2017-10-20, 00:24
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Det beror helt och hållet på vilket utseendebetyg du själv besitter. Är du en 10a kan du bli kränkt om du har taskigt självkänsla/är sur/eller bara normal om en 5a tjej raggar på dig. Är du av sämre virke själv blir du väl alltid glad om tjejer av samma betyg och uppåt raggar.
Fast det handlar väl också om hur man ser sig som person. Har aldrig fattat det där med siffrorna, när jag och mina vänner jämför vilka vi tycker är snygga så är det helt olika personer. Mycket handlar också om hur personen är, är det en douchebag så blir han automatiskt ful. Jag blir iaf glad om någon öht raggar på mig, det låter bitchigt att bli förolämpad av en sån sak bara för att personen inte råkar mäta sig så högt i den här så kallade skalan.
Citera
2017-10-20, 00:34
Medlem
2mass avatar
Det är onlinedejtingen som fått tjejer att inse att de har all makt på köttmarknaden. Framförallt de senaste 5-6 åren då smartphone-revolutionen slagit igenom. Nu har i stort sett ALLA kvinnor under 35 varit på dejtingappar, till skillnad från innan då man var tvungen att sätta sig vid datorn för att onlinedejta. Detta innebär såklart att i stort sett alla kvinnor under 35 har höjt sina krav, då de märker hur mycket uppmärksamhet de får från killar särskilt snygga sådana.

Medelmåttiga killar anses numera fula av tjejer när dom för 10-15 år sen (för det mesta) ansågs vara just medelmåttiga. En manlig femma anses idag vara en 3-4 av tjejer, 3:a oftare än 4:a ska sägas. Det vi bevittnar är en tillbakagång till det ursprungliga - där 10-20% av alla hanar får alla honor. Så ser fördelningen ut hos de andra primaterna och det är det naturliga, tyvärr.
Citera
2017-10-20, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Fast det handlar väl också om hur man ser sig som person. Har aldrig fattat det där med siffrorna, när jag och mina vänner jämför vilka vi tycker är snygga så är det helt olika personer. Mycket handlar också om hur personen är, är det en douchebag så blir han automatiskt ful. Jag blir iaf glad om någon öht raggar på mig, det låter bitchigt att bli förolämpad av en sån sak bara för att personen inte råkar mäta sig så högt i den här så kallade skalan.

Utseende har ingenting med insidan att göra. Släpp det där feltänkandet och sätt inte ut betyg på mänskligt utseende om du har sådana extrema problem att du inte ens kan låta feelsen vila när du ska bedöma utseende.
Låt en objektiv och kylig vit man som mig göra det istället! Fixar biffen

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Det är onlinedejtingen som fått tjejer att inse att de har all makt på köttmarknaden. Framförallt de senaste 5-6 åren då smartphone-revolutionen slagit igenom. Nu har i stort sett ALLA kvinnor under 35 varit på dejtingappar, till skillnad från innan då man var tvungen att sätta sig vid datorn för att onlinedejta. Detta innebär såklart att i stort sett alla kvinnor under 35 har höjt sina krav, då de märker hur mycket uppmärksamhet de får från killar särskilt snygga sådana.

Medelmåttiga killar anses numera fula av tjejer när dom för 10-15 år sen (för det mesta) ansågs vara just medelmåttiga. En manlig femma anses idag vara en 3-4 av tjejer, 3:a oftare än 4:a ska sägas. Det vi bevittnar är en tillbakagång till det ursprungliga - där 10-20% av alla hanar får alla honor. Så ser fördelningen ut hos de andra primaterna och det är det naturliga, tyvärr.

Samtidigt är det bra för oss som art i stort, något gott, ibland gäller det att inte vara självisk och se till det större. Sedan är utseende väldigt orättvist, man föds med en viss uppsättning skönhetsfaktorer och blir det lite fel med dessa blir resultatet en mindre skön varelse. Men inte går du och hänger upp dig på att du har sämre syn eller är kort? Precis
Citera
2017-10-20, 01:02
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Antagligen den ständigt ökade massan av män som inte för något, samtidigt förväntas dessa män att gå till jobbet och betala in skatten, kanske aldrig ens få en familj och om dom nån gång får en fru så är hon fullkomligt sönderknullad sen yngre år och är antagligen otrogen mot dig snart nog, och alla kommer såklart vara på hennes sida för hon är tjej - "patriarkat", eller hur

Jo, jag är också en sån kille, typ. Men varför ska jag bry mig? Ju mindre intresserad man är av tjejer desto mer intresserade blir dem känns det som. Man kan ju vara intresserad av närhet osv genom att gå ut och engagera sig i gruppaktiviteter, men man behöver ju inte förminska sitt eget värde eller ta skit från tjejer bara för att man inte får ligga.
Citera
2017-10-20, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.

