2018-03-03, 11:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag benämner just den komponenten, ”girder A-2001”, på exakt samma sätt som den namngers i planritningarna, just för att det är den som halkar av sitt fäste ”column 79” och enligt NIST sätter igång den kedjereaktion som leder till den globala kollaps alla kan se i videor av det verkliga förloppet. För att undvika missförstånd.

Det är ett antal tvärbalkar fästade mellan samma ”girder A-2001 och östra gavelns perimeterstruktur vilka enligt NIST hettas upp, expanderar och trycket bort denna från fästet i ”column 79”.

Vad är det som du inte fattar?

”Ett av de plausibla förloppen”? De skriver att det är det troliga/probable förloppet. Har de publicerat studier med andra ”probable” förlopp, menar du?

Var då?

Inte? Varför detaljerar NIST det enligt dem ”probable” förloppet samtidigt som de i sin simulering av vad de påstår är initieringen av en global kollaps använder sig av helt andra data och sekvenser?

Jag vet att du går på din idol, Mick ”Rent a Skeptic” West här, men jag ser gärna att du själv, med egna ord, skingrar dimmorna åt oss.

Går det?

Om NIST avlägsnar en kritisk komponent i den struktur de ska simulera kollapsen av så är det nog så att det är NIST som ska visa att det är korrekt, inte tvärtom. Nu finns det ju även bevis för att dessa ”shear studs” fanns på just ”girder A-2001”, så varför ta bort dem i deras ”probable” scenario?

För att deras simulering ska funka enligt planerna?

Jag noterar att du återigen ignorerar merparten av mina punkter avseende NIST’s avlägsnande av kritiska komponenter, så jag listar dem för säkerhets skull igen:

1. Det uppdagas att NIST ”av misstag” har angett bredden på det fäste i kolumn 79 som girder A2001 var fastbultat kortare än det var i verkligheten och att deras beräknade expansion hos de balkar som ska ha tryckt bort den från samma fäste därmed inte var tillräcklig. Uppmärksammade på sitt ”misstag” så erkänner NIST varpå man gör en ny beräkning av samma expansion som nu visar sig precis så mycket längre att den återigen räcker till för att trycka bort girder A2001 från sitt fäste i kolumn 79. Ordningen *host* återställd. Bedrägeri?

2. Det uppdagas att NIST tog bort de förstärknings-plåtar som fanns på girder A2001 för att dessa ”saknade relevans” för simuleringen av kollapsförloppet. Detta trots att sådana nästan fördubblar den sträcka som samma girder 2001 måste tryckas bort från fästet i kolumn 79 och därmed initiera den globala kollapsen. Bedrägeri?

3. Det uppdagas att NIST tog bort de sidplåtar på kolumn 79 som ska förhindra att girder A2001 ska kunna tryckas bort från sitt fäste av expanderande tvärbalkar. Bedrägeri?

4. Det uppdagas att NIST inte beräknar expansionen av girder A2001 utan endast hos de tvärbalkar som trycker bort den från kolumn 79. Det trots att en sådan expansion ytterligare kilar fast girder A2001 mellan kolumn 79 och perimeterkolumnen. Fel av mig, inte ”trots”, utan ”just därför” att detta faktum tillintetgör deras simulering. Bedrägeri?

5. Det uppdagas att NIST har tagit bort ett antal mindre stödbalkar i relation till girder A2001 som om närvarande ytterligare förstärker strukturen och försvårar att den ska kunna tryckas bort från sina fästen i kolumn 79 och perimeterkolumnen. Bedrägeri?

6. Det uppdagas att NIST har tagit bort de s.k. shear studs (skjuvpinnar) från girder A2001 och som ska hålla fast betonggolvet i strukturen och därmed ytterligare ska försvåra att samma girder ska halka av fästet i kolumn 79 och perimeterkolumnen. Bedrägeri?

7. För säkerhets skull så hemlighåller NIST alltså inputdatan för resten av förloppet eftersom man oroar sig för ”public safety”. Bedrägeri?

Sju frågor.

