2018-09-02, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Men hallå? Du tror väl inte på allvar att nya åkl kommer ta upp Madsens "fucking pennevenner" i Landsretten? Det behövs verkligen inte, räcker bra med brottet i sig och det rättspsykiatriska utlåtandet. Jag hoppas bara att det räcker för livstid/forvaring, allt annat vore försträckligt.

Kristian Kirk kommer inte gå in i landsretten med ditt synsätt ”det som finns räcker och blir över” det vore närmast ett tjänstefel.

Jag följde fallet Knudby-sagen från dag ett och än är den inte över, socialens agerande utreds för tillfället då dom erkänner brister. Jag känner således till Kristian Kirk som åklagare mycket väl. Han är ett orginal.

Sista dagen i rättegången mot flickan i knudby åberopade Kirk ny bevisning, han hade gjort en cellrannsakan mot flickan och hittat brev som skulle skickas till en IS-anhängare i en av flickans skor. I det brevet skrev hon om islam och mycket annat bl a om varför hon stack ner en pedagog med en spegelskärva. I byretten sade hon att hom högg fängelse pedagogen pga av att han var ateist och att hon var frustrerad över att sitta i häktet men i breven till IS anhängaren skrev hon att det var för att han krigat i afghanistan och på så vis förådde hennes ”systrar och bröder”. Bla detta brev gav två år till i Landsret.

Att en fängelse pedagog på en ungdomsfängelse diskuterar religion och krig med en förvirrad 15-årig etnisk danska som var hjärntvättad och radikaliserad är en ännu sjukare sak. Vilken idiot! Det är ungefär att jämföra med att en fängelsevakt berättar för en häktad pedofil att hon bytt blöja på sin lilla dotter innan hon kom på jobbet för att dottern hade blöjeksem och det blev hon blev tvungen att lugna med att gnida in snippan med lugnande salva.

Madsen fallet i Landsret kommer endast handla om straffpåföljden och i den proceduren kommer olika rättsfall jämföras med Madsen, försvaret kommer med sina exempel åklagaren kommer med sina exempel. Men både försvar och äklagarsidan kommer framförallt diskutera Peters personlighet.

Varenda lapp, vartenda brev, varenda samtal och varenda brev kommer nagelfaras av både försvar och åklagare. För du ser det är precis likadant här i Danmark som det är i Sverige. Johanna Möller fallet har inte stannat endast i Sverige mycket pga alla de hemska detaljer och unika fallet bjöd på. Hur måga lappar och brev som skrevs under häktningstiden var inte aktuella i rättegången mot Möller?? Hallå?? Kanske du förstår bättre nu när du kan relastera till ett svenskt fall? Hoppas så.
Senast redigerad av don.t 2018-09-02 kl. 15:48.
Citera
2018-09-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Kristian Kirk kommer inte gå in i landsretten med ditt synsätt ”det som finns räcker och blir över” det vore närmast ett tjänstefel.

Jag följde fallet Knudby-sagen från dag ett och än är den inte över, socialens agerande utreds för tillfället då dom erkänner brister. Jag känner således till Kristian Kirk som åklagare mycket väl. Han är ett orginal.

Sista dagen i rättegången mot flickan i knudby åberopade Kirk ny bevisning, han hade gjort en cellrannsakan mot flickan och hittat brev som skulle skickas till en IS-anhängare i en av flickans skor. I det brevet skrev hon om islam och mycket annat bl a om varför hon stack ner en pedagog med en spegelskärva. I byretten sade hon att hom högg fängelse pedagogen pga av att han var ateist och att hon var frustrerad över att sitta i häktet men i breven till IS anhängaren skrev hon att det var för att han krigat i afghanistan och på så vis förådde hennes ”systrar och bröder”. Bla detta brev gav två år till i Landsret.

Att en fängelse pedagog på en ungdomsfängelse diskuterar religion och krig med en förvirrad 15-årig etnisk danska som var hjärntvättad och radikaliserad är en ännu sjukare sak. Vilken idiot! Det är ungefär att jämföra med att en fängelsevakt berättar för en häktad pedofil att hon bytt blöja på sin lilla dotter innan hon kom på jobbet för att dottern hade blöjeksem och det blev hon blev tvungen att lugna med att gnida in snippan med lugnande salva.