Många män är för snälla. Du måste vara utmanande och ta för dig för att väcka kvinnors attraktion. Det finns ett samband mellan denna tråd och meetoo kampanjen. Nämligen att de snälla männen blir utan kvinnor och att de snälla männen ökat i antal.

Ingen vågar beröra ämnet att en man som inte vågar utmana gränsen för vad som är sexuella trakasserier uppfattas som mes och totalt oattraktiv av kvinnor. Alla sexuella relationer mellan könen påbörjas med vad som skulle kunna vara sexuella trakasserier för en lättkränkt kvinna.
Senast redigerad av avec 2017-10-20 kl. 01:21.
Citera
2017-10-20, 01:23
Medlem
2mass avatar
Citat:
Skulle vilja ranka dig som en 6:a just nu. Du har självförtroende, vilket är bra. Men du har också en väldigt ytlig syn på människor så det skulle nog inte vara så kul att vara tillsammans med dig, till en början. Dock får du extrapoäng för att du vågar vara ärlig, och jag tror att du skulle kunna släppa det där uttseendetjafset om du blev riktigt kär.

Men nu ska jag ut till köket, där jag hör hemma

Du menar att han skulle kunna bli kär i en icke-snygg tjej om han gillar hennes insida? Nej, det kan han inte. Ingen man, eller kvinna, kan det. Just där är det faktiskt ganska jämnt mellan män och kvinnor, båda har ungefär lika svårt att hitta ömsesidig förälskelse. Det är när det gäller SEX som det är ENORM fördel kvinnor. Ni kvinnor tror dock att en man som visar SEXUELLT intresse för er också kan bli förälskade i er, där har ni helt fel. Män kan nämligen ha sex med kvinnor vars ansikten inte är snygga sålänge kroppen är het. Romantisk attraktion bygger däremot helt på ansiktsattraktion.
Citera
2017-10-20, 01:26
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Du menar att han skulle kunna bli kär i en icke-snygg tjej om han gillar hennes insida? Nej, det kan han inte. Ingen man, eller kvinna, kan det. Just där är det faktiskt ganska jämnt mellan män och kvinnor, båda har ungefär lika svårt att hitta ömsesidig förälskelse. Det är när det gäller SEX som det är ENORM fördel kvinnor. Ni kvinnor tror dock att en man som visar SEXUELLT intresse för er också kan bli förälskade i er, där har ni helt fel. Män kan nämligen ha sex med kvinnor vars ansikten inte är snygga sålänge kroppen är het. Romantisk attraktion bygger däremot helt på ansiktsattraktion.
Ok, jag är väl inte som alla andra då. Förresten gillar jag snälla killar. Och inte fb-"snälla" killar, dvs de som hatar tjejer för att de inte vill ligga med dom, utan riktigt genuint snälla och trevliga killar som är ärliga.
Citera
2017-10-20, 01:30
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ok, jag är väl inte som alla andra då. Förresten gillar jag snälla killar. Och inte fb-"snälla" killar, dvs de som hatar tjejer för att de inte vill ligga med dom, utan riktigt genuint snälla och trevliga killar som är ärliga.

Alla tjejer gillar väl snälla killar sålänge dessa är snygga
Citera
2017-10-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ok, jag är väl inte som alla andra då. Förresten gillar jag snälla killar.

Struntprat. Ingen tror dig.

Kvinnor säger en sak och gör sedan en annan
De sexlösa männen är dumma nog att tro på kvinnorna när de säger att de vill ha snälla män.
Citera
2017-10-20, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Menar du att kvinnor inte längre ska lägga upp annonser på dejting-sidor? Eller att vi måste nå upp till höga värden på den där poängskalan som Fb-pojkarna gärna talar om?

Fortfarande: vilka är det som trycker "gilla" på vanliga tjejers annonser? Det är dem du ska anklaga, om nu någon ska klaga på någon.

