2018-09-01, 12:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det håller jag faktiskt med om - trots genomsökningar av inkommande leveranser, bemanning och övervakning dygnet runt, mängder av säkerhetspersonal och servicepersonal från en hel uppsjö företag, folk som ständigt passerar i en strid ström osv osv - att smuggla in och aptera hundratals ton sprängämnen måste faktiskt vara en ren barnlek jämfört med att lyckas få dem att brisera vid önskat tillfälle med önskad effekt trots att de utsatts för bränder som på något magiskt vis inte helst får utlösa explosionerna.. Här snackar vi magi på en helt ny nivå.
Du fattar fortfarande inte. Kontrollerar man byggnaderna och säkerhetsarrangemangen så är det här inget oöverstigligt problem. Tvärtom.

Citat:
Redan besvarat:
Niels Harrit: .. But beyond that there is very solid evidence that some thermite has been used for melting the steel beams. We do not know if the thermite that we have found is the same thermite which has been used for melting the beams. It’s very, very possible that different varieties were used, and I personally am certain that conventional explosives were used too, in abundance.

RT: When you say “in abundance,” how much do you mean?

Niels Harrit: Tons! Hundreds of tons! Many, many, many tons!
Nej, det här är inte DU som svarar, det är Nils Harrit.
Jag frågar dig hur DU vet mängden och i så fall hur stor den måste ha varit.

Kan du svara på det? I runda slängar?

Citat:
Redan besvarat:
Niels Harrit: .. But beyond that there is very solid evidence that some thermite has been used for melting the steel beams. We do not know if the thermite that we have found is the same thermite which has been used for melting the beams. It’s very, very possible that different varieties were used, and I personally am certain that conventional explosives were used too, in abundance.

RT: When you say “in abundance,” how much do you mean?

Niels Harrit: Tons! Hundreds of tons! Many, many, many tons!
Niels Harrit: Tons! Hundreds of tons! Many, many, many tons![/indent]
Är det Nils Harrit som är din källa här?

Citat:
Det är inte min teori - se ovan.
Varför postar du citat från någon annans teori när jag ber dig om din?

Citat:
Redan besvarats: Hur skulle det bara ens möjligt att motbevisa menar du? Särskilt när du hela tiden ändrar dina påståenden om hur det skulle gått till.. För varje påstående du motbevisas om kan du givetvis bara hitta på ett nytt - så det är förstås omöjligt att redan i förväg motbevisa varje fantasifullt scenario din hjärna kan koka ihop. Vi får ta det på volley helt enkelt.
Det är du som måste bevisa att det hade varit OMÖJLIGT eftersom det är vad DU hävdar.

Dina förslag så här långt har inte övertygat. Har du något annat!

Citat:
När och var har jag påstått att det skulle varit helt omöjligt?
Så, vad tjafsar du då om?

Var det omöjligt eller var det möjligt?

Citat:
Har du något annat?
Que?

Citat:
Omvänd bevisbörda och krav på att jag ska bevisa att något du inte ens kan förklara hur det skulle ha gått till - inte har hänt..
Om du hävdar att apteringarna var omöjliga att genomföra i hemlighet utan avslöjande så måste du visa att så verkligen var fallet.

Här är det du som har bevisbördan.

Citat:
Du är tveklöst en sällsynt oärlig debattör..
Nja, är det för att jag INTE klipper och klistrar i dina inlägg, du tycker det?

Är det ditt inverterade universum som glimtar fram igen?

Citat:
__________________________________________________ _________________________________

Jag är fortfarande jättenyfiken på vilka stålskyskrapor du menade har brunnit helt övertända och
betydligt längre än WTC7 utan att kollapsa.. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
__________________________________________________ _________________________________
Som sagt, redan bemött in absurdum.
Citera
2018-09-01, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skulle vi kunna enas om att du använder påståenden om sådant som du faktiskt gar en susning om hur det fungerar i din "bevisning" i fortsättningen? Annars kan vi precis lika väl börja diskutera antigravitationsvapen och hologram som alternativa förklaringar också.
Hursomhelst eliminerar ju inte dessa fjärrstyrda lasersystem problemen med brandkänslighet och kommunikationssvårigheter med inbyggda mottagare i stålkolonner och allt vad du hittat på..
Det var du som hävdade att ”laser initiator” användes på avstånd och med ”speglar”. Jag visar här att lasern finns inuti detonatorn och aktiveras elektroniskt.