Madsen fallet i Landsret kommer endast handla om straffpåföljden och i den proceduren kommer olika rättsfall jämföras med Madsen, försvaret kommer med sina exempel åklagaren kommer med sina exempel. Men både försvar och äklagarsidan kommer framförallt diskutera Peters personlighet.

Varenda lapp, vartenda brev, varenda samtal och varenda brev kommer nagelfaras av både försvar och åklagare. För du ser det är precis likadant här i Danmark som det är i Sverige. Johanna Möller fallet har inte stannat endast i Sverige mycket pga alla de hemska detaljer och unika fallet bjöd på. Hur måga lappar och brev som skrevs under häktningstiden var inte aktuella i rättegången mot Möller?? Hallå?? Kanske du förstår bättre nu när du kan relastera till ett svenskt fall? Hoppas så.

Men HALLÅ lilla donna.t som säger sig bo och verka i Danmark. Vi är inte i Knutby, om du nu tror det. Det heter KUNDBYFALLET, KUNDBYPIGEN etc. Här är en länk, om du nu missat:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/mor-til-kundby-pigen-hun-fortjener-en-chance-mere
Citera
2018-09-02, 17:51
Bannlyst
Citat:
Nåja nu kan falsk ryktesspridning om "kapande av konto på Flashback" kanske inte vara OK på forumet, det visar sig. Men det heter forfarande KUNDBYsagen, inte Knudby. Men du verkar ha lite problem med språket av och till, helt OK, så kan det vara Du vet att jag är mycket väl insatt i Arbogamorden. Brev och lappar som förekom i det fallet har inte ett skit med det här fallet att göra. Jösses, steppa upp lite i argumentationen. Åkl i det nu aktuella fallet behöver alls inga brev för att påvisa någon "farlig" personlighet hos PM. Det har Rättläkarrådet redan uttalat sig om.

Om du anser att min text strider mot regelverket ska du rapportera och gärna låta bli att svara på inlägget.

Om bara rättsliga rådets bedömning är vad som krävs enligt dig för att påvisa Madsens personlighet då får vi ju också konstatera att Jepsen inte behövt kalla alla dessa vittnen som vittnade om Madsens personlighet i Byretten.

Din tanke är alltså att Kirk kan luta sig tillbaka, vi får hoppas att Betina också gör detsamma för annars kan Kirk få stora problem. Anledningen att man tar ett fall vidare till Landsrett är ju för att försöka ändra utgången och för att ändra utgången så måste du jobba för det. Vilket Hald Enmark kommer att göra. Med bl a ett annat upplägg men kanske även nya vittnen och en massa prejudikat. Det måste Kirk också göra då fallet i Landsretten är helt olikt det som utspelade sig i Byretten.

Det är inte bara breven som kommer nagelfaras såklart. Även Madsens inspelade samtal kommer lyssnas igenom. Hans besökare (bl a dom fyra kvinnorna) kanske har ny information, ja t o m fängelsevakten som kunde prata med Madsen "om allt" är av intresse. Har han hunnit svika/skrämma någon kvinna ännu som kanske redan hört av sig till åklagaren, har hon nya vittnesuppgifter? Har Madsen hunnit muta någon fängelsebetjänt? Hur mår exfrun Sirid? Kommer hon klara av förhandlingarna i Landsretten om försvaret kallar in henne igen? etc etc.

Knudbysagens åklagare heter Kristian Kirk, Madsens nya åklagare är Kristian Kirk. Tror du Betina tänker som dig, "fallets nya åklagare intresserar mig inte, hur han arbetar bryr jag mig än mindre om"? Nej, klart den nya åklagaren och hans tidigare fall och tillvägagångssätt har betydelse.
Citera
2018-09-02, 18:08
Medlem
Citat:
Om du anser att min text strider mot regelverket ska du rapportera och gärna låta bli att svara på inlägget.