"Fula" människor eller ska vi kalla oss, helt vanliga människor finns. Vad ska vi göra då? Skämmas? Lägga oss ner att dö?

Igen, det är män som "gillar" dessa kvinnors annonser. Lägg ansvaret på dem, inte att kvinnorna finns. Eller sluta gräv ner er i sociala medier. Där finns säker de som fastnat där och bara lägger upp annonser och bilder och vill inget mer än att visa upp sig.

Du verkar också ha fastnat, du skriver om att du dejtat on-line i minst sju år. Du måste förstå att du har blivit äldre och det är andra kvinnor som du försöker ragga upp. Uppenbart har du missat många chanser med heta tjejer, varför? Och så detta ständiga förakt för kvinnor som ni Fb-killar visar upp, i denna tråd och i många många andra. Det är inte sexigt.

Du har väldigt rätt i att det är alla dessa "män" som inte kan undvika gilla-knappen inför allsköns kvinnor som bombarderar sociala medier med selfies. Man kan ifrågasätta kvinnornas selfies-jakt och det gör jag i en annan tråd här, men man måste rimligen även problematisera alla dessa gillare, alla dessa män som lägger sig på like-knappen inför ALLT som kan liknas vid en kvinna. Varför? Vad förväntas utifrån det beteendet? Mår man bra av att vara fåntratt och gillare nummer 102? Eller tror man sig kunna bli "upptäckt" som man av kvinnan bakom selfiesen?

Det är klart att många kvinnor blir boostade och tror sig vara extremt snygga utifrån mängden likes på sina självporträtt. Det blir liksom svart på vitt att man har berört många människor till att gilla. Om sedan dessa kvinnor inbillar sig att detta är något verkligt betyg på deras utseende och attraktionskraft så är det enfald och mycket patetiskt, men om alla dessa gillare inte uppenbarade sig så skulle de kanske ha lättare för att förhålla sig till en ganska krass verklighet. Sanningen är som bekant inte alltid så trevlig, men den är sann, och därmed värd sin vikt i guld.

MÅSTE man gilla? Det är en spännande fråga. Kan man helt enkelt inte stå emot?
Citera
2017-10-20, 01:39
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Alla tjejer gillar väl snälla killar sålänge dessa är snygga
Fast det är ju det jag menar - snygghet är olika för alla. Mina vänner brukar skratta när jag säger vilka jag tycker är attraktiva.

När jag var ung så var jag i andras ögon "klassiskt snygg". Jag märkte att killar drogs till mig för att de trodde att jag var en bättre människa för att jag tydligen såg bra ut på den där skalan. Det blev ju katastrof, bara killar som ville knulla och inte var intresserade av vad jag hade att säga. En kväll var jag så frustrerad och ledsen att jag klippte av mig allt hår. Det var en lättnad att bli fulare och komma ifrån det livet.
Citera
2017-10-20, 01:46
Medlem
2mass avatar
Citat:
Fast det är ju det jag menar - snygghet är olika för alla. Mina vänner brukar skratta när jag säger vilka jag tycker är attraktiva.

När jag var ung så var jag i andras ögon "klassiskt snygg". Jag märkte att killar drogs till mig för att de trodde att jag var en bättre människa för att jag tydligen såg bra ut på den där skalan. Det blev ju katastrof, bara killar som ville knulla och inte var intresserade av vad jag hade att säga. En kväll var jag så frustrerad och ledsen att jag klippte av mig allt hår. Det var en lättnad att bli fulare och komma ifrån det livet.

Snygghet är inte olika för alla, tvärtom. Felet du och dina väninnor gör är att ni jämför männens YTTRE drag. Det dom har gemensamt är dock en sund och bra underliggande benstruktur som gör dem alla objektivt attraktiva. Skulle jag få se bilder på alla dessa män ni anser snygga och tror är "så olika" från väninnornas hade jag som man gett dem ungefär samma betyg. De är alltså OBJEKTIVT snygga tack vare sin underliggande benstruktur. Detta måste ni inse. För inte tror du väl någon hona skulle anse den här killen vara snygg?? https://pbs.twimg.com/profile_images/1760653780/1190978563_2261111954595ugly_man.jpg

Om du kan får du gärna posta en bild på en kille du anser snygg och en bild på en annan kille som en av dina väninnor anser snygg så ska jag betygsätta båda och förklara varför de båda är objektivt snygga.
Senast redigerad av 2mas 2017-10-20 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in