Citat:
Återigen, det här är inte kritiskt för det övergripande argumentet. Brand och impact var begränsat. Och även om detonatorer var känsliga för brand och därmed antände ett begränsat antal apteringar så innebär inte det att demoleringen misslyckas. De som i så fall exploderade vid planens impact doldes av explosionerna från flygbränsle. Vad gäller WTC 7 så var det i nedre delarna som apteringarna fanns och där brann det inte.
Vad av det här är det som du inte fattar
Oups? Här verkar det som att du återigen klippt och klistrat i mitt inlägg så att min text framstår som din?

Varför klipper och klistrar du i mina inlägg hela tiden, SnakePlisssken? Är det för att du är ”ärlig” du gör det?

Citat:
Menar du att det INTE brann och explodera av flygbränsle i hisschakten på wtc1 och 2? Det är du nog
väldigt ensam om men låt höra din teori först.. Hur kom det sig att folk brändes ända nere i källaren om det inte brann i hisschakten?
Det brann inte i hisschakten. Brinnande flygbränsle föll genom schakten. Väl skyddade apteringar behöver inte värmas upp speciellt mycket. Exponeringen var under mycket kort tid och minimal.

Att folk brändes nere i källaren kan lika gärna ha varit från sekundära explosioner. Förödelsen i lobbyn tyder på en sprängkraft svår att förklara med flyktigt flygbränsle.

Citat:
[Hur kunde man spränga laddningar i WTC7 utan att fönster blåstes ut
Hur vet du det?

Citat:
- och utan att det lät ens i närheten av de ljudnivåer som normalt hörs vid demoleringar?
1. Hur vet du det?

2. Normalt hörs?

Citat:
Kan du visa exempel på demoleringar av lika stora byggnader som wtc7 där man endast har apterat laddningar på markplan?
Var har jag påstått det, menar du?

Citat:
Kan du visa exempel på demoleringar av lika stora byggnader där man inte systematiskt förväg tagit bort alla icke kritiskt bärande balkar och kolonner samt i förväg försvagat de som när kvar för att möjliggöra/underlätta kollaps? Kan du ens visa exempel på kontrollerade demoleringar där byggnaden åtminstone under en period kollapsat i uppmätt fritt fall?
Nej, jag vet inget annat fall där man med kontrollerade demoleringar totaldemolerar tre skyskrapor och samtidigt försöker dölja det.

Vet du?

Citat:
Det är bara ett av argumenten - det andra är att detonatorn förstörs av brand redan innan den hinner utlösas.
Det löser man i så fall med ett visst mått av redundans, tror du inte det?

Citat:
Det tredje är att radiomottagaren förstörs av brand innan den hinner användas. Ett fjärde är att mottagare som är inbyggda i stolpar av centimetertjock stål är jäkligt svåra att kommunicera trådlöst med..
Om inuti kolonnerna, så går det ju bra att mottagare placeras diskret på utsidan.

Har du inte slut på halmstrån snart?

Citat:
Du har tydligen återigen inte gjort läxan
Vilken djävla läxa?

Citat:
och ens bekymrat dig med att läsa det du refererar till. Jag citerar från ditt eget citat här ovan: In this type, a pulse from a laser passes down an optical fiber to strike and thus initiate a carbon-doped explosive.
Är det gränsen för hur varm en laserimpuls kan bli, menar du?