Om bara rättsliga rådets bedömning är vad som krävs enligt dig för att påvisa Madsens personlighet då får vi ju också konstatera att Jepsen inte behövt kalla alla dessa vittnen som vittnade om Madsens personlighet i Byretten.

Din tanke är alltså att Kirk kan luta sig tillbaka, vi får hoppas att Betina också gör detsamma för annars kan Kirk få stora problem. Anledningen att man tar ett fall vidare till Landsrett är ju för att försöka ändra utgången och för att ändra utgången så måste du jobba för det. Vilket Hald Enmark kommer att göra. Med bl a ett annat upplägg men kanske även nya vittnen och en massa prejudikat. Det måste Kirk också göra då fallet i Landsretten är helt olikt det som utspelade sig i Byretten.

Det är inte bara breven som kommer nagelfaras såklart. Även Madsens inspelade samtal kommer lyssnas igenom. Hans besökare (bl a dom fyra kvinnorna) kanske har ny information, ja t o m fängelsevakten som kunde prata med Madsen "om allt" är av intresse. Har han hunnit svika/skrämma någon kvinna ännu som kanske redan hört av sig till åklagaren, har hon nya vittnesuppgifter? Har Madsen hunnit muta någon fängelsebetjänt? Hur mår exfrun Sirid? Kommer hon klara av förhandlingarna i Landsretten om försvaret kallar in henne igen? etc etc.

Knudbysagens åklagare heter Kristian Kirk, Madsens nya åklagare är Kristian Kirk. Tror du Betina tänker som dig, "fallets nya åklagare intresserar mig inte, hur han arbetar bryr jag mig än mindre om"? Nej, klart den nya åklagaren och hans tidigare fall och tillvägagångssätt har betydelse.

1) Det heter (fortfarande) KUNDBYSAGEN inte KNUDBYSAGEN

2) Var finns regeln om att man inte ska svara på ett inlägg man rapporterar? Hittar inte, länka gärna.

3) Var o när har jag sagt att HUR en åkl i Landsret som sådan brukar arbeta i övre rätt inte intresserar Betina? LÄSFÖRSTÅELSE tack.
Citera
2018-09-02, 18:55
Bannlyst
Citat:
1) Det heter (fortfarande) KUNDBYSAGEN inte KNUDBYSAGEN

2) Var finns regeln om att man inte ska svara på ett inlägg man rapporterar? Hittar inte, länka gärna.

3) Var o när har jag sagt att HUR en åkl i Landsret som sådan brukar arbeta i övre rätt inte intresserar Betina? LÄSFÖRSTÅELSE tack.

Jag skriver inte inte jag skriver gärna. Tror man sig upptäcka en felaktighet så ska man väl inte hjälpa till att sprida felaktigheterna. Källa: Sunt förnuft.

Du talar om med ett stort HALLÅ skrivet i versaler att brev och lappar inte har med det här fallet att göra. Jag gör gällande att det kan ha betydelse och har gett dig två exempel där just brev och lappar varit direkt avgörande Möller fallet och Knudbysagen. Jag påtalar också om för dig att mycket annat gällande Madsens häktningstid kan få betydelse i Landsret. Istället för att debattera sakligt fokuserar du endast på futiliteter i mina inlägg och då blir det allt lite trist i alla fall för mig, säkert för flertalet med följare också. Försök att bemöta mina frågor som är ställda i hopp om att få till en så givande debatt som möjligt för oss alla.

"Det är inte bara breven som kommer nagelfaras såklart. Även Madsens inspelade samtal kommer lyssnas igenom. Hans besökare (bl a dom fyra kvinnorna) kanske har ny information, ja t o m fängelsevakten som kunde prata med Madsen "om allt" är av intresse. Har han hunnit svika/skrämma någon kvinna ännu som kanske redan hört av sig till åklagaren, har hon nya vittnesuppgifter? Har Madsen hunnit muta någon fängelsebetjänt? Hur mår exfrun Sirid? Kommer hon klara av förhandlingarna i Landsretten om försvaret kallar in henne igen? etc etc"

Självklart kan ju vem som helst svara ifall du inte klarar av sakliga debatter längre utan istället bara vill ägna dig åt futiliteter...
Citera
2018-09-02, 19:27
Medlem
Citat:
Jag skriver inte inte jag skriver gärna. Tror man sig upptäcka en felaktighet så ska man väl inte hjälpa till att sprida felaktigheterna. Källa: Sunt förnuft.

