Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 22:14
Medlem
f839444s avatar
SD är väl mer som Arlas gamla mini-mjölk (gul i färgen också). AFS är väl då gammaldags helmjölk med en skvätt grädde i. Vet vilken jag köper till kaffet det här valet.

"Nej nej, slösa inte bort dina pengar på det. Det kanske är bortkastade pengar. Tänk om den där feta goda mjölken inte ens är på väg in i butiken. Då står du där utan. Välj mini-mjölken! Då är du säker på att du får nån mjölk i kaffet iaf!".

Då dricker jag hellre svart. Behöver jag påminna er om att mini-mjölken idag inte längre säljs?
Senast redigerad av f839444 2018-09-02 kl. 22:26.
Citera
2018-09-02, 22:18
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hhb
Jag kan inte bestämma mig om jag ska rösta på AfS eller SD.. tror ni här i tråden att AfS har en chans att komma in i riksdagen 2018? Kanske röstar enligt följande

Riksdag: AfS
Kommun: SD
Landsting: SD

AfS verkar ligga helt okej i opinionen och spelbolagen har sänkt oddsen för att ett nytt parti ska komma in:
http://www.friatider.se/m-tinstituten-afs-bakom-succ-f-r-vriga-partier
https://www.politikodds.se/nyheter/oddsen-sjunker-hos-betsson-for-nytt-parti-i-riksdagen/

Jag vill tro att AfS kommer in men...

Gör din del för att de ska komma in. Sedan får vi se om AfS når ända fram. De har momentum nu, helt klart. Om de kommer in så förändras det politiska landskapet på ett helt annat sätt än vad SD kommer att förmå.
Citera
2018-09-02, 22:19
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
SD är väl mer som Arlas gamla mini-mjölk (gul i färgen också). AFS är väl då gammaldags helmjölk med en skvätt grädde i. Vet vilken jag köper till kaffet det här valet.

"Kaffe utan grädde är som kärlek utan kyssar..."

AfS har redan tänkt på det! 😀 (en av alla klassiska slagdängor de spelat)
Citera
2018-09-02, 22:20
Medlem
NaZdravis avatar
Kommer AfS att kunna upprätthålla en fullgod politisk rörelse framöver?
Tänker att till och med SD verkar ju ha svårt att fylla ut ordentligt "överallt".
Men AfS kanske aldrig kommer finnas på lokalnivå?
Citera
2018-09-02, 22:20
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det är för att de röstade S så sent som 2014.

De SDare du ser fara runt på forumet just nu och försöker tala om för andra vilka de ska rösta på, är alltså så lågintelligenta och politiskt oinsatta att de röstade sjuklövern så sent som fyra år sen.

Att dessa ska ignoreras och skrattas åt är ett understatement, deras intellektuella nivå ligger uppenbarligen på afrikansk nivå.

Men, många av dem är svenskar och de kommer automatiskt hjälpas av att vi andra mer medvetna gör jobbet åt dem.
Riktigt förklarat. Det märks att det är dessa politiskt oinsatta som yrar runt med citat från Jimmie och försöker övertyga att SD minsann är det enda alternativet. Kan bara tänka mig hur många som känner sig som hjältar när de röstar på SD - ”äntligen vågade jag rösta på detta häftigt extrema parti som värnar om Sverige”

För mig blir det AFS.
Citera
2018-09-02, 22:21
Medlem
SebbenZs avatar
Hoppas någon i Afs partiledningen läser detta.
Såg Louise Ask idag.
Hennes tal ger sprängkraft hos lyssnarna…. form av syntax error hos lyssnarna (hon kan väl inte vara ond dödsknarkande nazist .m.m.)
Glöm inte, folket är FÅR, och tänker inte rationellt, appellera därför känslor.
Försök få Lousie att bli återkommande talare i er valturne. Jag lovar det kommer ha stark biologisk effekt!
Citera
2018-09-02, 22:22
Medlem
I en annan tråd här på Flashback skrev någon

”Vi minns alla hur det lät innan vi gick med i EU.
Exporten skulle öka, brottsligheten skulle minska, utbildningen skulle bli bättre, ja, allt skulle bli bättre.
Med facit i hand så kan vi konstatera att allt blev precis tvärtom.
Vi skulle få köpa sprit i vanliga affärer, även det visade sig vara en stor lögn.

Det skulle också bli lättare att jobba utomlands.
Sanningen är att de flesta svenskar som idag jobbar utomlands jobbar i NORGE, alltså ett land som inte ens är med i EU.”

