Citat:
Men hallå? Du tror väl inte på allvar att nya åkl kommer ta upp Madsens "fucking pennevenner" i Landsretten? Det behövs verkligen inte, räcker bra med brottet i sig och det rättspsykiatriska utlåtandet. Jag hoppas bara att det räcker för livstid/forvaring, allt annat vore försträckligt.
Kristian Kirk kommer inte gå in i landsretten med ditt synsätt ”det som finns räcker och blir över” det vore närmast ett tjänstefel.
Jag följde fallet Knudby-sagen från dag ett och än är den inte över, socialens agerande utreds för tillfället då dom erkänner brister. Jag känner således till Kristian Kirk som åklagare mycket väl. Han är ett orginal.
Sista dagen i rättegången mot flickan i knudby åberopade Kirk ny bevisning, han hade gjort en cellrannsakan mot flickan och hittat brev som skulle skickas till en IS-anhängare i en av flickans skor. I det brevet skrev hon om islam och mycket annat bl a om varför hon stack ner en pedagog med en spegelskärva. I byretten sade hon att hom högg fängelse pedagogen pga av att han var ateist och att hon var frustrerad över att sitta i häktet men i breven till IS anhängaren skrev hon att det var för att han krigat i afghanistan och på så vis förådde hennes ”systrar och bröder”. Bla detta brev gav två år till i Landsret.
Att en fängelse pedagog på en ungdomsfängelse diskuterar religion och krig med en förvirrad 15-årig etnisk danska som var hjärntvättad och radikaliserad är en ännu sjukare sak. Vilken idiot! Det är ungefär att jämföra med att en fängelsevakt berättar för en häktad pedofil att hon bytt blöja på sin lilla dotter innan hon kom på jobbet för att dottern hade blöjeksem och det blev hon blev tvungen att lugna med att gnida in snippan med lugnande salva.
Madsen fallet i Landsret kommer endast handla om straffpåföljden och i den proceduren kommer olika rättsfall jämföras med Madsen, försvaret kommer med sina exempel åklagaren kommer med sina exempel. Men både försvar och äklagarsidan kommer framförallt diskutera Peters personlighet.
Varenda lapp, vartenda brev, varenda samtal och varenda brev kommer nagelfaras av både försvar och åklagare. För du ser det är precis likadant här i Danmark som det är i Sverige. Johanna Möller fallet har inte stannat endast i Sverige mycket pga alla de hemska detaljer och unika fallet bjöd på. Hur måga lappar och brev som skrevs under häktningstiden var inte aktuella i rättegången mot Möller?? Hallå?? Kanske du förstår bättre nu när du kan relastera till ett svenskt fall? Hoppas så.
Senast redigerad av don.t 2018-09-02 kl. 15:48.
Senast redigerad av don.t 2018-09-02 kl. 15:48.

Jag blir mörkrädd, huga...