Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 01:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Vilken övrig politik utanför områdena invandring och lag och ordning driver ASF? Hur står man i frågor som skola, miljö, skatter, vinster i välfärden och vård etc? Ska föräldraförsäkringen vara delad? Ska vi sänka skatten på arbete? Hur vill man göra med infrastruktur och ska vi satsa på att få ner utsläppen av växthusgaser i landet och uppfylla Parisavtalet?
Citera
2018-09-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vilken övrig politik utanför områdena invandring och lag och ordning driver ASF? Hur står man i frågor som skola, miljö, skatter, vinster i välfärden och vård etc? Ska föräldraförsäkringen vara delad? Ska vi sänka skatten på arbete? Hur vill man göra med infrastruktur och ska vi satsa på att få ner utsläppen av växthusgaser i landet och uppfylla Parisavtalet?
Varför ställer du en sådan fråga? Varför går du inte in på hemsidan och läser? Sedan om du inte får de svar du söker så kan du ju mejla till partiet. Varför tror du att du får bättre svar här?
Citera
2018-09-05, 01:55
Medlem
FlashyBears avatar
Noterar att AfS återigen gör en stor grej av YouGov:s mätning...

https://www.facebook.com/altforsverige/photos/a.601093573616245/737750506617217/
Citat:
Alternativ för Sverige
Gilla den här sidan · 7 tim ·

ALTERNATIV FÖR SVERIGE ÄR PÅ VÄG MOT RIKSDAGEN! 🇸🇪️

YouGovs opinionsundersökning för september visar att trenden för övriga partier håller i sig och uppmäts nu återigen till 4,8% varav den överväldigande majoriteten består av Alternativ för Sverige!

På söndag skapar vi tillsammans en av de STÖRSTA politiska jordbävningarna i Sveriges historia! på Sveriges riksdag.
AfS: BOMBEN, Sentio visar att var fjärde SD:are kan tänka sig rösta på AfS!

Också AfS: kolla på YouGovs siffror!!! 4.8%!!! Gissa vilket parti som gömmer sig bakom!!! *är tysta om att YouGov hade Övriga på 2.5% innan AfS var med*

Mr X: jåsa, varför inte då beställa en mätning från Sentio/YouGov för 5k och redovisa hur stort stödet egentligen är?

AfS:are - men din jävla SD:are. Varför skulle AfS göra det? Helt ointressant! Du hatar AfS. something-something. Etablissemanget ljuger och mörkar something-something! 60k likes på Facebook och större än Center din jävla pajas!!! PÅ VÄG MOT RIKSDAGEN!

Mr X:
Citera
2018-09-05, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Jag vet inte vad du menar med att Fredrik Reinfeldt är den mest extreme stadsminister vi har haft, men om du tänker på hans öppenhjärtliga inställning till flyktingar så visste ingen då vad som skulle hända hösten 2015. Om man vetat det hade dom givetvis inte fått 30%.

Gällande SD-strategin är den extremt välgenomtänkt, det hoppas jag du förstår. Folk vill inte ha ett amerikanskt system där var man reder sig själv, och blir kastad på gatan om man inte klarar av att jobba etc. Dom flesta är för ett välfärdssystem som är generöst i den bemärkelsen att vi har kostnadsfri skola, subventionerad vård, a-kassa och övrigt som ingår i skyddsnätet. Dom flesta människor är inte rika, och vänsterpolitik riktar sig som bekant till folk som inte är rika. Att SD därmed värnar om välfärden gynnar dom.

Och tro mig. När det kommer till invandring vill inte 250.000 människor att mer eller mindre samtliga invandrare ska återvandra. Man är trött på situationen som uppstått ja (vem fan är inte det?), men om man lyckas styra upp den eller i alla fall visar på framsteg och att det går åt rätt håll kommer man att nöja sig.

För de flesta flashbackare och sverigedemokrater var det givetvis uppenbart långt innan 2015 att Reinfeldts invandringspolitik är negativ för Sverige. Och att Göran Perssons invandringspolitik innan honom var negativ.

Att SD rör sig mot det vänsterliberala har inget med välfärd att göra. Ekonomiskt är SD snarare på den högra planhalvan i svensk politik (och även USA har sociala skyddsnät). Vänsterliberalismen i Väst handlar snarare om HBTQ, feminism, integration, syn på etnicitet som SD visat sig mer än villiga att anpassa sig till.