Du talar om med ett stort HALLÅ skrivet i versaler att brev och lappar inte har med det här fallet att göra. Jag gör gällande att det kan ha betydelse och har gett dig två exempel där just brev och lappar varit direkt avgörande Möller fallet och Knudbysagen. Jag påtalar också om för dig att mycket annat gällande Madsens häktningstid kan få betydelse i Landsret. Istället för att debattera sakligt fokuserar du endast på futiliteter i mina inlägg och då blir det allt lite trist i alla fall för mig, säkert för flertalet med följare också. Försök att bemöta mina frågor som är ställda i hopp om att få till en så givande debatt som möjligt för oss alla.

"Det är inte bara breven som kommer nagelfaras såklart. Även Madsens inspelade samtal kommer lyssnas igenom. Hans besökare (bl a dom fyra kvinnorna) kanske har ny information, ja t o m fängelsevakten som kunde prata med Madsen "om allt" är av intresse. Har han hunnit svika/skrämma någon kvinna ännu som kanske redan hört av sig till åklagaren, har hon nya vittnesuppgifter? Har Madsen hunnit muta någon fängelsebetjänt? Hur mår exfrun Sirid? Kommer hon klara av förhandlingarna i Landsretten om försvaret kallar in henne igen? etc etc"

Självklart kan ju vem som helst svara ifall du inte klarar av sakliga debatter längre utan istället bara vill ägna dig åt futiliteter...

Är du, på riktigt, fundersam/orolig om jag rapporterar eller inte? SÅ dum fundering så den tror jag inte ens du har, bry dig inte helt enkelt.

Nejdå, jag klarar av debattera, har bara funnit det totalt meningslös att göra det med dig iom att du så bestämt hävdade av livstid och forvaring var lika enl dansk lag. Vi tycker helt olika i det fallet och så får det vara, jag litar på vad danska advokater och sakkunniga uttalat sig om. Det finns liksom inget förbud att utdöma livstid för "bara" ett mord vad du än säger. Jag VET vad praxis i Danmark är, du behöver inte påminna mig om det. Jag HOPPAS Madsen får livstid/forvaring no matter what.
Citera
2018-09-02, 19:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, enligt de två tidningsartiklar jag länkade till.
Vi pratar om ett barn som mådde dåligt, riktigt dåligt och som radikaliserades på nån månad.
Mitt svar har inget med vem som "dragir" in flickan i tråden att göra utan mitt svar baserar sig på din ställda fråga: Eller har hon också en diagnos?
I minst tio inlägg har du utan framgång ifrågasatt om det är Madsen(interner) eller diagnoser(psykopater) jag omhuldar(ditt ordval), därför ställer du nu också frågan om den 15-åriga flickan har några diagnoser. På den nivån håller du dig allt som oftast , tyvärr.
Tönt. Så intressant är du inte. Jag har frågat varför du fascineras av PM och försvarar honom. Om det är honom som fängelsekund eller hans psykopati.
Det har på sin höjd följd med följdfråga för att du din fege fan inte svarar.
Du reagerar nu halvt hysteriskt om 18-åringen som islamiserades och tar henne i försvar utan att nån ens sagt nåt. Vad fascineras du av hos henne då var frågan.

Men jag skiter i vilket, du är en fjant.

Och om jag kapat några konton kan du fetglömma. Helt Ot och rent förtal.
Senast redigerad av develi 2018-09-02 kl. 19:58.
Citera
2018-09-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tönt. Så intressant är du inte. Jag har frågat varför du fascineras av PM och försvarar honom. Om det är honom som fängelsekund eller hans psykopati.
Det har på sin höjd följd med följdfråga för att du din fege fan inte svarar.
Du reagerar nu halvt hysteriskt om 18-åringen som islamiserades och tar henne i försvar utan att nån ens sagt nåt. Vad fascineras du av hos henne då var frågan.

Men jag skiter i vilket, du är en fjant.

