Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Belägg för detta fantasifulla påstående tack.
En dator som designats för att skapa fler datorer är inte samma sak som en självreproducerande dator.
Nej, det är inte samma sak som om datorn vore självreproducerande.
Oavsett vad du tror att jag tänker som så talar det emot att människan skulle vara designad son”kronan på verket”.
Så människan är inte perfekt designad, det var det som var min poäng.
Vill du ha belägg för att cellen existerar och kopierar sig själv?
Människor kan designa en dator som kan skapa fler datorer som kan skapa fler datorer.. det är det enda jag pekar på.. och att cellen gör samma sak förutom att cellen finns överallt i allt levande.. som att gudarna finns i cellen där dom designar DNa koder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
En normal-begåvad person kan med enkla tekniska hjälpmedel hemma i garaget (se dock till att inget lättantändeligt material finns i närheten) skapa ökande komplexitet (~kombinera väte och syre så det blir vatten).
Om du sen går från denna typ av komplexitet till självorganiserande komplexitet, och här uteslutar evolution som orsak, så kan du naturligvis göra det.
Men detta ledar inte till att ett "argument from ignorance" blir legitimt av den anledning ... om du nu förstår vad det är jag säger, vilket du borde göra med tanke på den ändlösa diskussion om evolution i relation till religion som har manifesterat sig.
Så du stödjer en teori/tro om att cellen har evolutionerat sig själv för att kunnda evolutionera fram levande varelser baserat på DNa koder som evolutionerat sig själv gradvis under långa tidsperioder?
I mina ögon så är det precis som att du säger att en datorfabrik har evolutionerat sig själv för att kunna producera datorer utifrån ritningar.
Det är uppenbart att cellen måste ha designats med alla delar på en gång eftersom den inte fungerar om en del fattas.. precis som i alla andra dna-kod-designer som gudarna har skapat.
Både koden och cellen måste designas för att kunna evolutionera.. annars kanske du kan berätta för mig vilken kunskap som du baserar din tro på eftersom jag kan endast se bevis och även bevis för gudar om dom finns i cellen eller visar spår i DNA-koden..
är det kanske en självskapande dator som du baserar din galna teori om att system kan designa sig själv, på?