Jag kan rimligen inte ge svar på om dina påståenden är bedrägeri eller inte eftersom jag inte arbetar på Nist... vad tror du själv - menar du att Nist gjort detta med flit och därefter offentliggjort uppgifterna så listiga truthers ska kunna hitta ”felaktigheter” i utredningen?
Menar du att dessa diskrepanser har någon betydelse för kollapsen?
Menar du att du ställer mängder av frågor du redan fått svar på eftersom du aldrig läser svaren eller eftersom du har teflonminne eller eftersom du inte förstått svaren du fått? Och varför skulle något i sånt fall bli bättre av att du får svar igen?
Och nej, jag kommer inte hänvisa till svaren fler gånger, om du inte ens kan läsa en vecka bak i tråden lär det knappast hjälpa med fler upprepningar heller..
Citera
2018-03-03, 12:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag kan rimligen inte ge svar på om dina påståenden är bedrägeri eller inte eftersom jag inte arbetar på Nist...
Jag frågar dig eftersom du ju sida upp och sida ner hävdar att NIST i sin rapport på ett tillfredsställande sätt förklarar hur WTC 7 kollapsade som den gjorde och det på grund av brand, enbart.

Jag ser en mängd problem med den förklaringen och ber dig förklara varför du inte ser de problemen, eller menar att de är triviala.

Tror du att du kan göra det, en punkt i taget?

Citat:
vad tror du själv - menar du att Nist gjort detta med flit och därefter offentliggjort uppgifterna så listiga truthers ska kunna hitta ”felaktigheter” i utredningen?
Jag litar som sagt inte ett smack på NIST och deras rapport. Du gör det och försvarar den sida upp och sida ner, så, har du ett svar här, en punkt i taget?

Citat:
Så som NIST beskriver den, självklart ja.

Det är ju det jag visar i varje punkt:

1. Det uppdagas att NIST ”av misstag” har angett bredden på det fäste i kolumn 79 som girder A2001 var fastbultat kortare än det var i verkligheten och att deras beräknade expansion hos de balkar som ska ha tryckt bort den från samma fäste därmed inte var tillräcklig. Uppmärksammade på sitt ”misstag” så erkänner NIST varpå man gör en ny beräkning av samma expansion som nu visar sig precis så mycket längre att den återigen räcker till för att trycka bort girder A2001 från sitt fäste i kolumn 79. Ordningen *host* återställd. Bedrägeri?

2. Det uppdagas att NIST tog bort de förstärknings-plåtar som fanns på girder A2001 för att dessa ”saknade relevans” för simuleringen av kollapsförloppet. Detta trots att sådana nästan fördubblar den sträcka som samma girder 2001 måste tryckas bort från fästet i kolumn 79 och därmed initiera den globala kollapsen. Bedrägeri?

3. Det uppdagas att NIST tog bort de sidplåtar på kolumn 79 som ska förhindra att girder A2001 ska kunna tryckas bort från sitt fäste av expanderande tvärbalkar. Bedrägeri?

4. Det uppdagas att NIST inte beräknar expansionen av girder A2001 utan endast hos de tvärbalkar som trycker bort den från kolumn 79. Det trots att en sådan expansion ytterligare kilar fast girder A2001 mellan kolumn 79 och perimeterkolumnen. Fel av mig, inte ”trots”, utan ”just därför” att detta faktum tillintetgör deras simulering. Bedrägeri?

5. Det uppdagas att NIST har tagit bort ett antal mindre stödbalkar i relation till girder A2001 som om närvarande ytterligare förstärker strukturen och försvårar att den ska kunna tryckas bort från sina fästen i kolumn 79 och perimeterkolumnen. Bedrägeri?

6. Det uppdagas att NIST har tagit bort de s.k. shear studs (skjuvpinnar) från girder A2001 och som ska hålla fast betonggolvet i strukturen och därmed ytterligare ska försvåra att samma girder ska halka av fästet i kolumn 79 och perimeterkolumnen. Bedrägeri?

7. För säkerhets skull så hemlighåller NIST alltså inputdatan för resten av förloppet eftersom man oroar sig för ”public safety”. Bedrägeri?

Tror du att du kan bemöta en punkt i taget?

Citat:
Menar du att du ställer mängder av frågor du redan fått svar
Här ljuger du igen, SnakePlisssken. Du har fortfarande inte besvarat de här punkterna, 1 - 7, en i taget.

Är du svarslös här?

