Citat:
Pratar du om WTC7 eller WTC1 och 2 nu?Låt säga att merparten av apteringarna fanns i anslutning till hisschakten där det är fritt från insyn och att resten placerades ut nattetid med legitim cover-story. Det pågick hela tiden ombyggnation, underhållsarbeten, saneringsarbeten, etc, och man hade full kontroll över byggnaderna i åratal före 9/11.
Citat:
Om du menar att man skulle apterat hundratals ton termit, med fastsvetsad anordningar på bärande balkar och anslutet till elnätet eller kraftiga batterier - 10 månader innan kollapsen och flera månader innan Silverstein köpte byggnaderna - ja, jag finner det extremt osannolikt att ingen skulle upptäckt detta i samband med köpet (inspektörer) eller vid bombgenomsökningar med extern personal, hiss-service av personal från ACE och OTIS osv osv..
Vad är det som är så omöjligt med det?
Citat:
Hur kan nanothermite vara en god kandidat? Om vi t.ex. tittar på wtc1 och wtc2 - var skulle denna nanothermit suttit menar du?
Jag tror att Bush & co beslutade att ingen gängse forensisk utredning skulle tillsättas eftersom man hade något att dölja, ja. Nanothermite är en god kandidat.
Citat:
Till och med om man köper en enplansvilla i Löddeköpinge väljer de allra allra flesta att ta in en extern oberoende inspektör som kontrollerar att det inte finns för mycket mögelangrepp, radon, byggfusk, dolda fel etc. Du tror väl inte man köper en skyskrapa utan att se över skicket?
Vilken ”inspektion”?
Citat:
Har du tillgång till Kroll Associatiates rutiner här?
Daria Coard, 37, a guard at Tower One, said the security detail had been working 12-hour shifts for the past two weeks because of numerous phone threats. But on Thursday, bomb-sniffing dogs were abruptly removed. "Today was the first day there was not the extra security," Coard said. "We were protecting below. We had the ground covered. We didn't figure they would do it with planes. There is no way anyone could have stopped that."http://www.newsday.com/news/nationworld/nation/ny-nyaler122362178sep12,0,1255660.story
Citat:
Så man skulle skurit upp pelarna proppat i några hundra ton nanotermit i dem, svetsat igen pelarna så inget syntes - utan att råka antända termiten, och sen på något magiskt sätt fjärrutlöst dem tvärs igenom centimetertjock stål?
Nanothermit är inte möjligt för hundar att lukta fram. Apteringarna kan t.ex. placeras i de ihåliga kollonnerna och är därmed osynliga utifrån.
Det låter ännu otroligare antigravitationsvapen om jag ska vara ärlig..
Citat:
Herregud - tror du på allvar att Grotesco i sitt paradnummer "Det är bögarnas fel" driver med bögar eller just hat mot bögar? Fattar du inte att de driver med sådana som dig som pekar ut en specifik grupp för precis allt ont i hela världen? De kunde precis lika väl ha sjungit "Det är zionisternas fel"...
Sexualitet är såväl som ras och etnicitet medfödda egenskaper. Zionism är en politisk ideologi och rörelse som har ett otal terrordåd, etnisk rensning av ett helt land, false flags, lönnmord, etc, på sitt samvete.Hur fan har du mage?
Citat:
Huvudansvar betyder inte att Kroll är den enda på platsen eller de enda som installerat och underhållit utrustning - Stratesec (Securacom), Electronic Systems Associates (Syska & Hennessey), E.J. Electric Installation, Ensec...
De hade huvudansvaret att reorganisera säkerheten helt efter bombdådet -92.
Citat:
Nej det var hans andra dag på jobbet och han ska dessutom ha lyckats ta ig ut ur byggnaden men sedan återvänt in för att hjälpa till. Självklart var det ingen tillfällighet eftersom han var välbekant med tornen och al qaida efter att ha hjälpt till att sätta dit terroristerna som försökte spränga 1993..
Ja, det var hans första dag på jobbet. Att han var f.d. FBI och expert på Al Qaida var nog även det en tillfällighet ...
Citat:
Nej, inte december om det inte fortgick från december fram till september..
Men inte t.ex. december?
Citat:
Renoveringen avslutades 10 månader innan attacken - det kunde du ha skrivit. Att du skriver s man ska tro att de renoverade precis före sprängningen är bara oärligt.