Att rösta afs är en röst även för swexit att Sverige ska lämna EU. Ni som pratat om ifall kasselstrand är ”psykiskt störd” eller lagd åt det hållet borde istället kolla in Marcon han är i mina ögon livsfarlig.
Citera
2018-09-02, 22:24
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämne.
/Mod.
Citera
2018-09-02, 22:24
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Riktigt förklarat. Det märks att det är dessa politiskt oinsatta som yrar runt med citat från Jimmie och försöker övertyga att SD minsann är det enda alternativet. Kan bara tänka mig hur många som känner sig som hjältar när de röstar på SD - ”äntligen vågade jag rösta på detta häftigt extrema parti som värnar om Sverige”

För mig blir det AFS.

Det finns genuina SDare på forumet. Inte någon av dom har du sett i relaterade trådar med det snack som idioterna håller på med. Det är så du skiljer en normalintelligent SDare som ännu ej tagit steget till AfS och en sjuklöverzombie som Silltrypar-rens.
Citera
2018-09-02, 22:27
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Bättre med ett starkt SD än en bortkastad röst på Afs. Det är bättre att ge ett starkt SD en chans. Blir det för mycket Pk så får det bli Afs 2022.

Utvecklingen fortsätter att gå i fel riktning, SD väckte hopp tidigare men de har inte lösningarna för Sverige 2018. Ambitionerna måste höjas och svenskens mentala spärrar släppa. SD bidrar inte med det i tillräcklig utsträckning.
Citera
2018-09-02, 22:33
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Kommer AfS att kunna upprätthålla en fullgod politisk rörelse framöver?
Tänker att till och med SD verkar ju ha svårt att fylla ut ordentligt "överallt".
Men AfS kanske aldrig kommer finnas på lokalnivå?

SD har svårt att fylla stolar för att det är lallare som är de som ställer upp för partiet, vettigt kompetent folk blir ju utsparkade ur SD för att de två inkompetenta lallarna och infiltratörerna Bieler och Karlsson känner sig hotade när folk som är betydligt mer kompetenta än dessa två går med i partiet.

Vem vill gå med i ett parti där du får sparken för att du är mer kompetent än ledningen som blir avundsjuk på någon som inte bara varit politiker hela sitt liv? En person de inte kan ha i sin ficka och
helt under sin kontroll.

AfS värvar yrkesfolk som inte är tänkta att sitta hela livet som politiker.
https://alternativforsverige.se/demokrati-och-politiker/
SD värvar muppar som är tänkta att sitta hela livet och vara partilojala vad än för tokigheter Chefsideologen och tillika riksidioten Mattias Karlsson hittar på.

Hela angiverisystemet man har inom SD visar på den osunda partikultur som råder i det partiet.
Att få folk att sitta en mandatperiod eller två är inte så svårt.
Målet lär vara att finnas även på lokalnivå. Man har redan 1600 (?) aktivister eller så.
Fler lär dessutom tillkomma i framtiden. Kanske även de få kompetenta SD människor som går med när SD imploderar när Åkesson lägger hatten på hyllan och lämnar partiet vilket troligtvis sker ganska omgående efter valet, killen kan nog knappt vänta på att få garantipension efter att ha suttit 2 hela mandatperioder och lägga ner politiken för att lira gura och uppfostra sin son.

För när Chefsideolog Mattias Karlsson tar makten helt inom SD så är de nog kokta i skit, killen är en så tydlig despot inom det partiet att det syns långt utanför partiets väggar. Lite som när Göbbels tar makten i Bunkern efter att Hitler skjutit sig själv. De sista dagarna...
Senast redigerad av S0LD13R777 2018-09-02 kl. 22:36.
Citera
2018-09-02, 22:40
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbenZ
Hoppas någon i Afs partiledningen läser detta.
Såg Louise Ask idag.
Hennes tal ger sprängkraft hos lyssnarna…. form av syntax error hos lyssnarna (hon kan väl inte vara ond dödsknarkande nazist .m.m.)
Glöm inte, folket är FÅR, och tänker inte rationellt, appellera därför känslor.
Försök få Lousie att bli återkommande talare i er valturne. Jag lovar det kommer ha stark biologisk effekt!

Ja, det var magiskt. En folkets jeanne d'arc i en vacker blus som talade rakt ur hjärtat med en glöd. Om omsorg om de våra, barn, gamla.
Medan den hysteriska gapvänstern skränade i bakgrunden. På sätt och vis beundrar jag Louises styrka och insats mer än Jeff och Gustav i Malmö - de är starka män som varit med förut och leker med gapvänstern som en katt med en mus. (Gustavs leende på slutet visar att han vet exaakt var han har de små liven. Att deras tid är över.)
Men Louise stod där som en jungfru vid draken - men väntade inte på någon riddare och stod fast rakt och svingade svärdet själv. Magiskt. Starkt.

(Det är ju för fasen som att se Sagan om Ringen att följa AfS återvandringsturne!)
Senast redigerad av StuG 2018-09-02 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in