Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Antagligen inte. Synder bryr jag mig inte om, jag är inte med i klubben där synderna gäller.
Det tror jag inte. Belägg, tack.
Din fantasi skenar.
Ja precis, ateisterna är med i en klubb där dom inte kan synda även om dom förstör hela planeten av meninglösa levande varelser.. för pengar och en stark tro på stor smäll är det som gör ateisten produktiv.
Det är ingen fantasi att säga att en dator som skapar datorer, eller celler som skapar celler.. måste ha designats av någon som är väldigt medveten och vis.
Du har dock en väldigt galen gantasi om du tror att datorer eller cellen kan sätta ihop sig själv och sen börja skapa kopior av sig själv. Det vora faktist magi om cellen skapade sig själv utan att vara designad för att evolutionera DNa-koder.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Just därför frågar jag hur gudarna gjorde. Fanns det alltså en massa material redan? Och vem designade i så fall materialet som gudarna använde sig av?
Eller är det magi du tror på?
Det som ni som tror på stor smäll inte förstår är väl just att smällen måste kunna smälla i nånting som inte kan ha funnits när universum sprängdes och skapades genom big bang. Mörkret hade redan kommit dit innan ljuset big bangade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Aaah, så NU finns det guds-bevis i bibeln (det där med att kommunicera med sina celler för att hitta 'gud' har du lämnat).
Det kan vi ta på tråden "Är bibeln sann".
Bibelns text kommer från pyramidernas väggar och den symbolism bakom dem.
Det var inte så svårt att få dig att inte kolla på tallkottarna som finns på pyramidernas väggar och i Vatikanen på torget.. dom behövde bara berätta för dig att dina förfäder var idioter som höll på med slavar när dom byggde pyramiderna.. och vipps så hade du inget intresse av att fundera på varför det är så många tallkottar på pyramidernas väggar, och en stor tallkotte mitt på torget i Vatikanen.
Ja det finns bevis för gudar i bibeln och på pyramidens väggar.. men dom ända som kan se dom är människorna som har intresse för astral resor och tallkottkörteln.. och sånnt som existerar utanför sekten av materialism, vilket är en sekt som dom flesta "vanliga" människor är medlemmar i och betalar skatt till sina ledare för dom tror att alla medlemmar tjänar på att betala pengar till sektledarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Och hur var det med beläggen för detta?
Jag kör uteslutningsmetoden själv för att hitta belägg. Hittar jag inget annat än ett medvetande som kan designa system.. då börjar jag inte tro på explosioner av skapelse som big bang, eller gradvis ökande komplexitet för att få mig själv att inte tro på att bevisen för medvetenhet finns i alla designade system.. ickeorganiska som organiska.
Hur gjorde du själv när du kom på att universum skapat dig och alla andra utan anlending för att en vetenskapsman trodde att det kan ha gått till så genom en big bang, stor smäll?
Vad baserar du din normaliserade tro om big bang på?
Vad har du för bevis och fakta för att en stor smäll har hänt förutom ett expanderande universum`?
Dom hade kunnat räkna ut storleken på universum om det var så att big bang var en expansion av utrymmet som vi kallar för universum.. men för att dom skulle kunna veta att utrymmet som galaxerna finns i ,expanderar.. så hade dom ju behövt se kanten av utrymmet på universumet för att se att kanten flyger iväg och expanderar universums utrymme.
Det enda som dom gör är väl att se på stjärnor och noterar att galaxer flyger bort från varandra.. och det säger ju ingenting om utrymmet där big bang måste ha sprängts i.