Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 22:46
  #3685
Medlem
GravtPsykisktStords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Så vad kallar du detta då? Själv ser jag triggande samt en uppsjö av kognitiva tankar som styr dig i trafiken.
Alfa i trafiken. Finns inte mkt av en bra bilförare som skrev detta inlägg.

Jag "triggar" på samma sätt som polisen "triggar" kriminella. Varför vill du koppla ihop lite hederlig uppläxning i trafiken med all denna negativitet? Är det - månntro - pga att du själv ej är kapabel till det?! Sen är det inte alltid så att all "snabbkörning" sker med baktanken att läxa upp någon, utan helt enkelt sätta en guldkant på vardagen. De lärda säger ju att i det lilla - däri ligger det stora.
Citera
2018-08-14, 23:48
  #3686
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Jag "triggar" på samma sätt som polisen "triggar" kriminella. Varför vill du koppla ihop lite hederlig uppläxning i trafiken med all denna negativitet? Är det - månntro - pga att du själv ej är kapabel till det?! Sen är det inte alltid så att all "snabbkörning" sker med baktanken att läxa upp någon, utan helt enkelt sätta en guldkant på vardagen. De lärda säger ju att i det lilla - däri ligger det stora.
Enbart en gång är en gång för mkt o du må vara en fet lastbilschaffis. Men du är inte en polis.
Inte för att jag blivit triggad av någon polis eller av idioter som försöker. Är mest synd om er.
Citera
2018-08-15, 06:54
  #3687
Medlem
Nu orkar jag inte läsa igenom en sådan här tråd men jag tror att jag kan sammanfatta den och att alla kan vara ense om att det värsta i trafiken är:

"Alla som inte kör som JAG"
Citera
2018-08-15, 08:39
  #3688
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentat57
Nu orkar jag inte läsa igenom en sådan här tråd men jag tror att jag kan sammanfatta den och att alla kan vara ense om att det värsta i trafiken är:

"Alla som inte kör som JAG"
Skål på den

För övrigt har jag denna sommar börjat reta mig något ohyggligt på hur fantastiskt dåligt många parkerar, och då framför allt äldre människor som kör SUV'ar. Jag tycker att det är pinsamt att stå lite snett med min lilla bil men ändå står inne i rutan, men SUV-gubbar (eller tanter) verkar prompt behöva två rutor även om en ruta räcker fullgott till deras bil.
Citera
2018-08-22, 20:15
  #3689
Medlem
Amanites avatar
Vad är det med kalifer (ja eftersom jag bor i Malmö så är det flest sådana som beter sig så) som vill raca med andra och när de väl insett att det gick sådär - försöker låtsas som om det regnar om de nu skulle hinna ifatt vid nästa rödljus?
Citera
2018-08-22, 20:25
  #3690
Medlem
suganuss avatar
När mötande bilen tänder helljuset efter att bländat av innan man e förbi, som att titta in i en fotoblixt., eller dom som ska om å sedan lägger sej å lus kör
Citera
2018-08-23, 00:28
  #3691
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suganus
När mötande bilen tänder helljuset efter att bländat av innan man e förbi, som att titta in i en fotoblixt., eller dom som ska om å sedan lägger sej å lus kör

Yepp, Båda är idioter. Folk som kör om för att sedan sakta ner igen på t.ex. motorväg så att man hinner ifatt och tvingas köra om skall ha farthållarspaken uppkörd i röven.
Citera
2018-08-23, 12:54
  #3692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Yepp, Båda är idioter. Folk som kör om för att sedan sakta ner igen på t.ex. motorväg så att man hinner ifatt och tvingas köra om skall ha farthållarspaken uppkörd i röven.

