2018-08-30, 13:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns inget att förstå angående påståendet att det kan ha varit gud som skapade den "stora smällen".

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Lite sjukt bara att påstå att en påstådd expansion av universum på något vis skulle motbevisa gudars existens..

Har ConnyKlasson sagt det?

Citat:
Hur kan alla gudarnas designer se ut som meninglösa misstag från ett ateistiskt perspektiv på världen?

Whoa där. Existerar "alla gudarnas designer"? Det får du belägge först.

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför citerar du mina frågor, men upprepar VAD gudarna gjort, när jag frågar HUR?

Citat:
Men jag är väl ingen gud som kan besvara dina gudsfrågor?

Citat:
Du får fråga dom själv, ...

Hur gör man det?

Citat:
...dom är i cellen

Belägg, tack.
Citera
2018-08-30, 14:04
Medlem
Citat:
Lite sjukt bara att påstå att en påstådd expansion av universum på något vis skulle motbevisa gudars existens.. och bevisa att en stor explosion av skapelse har hänt helt befriat från gudar som tände stubinen.
Hur kan alla gudarnas designer se ut som meninglösa misstag från ett ateistiskt perspektiv på världen?

Du får fråga dom själv, dom är i cellen och din kropp består av miljardtals celler.
Aha, du menar att gudarna gjorde så att allt ploppade fram ur ingenting?
Citera
2018-08-30, 16:22
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Aha, du menar att gudarna gjorde så att allt ploppade fram ur ingenting?

Jag förstår att du har en stark övertygelse om att saker bara kan ploppa fram ur ingenstans precis som i en big bang enligt din tro.

Tyvär måste jag meddela att gudar måste designa cellen och DNa för att kunna evolutionera och utveckla sig själva från något mindre.. och kanske är det just detta som får ateisten att tro på magi och att saker kan komma ur tomma intet.. dom kan inte greppa vad en cell eller DNA-kod är, och ser ingen anledning till att medge att guden som kallades gud existerar och vistas överallt runt om oss och i oss.. hon är en del av oss alla.

För mig är det logiskt att saker inte kan falla på rätt plats innuti i en cell där varken gravitation eller andra normala faktorer som påverkar evolutionen, existerar.
Citera
2018-08-30, 17:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Whoa där. Existerar "alla gudarnas designer"? Det får du belägge först.

Hur gör man det?

Belägg, tack.

Jag ser gudarnas skapelser överallt eftersom djur, människor och plantor är gudarnas levande designade livsfarkost-system.

Du som ateist ser antagligen bara levande men meninglösa resultat av självökande komplexitet och av en stor smäll även kallad big bang.. som skapade hela universum helt utan anledning/livsmeningar.

Innan du har klurat ut hur du besöker cellen.. och varför bibeln pratar om ett palats av guld där man kan träffa guden gud om man lyckas öppna de 7 sigillen /bemästra de 7 dödliga synderna som är 7 demoner i våra chakror.. på livets bok / DNA .. så har du antagligen blivit gråhåring och passerat över till din nästa kropp genom återfödelse som något annat som är mindre intelligent och inte behöver tänka på gudar som du inte vågade se bevis för när du var en medveten människa som ansågs vara en av gudarnas barn men du var för rädd för dom för att ens medge bevis för dem.

Religionerna skrämmde dig från att se bevis för gudarna.. trots att bevisen för gudarna som tillåmed finns lämnat kvar i ibibeln symbolism.. så kommer du aldrig kunna se bevis för gudarna i en värld fylld av celler som kopierar sig själva och läser DNA.
Citera
2018-08-30, 17:21
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Lite sjukt bara att påstå att en påstådd expansion av universum på något vis skulle motbevisa gudars existens.
Expansionen är inte påstådd, den går att observera.
Jag har inte påstått att bigbang (eller något anat) motbevisar guds existens.

Citat:
. och bevisa att en stor explosion av skapelse har hänt helt befriat från gudar som tände stubinen.
Jag vet inget sätt att bevisa att gudar inte tänt någon stubin. Jag har heller inte sett bevis på att gudar kan tända stubiner.

Citat:
Art du anser att det ser ut som gudars design är inte ett bevis på att det är gudars design. Jag anser inte att det är meningslösa misstag.

Citat:
Nej, du kommer bara med tomma påståenden.

Citat:
Du får fråga dom själv, dom är i cellen och din kropp består av miljardtals celler.
Gudsrna påstås ju veta allt, så de borde känna till mina frågor. Av någon anledning får jag bara svar från människor som påstår saker.
Citera
2018-08-30, 17:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Gudsrna påstås ju veta allt, så de borde känna till mina frågor. Av någon anledning får jag bara svar från människor som påstår saker.

Du har väl inte bemästrat de 7 dödliga synderna tillräcligt länge för att din kropp ska detoxa och ditt tredje öga ska aktiveras och du ska kunna besöka cellen genom astralresor på insidan och utsidan av din kropp.

