2018-09-24, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det måste ha varit helt för jävligt där nere. Sanningen är att ubåtar luktar jävligt illa inombords i helt vanliga fall.(iallafall gjorde dom det förut) Om man då sticker hål i tarmar och slaktar en människa, ja då måste det bli helt surrelalistiskt förjävligt.
Men jösses..
Det lär ha varit mängder med blod.
Det är väl för i helvete inte ett helt tarminnehåll som runnit ut. Det är stickskador. Torson var inte öppnad. Vad det beträffar blod så luktar det järn.
Eller så kanske du har varit med vid djurslakt?
Överdrifter om Kim leder ingen vägen mer än äckel. Vad ska detta löna till?
Citera
2018-09-24, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
Hej igen och tack för svaren. Du skriver:

Visste Madsen att Kim "skulle" vara tillbaka 22.00?

Men visste han det?

Och varför tror du isåfall inte att han bara tog en paus då?

Men vi vet inte var i brottsprocessen han var då. Det är en gissning.

Men vad är evidensen för en reaktion menar du?

Vad är det som visar att han fick en "reaktion" som hindrade honom från att lyckas?

Varför skulle det inte istället vara narcisissm som fick honom att ignorera riskerna?

Han misslyckades ju med att gömma kvarlevorna i vattnet trots planeringen och metoderna.
Så hur vet vi att han inte använde hela tiden som han ville utan reaktion för att han exempelvis var övertygad om sin egen överlägsenhet?

Precis. Det är ett antagande. Men det jag då undrar är varför du bygger antaganden på mördarens lögner? Blir det trovärdiga hypoteser då?

Beklagar om jag är besvärlig men jag är intresserad av hur du tänker.

GW, aha. No comments.

OK. Hans största kick var "nog" slutet...Jaha. Men det betyder inte att föregående tortyr var betydelselös och det är ju säkert. Jag anser det är mycket osäkert hur länge det pågick och det hade varit bra om rättsmedicinska experterna hade kunnat fastställa en kronologi.

Men då hade ju hela fallet varit tydligare och plats för gissningar mindre.

Jo, det har jag noterat. Men det finns stora vetenskapliga problem med att deducera från populationsdata till en enda individ. Det är inte reliabelt. Så hur mycket man än uppskattar denna forskning och de resultat den genererat kan man inte dra från flera andra cases till PM utan stor risk att dra fel slutsats.

För övrigt anser jag att hypotesen om hans mastermind-planering är problematisk. Att tro att han hade en mycket exakt planering för sina handlingar som dessutom var väl anpassad till risk i verkligheten - och som därför måste bortförklaras med en "reaktion" - är att överskatta PM:S intellekt. Vad har jag för evidens för detta påstående, som också är min hypotes då?

Följande:

SMS med meddelanden om mord och våld av den karaktär han sedan anklagades för!

Datorer liggande runt på hans arbetsplats med filmer, bilder och texter om mord och våld av den karaktär han anklagades för!

Intresserat prat med andra om död, mord, psykopati och brott!

Ingen master-mind, som sagt. Så vi kan inte förvänta oss - förväntansbias - att PM skulle ha en perfekt plan där varje moment räknats in och planerats i tidssteg.

Snarare kan vi förvänta oss att han inte hade en sådan perfekt plan, utan en plan som handlade om vad han ville göra och hur men inte efter vilka klock-tider.

Därför skulle en "reaktion" inte behövas som förklarande variabel i ekvationen. Snarare behövs parametrar som ignorans, hybris och självsvåldighet. Dessa finns det också evidens för i hans RPU.

För att han var överbevisad!

Beklagar om jag uppfattas som "tjatig". Jo, det är ju också hypoteserna jag frågar om.

Tackar.
Om du läst alla mina svar i sin helhet så förstår du också hur jag menar.
Jag ville ju inte tjata om samma svar på samma frågor.

Av det du tar upp (det fetade) har du dragit lite konstiga slutsatser. Ingenting där berättar ju om hur hans plan såg ut? Vilket polisen tror att han hade. Till väninnan i telefon säger han på skämt att han har en mordplan redo och så nämner han ett par detaljer i mordet.
Men ingenting om hur det ska gå till. För henne berättar han inte om spännband, sänken,buntband, väskor, sågen för partering, den gröna vattenslangen som han tänkt rengöra ubåten med etc,etc.