Och om jag kapat några konton kan du fetglömma. Helt Ot och rent förtal.

Ja, ska man skratta eller gråta? Men vi båda har varit med förr, om man säger så haha. Men nu är vi tydligen en och samma, så fort jag lackade ur o blev förbannad blev vi ett - halleluja.
Citera
2018-09-03, 01:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ja, ska man skratta eller gråta? Men vi båda har varit med förr, om man säger så haha. Men nu är vi tydligen en och samma, så fort jag lackade ur o blev förbannad blev vi ett - halleluja.
Det brukar bli så när argumenten tryter och motståndet blir så hårt pulveriserade så till slut är alla egentligen "en" som kör över puckona med fakta och logik. De får för sig att någon behöver vara mer än en för att krossa skitsnacket, som t.ex "Bill o Bull" då för ett tag sen.

Puckona är inte bara dåliga förlorare utan de inser verkligen inte sin begränsning. Ungefär som en light-version av Madsen. Ljuga, överdriva, en släng av hybris när det gäller egna kapaciteten och så det typiska beteendet när de körs över, även där en späd light-version av Madsen, när aggressionerna visar sig och de försöker att trycka ner de som har rätt, de som kritiserar och ifrågasätter dravlet.

Lite komiskt faktiskt och därtill löjligt förutsägbart, så jag tycker att du ska välja att skratta istället för gråta. Men det gör du nog redan så det behöver inte jag säga till dig

Snart kanske detta utvecklas till att vi får en eller två små manliga Madsen-groupies i tråden? Som inte är ute efter sex utan bara vill ha lite av Madsens "coola" energi? Kanske en eller två är på väg in i det? I vart fall en, som tycks uppleva att Madsen styr och ställer allt nu inför sin överklagan och att sadistmördaren egentligen är en vinnare som nu njuter i fulla drag av sitt nya lyxliv i fängelset med brudar som kommer att köa för hans skull. Och som darrar av spänning inför att idolen ska uppträda i rätten, för har vi en jävla tur så kanske vi får uppleva en catfight bland åhörarna? D.v.s kvinnor som slåss om coole idolen Madsen. En mycket stark beundran över Madsen genomlyser varje text, är nära till hands att tro att vi har en kommande, avundsjuk liten PM-groupie.

Den manliga, grådaskiga groupievarianten, som vill vara lika "färgstark och cool" som Mördar-Madsen, mannen som kvinnor förväntas slåss om. Wow, det låter ju faktiskt pännande!
NOT, skojade bara.
Citera
2018-09-03, 02:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hah. Det blir det säkert men jag tror och vill hoppas att Madsen sållas bort av Nat*scha C*lding-Ols*n, hon uppvaktas flitigt hon med. Mycket söt etnisk ung danska som har möjligheten att ta sig tillbaka på rätt spår här i livet, för Madsens del är det kört.

Så är det men Madsen vet nog att utnyttja media, precis som Lundin. För varje artikel dom får växer brevhögen.

Ett mycket tragiskt fall och tacka fan att åklagare Kirk inte fick igenom förvaring på henne, jag tror det blev 8 år till slut.

Tack för infon om Madsens politiska karriär, inte förvånad att det inte fanns något att hitta. Han har andra intressen, raketer, ubåtar och kvinnor. Nu finns bara det sistnämda för Madsen att lägga all sin energi på.

Dessa nya kvinnor ger sig verkligen in i något nytt, en helt utvilad och stillasittande Madsen som skall "kliva på" för första gången utan att ha "jobbat" 10-15h i verkstaden på diverse ubåtar. Dessutom fick Madsen i det fria möjligheten att ta ut sin irritation på sina praktikanter och antagonister. På Herstedvester finns det varken ubåter eller hariga praktikater, stackars kvinnor dom har inte förståndet att förstå vad dom ger sig in på
Du verkar alldeles pirrig av förväntan inför alla söta kvinnor som du tänker på som du tror ska besöka Madsen för att få sex nu när han är "helt utvilad"och pigg och inte kan fokusera på annat?

