Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 01:18
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
AfS är ett parti skapat av bittra utsparkade fd SD-politiker som inte ens media bryr sig om att skriva om. Jag tror inte ens 250.000 människor vet vilka AfS är om jag ska vara ärlig.

En röst på AfS är totalt bortkastad.

Hihihi...på Söndag får vi facit - eller iallafall veckan efter.
Citera
2018-09-05, 01:18
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Vill bara påpeka att enda källan vi har gällande Kiwi's spelning är att Conrad nämde det i Svegot's pod. Conrad kommer vara där och rapportera, och det är bra, jag gillar honom och tycker att han gör mycket bra för rörelsen. Men snälla Conrad om du läser detta, det är INTE vit armbindel som gäller, ta det lugnt och tänk efter.

Jo, men det är ju också en ontologiskt essentiell sanning. Kiwi har redan från början varit den ende helt säkre gästen. Det visst man genom deduktion. Och genom samma metod visste man att Conrad skulle vara i publiken (och rapportera).
Citera
2018-09-05, 01:19
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Här är jag helt enig. Om det inleds något som helst samarbete med dessa giftormar röstar jag hellre på sd. Det finns inga värre. AfS kan inte hindra Eriksson, Söderman eller de Geer att gå på ett torgmöte men just i detta fall skulle jag välkomna ett avståndstagande. Vägra helt enkelt att ha med dem att göra på något plan. Dyker de upp ändå så förklara att de inte är välkomna och ignorera dem,

Nu tror jag dock inte att det kommer bli så. Jag hoppas att AfS är medvetna om vad de personerna går för.

Alla här verkar ha en så tydlig bild av dessa människor. Ja, ni har svarat, men ändå. Vad har ni emot dem egentligen?

Jag är förmodligen yngre, och har inte hängt med i vad de har gjort tidigare som skulle kunna skada AFS så?
Citera
2018-09-05, 01:21
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jo, men det är ju också en ontologiskt essentiell sanning. Kiwi har redan från början varit den ende helt säkre gästen. Det visst man genom deduktion. Och genom samma metod visste man att Conrad skulle vara i publiken (och rapportera).

Sant. Men jag skriver bara om det jag plockar upp, inte det jag tror.
Citera
2018-09-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Fredrik Reinfeldt och hans parti fick 30% år 2010 trots att de var jävligt extrema. Den mest extreme statsminister detta land haft.

SD-strategin att enbart växa och försöka tilltala väljare genom att bli mer vänsterliberala löser inga problem. Då blir de samma som sjuklövern.

Jag vet inte vad du menar med att Fredrik Reinfeldt är den mest extreme stadsminister vi har haft, men om du tänker på hans öppenhjärtliga inställning till flyktingar så visste ingen då vad som skulle hända hösten 2015. Om man vetat det hade dom givetvis inte fått 30%.

Gällande SD-strategin är den extremt välgenomtänkt, det hoppas jag du förstår. Folk vill inte ha ett amerikanskt system där var man reder sig själv, och blir kastad på gatan om man inte klarar av att jobba etc. Dom flesta är för ett välfärdssystem som är generöst i den bemärkelsen att vi har kostnadsfri skola, subventionerad vård, a-kassa och övrigt som ingår i skyddsnätet. Dom flesta människor är inte rika, och vänsterpolitik riktar sig som bekant till folk som inte är rika. Att SD därmed värnar om välfärden gynnar dom.

Och tro mig. När det kommer till invandring vill inte 250.000 människor att mer eller mindre samtliga invandrare ska återvandra. Man är trött på situationen som uppstått ja (vem fan är inte det?), men om man lyckas styra upp den eller i alla fall visar på framsteg och att det går åt rätt håll kommer man att nöja sig.

Ett parti som AfS kommer ALDRIG att lyckas i Sverige, vad folk här på Flashback än vill tro.
Senast redigerad av tremolosy 2018-09-05 kl. 01:26.
Citera
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Varför ska de hålla på så länge? Frågade du det när nu snackade med dem? Är det meningen att folk ska sitta ner på marken eller förväntas de stå upp i tio timmar?