Allt det här tyder starkt på en plan med olika moment. Och det var ju just därför bl.a han dömdes till lagens strängaste straff,

Plan,- kidnappning, mord, partering, paketering med sänken ,dumpning, rengörning samt troligen utplacering av villospår på Refshaleöen innan han blir förhörd av polis. Han kan tom lagt till tid för försening. Ingen mastermind som du säger. Men varför har han släpat med allt det här då? Enligt dig hade han bara planerat för vad han ville göra med offret? Och allt det andra sket han i då? Det tror jag du har väldigt fel i. Han ville göra det "perfekta brottet". Skulle vara intressant om du skrev ner din egen hypotes från början till slut om vad du själv tror att han tänkt använda dessa grejor till. Och varför han hade crime nigths med vänner för att diskutera brott och brottsuppklarande, DNA teknik samt bästa platsen att gömma ett lik på, vilket de kom fram till var Köge bukt osv. Var han bara intresserad av mord och slakt hade han nog inte intresserat sig för crime nights. Men skriv och berätta!

Det här är ett gräsligt mord med ett utdraget förlopp. Om du tänker att han jagade omkring efter sitt offer i en halvtimme och sedan det andra med mord, i en timme, som mest en och halv timme.
Så var det rysligt utdraget förlopp sett ur det stackars offrets synpunkt.

Jag tror inte att PM hade ett slaviskt tidsschema som han följde. Men absolut en tidsplanering på ett ungefär för de olika momenten. Och hur dags han måste vara tillbaka på Refshaleöen senast. Han är definitivt en organiserad mördare med 110 i IQ. Alltså inte en oorganiserad med psykisk sjukdpm.

EDIT: Om han var en oorganiserad mördare utan planering så hade han ej försökt att dölja sitt brott.
Då hade han troligen dumpat kroppen hel efter mordet och seglat tillbaka när det roliga var slut. Samt inte tänkt på att ta med sig en ren overall före avfärd, att ha och byta om till när han skulle i land osv,osv. Man kan ha fantasier. Men en hypotes måste man knyta ihop med de fakta som finns.

EDIT 2. Du kan dissa GW men inte hans gäst Niklas Långström. min länk presenterade honom.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-24 kl. 00:48.
Citera
2018-09-24, 00:38
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men jösses..
Det lär ha varit mängder med blod.
Det är väl för i helvete inte ett helt tarminnehåll som runnit ut. Det är stickskador. Torson var inte
ö
ppnad. Vad det beträffar blod så luktar det järn.
Eller så kanske du har varit med vid djurslakt?
Överdrifter om Kim leder ingen vägen mer än äckel. Vad ska detta löna till?

Eh, det var bara ett sidospår, men också en liten förklaring på hur dumt det låter att han skulle ha sovit där nere.
Citera
2018-09-24, 00:38
Medlem
develis avatar
Han verkar hinta om att det är nåt mer han gjort sexuellt med kvinnor. Nåt sexuellt, nåt som uppdagas, nåt som varit på väg att gå så galet att det fanns risk för fängelse. Kvinnor han legat med.
Farliga för att PM riskerat fängelse?

Brev till väninna C:
Citat:
"Jeg har leget med ufatteligt mange farlige "Perniller" og Beatricer", så det måtte jo ske, at Peter Madsen endte i fængsel"."
Han forklarer, at "Perniller og Beatrivcer" er en hentydning til episoder, hvor hændelser med kvinder var ved at gå galt. live bt
Väninna A i förhör:
Citat:
"Anklager spørger, om Peter Madsen nogensinde har sagt, at "det hele kommer ud en dag"? "Ja", lyder det.
"Noget med kvinder. Noget med noget, vi har talt om. Seksualitet. Der har han sagt at det hele kommer ud en dag." live dr
Citera
2018-09-24, 00:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Eh, det var bara ett sidospår, men också en liten förklaring på hur dumt det låter att han skulle ha sovit där nere.
Och jag drog i handbromsen. Fetglöm den doften. Har du ingen aning om vad en nyss död människa luktar så spekulera inte. Det är för övrigt osmakligt om Kim.
Citera
2018-09-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Om du läst alla mina svar i sin helhet så förstår du också hur jag menar.
Jag ville ju inte tjata om samma svar på samma frågor.

Av det du tar upp (det fetade) har du dragit lite konstiga slutsatser. Ingenting där berättar ju om hur hans plan såg ut? Vilket polisen tror att han hade. Till väninnan i telefon säger han på skämt att han har en mordplan redo och så nämner han ett par detaljer i mordet.
Men ingenting om hur det ska gå till. För henne berättar han inte om spännband, sänken,buntband, väskor, sågen för partering, den gröna vattenslangen som han tänkt rengöra ubåten med etc,etc.

