Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Jag är inte helt övertygad om att Bradley är speciellt utbredd i årets val för SD.
Det kan måhända fortfarande vara kontroversiellt på Södermalm att rösta på SD,men detta förhållande råder knappast längre ute i övriga landet.
Jag upplever det snarare som att det är mainstream att rösta på SD.Så blir det ju när man numera konkurrerar om att bli det största enskilda politiska partiet.
Jag kan naturligtvis ha fel härvidlag,men finner ändå att flera olika skribenter i denna tråd har tveksamt på fötterna om de tvärsäkert säger att den tidigare historiska underskattningen av SDs opinion kvarstår ograverad i detta nu.
Jag tror inte att det ligger till så.
Längre.
Du har fel. Du är "tråd/alternativmediaskadad".
"Vi" lever i en form av bubbla precis som multikultigänget.
Av den stora massan konsumerar fortfarande absoluta majoriteten nyheterna från MSM.
MSM berättar fortfarande att SD är nazister, fascister, rasister och i princip hin håle himself.
Måns Möller sa det på Parlamentet igår. Jan Björklund i debatt idag.
Massan tror att SD har 16-17%, max.
Mycket stora grupper ur medelsvenssons kan fortfarande inte tala om att de ens funderar på SD.
Inom grupperna vård, omsorg, skola, kommun, rättsväsende, kultur, journalistik osv är det fortfarande lika med "döden" att komma ut som SDare.