Citat:
Och, som sagt, läs min disclaimer igen. Det här är inte på något sätt kritiskt för argumentet. Även om apteringar detonerade från impact och bränder så ...
Oups? Här dök text från mig upp helt plötsligt? Just det, du klipper och klistrar ju i mina inlägg ... för att du är så ”ärlig”.

Citat:
Även fjärrkontrollerade apteringar är brandkänsliga. Såväl mottagare som strömkälla och det själva apteringen ska antända är förstås brandkänsliga.
De är mer eller mindre brandkänsliga vad gäller att förstöras och jag är hyfsat säker på att det finns varianter som är i princip okänsliga för bränder vad gäller att oavsiktligt detonera. Jag tror att laser-varianten är ett sådant exempel.

Skälet till att jag inte bryr mig om att fördjupa mig i det här är att DET KVITTAR eftersom ett begränsat antal förstörda/detonerade laddningar inte behöver innebära att den globala kontrollerade demoleringen äventyras.

Citat:
Det förändrar inte allt ovan..
Jo, det är precis vad det gör. Det är du som måste visa att kontrollerade demoleringar var omöjliga att genomföra och att man därmed inte behöver genomföra en brandteknisk forensisk utredning av materialet INNAN det fraktas bort, huggs upp och sprids för vinden.

Citat:
Har du något annat, eller har även halmstråna tagit slut?
Oups? Nu dök min text upp som vore den din text, igen?

Varför klipper och klistrar du hej vilt i mina inlägg, SnakePlisssken? För att du är så ... ”ärlig”?

Citat:

Jag är fortfarande jättenyfiken på vilka stålskyskrapor du menade har brunnit helt övertända och
betydligt längre än WTC7 utan att kollapsa.. (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2
__________________________________________________ _________________________________[
Redan besvarat, som sagt ...
Citera
2018-09-01, 13:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Mitt primära argument är att Kroll och Silverstein kontrollerade säkerheten i WTC i åratal innan 9/11. Det innebär då per implikation att de även kontrollerade ”förhöjd säkerhet” och hur dem såg ut.
Vad har du för källa på att det var Kroll som hade hand om säkerheten i WTC7? Eller hur tänker du kopplingen till Silverstein ser ut här? Har du hittat någon "zionist" att hänga upp dina argument på kanske?

Citat:
Eller menar du att de anlitade oberoende säkerhetsbolag och aktörer så att deras apteringar garanterat skulle upptäckas?
Jag är inte ens säker på att Kroll hade hand om WTC7 - än mindre att de skulle haft några bombhundar..

Citat:
Nja, nu klipper och klistrar du i mina poster igen. Varför gör du det?
Det enda jag klippte bort ur ditt inlägg var det avslutande: "Har du något annat, eller ska vi gå vidare?" Annars klippte jag endast för att få in mina svar efter dina frågor - precis som du själv gör... Ingenting som förändrar din frågeställning är borttaget eller förändrat. Du borde kanske inte svara om du precis har tagit stark medicin och ser i syne.

Citat:
Nej, det framkommer inte i din post vem i ”Thruther-rörelsen” som utgör din källa just här.
Om du inte känner till att Niels Harrit hör till trutherrörelsen så ber jag om ursäkt - men det vet vi ju båda två att du visst känner till. Svaret är dock återigen Niels Harrit - dvs han som intervjuades i citatet och vars namn jag fetmarkerat åt dig för extra tydlighet..

Citat:
Vad i hela friden ska det här citatet vara ett svar på? Trollar du nu igen.
Fetmarkering på namnet Niels Harrit var ett förtydligande för att du skulle förstå vem som avsågs. Niels Harrit är svaret på din fråga. Niels Harrit från trutherrörelsen. Niels Harrit från A&E911fortruth-rörelsen
Niels harrit heter han - den som är källan. Det var Niels Harrit som sa det som står efter citattecknet - dvs den du efterfrågar heter Niels Harrit.
Gick budskapet fram nu? Niels Harrit alltså!