Gudarna och våra skapare har lämnat mycket info om hur människor kan kontakta dom genom tallkottkörteln.

Gudarna är dom som skapade celler och DNA.. medans skaparna är utomjordingarna som ser ut som människor och mixtrade med människors DNA och blandade i sitt eget DNA som innehöll gudars DNA vilket gjorde människor medvetna, en gång för jättelänge sedan då människan inte var speciellt klipsk.
Annunaga eller annunaki som många säger.
Citera
2018-08-30, 17:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du har väl inte bemästrat de 7 dödliga synderna tillräcligt länge för att din kropp ska detoxa och ditt tredje öga ska aktiveras och du ska kunna besöka cellen genom astralresor på insidan och utsidan av din kropp.
Antagligen inte. Synder bryr jag mig inte om, jag är inte med i klubben där synderna gäller.

Citat:
Gudarna och våra skapare har lämnat mycket info om hur människor kan kontakta dom genom tallkottkörteln.
Det tror jag inte. Belägg, tack.

Citat:
Gudarna är dom som skapade celler och DNA..
medans skaparna är utomjordingarna som ser ut som människor och mixtrade med människors DNA och blandade i sitt eget DNA som innehöll gudars DNA vilket gjorde människor medvetna, en gång för jättelänge sedan då människan inte var speciellt klipsk.
Annunaga eller annunaki som många säger.
Din fantasi skenar.
Citera
2018-08-30, 17:56
Medlem
Citat:
Jag förstår att du har en stark övertygelse om att saker bara kan ploppa fram ur ingenstans precis som i en big bang enligt din tro.

Tyvär måste jag meddela att gudar måste designa cellen och DNa för att kunna evolutionera och utveckla sig själva från något mindre.. och kanske är det just detta som får ateisten att tro på magi och att saker kan komma ur tomma intet.. dom kan inte greppa vad en cell eller DNA-kod är, och ser ingen anledning till att medge att guden som kallades gud existerar och vistas överallt runt om oss och i oss.. hon är en del av oss alla.

För mig är det logiskt att saker inte kan falla på rätt plats innuti i en cell där varken gravitation eller andra normala faktorer som påverkar evolutionen, existerar.
Just därför frågar jag hur gudarna gjorde. Fanns det alltså en massa material redan? Och vem designade i så fall materialet som gudarna använde sig av?
Eller är det magi du tror på?
Citera
2018-08-30, 19:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
trots att bevisen för gudarna som tillåmed finns lämnat kvar i ibibeln symbolism..

Aaah, så NU finns det guds-bevis i bibeln (det där med att kommunicera med sina celler för att hitta 'gud' har du lämnat).

Det kan vi ta på tråden "Är bibeln sann".
Citera
2018-08-30, 19:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Gudarna är dom som skapade celler och DNA..

Och hur var det med beläggen för detta?
Citera
2018-08-31, 12:50
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Antagligen inte. Synder bryr jag mig inte om, jag är inte med i klubben där synderna gäller.

Det tror jag inte. Belägg, tack.

Din fantasi skenar.

Ja precis, ateisterna är med i en klubb där dom inte kan synda även om dom förstör hela planeten av meninglösa levande varelser.. för pengar och en stark tro på stor smäll är det som gör ateisten produktiv.

Det är ingen fantasi att säga att en dator som skapar datorer, eller celler som skapar celler.. måste ha designats av någon som är väldigt medveten och vis.

Du har dock en väldigt galen gantasi om du tror att datorer eller cellen kan sätta ihop sig själv och sen börja skapa kopior av sig själv. Det vora faktist magi om cellen skapade sig själv utan att vara designad för att evolutionera DNa-koder.

Citat:
Just därför frågar jag hur gudarna gjorde. Fanns det alltså en massa material redan? Och vem designade i så fall materialet som gudarna använde sig av?
Eller är det magi du tror på?

Det som ni som tror på stor smäll inte förstår är väl just att smällen måste kunna smälla i nånting som inte kan ha funnits när universum sprängdes och skapades genom big bang. Mörkret hade redan kommit dit innan ljuset big bangade.

Citat:
Aaah, så NU finns det guds-bevis i bibeln (det där med att kommunicera med sina celler för att hitta 'gud' har du lämnat).

Det kan vi ta på tråden "Är bibeln sann".

Bibelns text kommer från pyramidernas väggar och den symbolism bakom dem.
Det var inte så svårt att få dig att inte kolla på tallkottarna som finns på pyramidernas väggar och i Vatikanen på torget.. dom behövde bara berätta för dig att dina förfäder var idioter som höll på med slavar när dom byggde pyramiderna.. och vipps så hade du inget intresse av att fundera på varför det är så många tallkottar på pyramidernas väggar, och en stor tallkotte mitt på torget i Vatikanen.

