Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-15, 20:21
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Någon som vet hur MED, som är definitionen av låg energi, kan ha dubbelt så många följare som AfS på twitter?

Hur ser det ut på facebook?
MED har haft sin twitter sedan septemter 2016. AfS sedan maj 2017, men första tweeten publicerades 29 april 2018. MED har 13411 gilla och 15979 följare på Facebook.
Citera
2018-08-15, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
De har alla redan lämnat partiet. Det finns inga sådana sverigedemokrater kvar i partiet.

Många SD-väljare ogillar Åkessons och SD-ledningens krypande för media så det finns säkert en hel del som uppskattar att Kasselstrand står upp mot media och inte kryper och låter sig styras.
Citera
2018-08-15, 20:23
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Många SD-väljare ogillar Åkessons och SD-ledningens krypande för media så det finns säkert en hel del som uppskattar att Kasselstrand står upp mot media och inte kryper och låter sig styras.

Nej, vi allihop tycker att de är skitbra. Åkesson är bättre än någonsin.
Citera
2018-08-15, 20:23
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
De har alla redan lämnat partiet. Det finns inga sådana sverigedemokrater kvar i partiet.
Det finns massor av sverigedemokrater som gillar hur Kasselstrand hanterar Hagwall-händelsen. Dessa kommer att gå över till AfS av bara den anledningen eftersom de är trötta på den illojala SD-ledningen.
Citera
2018-08-15, 20:26
Medlem
Citat:
Han pratade ju om SDs jävla väljare och inte företrädare (facepalm) 😫
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det finns massor av sverigedemokrater som gillar hur Kasselstrand hanterar Hagwall-händelsen. Dessa kommer att gå över till AfS av bara den anledningen eftersom de är trötta på den illojala SD-ledningen.

Du inbillar dig bara en massa saker. Sverigedemokraterna har vidtagit en rad nödvändiga åtgärder för att rensa partiet på extremister. Väldigt smarta effektiva åtgärder.

Inga andra partier har gjort detta.
Citera
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Kasselstrands självsäkra hantering av denna obetydliga incident tilltalar majoriteten av SD:s väljarkader.

De som är representanter för SD vet att i AfS skyddas man i gemenskapen. Går de över till AfS kan de sluta oroa sig för att e-posten scannas av partiledningen och dolda inspelningar. Nu har de friheten runt hörnet och många kommer att gå över. Detta ställer dock stora krav på eget ansvar. Lojalitet är alltid ömsesidig.
Citera
2018-08-15, 20:27
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Han pratade ju om SDs jävla väljare och inte företrädare (facepalm) 😫

Jag också. Jag pratar om alla sverigedemokrater. Medlemmar och väljare.
Citera
2018-08-15, 20:28
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Du inbillar dig bara en massa saker. Sverigedemokraterna har vidtagit en rad nödvändiga åtgärder för att rensa partiet på extremister. Väldigt smarta effektiva åtgärder.

Inga andra partier har gjort detta.

Trots detta hör jag gång på gång från SDare hur AfS har en objektivt bättre politik - men de "vågar inte rösta på ett litet parti"

så du har fel, helt enkelt.
Citera
2018-08-15, 20:29
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealMcGoy
Trots detta hör jag gång på gång från SDare hur AfS har en objektivt bättre politik - men de "vågar inte rösta på ett litet parti"

så du har fel, helt enkelt.

Jag uttryckte mig också positivt om AfS i början. Men det var ju långt innan allt detta kom fram.
Citera
2018-08-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske. Jag tror dock att om det sker en överströmning från SD till AfS nu i valrörelsens slutskede (t.ex. på grund av SD:s spotta-på-folkhemmet-film) så kommer den att ske i två steg, via "osäkra".

Så det man bör titta på är om SD minskar (vilket de nu gjort i flera mätningar inklusive denna) samt om de osäkra väljarna samtidigt ökat.

Detta sagt, så har förstås Hagwallaffären minskat chansen för en sådan överströmning.

Ja, jag tror också överströmningen sker i två steg så för AfS del är det positivt att SD minskar även om vi inte kan se det i gruppen "övriga" ännu.
Citera
2018-08-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Orkar de hålla på igenom valet skulle nog jag fråga.
I vanlig ordning är vi oerhört tacksamma för dina värdefulla insikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in