Citat:
Varför klippet och klistrar du i mina inlägg? Det går ju för fan inte diskutera på ett vettigt sätt om du klipper och klistrar i mina inlägg?
Det enda jag klippte bort ur ditt inlägg var det avslutande: "Har du något annat, eller ska vi gå vidare?" Annars klippte jag endast för att få in mina svar efter dina frågor - precis som du själv gör... Ingenting som förändrar din frågeställning är borttaget eller förändrat. Du borde kanske inte svara om du precis har tagit stark medicin och ser i syne.

Citat:
Vill du inte diskutera på ett vettigt sätt? Har du något du vill dölja!

Citat:
Om konspiratörerna kontrollerade byggnaderna, säkerhetsarrangemangen och aktörer fullt ut så är allt det här inga problem. Det ingår liksom i definitionen av, ”kontrollera fullt ut”.
Hur många var dessa som kontrollerade allt och var införstådda i konspirationen enligt din senaste teori? Hundratals, tusentals, hundratusentals?

Citat:
Du menar att Kroll och Silverstein INTE kontrollerade säkerheten fullt ut i byggnaderna
Att Silverstein skulle ha kontrollerat säkerheten i tornen redan innan han tog över leasingkontrakten finner jag väldigt osannolikt. Huruvida Kroll var anlitade för att sköta säkerheten i WTC7 har jag ingen aning om - har du källa på att det var så? Att det fanns säkerhetspersonal som inte arbetade för Kroll samt poliser från t.ex. Port Authority Police Department som också arbetade med säkerheten inne i byggnaderna står helt bortom allt tvivel. Hundföraren som ledde bombhunden Sirius var exempelvis polis.

Citat:
Det var du som skrev ”vanliga sprängämnen”. Har du ångrat dig nu? Det övergripande argumentet är fortfarande att man kontrollerade byggnaderna, säkerheten inkluderad. Du hävdar nu att deras egna säkerhetsarrangemang skulle ha avslöjat vad de pysslat med, inför dem själva?
Vanliga ämnen i sprängämnen kanske hade varit tydligare - och det gör det ännu tydligare att dina teorier är osannolika.

Citat:
Du menar att hur de än valde att aptera byggnaderna så skulle de garanterat ha avslöjat det själva?
Nej jag har aldrig ens försökt antyda att bombhunden apterade sprängämnena - eller att han skulle ha arbetat för Kroll... Det får stå för dig om det är vad du menar.

Citat:
Du fortsätter att försöka dra ner diskussionen i ditt trivia-träsk eftersom du inte har något vettigt att komma med.
"Trivia-träsk"? Du kommer med helt grundlösa påståenden om att det skulle funnits hål i bärande element i WTC-byggnaderna där man kunde proppa in sprängämnen/thermit/faonochhansmoster men du har inte ens en antydan till bevis för detta! Det är fan inte nåt trivia-träsk att ifrågasätta såna sanslösa påståenden och fråga hur du komma fram till detta.. Det är inte mitt fel om du ljuger och hittar på skit som jag ifrågasätter.

Citat:
Nej, det finns än mängd andra sätt att fästa laddningar än att placera dem inuti kolonner. Hur de placeras beror på var- och på laddningarnas storlek och vad de består av.
Vänligen visa lite exempel på detta. Kan du t.ex. visa exempel på en termitladdning som sitter fast med magneter på en pelare medan den brinner? Eller något annat av din "mängd" sätt att fästa termit så det kan skära av en pelare utan att använda t.ex. svets? Tape? Klister? Gem? Du är helt fri att visa exempel på vad du pratar om.

Citat:
Det här vet vi ju inte eftersom allt bevismaterial fraktades bort i ilfart, höggs upp och spreds för vinden INNAN någon fick undersöka det.
Ändå påstår du att det var så? Varför gör du det?

Citat:
Jag ändrar inga påståenden, jag räknar upp en rad faktorer som var för sig och sammantaget visar att det du beskriver som omöjligt är rent nonsens.
Så t.ex. en elektrisk aptering är samma sak som en laseraptering och en fjärrstyrd aptering intjoffad i en pelare är samma sak som en aptering som ligger på en balk? Bara för att ta några exempel på alternativa förklaringar du lämnat på sistone..

