2018-08-27, 23:47
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nej, du får gissa, det är nyttigt att inte få allt serverat . Men det ska säkert inte vara några problem för dig att klura ut, eller?
Jag har ju redan svarat att jag tycker att du är en analfabet som konspirerar och "ser" något

Men kan hända att jag har missat något i artikeln som du har märkt? I'm all ears
2018-08-28, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
För inte mycket mer än ett halvår sen var under förra sämsta valet 1911 en genomklappning, alltså 27%. 2010 och 2014 var historiskt katastrofval, dessa var ur oppositionsläge och 2014 mot en synnerligen impopulär Reinfeldt. Nu har man regerat i 4 år och gör ett ännu sämre. Om inte detta är en genomklappning för partiet som under stor del av förra århundradet var det sk statsbärande partiet som låg på 40-45% och många gånger hade chans på 50%, vet jag inte vad som är genomklappning.

Med det resonemanget kan du lika gärna säga att 15% för SD i valet vore ett bra resultat, eftersom det är bättre än resultatet i förra valet.

Du måste titta på hur trenderna har utvecklat sig. Socialdemokraterna har länge haft en nedåtgående trend, så om de får över 26% i valet, så är det ett förhållandevis bra resultat. Det är också bättre än nästan alla andra socialdemokratiska partier i Europa.
2018-08-28, 00:32
Medlem
Jag är inte helt övertygad om att Bradley är speciellt utbredd i årets val för SD.
Det kan måhända fortfarande vara kontroversiellt på Södermalm att rösta på SD,men detta förhållande råder knappast längre ute i övriga landet.
Jag upplever det snarare som att det är mainstream att rösta på SD.Så blir det ju när man numera konkurrerar om att bli det största enskilda politiska partiet.

Jag kan naturligtvis ha fel härvidlag,men finner ändå att flera olika skribenter i denna tråd har tveksamt på fötterna om de tvärsäkert säger att den tidigare historiska underskattningen av SDs opinion kvarstår ograverad i detta nu.

Jag tror inte att det ligger till så.
Längre.
2018-08-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Känner mig inte riktigt bekväm med att SD går ut bara 2 veckor val och säger noll kvotflyktingar. Är det värt att få tillbaka några f.d AfSare om massa nydemokrater blir ivägskrämda av den hårdare retoriken? Jag vet faktiskt inte.

Vad tror ni? Kommer detta påverka positivt eller negativt?

Jag tycker inte att det är så bra, av två skäl. Dels får det SD att framstå som onödigt hjärtlösa, och dels är det en liten grupp flyktingar vi talar om.

Jimmie Åkesson borde ha sagt att Sverige inte ska ta emot fler kvotflyktingar än andra länder i förhållande till vår folkmängd. Med andra ord, ifall andra länder tvärvägrar att ta emot några kvotflyktingar, så kan det inte vara så att Sverige dels ska ta emot sin egen kvot av flyktingarna, dels ta emot de flyktingar som inte fick komma till Polen, Ungern, Tjeckien, Slovakien, Italien, Österrike, Danmark, Finland (och Norge).

Dessutom: När Italien inte längre vill släppa iland afrikanska flyktingar som har kommit över Medelhavet, så kan det inte vara tal om att Sverige ska ta emot dem i stället.

Men vad Åkesson egentligen borde ha fokuserat på är inte kvotflyktingarna eller ens migranterna över Medelhavet, utan den gigantiska anhöriginvandring som väntas till Sverige. Det är den som Åkesson borde ha lovat att sätta stopp för.
2018-08-28, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är inte helt övertygad om att Bradley är speciellt utbredd i årets val för SD.
Det kan måhända fortfarande vara kontroversiellt på Södermalm att rösta på SD,men detta förhållande råder knappast längre ute i övriga landet.
Jag upplever det snarare som att det är mainstream att rösta på SD.Så blir det ju när man numera konkurrerar om att bli det största enskilda politiska partiet.

