det vi pratar om, hur ytliga ni kvinnor är.

Faktorn handlar inte om deras jävla "livskompetens", det handlar om deras HUNKIGHET, hur sen deras personlighet är är rätt jävla irrelevant.
Citera
2018-09-13, 13:47
Medlem
Evintas avatar
Citat:
Öh ja, men snygga killar som INTE är "livskompetenta" får ligga MYCKET MER än fula killar som är det, det är det vi pratar om, hur ytliga ni kvinnor är.

Faktorn handlar inte om deras jävla "livskompetens", det handlar om deras HUNKIGHET, hur sen deras personlighet är är rätt jävla irrelevant.

För ett ons kan jag väl säga att utseendet spelar stor roll. Men å andra sidan inträffar det (för normala tjejer) väldigt sällan och då kl 3 på morgonen med massa drinkar i kroppen oftast.

Men när man letar efter någon att ha ett förhållande med, går man inte enbart efter utseendet, utan till större del på personliga egenskaper. Där är deras "hunkighet" inte lika mycket värd.

Sedan har givetvis mindre snygga killar svårare att nå fram till tjejer (oftast på grund av dåligt självförtroende), men det gäller mindre snygga tjejer också.

Om du tycker tjejer är ytliga förresten, så betänk det här.
Går jag ut på krogen med djup urringning har jag killar som flugor på mig hela kvällen. Men om jag går ut med en blus som inte avslöjar särskilt mycket får man vara ifred i större utsträckning.

Så ju mer jag visar av mina tuttar, desto fler killar blir intresserade. Vad säger det om er ytlighet?

Jag tror du har haft otur och träffat lite ytliga tjejer som inte varit ute efter något seriöst. Men ytliga människor kommer du alltid träffa på, både bland män och kvinnor.
Citera
2018-09-13, 13:56
Bannlyst
Citat:
För ett ons kan jag väl säga att utseendet spelar stor roll. Men å andra sidan inträffar det (för normala tjejer) väldigt sällan och då kl 3 på morgonen med massa drinkar i kroppen oftast.

Jaha så när ni ska bli knullade så vill ni minsann ha en snygging, men annars gåre bra med en "average man" ? Hur tror du det känns för average män att vara i förhållande med en tjej som när det kommer till sex föredrar nån som är en jävla hunk å har haft massa sex med såna?

Å förresten så sker one night stands sjuk ofta idag, hur gammal är du egentligen? Har du hört talats om tinder och "hook up culture" ? Kvinnorna blir knullade som fan av massa hunkar som har monopol på dom alla i princip. Vidrigt är det.

Citat:
Om du tycker tjejer är ytliga förresten, så betänk det här.
Går jag ut på krogen med djup urringning har jag killar som flugor på mig hela kvällen. Men om jag går ut med en blus som inte avslöjar särskilt mycket får man vara ifred i större utsträckning.

Så ju mer jag visar av mina tuttar, desto fler killar blir intresserade. Vad säger det om er ytlighet?

Men vi vet redan att killar är ytliga, vad som dock göms undan ofta är att kvinnor är MINST lika ytliga. Inte bara det , men ni är MER ytliga. Vad menar jag med det? Jo, killar har inga större krav på det fysiska, var typ någorlunda smal, inte grodful och sådär, så funkar det bra. Men kvinnor dock, ni ska minsann kräva att killen ska ha nån jävla dolph lundgren käke, muskler, lång, hela paketet, för att ni ska tycka det är "sexigt", således är kvinnor ytligare än män med mycket högre krav på det ytliga än vad män har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in