Citat:
Jag har redan besvarat det här X antal gånger och det får räcka. Om du fortfarande inte fattar får du ta det min din läkare. Jag har inte den kompetensen.

Du har besvarat det men inte på något som helst sätt förklarat vad du menade, bett om ursäkt för att du ljög eller lämnat exempel som bevisar, eller ens motsvarar, ditt påstående.

Citera
2018-09-01, 13:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du fattar fortfarande inte. Kontrollerar man byggnaderna och säkerhetsarrangemangen så är det här inget oöverstigligt problem. Tvärtom.
Att man har ansvaret är inte samma sak som att man "kontrollerar" alla som arbetar där.
Poliser och externa säkerhetsföretag som arbetade i byggnaden samt även Krolls egna anställda skulle givetvis kunna både upptäcka och avslöja om det monterades sprängämnen i byggnaderna..

Citat:
Jag frågar dig hur DU vet mängden och i så fall hur stor den måste ha varit.
Jag är ju övertygad om att mängden apterade sprängämnen i byggnaderna var noll. De teorier jag diskuterar med dig är de teorier som framförts av trutherrörelsen /A&Efor911truth, Niels Harrit et al osv. Har du EGNA teorier om andra mängder sprängämnen, andra vapen, andra tillvägagångssätt så är du välkommen att lägga fram dem för diskussion.
Men att diskutera en icke specificerad metod för att med icke specificerade ämnen i en icke specificerad mängd på icke specificerad plats monterat på icke specificerat sätt - det ger ju inte särskilt mycket för någon..
Men visst - Ja, det går inte att bevisa att det är omöjligt att någon helt okänd person eller grupp på något helt okänt sätt med en helt okänd metod av helt okända skäl bidrog till att någon av byggnaderna kollapsade.

Citat:
Kan du svara på det? I runda slängar?
Endast med Niels Harrits egna ord. Själv tror jag det var noll.

Citat:
Är det Nils Harrit som är din källa här?
Ja.

Citat:
Varför postar du citat från någon annans teori när jag ber dig om din?
Min teori är fortfarande att det inte var några sprängämnen i byggnaderna - det vet du redan om du inte är fullständigt senil.

Citat:
Det är du som måste bevisa att det hade varit OMÖJLIGT eftersom det är vad DU hävdar.Dina förslag så här långt har inte övertygat. Har du något annat!
Halmdocka – jag har aldrig hävdat att det skulle vara omöjligt.

Citat:
Eftersom jag är fullständigt övertygad om att du har fel. Att dina fantasier är.. fantasier.

Citat:
Que?
Det var en miss i citeringen - det var din egen fråga...

Citat:
Om du hävdar att apteringarna var omöjliga att genomföra i hemlighet utan avslöjande så måste du visa att så verkligen var fallet.
Här är det du som har bevisbördan.
Ingenting är omöjligt och det har jag aldrig hävdat. Se ovan om och om igen..

Citat:
Nja, är det för att jag INTE klipper och klistrar i dina inlägg, du tycker det?
Är det ditt inverterade universum som glimtar fram igen?
Det är endast i ditt huvud som det har klippts och klistrats i några inlägg idag.

Citat:
Som sagt, redan bemött in absurdum.
Du har besvarat det men inte på något som helst sätt förklarat vad du menade, bett om ursäkt för att du ljög eller lämnat exempel som bevisar, eller ens motsvarar, ditt påstående.