Varför är DU egentligen så förväntansfull, lika pirrig som ett barn innan julafton? Vad är det hos Madsen som gör att du fascineras så mycket att du skriver pinsamma inlägg om hur HÄRLIGT hans liv är nu och hur cool du verkar tycka att han är, för i din värld så är det Peter Madsen som har kontrollen och styr precis allt, som hans sjukt smarta drag att "se till" att han fick stryk. Mästaren hade ju planerat precis allt och fortsätter med hemliga planer för att se till att han får sin vilja fram, enligt dig. Lura kriminalvården så att han får som han vill och styra media så han får den publicitet han eftertraktar, vilket naturligtvis resulterar i fler och fler tunga säckar med beundrarpost - din naturliga slutsats med sitt ursprung i hängiven fascination. .

Du verkar mäkta imponerad över Madsen och hans talanger, så pass att det går att beskriva som ren fascination. Detta är ett konstaterande, ingen gissning.

Så, då undrar jag om du vågar svara på vad din fascination beror på?

1. Är det Psykopaten Madsen som fascinerar?
2. Är det Ubåtsbyggaren Madsen?
3. Är det Slampan Madsen som haft så många sexpartners?
4. Är det f.d Raket-Madsen, kändisen?
5. Är det Fången Madsen?
6. Är det Sadist-Madsen?
7. Är det Tortyr och Styckmördaren Madsen?
8. Är det Brevkompis-Madsen med alla jättejätte TUNGA säckar av brev han kommer att få?
9. Är det Hybris-Madsen?

Om ditt svar lutar åt punkt 3, d.v.s att du fascineras och imponeras över hur Slamp-Madsen lyckats få ha sex med så många kvinnor, så bör du tänka på en annan detalj.
Han knullar gärna med en pudel också om pudeln skulle vilja ha sex med honom. Inte för att jag förstår hur konversationen mellan Madsen och en pudel skulle gå till när han skulle få ett , ett "ja" till sex av jycken? Men det kanske du vet?
Citera
2018-09-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ja det är bra att hon berättar och varnar men det lär väl tyvärr inte hjälpa. Finns som sagt folk till allt. Det är säkert någon, trots allt vi idag vet om den extremstörda PM, som vill "hjälpa" och "stödja" kanske tom träffa fanskapet. Var ju en kommentar på FB som fortfarande tycker han är "intelligent och intressant" Jag blir mörkrädd, huga...

Tycker du inte att det är lite konstigt att dessa kvinnor vill "hjälpa" och "stödja" kåkfararmördare med sitt underliv?
Citera
2018-09-03, 08:44
Medlem
Citat:
Självklart hjälper det inte. Lundins förrförra fru gjorde exakt desamma som Betinna nu gör men inte lyssnade B på det inte utan gifte sig med Lundin hon med. Alla kvinnor som haft förhållanden med "mördare" går förr eller senare ut i media och "ångrar" sig när dom blir dumpade eller inte orkar mer.

Lundin har inte problem med att skaffa sig damer, kommer inte heller Madsen ha oavsett e xkvinnor som varnar andra kvinnor för deras ex. Såklart Madsen också gifter sig snarast för efter giftemål får damerna komma på besök så gott som dagligen, detta med besök en gång i veckan är nog inte direkt sanningen.

Mariann gick hårt ut i media och "varnade" andra kvinnor att träffa psykopaten Lundin. SAMTIDIGT fortsatte hon själv att träffa honom under över 1 års tid..

Ett sätt för henne alltså att försöka bli av med konkurrenterna när hon nu inte kunde bli av med dem på något annat sätt.

Nu går Betinna hårt ut i media. Berättar hur hon under flera års tid har försökt bli av med Lundin.. och glömmer att nämna att hon under denna tid skaffade BARN tillsammans med honom. Som en markering gentemot alla konkurrenter att det var de två som gällde.

Men inte ens det hade lyckad resultat utan Lundin fortsatte att knulla med andra.

Det enda dessa damer kan efter att ha blivit dumpade är att gå i media - som hämnd mot Lundin. Men de borde ju veta bättre: ju fler artiklar i media om Lundin/Madsen etc. desto fler damer som ihärdigt söker deras sällskap..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in