Majoriteten av svenska väljare är ekonomiskt höger.

Givetvis finns det fler än 250 tusen svenskar som vill se storskalig återvandring. Även de flesta SD-väljare ogillar att det är massa människor från utlandet här som går på bidrag och/eller begår brott. Gällande välfärden så stärks den ju knappast av att man behåller alla de invandrare som idag anstränger den.

AfS vill ej utvisa alla invandrare.

Citat:
Ett parti som AfS kommer ALDRIG att lyckas i Sverige, vad folk här på Flashback än vill tro.

Exakt samma sa man om SD.
Citera
2018-09-05, 01:56
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det är bara att lägga ner sunket, för fortsätter ni med det här så blir det kvot-Paula hela dagen i fyra år. Och hur går det för övrigt med huset och statyerna?

Sunket? Statyer? Huset? Vad pratar du om? Vad har något av det med mig att göra?

Du svarade inte på frågan: Jag är lite osäker på vad du menar med medverkar, i vilken grad och i vilken form pratar vi om?
Citera
2018-09-05, 01:57
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Noterar att AfS återigen gör en stor grej av YouGov:s mätning...

https://www.facebook.com/altforsverige/photos/a.601093573616245/737750506617217/

AfS: BOMBEN, Sentio visar att var fjärde SD:are kan tänka sig rösta på AfS!

Också AfS: kolla på YouGovs siffror!!! 4.8%!!! Gissa vilket parti som gömmer sig bakom!!! *är tysta om att YouGov hade Övriga på 2.5% innan AfS var med*

Mr X: jåsa, varför inte då beställa en mätning från Sentio/YouGov för 5k och redovisa hur stort stödet egentligen är?

AfS:are - men din jävla SD:are. Varför skulle AfS göra det? Helt ointressant! Du hatar AfS. something-something. Etablissemanget ljuger och mörkar something-something! 60k likes på Facebook och större än Center din jävla pajas!!! PÅ VÄG MOT RIKSDAGEN!

Mr X:

SD x AFS är en onödig konflikt. Visst krävs det litet politiskt munhugg oss emellan. Men jag antar att båda sidor ser de synergieffekter som kommer utav att vi båda befinner oss i riksdagen?
Citera
2018-09-05, 01:58
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Sunket? Statyer? Huset? Vad pratar du om? Vad har något av det med mig att göra?

Du svarade inte på frågan: Jag är lite osäker på vad du menar med medverkar, i vilken grad och i vilken form pratar vi om?

Så jag är inte ensam i min förvirring, tack!
Citera
2018-09-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Enligt Svegot var det tänkt att Kiwi skulle spela live på fredag.

https://www.youtube.com/watch?v=7L1nnK-jqR4

Dessutom förespråkar de vita armbindlar. Kanske missat att det var en meme?

Kiwi och Svegot. Fyfan vilket jävla sänke för AfS att associeras med de där människorna. Svegottarna umgås med bajsporrstjärnor och försöker lura av folk pengar för att köpa ett hus och bygga statyer.
Citera
2018-09-05, 02:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
SD x AFS är en onödig konflikt. Visst krävs det litet politiskt munhugg oss emellan. Men jag antar att båda sidor ser de synergieffekter som kommer utav att vi båda befinner oss i riksdagen?

Jag har inget emot AfS i riksdagen egentligen. Men många här är alldeles för optimistiska om AfS:s chanser att komma in i riksdagen.
Citera
2018-09-05, 02:01
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Kiwi och Svegot. Fyfan vilket jävla sänke för AfS att associeras med de där människorna. Svegottarna umgås med bajsporrstjärnor och försöker lura av folk pengar för att köpa ett hus och bygga statyer.

Hon Varg är inte med sedan ett par år och Carlqvist har slutat, så vad menar du?
Citera
2018-09-05, 02:02
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ett nytt avsnitt av Den kokta grodan: https://denkoktagrodan.podbean.com/e/117-alla-till-kungsan/

Gustav tar här upp Gandhis bevingade ord:

First they ignore you
then they laugh at you
then they fight you <-- Vi befinner oss just nu här!
then you win
Citera
2018-09-05, 02:02
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag har inget emot AfS i riksdagen egentligen. Men många här är alldeles för optimistiska om AfS:s chanser att komma in i riksdagen.

Vad gör det då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in