Jag kan naturligtvis ha fel härvidlag,men finner ändå att flera olika skribenter i denna tråd har tveksamt på fötterna om de tvärsäkert säger att den tidigare historiska underskattningen av SDs opinion kvarstår ograverad i detta nu.

Längre.
Nej, kanske inte, men det betyder inte att inte SD kommer var gravt underskattad. Av den anledningen att arga SDare vill spela etablissemanget ett spratt, för att få se dem gråta i direktsändning. De svarar helt enkelt inte, elller svarar fel, allt i en mycket medveten strategi.
2018-08-28, 01:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

Längre.
Du har fel. Du är "tråd/alternativmediaskadad".
"Vi" lever i en form av bubbla precis som multikultigänget.
Av den stora massan konsumerar fortfarande absoluta majoriteten nyheterna från MSM.
MSM berättar fortfarande att SD är nazister, fascister, rasister och i princip hin håle himself.
Måns Möller sa det på Parlamentet igår. Jan Björklund i debatt idag.
Massan tror att SD har 16-17%, max.
Mycket stora grupper ur medelsvenssons kan fortfarande inte tala om att de ens funderar på SD.
Inom grupperna vård, omsorg, skola, kommun, rättsväsende, kultur, journalistik osv är det fortfarande lika med "döden" att komma ut som SDare.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2018-08-28 kl. 01:14.
2018-08-28, 01:22
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Du har fel. Du är "tråd/alternativmediaskadad".
"Vi" lever i en form av bubbla precis som multikultigänget.
Av den stora massan konsumerar fortfarande absoluta majoriteten nyheterna från MSM.
MSM berättar fortfarande att SD är nazister, fascister, rasister och i princip hin håle himself.
Måns Möller sa det på Parlamentet igår. Jan Björklund i debatt idag.
Massan tror att SD har 16-17%, max.
Mycket stora grupper ur medelsvenssons kan fortfarande inte tala om att de ens funderar på SD.
Inom grupperna vård, omsorg, skola, kommun, rättsväsende, kultur, journalistik osv är det fortfarande lika med "döden" att komma ut som SDare.

Du har fullständigt rätt. Fick själv erfara detta i helgen när en granne kom och beklagade sig för mig vad som hände på hans jobb när han inte längre orkade hålla käft. Han lär få ett smärre helvete framöver... akademiker för övrigt.

Någon som har koll på när nästa Sentio och Yougov kommer? Det är så förbaskat rörigt sista veckorna före valet.
2018-08-28, 03:27
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Någon som lyssnade på Studio Ett:s reportage från Borlänge? Där i reportaget hade kvinnorna inga problem över att uttrycka sympati för SD, liksom ett antal pensionärer. Trots den nätta PK-vinklingen så framstod den enorma misstron mot dagens S i all sin prydnad. Tyvärr verkar inte de lokala SD-representanterna var alltför vassa. Men trots detta kommer SD sopa banan med S som det verkar.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1140718?programid=1637

Tack för tipset.

Men oj vad deppigt reportage från Borlänge. Jösses vilket MENA-haveri. Jag mår nästan psykiskt dåligt av att höra unga svenska flickor och pojkar berätta om hur de blivit misshandlade, rånade och våldtagna.

Jag som var tonåring på 80- och 90-talet känner enorm sorg över att tonåringarna i dag på många ställen aldrig får uppleva det fantastiska Sverige jag växte upp i.

Detta sveket är monumentalt. Fy fan vad ledsen jag blir.

1 timme och 10 minuter in i sändningen.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1140718?programid=1637

SD kommer köra över S totalt i Borlänge vad det verkar.

SD står still nu, på ganska höga nivåer, det ser stabilt ut.
Jag tror som många andra, att det gömmer sig ett enormt mörkertal bland kvinnor och ett stort mörkertal bland akademiker och medelklass.