Citat:
på eftersom du aldrig läser svaren eller eftersom du har teflonminne eller eftersom du inte förstått svaren du fått? Och varför skulle något i sånt fall bli bättre av att du får svar igen?
Och nej, jag kommer inte hänvisa till svaren fler gånger, om du inte ens kan läsa en vecka bak i tråden lär det knappast hjälpa med fler upprepningar heller..
Du hävdar att NIST i sin simulering avlägsnade de ”shear studs” som fanns på ”girder A-2001” eftersom det fanns andra stålbalkar i byggnaden där sådana inte fanns.

Är det ett bra svar, tycker du? Allvar? Trots att man nu bevisligen vet att den faktiskt hade sådana?

Besvara nu mina frågor 1 - 7, en punkt i taget.

Eller så erkänner du att NIST’s rapport inte förklarar hur WTC 7 kollapsade så som den gjorde, av brand, enkom. Och att man torrlabbade fram de resultat man ville ha.

Bedrägeri.
Citera
2018-03-03, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag frågar dig eftersom du ju sida upp och sida ner hävdar att NIST i sin rapport på ett tillfredsställande sätt förklarar hur WTC 7 kollapsade som den gjorde och det på grund av brand, enbart.

Jag ser en mängd problem med den förklaringen och ber dig förklara varför du inte ser de problemen, eller menar att de är triviala.

Tror du att du kan göra det, en punkt i taget?

Jag litar som sagt inte ett smack på NIST och deras rapport. Du gör det och försvarar den sida upp och sida ner, så, har du ett svar här, en punkt i taget?

Så som NIST beskriver den, självklart ja.

Det är ju det jag visar i varje punkt:

Tror du att du kan bemöta en punkt i taget?

Här ljuger du igen, SnakePlisssken. Du har fortfarande inte besvarat de här punkterna, 1 - 7, en i taget.

Är du svarslös här?

Du hävdar att NIST i sin simulering avlägsnade de ”shear studs” som fanns på ”girder A-2001” eftersom det fanns andra stålbalkar i byggnaden där sådana inte fanns.

Är det ett bra svar, tycker du? Allvar? Trots att man nu bevisligen vet att den faktiskt hade sådana?

Besvara nu mina frågor 1 - 7, en punkt i taget.

Eller så erkänner du att NIST’s rapport inte förklarar hur WTC 7 kollapsade så som den gjorde, av brand, enkom. Och att man torrlabbade fram de resultat man ville ha.

Bedrägeri.

Jag kan rimligen inte ge svar på om dina påståenden är bedrägeri eller inte eftersom jag inte arbetar på Nist... vad tror du själv - menar du att Nist gjort detta med flit och därefter offentliggjort uppgifterna så listiga truthers ska kunna hitta ”felaktigheter” i utredningen?
Menar du att du ställer mängder av frågor du redan fått svar på eftersom du aldrig läser svaren eller eftersom du har teflonminne eller eftersom du inte förstått svaren du fått? Och varför skulle något i sånt fall bli bättre av att du får svar igen?
Citera
2018-03-03, 13:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok, du vill inte bemöta mina punkter 1 - 7. Speaks louder than f*ck.
Jag har bemött dem - flera gånger om. Läs svaren du får.

Hur högt låter ett f*ck förresten?

Citat:
Så, vad i NIST’s rapport gör dig övertygad om att WTC 7 kollapsade som ett resultat av brand, enbart?

Typsnittet?

Nists rapport visar att en kollaps av brand var möjlig. Som de skriver är det scenario du verkar hakat upp dig på ett plausiblelt scenario - alltså finns det ingenting i NISTs rapport som säger att det var exakt eller precis så det gick till, vilket jag förklarat flera gånger för dig. Och, som jag också förklarat flera gånger för dig, så verkar inte ens NISTs egen simulering följa exakt det scenario som du har hakat upp dig på.
Vill du visa att WTC7 inte rasade av enbart brand så är du välkommen att göra det - men då får du nog börja med att förklara vad du tror hände och vad du har för bevis för det - att leta felformuleringar eller diskrepanser bland NISTs tusentals sidor kommer givetvis inte bevisa ett alternativt CD-scenario - någonsin...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-03-03 kl. 13:47.
Citera
2018-03-03, 14:03
Avstängd
Citat:
Jag har bemött dem - flera gånger om. Läs svaren du får.
Nu ljuger du igen. Varför ljuger du för oss hela tiden?