Ja det finns bevis för gudar i bibeln och på pyramidens väggar.. men dom ända som kan se dom är människorna som har intresse för astral resor och tallkottkörteln.. och sånnt som existerar utanför sekten av materialism, vilket är en sekt som dom flesta "vanliga" människor är medlemmar i och betalar skatt till sina ledare för dom tror att alla medlemmar tjänar på att betala pengar till sektledarna.

Citat:
Och hur var det med beläggen för detta?

Jag kör uteslutningsmetoden själv för att hitta belägg. Hittar jag inget annat än ett medvetande som kan designa system.. då börjar jag inte tro på explosioner av skapelse som big bang, eller gradvis ökande komplexitet för att få mig själv att inte tro på att bevisen för medvetenhet finns i alla designade system.. ickeorganiska som organiska.

Hur gjorde du själv när du kom på att universum skapat dig och alla andra utan anlending för att en vetenskapsman trodde att det kan ha gått till så genom en big bang, stor smäll?

Vad baserar du din normaliserade tro om big bang på?
Vad har du för bevis och fakta för att en stor smäll har hänt förutom ett expanderande universum`?

Dom hade kunnat räkna ut storleken på universum om det var så att big bang var en expansion av utrymmet som vi kallar för universum.. men för att dom skulle kunna veta att utrymmet som galaxerna finns i ,expanderar.. så hade dom ju behövt se kanten av utrymmet på universumet för att se att kanten flyger iväg och expanderar universums utrymme.

Det enda som dom gör är väl att se på stjärnor och noterar att galaxer flyger bort från varandra.. och det säger ju ingenting om utrymmet där big bang måste ha sprängts i.
Senast redigerad av KungPungPat 2018-08-31 kl. 13:03.
Citera
2018-08-31, 13:06
Medlem
Citat:
Ja precis, ateisterna är med i en klubb där dom inte kan synda även om dom förstör hela planeten av meninglösa levande varelser.. för pengar och en stark tro på stor smäll är det som gör ateisten produktiv.

Det är ingen fantasi att säga att en dator som skapar datorer, eller celler som skapar celler.. måste ha designats av någon som är väldigt medveten och vis.

Du har dock en väldigt galen gantasi om du tror att datorer eller cellen kan sätta ihop sig själv och sen börja skapa kopior av sig själv. Det vora faktist magi om cellen skapade sig själv utan att vara designad för att evolutionera DNa-koder.

Det som ni som tror på stor smäll inte förstår är väl just att smällen måste kunna smälla i nånting som inte kan ha funnits när universum sprängdes och skapades genom big bang. Mörkret hade redan kommit dit innan ljuset big bangade.

Bibelns text kommer från pyramidernas väggar och den symbolism bakom dem.
Det var inte så svårt att få dig att inte kolla på tallkottarna som finns på pyramidernas väggar och i Vatikanen på torget.. dom behövde bara berätta för dig att dina förfäder var idioter som höll på med slavar när dom byggde pyramiderna.. och vipps så hade du inget intresse av att fundera på varför det är så många tallkottar på pyramidernas väggar, och en stor tallkotte mitt på torget i Vatikanen.

Ja det finns bevis för gudar i bibeln och på pyramidens väggar.. men dom ända som kan se dom är människorna som har intresse för astral resor och tallkottkörteln.. och sånnt som existerar utanför sekten av materialism, vilket är en sekt som dom flesta "vanliga" människor är medlemmar i och betalar skatt till sina ledare för dom tror att alla medlemmar tjänar på att betala pengar till sektledarna.

Jag kör uteslutningsmetoden själv för att hitta belägg. Hittar jag inget annat än ett medvetande som kan designa system.. då börjar jag inte tro på explosioner av skapelse som big bang, eller gradvis ökande komplexitet för att få mig själv att inte tro på att bevisen för medvetenhet finns i alla designade system.. ickeorganiska som organiska.

Hur gjorde du själv när du kom på att universum skapat dig och alla andra utan anlending för att en vetenskapsman trodde att det kan ha gått till så genom en big bang, stor smäll?

Vad baserar du din normaliserade tro om big bang på?
Vad har du för bevis och fakta för att en stor smäll har hänt förutom ett expanderande universum`?

Dom hade kunnat räkna ut storleken på universum om det var så att big bang var en expansion av utrymmet som vi kallar för universum.. men för att dom skulle kunna veta att utrymmet som galaxerna finns i ,expanderar.. så hade dom ju behövt se kanten av utrymmet på universumet för att se att kanten flyger iväg och expanderar universums utrymme.

Det enda som dom gör är väl att se på stjärnor och noterar att galaxer flyger bort från varandra.. och det säger ju ingenting om utrymmet där big bang måste ha sprängts i.
Sluta slingra dig genom att tala om vad du TROR att jag tror.
Var fick gudarna materialet ifrån och vem hade skapat det materialet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in