__________________________________________________ _________________________________[/quote]
Citera
2018-09-01, 13:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Oups? Här verkar det som att du återigen klippt och klistrat i mitt inlägg så att min text framstår som din?
Åh herregud - är det DET du får panikångest över alltså - att QUOTE-tecknet hamnat fel och råkat omsluta nåt av dina visdomsord.. Jag ber om ursäkt men det får du lära dig leva med - det är fan inte lätt att sitta och göra dess inlägg i mobilen med tanke på dina evighetslånga meningslösheter och upprepningar, så ibland kan en markering bli nån rad för lång. Väx upp för helvete.
Citera
2018-09-01, 13:40
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Det är väldigt mycket fokus på att bevisa/motbevisa varenda liten detalj om hur själva inside jobbet skulle gått till. Det vore väl enklare att börja i rätt ända. Bevisa att alla wtc tornen kunde kollapsa som dom gjorde utan hjälp av sprängmedel. Vilket är totalt fysiskt omöjligt.
Ta wtc 1 och 2. Toppen av tornen föll ner och pulveriserade ungefär 80-90% av i stort sätt helt intakt struktur. Dessutom skedde det utan motstånd.
Kan någon komma med någon liknande exempel där man tar en tiondel av något och med hjälp gravitationen krossar resterande delar? Kan t.ex 1 ägg krossa 9 ägg enbart av gravitation? Kan 1 skokartong krossa 9? Kan 1 Titanic krossa 9 Titanics? Kan 1 planet krossa 9 planeter? Osv.
Jag kan inte komma på något i någon skala där det är möjligt. Enbart WTC 1 och 2. Och de var inga korthus även om det såg ut som det den 11 september. Dessutom var tornen starkare och tyngre nedtill och byggda för att kunna stå stadigt kvar trots jetplan och orkaner. Argumentet att ett jetplan som är något ton tyngre och snabbare skulle göra att tornet plötsligt inte kan ta smällen är patetiskt.
Det är ungefär som att jämföra med att en hiss som klara 700 kilo. Men så fort du ställer 10 kilo över den gränsen så kollapsar hissen.
Citera
2018-09-01, 13:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det var du som hävdade att ”laser initiator” användes på avstånd och med ”speglar”. Jag visar här att lasern finns inuti detonatorn och aktiveras elektroniskt.
Lik förbaskat är den brandkänslig eftersom den antänder en tändsats...Inget förändras av detta.
Varianten jag letade rätt på fanns dessutom redan på 60-talet - fanns din metod år 2001?

Citat:
Det brann inte i hisschakten. Brinnande flygbränsle föll genom schakten. Väl skyddade apteringar behöver inte värmas upp speciellt mycket. Exponeringen var under mycket kort tid och minimal
.
Källa på att t.ex. flygbränsle och ångor inte brann?

Citat:
Var har jag påstått det, menar du?
Jag omformulerar mig - kan du visa exempel på demoleringar av lika stora byggnader som wtc7 där man endast har apterat laddningar så långt ned att det inte skulle synas på filmerna från wt7s kollaps??

Citat:
Nej, jag vet inget annat fall där man med kontrollerade demoleringar totaldemolerar tre skyskrapor och samtidigt försöker dölja det.

Vet du något sådant fall - alls, menar du? Hur vet du det i sånt fall?

Citat:
Vet du?
Nej, jag känner inte till någonting i cd-väg som ens skulle kunna påminna om WTC's kollaps.
Men frågan var om DU kunde ge exempel på demoleringar av lika stora byggnader där man inte systematiskt förväg tagit bort alla icke kritiskt bärande balkar och kolonner samt i förväg försvagat de som när kvar för att möjliggöra/underlätta kollaps? Kan du ens visa exempel på kontrollerade demoleringar där byggnaden åtminstone under en period kollapsat i uppmätt fritt fall?
Kan du det?

Citat:
Det löser man i så fall med ett visst mått av redundans, tror du inte det?
Nej.

Citat:
Om inuti kolonnerna, så går det ju bra att mottagare placeras diskret på utsidan.
Brinner inte mottagaren upp då? Hur får man in sprängämnena i pelaren? Hur försluter man sedan pelaren utan att antända sprängämnena?