Jo, det där var jag också med om förut när jag körde en väldigt slö bil och ofta låg i ca 140 på motorvägen. Då kom det då då någon och körde om. Några av dom fortsatte ju sen i högre fart och "försvann" - men sen sen fanns det ju dom där som gick in framför och man tänkte ändå "skönt, en till som vill hålla hyfsat tempo".
Sen tog det inte lång tid så var han nere på 125 och såsade och så började dom ju sen oftast köra om andra bilar som kör riktigt sakta (<120 km/h) i högerfilen. Då blev man själv blockerad och tvungen att hålla hans 120-130 ett tag, innan man kom om honom. Detta var ju lite irriterande.

Numera kör jag så fort (ofta uppåt 200 km/h, ibland mer beroende på bil), så jag träffar ju inte på dessa så ofta längre, haha. Och är det nån som ändå kör om (har faktiskt blivit omkörd en gång när jag själv höll 192, på väg till en bilträff) gillar dom ju också att gasa och håller inte på sådär.
Citera
2018-09-08, 12:38
  #3693
Medlem
Amanites avatar
Kanske är här nån lastbilschaufför som kan förklara detta: Om man ligger på motorväg i 80-85 vid gles eller i princip ingen trafik så händer det en och annan lastbil hinner ifatt. Dessa börjar då alltid med lägga ca en halv meter bakom bilen och ligga så i ca 1-2 min. Efter detta kör ni antingen om alt. ökar avståndet till ca tio meter för att sedan hålla er där. Min fråga är nu alltså: Om ni ändå ska om, varför inte görs en flygande omkörning direkt och om ni ändå INTE vill om, varför inte lägga er på behörigt avstånd direkt. Förklara gärna!
Citera
2018-09-08, 13:41
  #3694
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Kanske är här nån lastbilschaufför som kan förklara detta: Om man ligger på motorväg i 80-85 vid gles eller i princip ingen trafik så händer det en och annan lastbil hinner ifatt. Dessa börjar då alltid med lägga ca en halv meter bakom bilen och ligga så i ca 1-2 min. Efter detta kör ni antingen om alt. ökar avståndet till ca tio meter för att sedan hålla er där. Min fråga är nu alltså: Om ni ändå ska om, varför inte görs en flygande omkörning direkt och om ni ändå INTE vill om, varför inte lägga er på behörigt avstånd direkt. Förklara gärna!

De kanske vill känna av hur fort den andre kör innan de bestämmer sig för att köra om eller inte?
Citera
2018-09-08, 13:48
  #3695
Medlem
Folk som flyger fram och lägger sig 2m bakom medans jag kör om på 90-100 väg och flashar med helljuset.
Brukar då bromsa lite lätt och sänka farten, samt ligga kvar extra länge i omkörningsfilen.
När folk vid avstängt vänster körfält och km långa köer kör i vänsterfil och tränger sig in precis vid stoppskylten.
Citera
2018-09-08, 18:30
  #3696
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
De kanske vill känna av hur fort den andre kör innan de bestämmer sig för att köra om eller inte?

Fast om de närmat sig bakom under flera minuter så har de bör de ju ha insett att det kör fortare än mig eller hur?


Citat:
Ursprungligen postat av DajDiRaj
Folk som flyger fram och lägger sig 2m bakom medans jag kör om på 90-100 väg och flashar med helljuset.
Brukar då bromsa lite lätt och sänka farten, samt ligga kvar extra länge i omkörningsfilen.
När folk vid avstängt vänster körfält och km långa köer kör i vänsterfil och tränger sig in precis vid stoppskylten.

Du kanske ska lära dig att inte ligga i vägen för andra och öka din omkörningshastighet om någon bakomvarande vill förbi? Antingen tittar du uppenbarligen inte i backspegeln innan du påbörjar omkörning eftersom du tydligen inte hinner undan eller så är du en sådan som kör om andra i 5 km/h. Lär dig använda gaspedalen så ska du se att problemet försvinner. Och gällande ditt andra problem så är det helt enkelt de som släpper in sådana du talar om som är problemet. Hade folk inte varit så jävla mesiga och värdelösa på att känna till måtten på sin bil så hade inte problemet uppstått från första början.
__________________
Senast redigerad av Amanite 2018-09-08 kl. 18:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback