2018-08-29, 17:53
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vill du ha belägg för att cellen existerar och kopierar sig själv?
Nej. Jag vill ha belägg för det jag citerade:
Citat:
Ökande komplexitet kan endast designas av någon som är medveten nog för att designa självkopierande celler som fungerar med DNA-koder.
Belägg för att ökande komplexitet måste ha en designer, tack.

Citat:
Människor kan designa en dator som kan skapa fler datorer som kan skapa fler datorer.. det är det enda jag pekar på.
Det jag pekar på att detta är irrelevant. De är fortfarande inte självreproducerande.

Citat:
och att cellen gör samma sak förutom att cellen finns överallt i allt levande.. som att gudarna finns i cellen där dom designar DNa koder.
Nej, en självreproducerande organism är inte samma sak som en icke självreproducerande maskin.
Belägg för gudar designar DNA-koder, tack.
Citera
2018-08-29, 17:58
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Beviset för att guden gud inte existerar kommer i form av påven och en stor smäll teori även kallad Big bang.. för påven stödjer ju big bang teorin.. och ateister förstår inte att det kan ju ha varit guden gud som skapade den stora smällen av skapelse som dom tror på.. för att dom inte kan se några bevis för gudar alls i en värld av självkopierande celler.
Det finns inget att förstå angående påståendet att det kan ha varit gud som skapade den "stora smällen".
Citera
2018-08-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns inget att förstå angående påståendet att det kan ha varit gud som skapade den "stora smällen".

Alltså, Big Bangs stora fråga är vad kommer allt ifrån, energin, information. Det är enbart information som i sin tur kan skapa information. Inget kan inte skapa information.
Vad finns det som hindrar att Gud, har startat BIG BANG, och processen beskrivs i skapelsen?
Citera
2018-08-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Va1en
Alltså, Big Bangs stora fråga är vad kommer allt ifrån, energin, information. Det är enbart information som i sin tur kan skapa information. Inget kan inte skapa information.
Vad finns det som hindrar att Gud, har startat BIG BANG, och processen beskrivs i skapelsen?

FORSKARE; HAR FÖRSÖKT OCH FÖRSÖKT ATT MOTBEVISA BIBELN, men inte lyckats.. den är skriven på ett spann på 1500 år, på olika kontinenter, av olika skribenter, OCH har en RÖD TRÅD. Fantastiskt. Sen att det finns så Mycket andra historiska dokument, som beskriver händelser ur bibeln.
Citera
2018-08-30, 08:15
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja, det är den stora frågan. ”Allt” kanske har funnits hela tiden.
Vad jag vet så är det inget som hindrar att vad som helst (infoga valfri icke falsifierbar entitet här) skapat universum. Det finns heller inga belägg för detta scenario. Jag nöjer mig med ”vet inte”, så länge.
Citera
2018-08-30, 08:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
FORSKARE; HAR FÖRSÖKT OCH FÖRSÖKT ATT MOTBEVISA BIBELN, men inte lyckats.. den är skriven på ett spann på 1500 år, på olika kontinenter, av olika skribenter, OCH har en RÖD TRÅD. Fantastiskt. Sen att det finns så Mycket andra historiska dokument, som beskriver händelser ur bibeln.
Att vissa delar i bibeln är fakta råder det inget tvivel om.
Men, det går ju inte att motbevisa att minst en talande orm har existerat.
Citera
2018-08-30, 09:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Från perspektivet av vad som för tillfället är falsifierbart, finns det inget som hindrar att det är 'gud' som har startat BigBang.

Å andra sidan finns det heller inte något som talat för det. Det är helt enkelt en tro, en spekulation eller en gissning.
Citera
2018-08-30, 09:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Jag kan utan större problem motbevisa bibeln, men det kan vi ta på tråden "Är bibeln sann".
Citera
2018-08-30, 12:14
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Hur designades cellen? Varifrån kom materialet? Fanns det redan? Hur skapades det materialet?

Gudarna skapade cellen fattar du väl. Dom är så bra att dom kan skapa datorer som skapar datorer.. och celler som skapar celler.
Dom skrev dessutom DNA koder som kan evolutioneras i små steg inom vissa gränser som lagarna i cellen bestämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och gud sade: "Varde cellen" och cellen varde. Och gud såg att cellen var bra, och skilde den från ateismen.

Behöver du veta mer, Kiss? För det är ju bara så

Om du påstår att alla delar i cellen har designat och konstruerat sig själv för att sen börja kopiera sig själv efter små förändringar under långa tidsperioder, vilket inte fungerar när cellen måste ha alla delar för att fungera så den måste isf ha skapat alla delar samtidigt av en slump och sen råkat sätta ihop dom och sen börjar kopiera sig själv av en slump.. men enligt bevisen som vi alla kan se så är det inte logiskt försvarbart att påstå att cellen inte har skapats av gudar som är intelligenta nog för att förstå alla delar som behövs för att en cell ska fungera och kopiera sig själv, och även läsa av DNA koder.

Om du ser en dator som skapar kopior av sig själv så är väl inte din första tanke att den har skapat sig själv. Men när det gäller cellen så blir ni djupt magitroende ateister som inte kan se bevis för gudar i en värld fylld av celler som skapar miljardtals kopior av sig själv och läser av DNA-koder för att utveckla levande kroppar som är farkoster åt själar eller medvetanden.
Citera
2018-08-30, 12:23
Medlem
Citat:
Gudarna skapade cellen fattar du väl. Dom är så bra att dom kan skapa datorer som skapar datorer.. och celler som skapar celler.
Dom skrev dessutom DNA koder som kan evolutioneras i små steg inom vissa gränser som lagarna i cellen bestämmer.

Om du påstår att alla delar i cellen har designat och konstruerat sig själv för att sen börja kopiera sig själv efter små förändringar under långa tidsperioder, vilket inte fungerar när cellen måste ha alla delar för att fungera så den måste isf ha skapat alla delar samtidigt av en slump och sen råkat sätta ihop dom och sen börjar kopiera sig själv av en slump.. men enligt bevisen som vi alla kan se så är det inte logiskt försvarbart att påstå att cellen inte har skapats av gudar som är intelligenta nog för att förstå alla delar som behövs för att en cell ska fungera och kopiera sig själv, och även läsa av DNA koder.

Om du ser en dator som skapar kopior av sig själv så är väl inte din första tanke att den har skapat sig själv. Men när det gäller cellen så blir ni djupt magitroende ateister som inte kan se bevis för gudar i en värld fylld av celler som skapar miljardtals kopior av sig själv och läser av DNA-koder för att utveckla levande kroppar som är farkoster åt själar eller medvetanden.
Varför citerar du mina frågor, men upprepar VAD gudarna gjort, när jag frågar HUR?
Citera
2018-08-30, 12:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och gud sade: "Varde cellen" och cellen varde. Och gud såg att cellen var bra, och skilde den från ateismen.

Citat:

1. Du opererar från en strawman (om vad jag har sagt).

2. Att du upprepar postulatet om "finetuning"-argumentets validitet gör inte detta sant. ("Finetunings"-argumentet är dödförklarat).

3. Du använder en falsk analogi (om datorer och 'guder').

4. Samt så är din konklusion från underlaget av 1, 2 och 3 ett argument from ignorance.

Så med tanke på alla dina logikfel är det är tämligen lustigt att du öht själv vill blanda in logik i saken.
Citera
2018-08-30, 12:56
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson

Lite sjukt bara att påstå att en påstådd expansion av universum på något vis skulle motbevisa gudars existens.. och bevisa att en stor explosion av skapelse har hänt helt befriat från gudar som tände stubinen.
Hur kan alla gudarnas designer se ut som meninglösa misstag från ett ateistiskt perspektiv på världen?

Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför citerar du mina frågor, men upprepar VAD gudarna gjort, när jag frågar HUR?

Men jag är väl ingen gud som kan besvara dina gudsfrågor?
Du får fråga dom själv, dom är i cellen och din kropp består av miljardtals celler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in