Citat:
Hur högt låter ett f*ck förresten?
Det är hemligstämplat med hänsyn till ”public safety”.

Citat:
Nists rapport visar att en kollaps av brand var möjlig.
Gör den? Var då?

Citat:
Som de skriver är det scenario du verkar hakat upp dig på ett plausiblelt scenario -
Nej, NIST beskriver det som det troliga scenariot:
According to the report's probable collapse sequence, heat from the uncontrolled fires caused thermal expansion of the steel beams on the lower floors of the east side of WTC 7, damaging the floor framing on multiple floors.
Eventually, a girder on Floor 13 lost its connection to a critical column, Column 79, that provided support for the long floor spans on the east side of the building (see Diagram 1). The displaced girder and other local fire-induced damage caused Floor 13 to collapse, beginning a cascade of floor failures down to the 5th floor. Many of these floors had already been at least partially weakened by the fires in the vicinity of Column 79. This collapse of floors left Column 79 insufficiently supported in the east-west direction over nine stories.

https://www.nist.gov/el/faqs-nist-wtc-7-investigation
Du menar nu att det var ett annat scenario som var mer troligt? Vilket då?

Citat:
alltså finns det ingenting i NISTs rapport som säger att det var exakt eller precis så det gick till, vilket jag förklarat flera gånger för dig.
Fast om inte det detaljerat troliga scenariot stämmer så förstår jag inte poängen med att NIST alls publicerar den studie som leder fram till samma scenario.

Det gör du?

Citat:
Och, som jag också förklarat flera gånger för dig, så verkar inte ens NISTs egen simulering följa exakt det scenario som du har hakat upp dig på.
Varför skulle NIST använda sig av andra data i sin simulering än de de hävdar utgör det troliga scenariot och var hittar vi i så falla dessa andra data?

Citat:
Vill du visa att WTC7 inte rasade av enbart brand så är du välkommen att göra det - men då får du nog börja med att förklara vad du tror hände och vad du har för bevis för det - att leta felformuleringar eller diskrepanser bland NISTs tusentals sidor kommer givetvis inte bevisa ett alternativt CD-scenario - någonsin...
Nej, det är här du trampar käpprätt snett. Det är Du som ska visa hur NIST’s förklaring är korrekt och tillförlitlig om du vill fortsätta att påstå att den är korrekt och tillförlitlig.

Bemöt nu mina invändningar ovan.
Citera
2018-03-03, 16:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu ljuger du igen. Varför ljuger du för oss hela tiden?
Åh, en förutsägbar tillbakakaka för att jag helt tveklöst avslöjade dig med att blåljuga i veckan
patetiskt.. Och om någon tvekar på vem fåntratten är i detta så har ni mitt svar på frågorna t.ex. här och onoponos uppenbara blåljugande avslöjat t.ex. här.

Citat:
Gör den? Var då?
Läs rapporten. Se animationen. Två kritiska punkter för att förstå NIST som du uppenbarligen förbisett...

Citat:
Nej, NIST beskriver det som det troliga scenariot:
According to the report's probable collapse sequence, heat from the uncontrolled fires caused thermal expansion of the steel beams on the lower floors of the east side of WTC 7, damaging the floor framing on multiple floors.
Eventually, a girder on Floor 13 lost its connection to a critical column, Column 79, that provided support for the long floor spans on the east side of the building (see Diagram 1). The displaced girder and other local fire-induced damage caused Floor 13 to collapse, beginning a cascade of floor failures down to the 5th floor. Many of these floors had already been at least partially weakened by the fires in the vicinity of Column 79. This collapse of floors left Column 79 insufficiently supported in the east-west direction over nine stories.
https://www.nist.gov/el/faqs-nist-wtc-7-investigation
Du menar nu att det var ett annat scenario som var mer troligt? Vilket då?

öhhh? Menar du att det är någon väsentlig skillnad på orden "plausible" och "probable"? Det tycker nämligen inte ordboken...
plausible
ˈplɔːzɪb(ə)l
adjective
(of an argument or statement) seeming reasonable or probable.
Citat:
Fast om inte det detaljerat troliga scenariot stämmer så förstår jag inte poängen med att NIST alls publicerar den studie som leder fram till samma scenario.
Det gör du?
Att det leder fram till samma sak behöver inte betyda att det var EXAKT så det gick till. Dvs, exakt vilken balk som gav vika i exakt vilken ordning är inget som NIST med 100% säkerhet har slagit fast, de har dock visat att en kollaps pga brand är möjlig...