Allt det här tyder starkt på en plan med olika moment. Och det var ju just därför bl.a han dömdes till lagens strängaste straff,

Plan,- kidnappning, mord, partering, paketering med sänken ,dumpning, rengörning samt troligen utplacering av villospår på Refshaleöen innan han blir förhörd av polis. Han kan tom lagt till tid för försening. Ingen mastermind som du säger. Men varför har han släpat med allt det här då? Enligt dig hade han bara planerat för vad han ville göra med offret? Och allt det andra sket han i då? Det tror jag du har väldigt fel i. Han ville göra det "perfekta brottet". Skulle vara intressant om du skrev ner din egen hypotes från början till slut om vad du själv tror att han tänkt använda dessa grejor till. Och varför han hade crime nigths med vänner för att diskutera brott och brottsuppklarande, DNA teknik samt bästa platsen att gömma ett lik på, vilket de kom fram till var Köge bukt osv. Var han bara intresserad av mord och slakt hade han nog inte intresserat sig för crime nights. Men skriv och berätta!

Det här är ett gräsligt mord med ett utdraget förlopp. Om du tänker att han jagade omkring efter sitt offer i en halvtimme och sedan det andra med mord, i en timme, som mest en och halv timme.
Så var det rysligt utdraget förlopp sett ur det stackars offrets synpunkt.

Jag tror inte att PM hade ett slaviskt tidsschema som han följde. Men absolut en tidsplanering på ett ungefär för de olika momenten. Och hur dags han måste vara tillbaka på Refshaleöen senast. Han är definitivt en organiserad mördare med 110 i IQ. Alltså inte en oorganiserad med psykisk sjukdpm.

EDIT: Om han var en oorganiserad mördare utan planering så hade han ej försökt att dölja sitt brott.
Då hade han troligen dumpat kroppen hel efter mordet och seglat tillbaka när det roliga var slut. Samt inte tänkt på att ta med sig en ren overall före avfärd, att ha och byta om till när han skulle i land osv,osv. Man kan ha fantasier. Men en hypotes måste man knyta ihop med de fakta som finns.

EDIT 2. Du kan dissa GW men inte hans gäst Niklas Långström. min länk presenterade honom.

EDIT 3. Svar på din fråga om PM visste att KiM skulle vara tillbaka till kl 22.
Hur kunde KiM veta det? Hon hade ju medellat pojkvännen att hon skulle vara tillbaka kl 22.
Men nu var det ju inte KiM som seglade ubåten eller dök. Så hur kunde KiM veta det?
Du får väl gnugga geniknölarna och återkomma om du kommer på svaret.
Citera
2018-09-24, 00:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Och jag drog i handbromsen. Fetglöm den doften. Har du ingen aning om vad en nyss död människa luktar så spekulera inte. Det är för övrigt osmakligt om Kim.

Nej, det är vel ingen anledning att diskutera dessa detaljer något mer nu.
Citera
2018-09-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ja, precis. Om han var helt klar kan det stämma.
De är ju fullständigt vidriga med en sorts on/off knapp. Påminner om de extrema känsloväxlingarna de förmår när de tycker synd om sig själva och kan sluta gråta på en sekund när det talas om offret.
Det är väl empatistörningen som ger sig till känna, människor ses som objekt. Efter att Amagermannen våldtagit tjejen så gick han.. och drack mjölk. Sen fortsatte han.
En annan slaktade en tjej, tog sig mat och la sig att sova bredvid henne i sängen. Bundy bjöd ut sin flickvän på restaurang och det samma gjorde Russel Williams - efter extremt brutala sadistmord.
Både Eklund och NB blev sugna på pizza. PM tog väl ett par gifflar från lidl...

Ok, tack. Fick för mig att det kunde vara nåt sorts väsande ljud.

Förutom det du skriver här så "gråter" psykopater åt helt fel saker, på fel ställen, inte där man tycker de borde göra det. Samma med arbogakvinnan Johanna Möllers uppenbara fejkgråt. Det är nog därför man blir förvånad över att PM blev så "upprörd och tagen" just när nämndemannen föll ihop. Han borde ha reagerat på annat, men det gör han inte.
Citera
2018-09-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte otroligt. Det var giftigt ironiskt? Ha ha, han hade kraftigt missbedömt "skitgörat" att ta hand om "efterbörden" efter förlustelsen!!! Den var nog allt annat än autoerotisk he he

Det vet vi inte, vi kan bara gissa. Jag tror han gillade själva styckningen.
Citera
2018-09-24, 19:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det vet vi inte, vi kan bara gissa. Jag tror han gillade själva styckningen.
Det jag tror han gillande var dekapitation, det går hand i hand med filmerna, speciellt den han sist såg på och hans äckeldiskussion om hobbykniven - men sammanfaller mer med avrättning.
Resten pekar i mitt tycke på defensiv styckning. Hon var ett problem, en förbrukningsvara som skulle döljas. Han är kall som en fisk när han pratar om styckningen och har fokus på att städa, inte åka dit alt. få lägre straff. En rent mekanisk förklaring som om det vore vedkapning.
Citat:
- Da han vågnede var han i bedre humør og tænkte klart. Han vaskede ubåden rent og tænkte, der skal ikke ligge døde mennesker i min ubåd.