Citat:
Är det gränsen för hur varm en laserimpuls kan bli, menar du?
Förstår inte riktigt frågan här. Det jag visade var att det finns en tändsats även om man använder laser för antändning av tändsatsen. En tändsats som kan antändas av brand, samt en mottagare som kan förstöras av brand..

Citat:
De är mer eller mindre brandkänsliga vad gäller att förstöras och jag är hyfsat säker på att det finns varianter som är i princip okänsliga för bränder vad gäller att oavsiktligt detonera. Jag tror att laser-varianten är ett sådant exempel.
Men det ändrar ju inte på faktumet att tändsatsen är brandkänslig - eller hur? Och att mottagaren är brandkänslig. Och eventuella kopplingar dem emellan.

Citat:
Skälet till att jag inte bryr mig om att fördjupa mig i det här är att DET KVITTAR eftersom ett begränsat antal förstörda/detonerade laddningar inte behöver innebära att den globala kontrollerade demoleringen äventyras.
Aha, jag trodde du försökte bevisa något här i tråden.

Citat:
Jo, det är precis vad det gör. Det är du som måste visa att kontrollerade demoleringar var omöjliga att genomföra och att man därmed inte behöver genomföra en brandteknisk forensisk utredning av materialet INNAN det fraktas bort, huggs upp och sprids för vinden.
Nej, bevisbördan är inte negativ. Du borde försöka bevisa att du har rätt, jag ska försöka bevisa att du har fel - men det är inte mitt jobb att bevisa att alla andra teorier utom NISTs är omöjliga..

Redan besvarat, som sagt ...[/quote]

Trams och tjafs borttaget.
Citera
2018-09-01, 14:19
Avstängd
Jag ser ingen möjligt att gå vidare innan du förklarar din ståndpunkt här.

Jag skrev:
Du svarar:
Eftersom jag är fullständigt övertygad om att du har fel. Att dina fantasier är.. fantasier.
Vad menas? Var det omöjligt eller var det möjligt?
Citera
2018-09-01, 14:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Det är väldigt mycket fokus på att bevisa/motbevisa varenda liten detalj om hur själva inside jobbet skulle gått till. Det vore väl enklare att börja i rätt ända. Bevisa att alla wtc tornen kunde kollapsa som dom gjorde utan hjälp av sprängmedel. Vilket är totalt fysiskt omöjligt.
Ta wtc 1 och 2. Toppen av tornen föll ner och pulveriserade ungefär 80-90% av i stort sätt helt intakt struktur. Dessutom skedde det utan motstånd.
Kan någon komma med någon liknande exempel där man tar en tiondel av något och med hjälp gravitationen krossar resterande delar? Kan t.ex 1 ägg krossa 9 ägg enbart av gravitation? Kan 1 skokartong krossa 9? Kan 1 Titanic krossa 9 Titanics? Kan 1 planet krossa 9 planeter? Osv.
Jag kan inte komma på något i någon skala där det är möjligt. Enbart WTC 1 och 2. Och de var inga korthus även om det såg ut som det den 11 september. Dessutom var tornen starkare och tyngre nedtill och byggda för att kunna stå stadigt kvar trots jetplan och orkaner. Argumentet att ett jetplan som är något ton tyngre och snabbare skulle göra att tornet plötsligt inte kan ta smällen är patetiskt.
Det är ungefär som att jämföra med att en hiss som klara 700 kilo. Men så fort du ställer 10 kilo över den gränsen så kollapsar hissen.
Alltså, det lite lustiga med det här är ju att NIST trots sitt primära syfte inte besvärade sig med att ta reda på och därpå förklara hur byggnaderna kollapsade som de gjorde eller varför. Man nöjer sig med att teoretiskt försöka förklara hur initieringen av respektive kollaps gick till men inte kollapserna i sig och därpå konstatera att resten av respektive kollaps var, inevitable.

16 miljoner dollar och 6-7 år senare och det enda man presenterar är detta lilla ord, inevitable.