Citat:
Varför skulle NIST använda sig av andra data i sin simulering än de de hävdar utgör det troliga scenariot och var hittar vi i så falla dessa andra data?
Andra data behöver de väl inte ha använt? Simuleringen är förstås mer komplex än att bara putta en balk från en pelare som du verkar tro scenariot var..

Citat:
Nej, det är här du trampar käpprätt snett. Det är Du som ska visa hur NIST’s förklaring är korrekt och tillförlitlig om du vill fortsätta att påstå att den är korrekt och tillförlitlig.

Bemöt nu mina invändningar ovan.
Redan gjort det..
Citera
2018-03-04, 00:17
Bannlyst
Citat:
Åh, en förutsägbar tillbakakaka för att jag helt tveklöst avslöjade dig med att blåljuga i veckan
patetiskt.. Och om någon tvekar på vem fåntratten är i detta så har ni mitt svar på frågorna t.ex. här och onoponos uppenbara blåljugande avslöjat t.ex. här.

Läs rapporten. Se animationen. Två kritiska punkter för att förstå NIST som du uppenbarligen förbisett...

öhhh? Menar du att det är någon väsentlig skillnad på orden "plausible" och "probable"? Det tycker nämligen inte ordboken...
plausible
ˈplɔːzɪb(ə)l
adjective
(of an argument or statement) seeming reasonable or probable.

Att det leder fram till samma sak behöver inte betyda att det var EXAKT så det gick till. Dvs, exakt vilken balk som gav vika i exakt vilken ordning är inget som NIST med 100% säkerhet har slagit fast, de har dock visat att en kollaps pga brand är möjlig...

Andra data behöver de väl inte ha använt? Simuleringen är förstås mer komplex än att bara putta en balk från en pelare som du verkar tro scenariot var..

Redan gjort det..
Så du påstår fortfarande att aluminium och fotogen kan krossa stål? Jag vet att du inte tror på det men du påstår det fortfarande? Du är hemskt tröttsam...
Citera
2018-03-04, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Så du påstår fortfarande att aluminium och fotogen kan krossa stål? Jag vet att du inte tror på det men du påstår det fortfarande? Du är hemskt tröttsam...

Presentera gärna EN vetenskapsman av renomme som stöder teorin att flygplanen raserade 3 byggnader 9/11 med namn och länk tack... sen kan jag ju direkt kontra med hundratals doktorer och proffessorer som säger att du är ett jävla spån...
Citera
2018-03-04, 01:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nej. Vare sig jag eller Nist har någonsin påstått det.
Och hur tröttsamt det än är så kommer sanningen aldrig bekymra sig om hur trött du är eller blir.
Citera
2018-03-04, 01:16
Bannlyst
Citat:
Najs du har fler profiler?

Kurrekotte kan du förklara hur flygplan av aluminium med en last av fotogen kan riva byggnader av stål och betong? Jag är vääldigt nyfiken på det? Hastighet? Ju snabbare ett mjukt föremål kolliderar med ett hårt desto mindre skada gör det... värme? mak 900c om du har tur . visst stål blir lite mindre leakt vid den tempraturen men med tanke på att du har cirkus 60 stålbalkar som är 200+ meter långa behöver du en JÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA massa fotogen för att få samtliga 60 balkar att faila samtidigt... ungefär lika mycket fotogen som finns i stilla havet faktiskt!
Citera
2018-03-04, 01:18
Bannlyst
Citat:
Nej. Vare sig jag eller Nist har någonsin påstått det.
Och hur tröttsamt det än är så kommer sanningen aldrig bekymra sig om hur trött du är eller blir.

Snaken ge mig en forskare med phd eller bättre som säger att det var flygplanen som tog ner skraporna tack! (måste ju va en slamdunk om det var vad som hände!)
Citera
2018-03-04, 01:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Snaken ge mig en forskare med phd eller bättre som säger att det var flygplanen som tog ner skraporna tack! (måste ju va en slamdunk om det var vad som hände!)

Om du blir imponerad av titlar så har du hundratals ”PhD eller bättre” i källförteckningarna till NISTs rapporter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in