Skulle jag ha skrivet ”åren innan”?
Citat:
Nej. Dels var det inte omfattande arbeten i hisschakten - arbetena var i hissarnas motorrum och kontrollrum. Och dels var det inte månaderna innan utan avslutades 10 månader innan kollapsen.
Det var omfattande arbeten i hisschakten MÅNADERNA innan 9/11, ja.
Citat:
Thermit detoneras knappast av en brand - det jag säger är att detonatorerna skulle inte klara branden.. Antingen fördärvas de eller så antänds de - varvid terminen antänds. Men visa gärna en brandsäker detonator och radiomottagare om du har nån på lager..
Det är du som påstår att de skulle ha detonerat thermite när de utsattes för brand.
Visa det.
Visa det.
Citat:
Hur ska man kunna peka sin laser detonator på nanothermit inkapslad i en stålkolumn, inbyggd bakom väggar inne i en byggnad?
Tja, det finns t.ex. ”laser initiators” som utlöses elektroniskt och är därmed inte möjliga att utlösa av misstag. Med det sagt så är det inget som säger att en del apteringar kan ha detonerat av värmen från bränder innan respektive global kollaps initieras.
Om du menar att laserdetonatorn byggts in så kvarstår ju fjärrutlösningsproblemet med att kommunicera en mottagare inne i pelaren alternativt att mottagaren inte ska brinna upp..
Citat:
Det var så länge brandskyddet var klassat att klara av att stå emot brand.
Var det på ett och samma ställe? Och var det förväntade resultatet total kollaps av hela skyskrapan om den brann längre än 2-3 timmar?
Citat:
Det kan jag givetvis inte veta - det jag vet är att exemplet inte motsvarar vad du utlovade - skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa.
Så, om den hade brunnit lite på spridda ställen i ytterligare tre timmar så hade den totalkollapsat handlöst i fritt fall, menar du?
Citat:
Helt oväsentligt - det jag vet är att exemplet inte motsvarar vad du utlovade - skyskrapor av stål som helt övertända har brunnit betydligt längre utan att kollapsa.
Ja, fast här tänker SnakePlisssken nog lite snett igen. Om en mycket mindre byggnad står pall mycket längre så är ju det ett argument mot det ’naturliga’ i att WTC 7 totalkollapsade i fritt fall.
Dessutom har du givetvis helt fel - en lägre byggnad är utsatt för mindre belastning ovanifrån - lägre belastning = lägre risk för kollaps..
Citat:
2004 kommer EFTER 2001 vet du..
Ja?
Citat:
2005 kommer EFTER 2001.
Samma här. Argument mot det ’naturliga’ i WTC 7’s kollaps.
1 och en halv timme är MINDRE än 7 timmar.
23 våningar är ingen skyskrapa - enligt dig...
Citat:
Kanske dags att se över din ordbok lite?
Kanske dags att se över dina logiska fakulteter lite?
Citat:
Stålet kollapsade väsentligt snabbare än WTC7 kollapsade.
Ja, stålet var konstruerat på utsidan vad jag förstår och avsevärt tunnare än de bärande massiva stålbalkar som användes i WTC.
2005 kommer EFTER 2001
32 våningar är ingen skyskrapa - enligt dig.
Citat:
2009 kommer EFTER 2001.
Samma här. Ju mindre byggnad, ju känsligare för eld. Vad är värst? En held övertänd byggnad som brinner som en fackla i fem timmar vs. små spridda bränder på ett begränsat antal våningar i sju timmar?
5 timmar är MINDRE än 7 timmar.
31 våningar är ingen skyskrapa - enligt dig.
Citat:
Totalt irrelevant (och ingen aning) .
Hela fasaden?
2015 kommer EFTER 2001.
3 timmar är MINDRE än 7 timmar.
Citat:
Jag vantolkade ingenting - jag tolkar det bokstavligt och INGET av dina exempel är ens i närheten av det du påstod.
Skälet till det är att du väljer att vantolka det jag skrev.
Citat:
INGET av dina exempel är ens i närheten av det du påstod.
Samtliga exempel visar på det helt ’onaturliga’ i att WTC 7 totalkollapsar av brand, enbart. Att WTC 7 dessutom totalkollapsar i fritt fall är den rykande pistolen.
Det räcker egentligen med det. Newton.
Det räcker egentligen med det. Newton.
Lycka till med nya försök!