Citat:
Ursprungligen postat av
uncapitano
För mig är det absolut värsta när man ligger i vänsterfilen på motorväg och folk tror att det är lämpligt att köra om en ändå. De väntar en lucka på mittfilen, byter fil för att tränga in sig framför mig i vänsterfilen igen. Jag hade förstått tankesättet om jag var någon som blockerade dennes framfart, men det är ju 30 bilar framför som drar ned tempot. Jag brukar minska avståndet till bilen framför mig för att blockera dessa personers filbytande och trängande. Respektera att det inte är fritt, ni är inte de enda som vill köra snabbare.
Nu pratar jag inte om tät köbildning utan i hastigheter på 100+
Det är ju helt ditt eget fel.
Om en lucka är stor nog för en annan bil att byta till höger, dra om dig och sen in igen framför, så är den garanterat stor nog för dig att gå till höger och släppa fram dom som vill köra fortare - så att dom kan komma om på normalt sätt istället.
Och 100+
- tycker du detta är snabbt på en motorväg?! Du är uppenbarligen en riktig bromskloss.
30 bilar framför - du skriver inte vilken fil dom ligger i. Om det är fullt med bilar i båda filer, kan jag förstå dig. Men ofta vid dom där lägena brukar det va flera bilar i högerfilen - sen är vänsterfilen tom en bra bit fram, så när som på enstaka förare som tycker det är ok att ligga och sakta, sakta köra om bil efter bil efter bil. Även fast det finns plats att gå in mellan och släppa fram dom som vill köra snabbare.
I dom lägena brukar jag också göra så, som dom du stör dig på