[quote=shivashambo|65002963][quote=Honey.B.Blue|65001859]
Citat:
Jo, du har nog troligtvis missförstått mej för jag vet inte heller vem jag är. Med enkel basal ton anar jag dock, tänker smått, att den absoluta guden är god medan folkguden är vad de tror på och mer som ett fotbollslag med målvakt, försvar och anfallare och gunstia Maria som står i korvkiosken.

, den var kul och träffande..
Citat:
Den absoluta Guden har ingen jämlike så du kan inte ta med dej din kamel dit för att spana
Nä men den vise mannen kommer mer än gärna med kamelen till mig, om inte mig så än hellre till min 10-åriga attraktiva lilla flicka.. många bud med turer åt alla möjliga riktningar, och böjelser ja säg vad gud inte har i sitt sköte.. åt sina djur i herrens alldeles egna hage.
Hm, finns det opersonliga åsikter, tror du det? Ja det tror jag definitivt. Möjligtvis att termen åsikt är överförbrukad eller felanvänd, lite här och där.
Citat:
No problem Livet ser ljusare ut när du passerat 60 för då är befrielsen närmare än den eländiga dagen du föddes.
Det kan jag faktiskt ta till mig.
Citat:
Tacka vet jag döden
Detta också, men inte säker på att jag tycker tror eller känner likadant när jag väl är död. Men får jag bara vara död så som jag föreställer mig död materia, så är redan det fine. Tänker ungefär.. som sömnen i medvetslöst tillstånd, störtskönt!! alla dagar i veckan! jag är gärna död i miljarder år. Som mina referenser ser ut i dagsläget, och som vi vet kan allt förändras, kan gå på en millesekund och vips är allt inte som man trodde... allt å allt.. du fattar.
Citat:
befriaren som väntar tålmodigt och om den vore elak skulle någon svensk kommit tillbaks och klagat. Har inte hört det så härmed bevisat att döden är god och lite prövningar, sår eller tortyr på vägen dit är väl ok när slutet är gott. No pain-no gain, sägs det och alla som sportat med det och även de intellektuella. Därmed är alla människor och deras gudar goda om du vågar släppa taget och ger dina tankar vingar.
Fast jag ser förstås ingen lieman, ej heller en kärlekskrank storhet stå om hörnet där jag ska dö, jag ska bara dö och då ska jag vara själv, ingen skugga som jagar mig med ord och löften, jag vill inte höra ett knyst när jag glider in i döden och det ska vara ännu tystare när sistqa sucken går ur en. Bort med alla osaliga eller salioga andar, de har inte i döden att göra.
Men är detta något som ÖHT berör trådens topic?
Citat:
Nu kom vi alltså fram till punkten igen som vi aldrig lämnat mer än i vår fantasi. Inget har hänt i det absoluta, början är slutet ooch inget att förstå för en liten skruv som bara söker sin mutter och ser inte det mästerliga kosmos som varken frågar religionen, dej eller mej om råd på färden. Tid för vila bland bergen i det nattsvarta Asien. Allt väl!
Mmm, allt väl min vän, kom åter med denna livsvisdom! och kom då med ett.. tecken på hur det är värt att tro på det som skulle vara så bevisat men inte riktigt så mycket ändå, så pass att vi behöver något konkret (vingarna? eller sömnpiller, smärtstillande.. lite pengar?) bara tankar i ord? som bevisar guds nåds totala obefintlighet, för topics skull här.. as we speak.
Vad, indikerar gudens/gudarnas frånvaro/icke-existens i denna sinnliga värld?
enligt mig .. är bibeln ett utmärkt signifikant bevis på hur något kan omtalas utan att existera.
Omnipotensen, bara det.. ett tankens skimmer.. att livnära sig på?
som får så många att gå man ur huse.. bli fisförnäma m.m , och be livet ut.. är ett öppet självmål, detta då många heskheter sker och begår.. medan dessa innerliga bedjanden och hjärliga skatteintäkter, låter synd, mord rån och annat tråkigt, fortgå.. omnipotensen är genomskådad att bestå av människans egna ord och rebusar endast.. den där substansen som behöver ge sig till känna.. har aldrig lyckats stävja ens en flugskit. Men tanken är ju helt underbar.. kanske endorfinerna sprutar till för dem som tänker tanken enbart, och för dem är det kanske isf en personlig vinst, hellre än att leva med sin livsneuros och ångest.. utan ta sin lilla atrapp och använda den, för att balansera sitt hormonflöde...
Det är ju inte direkt förbjudet, att fantisera. Så inget ont i det! så sett.