Citat:
Ursprungligen postat av
magiciadehex
Du målar upp en bild av Madsens tillvaro som som om han vunnit högsta vinsten och lever ljuva livet nu och ännu bättre blir det?!
Sen när blev inlåsning i fängelse på livstid, alternativt tills mördaren är gammal och orkeslös - en jättebra, jättejättekul och häftig grej, liksom rena rama lyxlivet?
Brukar folk säga till dig att du saknar verklighetsuppfattning och sunt förnuft, samt har allvarliga problem med fantasin, att skilja dröm från verklighet?
Om inte - så säger jag det till dig nu.
Dina ultrapositiva, drömska och tokroliga beskrivningar av Madsens fängelsevistelse är skrattretande galna. Om du själv tror på din verklighetsfrånvända bild så är det tragiskt, då befinner du dig på en annan planet. Bredvid den planeten är en stjärna. Där bor "3-star Captain Madsen" som belönats med en ljuv fängelseinlåsning, förmodligen för resten av sitt liv.
Kan ju inte bli bättre, nu har han allt man kan önska och mer därtill,
enligt dig.
Livstidslyckoruset - plötsligt händer det! POFF, vilken lycka för Madsen, precis det han längtat och strävat efter i hela sitt liv. Att bli dömd och inlåst. Ingen ska komma här och säga att det är ett straff, är ju för fan högsta vinsten, eller hur?
Dream on

Nej, enligt de två tidningsartiklar jag länkade till.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Har det slagit slint? Det är väl ändå du som dragit in henne i tråden. Hon används inte öht. Du verkar väldigt fascinerad av Madsen och nu ska du tydligen beskydda islamisten han satt klorna i.
Gulla på du för all del.
De verkar kunna komma överens bland sprängningar mot judisk skola och annat:
Men det blir inget rendezvous i cellen:
Pm pratar politiska event på bloggen samt fb. Här utifrån krig.
Här är det ett virrvarr av Hitler och Donald Trump i ett blogginlägg:
https://ing.dk/blog/trump-188208
Hans exfru verkar vara engagerad i politik gällande mellanöstern:
Vi pratar om ett barn som mådde dåligt, riktigt dåligt och som radikaliserades på nån månad.
Mitt svar har inget med vem som "dragir" in flickan i tråden att göra utan mitt svar baserar sig på din ställda fråga:
Eller har hon också en diagnos?
I
minst tio inlägg har du utan framgång ifrågasatt om det är Madsen(interner) eller diagnoser(psykopater) jag omhuldar(ditt ordval), därför ställer du nu också frågan om den 15-åriga flickan har några diagnoser. På den nivån håller du dig allt som oftast , tyvärr.
Men nu ser jag att du levererar information om Madsen och fruns politiska karriär, tack för det.
Mellan by och landsret och häktet tillät man denna tjej få skriva brev osv. Flickan svarade på brev med dom enda som ville skriva med henne var islamanhängare. Dom bl a friade och talade om islam, radikaliseringen fortsatte alltså. Dessa brev såg Kristian Kirk till att hämta från hennes cell inför förhandlingarna och sen läste han upp dem i landsretten som höjde straffet från sex till åtta år mycket pga av brevena som hon fick/skrev. Hon var 15 år då, självklart kunde hon inte själv i en cell förstå vilka konsekvenser dessa brev skulle komma att få. Kristian Kirk är mer eller mindre en ökänd åklagare, hela danska folket sympatiserade inte med honom utan det var flickan och försvaret som fick folkets sympatier.
Hoppas Kirk gör detsamma med Madsen, läser upp hans brev för om en 15-åring inte kan belastas för att inte förstå sitt handlande borde i alla fall Madsen snart 50 kunna förstå.
Madsens person och tidigare rättsfall kommer prägla hela förhandlingarna i landsretten med tur får Kirk lite nytt material att komma med så vi nyfikna får höra lite smaskiga detaljer från dessa arma kvinnor som trånar efter Madsen. Det enda med Kirk är väl att han inte tvekar att läsa upp flickans brev heller, Kirk har inga skrupler.
Stackars Betina som skall försöka försvara detta jävla brevskrivande Madsen ägnar sig åt, hon blir ju uppringd så gott som dagligen av media som vill ha kommenterer om hans ageranden. Återstå att se om han agerat förnuftigt eller dumdristigt i sitt brevskrivande, det svaret får vi snart genom Kirk.