Det finns ju fullt med uteserveringar där man kan sätta sig.

Själv tänker jag att vi är tvåbenta apor som evolutionärt har utvecklats till att befinna oss till fots hela dagen på savannen. Det kommer att bli ett stort jävla mingelparty det här
Citera
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Alla här verkar ha en så tydlig bild av dessa människor. Ja, ni har svarat, men ändå. Vad har ni emot dem egentligen?

Jag är förmodligen yngre, och har inte hängt med i vad de har gjort tidigare som skulle kunna skada AFS så?

Tumidanda och Guillounism har redan svarat bra på detta. Jag har samma uppfattning som de men är, om du kan föreställa dig det, ännu mer bestämd i min uppfattning.

Eriksson, Söderman och de Geer är dessutom intrikata, uppmärksamhetstörstande rena bedragare. Avskum.
Citera
2018-09-05, 01:26
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Tumidanda och Guillounism har redan svarat bra på detta. Jag har samma uppfattning som de men är, om du kan föreställa dig det, ännu mer bestämd i min uppfattning.

Eriksson, Söderman och de Geer är dessutom intrikata, uppmärksamhetstörstande rena bedragare. Avskum.

Rätta mig då om jag har fel nu, men det är mycket snack och liten verkstad?
Citera
2018-09-05, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Det finns ju fullt med uteserveringar där man kan sätta sig.

Själv tänker jag att vi är tvåbenta apor som evolutionärt har utvecklats till att befinna oss till fots hela dagen på savannen. Det kommer att bli ett stort jävla mingelparty det här
Nej, Kungsträdgården är inte nedlusat med uteserveringar. Det finns några bänkar att sitta på men inte för mer än 50 personer.

Nåväl, jag bor så långt ifrån Stockholm så jag har giltigt förfall. Och det är klart att de flesta AfS-väljare är säkert unga friska pojkar och några tjejer så de kanske kan stå i ett par timmar. Är bara rädd att det blir väldigt glest och att det hade gått att undvika det om man hade komprimerat det en smula.
Citera
2018-09-05, 01:37
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, Kungsträdgården är inte nedlusat med uteserveringar. Det finns några bänkar att sitta på men inte för mer än 50 personer.

Nåväl, jag bor så långt ifrån Stockholm så jag har giltigt förfall. Och det är klart att de flesta AfS-väljare är säkert unga friska pojkar och några tjejer så de kanske kan stå i ett par timmar. Är bara rädd att det blir väldigt glest och att det hade gått att undvika det om man hade komprimerat det en smula.

Står du upp för demokratin, för Svensk nationalism, ja då infinner du dig. Det är lätt att ursäkta sig nu i det kritiska läget. Allas ögon vilar över kungsan på fredag, finns inget större i hela landet.
Citera
2018-09-05, 01:40
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Här är jag helt enig. Om det inleds något som helst samarbete med dessa giftormar röstar jag hellre på sd. Det finns inga värre. AfS kan inte hindra Eriksson, Söderman eller de Geer att gå på ett torgmöte men just i detta fall skulle jag välkomna ett avståndstagande. Vägra helt enkelt att ha med dem att göra på något plan. Dyker de upp ändå så förklara att de inte är välkomna och ignorera dem,

Nu tror jag dock inte att det kommer bli så. Jag hoppas att AfS är medvetna om vad de personerna går för.

Instämmer.
Om än att Svegotarna är ute i yttersta marginalen och harvar med sitt så vore det ändå omdömeslöst oavsett plan eller sammanhang att på något sätt vara/bli förknippad med dessa giftormar till herrar.
Det kommer aldrig någonsin kunna komma något gott ur detta för Afs vidkommande att ha dessa tvivelaktiga figurer på sitt CV. Inte på lång sikt - inte på kort sikt.
Är man medveten om detta har Afs också strategin klar.
Citera
2018-09-05, 01:43
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Skulle de olympiska gudarna vare sig samarbeta med, eller ta avstånd ifrån, småfurstar nere på jorden?

And be careful what you wish for. Det lät just som om du vill göra om Kungsan till Folkets Demonstration ā la Jennifer Black.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in