Sedan är det tydligen allmänhetens uppgift att helt utan tillgång till bevismaterial bevisa att det inte var, inevitable.

Ja, jag vet, det är som en surrealistisk jävla film som aldrig tar slut.
Senast redigerad av onopono 2018-09-01 kl. 14:50.
Citera
2018-09-01, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag ser ingen möjligt att gå vidare innan du förklarar din ståndpunkt här.

Jag skrev:
Du svarar:
Vad menas? Var det omöjligt eller var det möjligt?

Jag ska gärna hålla en liten lektion i svenska språket med dig så fort du besvarat detta:
Berätta - vilka skyskrapor av stål - innan 9-11 - klarade av mer än 7 timmars brand utan att kollapsa?
De enda stora "stålkonstruktionsskrapebränder" jag känner till är:
1 New York Plaza - brann i 6 timmar, dvs kortare än wtc 7
World Trade Center North Tower - brann i 3 timmar, dvs kortare än wtc 7
First Interstate Bank - brann i 3,5 timmar, dvs kortare än wtc 7

och förstås One Meridian Plaza som brann i 18 timmar men var en cement/stålkonstruktion.
Där hölls branden dessuto tillbaks av:
Sprinklersystemet på våning 10
över 300 brandmän
51 brandbilar
15 stegbilar
och 11 specialenheter
Slutligen var dock One Meridian Plaza "endast" 38 våningar vilket du tidigare i tråden har förklarat inte är tillräckligt för att kalla en skyskrapa och därför inte platsar i diskussionen.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-01 kl. 17:33.
Citera
2018-09-01, 19:46
Medlem
Citat:

Du kastar som vanligt fram en rad påståenden som är direkt felaktiga och rejält vinklade.

Jag tar ett i högen
Du påstår ovan att tornens kollapser skedde utan motstånd. Detta är direkt felaktigt det kan alla lätt se om de är vid sina sinnens fulla bruk, vilket tyvärr du inte verkar vara...

Titta på videoklipp från kollapserna av tornen, och förklara för oss hur bråte som avviker utåt från kollapserna kan falla tydligt fortare ner mot marken än själva tornens kollaps om dessa skylla ha skett utan motstånd...? Är det nedåtriktade raketer eller nåt på bråten som faller nedåt utanför huvudraset....?

Om man besitter, och använder, en normal dos sunt förnuft och logiskt tänkande, så är den enda vettiga förklaringen till att den utanför huvudraset fallande bråten faller fortare nedåt än huvudraset, att huvudraset bromsas av något, vilket betyder att det måste finnas ett motstånd... Det kollapsar alltså inte utan motstånd, vilket även mätningar och beräkningar visar, att en kollaps utan motstånd skulle ha tagit klart längre tid än kollapserna nu gjorde.

Räknar man sen på fallhöjden för toppdelarna ned till underliggande byggnad, och dess vikt, så kan man lätt se att den kinetiska energi topparna har och belastar underliggande struktur med representerar en kraft som är extremt mycket mer än den bärande strukturen var designad för att tåla. Fundera lite på vad det innebär...
Citera
2018-09-01, 20:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ett annat fullständigt vansinnigt påstående (utöver det Dr Tinnitus tog upp här ovan) är ju att 1/10-del skulle ha krossat de övriga 9/10-delarna. Förutom att proportionerna är fel så är hela påståendet helt uppåt väggarna. Säger man något sådant så har man antingen inte läst någonting alls av de officiella förklaringarna, alternativt inte förstått vad man läst – och man har garanterat inte förstått grundläggande fysik och byggnadskonstruktion..
Hela den kvarstående byggnaden krossades inte samtidigt av det nedfallande segmentet. En extremt stor skillnad mot påståendet att 1/10 krossade 9/10-delar. Förklaringen och de officiella teorierna är snarare att jämföra med att 1/10-del krossade 1/100-del eller t.o.m. 1/1000-del i taget samtidigt som tiondelen ifråga byggde upp en allt större massa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in