- Hvad gør man hvis man har et stort problem? Man deler det op i nogle mindre.

- Adspurgt, hvordan man får sig selv til at partere en død person, sammenligner han det med slaget ved Trafalga.

- Han fremhæver at drab giver den længst mulige straf, mens partering kun giver et halvt år." live dr
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 19:46.
Citera
2018-09-24, 21:43
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Han verkar hinta om att det är nåt mer han gjort sexuellt med kvinnor. Nåt sexuellt, nåt som uppdagas, nåt som varit på väg att gå så galet att det fanns risk för fängelse. Kvinnor han legat med.
Farliga för att PM riskerat fängelse?

Brev till väninna C:

Väninna A i förhör:
Kan ha rört sig om någon som han praktiserat avancerad strypsex med och det hållit på att
sluta i ren katastrof; i ett dödsfall. Såna fall har ju skett rätt många gånger genom åren har
man läst om.

Citat:

Vad betyder snerrer? Snäser kanske?

Det stod att en hund snerrer, nog för att han är djurisk men..

"Men ville du gerne gemme hendes underbukser. Var det et trofæ?", spørger anklager nu.
Peter Madsen bliver vred på anklageren. Og mens han afviser det, snerrer han markant af anklageren." live

Citat:
I det här sammanhanget betyder det nog att visa vrede
Jo, så blir det ju ofta när GM pressas om känsliga detaljer, då blir reaktionen ilska, de är
inträngda i ett hörn och behöver "freda" sig. Då kommer tvärheten, vreden och de kan tycka
som Johanna Möller om den som pressar på: "Du är den elakaste människa jag någonsin
träffat på" (åklagare Wenna var det fråga om här. Som JM förresten senare sagt att hon skulle
kunna ta 14 års fängelse för att bli av med ) och så här sa en utredare gällande det andra
riksbekanta Arbogacaset, det med tyska barnamörderskan CS:
Citat:
– Hon hade det klassiska beteendet hos någon som är skyldig. Så fort frågorna började brännas blev hon tvär och kort i tonen och ville inte ge några närmare förklaringar, berättar Göran Höglund
http://www.svenskpolis.se/Artikelarkiv/Artiklar-2010/april-2010/Tva-ar-ar-efter-morden-i-Arboga/

Där har vi en riktig vidrig trio med fullblodspsykopater: Madsen, Möller, Schürrer.
Tvi vele.
Senast redigerad av Grandioso 2018-09-24 kl. 21:54.
Citera
2018-09-24, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror meningen var att döda och stycka henne nånstans i Øresund, inte så lång från där han dök första gången. Men något kom i vägen/sket sig. Han kom i vegen för "Aidala" (var det inte det skeppet het?) och han krockade nestan med Ternevag. Jag tror han kände att han var observerad/påkommen, typ det blev för "hett" för honom der uppe.(paranoia)
Då åkte han söderut mot Köge, ett område han kände sen tidigare men jag tror det var plan B.
Några frågor kring din tes.

Skeppet heter Aidabella och han är i en ränna som är frekvent trafikerad. Han lär veta att det är mycket folk i farten på väg ut mot Middelgrundsfortet - ett ställe han sägs vara mycket bekant med.

Varför skulle han ha planer på att döda och stycka henne i ett så uppmärksammat område? Jag antar det inkluderar dumpning eftersom detta är anledningen till att han är i Köge som du förkastar gällande en plan A.
Varför skulle han berätta för pappan med sonen vart han tänker dyka ner?

Det är ju som att lägga ut karameller i klass med Hans & Greta inför kommande polisiära sökinsatser.

Han är överdrivet offentlig i det norra området, iakttas och fotograferas. Det vinkas och pratas. Han ter sig som om han gör en show av det hela för att snarare överdriva vilket område de befinner sig i.
.. för att sen dra nån helt annanstans såsom skett.

"- Min søn er nysgerrig, så han spørger om Ubåden kan dykke. Det svarer Peter venligt på, og siger, at det kan den godt, men at han ikke vil dykke her, men først ved middelgrunden. " live eb
Senast redigerad av develi 2018-09-24 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in