Detta blir en mardröm och nådastöten för partierna som stått för multikulti-politiken.

RingRing har redan förtidsröstat och inväntar nu valdagen med enorma förväntningar.

🇸🇪 HEJA Sverige! 🇸🇪
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-28 kl. 03:53.
2018-08-28, 04:35
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Jasså? 19-23% tycker jag nog är väldigt rimligt, avseende opinionsundersökningar och den allmänna stämningen i samhället. Du kanske gör samma fel som Ganman och projicerar dina önskningar på omvärlden?
Otroligt nog är det faktiskt så att en hel del av väljarna inte tycker att invandringen är den viktigaste frågan.
Endast Yougov och Sentio går att lita på när det gäller SD och 19% är de inte i närheten av. 23% är om något katastrofalt händer i slutet. Annars vet vi att till och med de underskattar.
Citat:
Ursprungligen postat av ZilverZodde
Vilka är de variablerna du syftar till?
Att 10 av 10 på en fest skulle rösta SD?
Opinionsundersökningar och erfarenheter från tidigare val. Själv känner jag knappt någon som röstar SD men jag är från Stockholm och där bor folk i en bubbla. Det spelar ingen roll för valresultatet dock, normala människor vet det.
2018-08-28, 06:24
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Du har fullständigt rätt. Fick själv erfara detta i helgen när en granne kom och beklagade sig för mig vad som hände på hans jobb när han inte längre orkade hålla käft. Han lär få ett smärre helvete framöver... akademiker för övrigt.

Någon som har koll på när nästa Sentio och Yougov kommer? Det är så förbaskat rörigt sista veckorna före valet.
De kommer få lida riktigt mycket när sd och afs får inflytande efter allt de svikit det svenska folket för dess lidande svenska tjejer som blivit rånade misshandlade, våldtagna, fattigpensionärerna, lönedumpningarna , otryggheten, segregationen krackelerande välfärd skyhöga skatter, folkombytet rent kulturellt sjunkande ekonomi m.m m.m. De skall ställas inför skranket mobbas ut på precis samma sätt som de själva gör mot politiska motståndare.
2018-08-28, 06:50
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det verkar som om AfS är helt borta för det finns inte mycket plats bland övriga partier, Fi måste väl ändå ha 1,5% anser jag..

Fi och AfS är ganska jämnstora, jag skattar båda till 1,4-1,9%. Eller för att tala i SD termer, så är AfS ungefär runt år 2002, eller säg 2003.

Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Endast Yougov och Sentio går att lita på när det gäller SD och 19% är de inte i närheten av. 23% är om något katastrofalt händer i slutet. Annars vet vi att till och med de underskattar.

Opinionsundersökningar och erfarenheter från tidigare val. Själv känner jag knappt någon som röstar SD men jag är från Stockholm och där bor folk i en bubbla. Det spelar ingen roll för valresultatet dock, normala människor vet det.

Du känner troligtvis många som skall rösta på SD i Stockholm, problemet är att de inte vågar prata om det med dig eller andra.
2018-08-28, 07:01
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Du känner troligtvis många som skall rösta på SD i Stockholm, problemet är att de inte vågar prata om det med dig eller andra.

Det finns massor med människor som kommer att rösta på SD i Stockholm, men det är nog lite underrepresenterat.

Å andra sidan, mina vänner i Skåne var väldigt tydliga 2013-14 om SD och sedan några år är situationen likadan i Stockholm. Folk är mer öppna, men inte i fikarummet utan kompis till kompis.

Men en vän, vi kan kalla honom jurist, som är duktig att skapa förtroende och samtidigt flyga under radarn har berättat att flera personer i förtroende berättat eller starkt hintat att de kommer rösta på SD.
Däremot är de tongivande på hans jobb godhetsknarkarna, som sätter upp små fina lappar med goda budskap. Vattnet i duschen kommer att vara iskallt för dessa.

Den tysta majoriteten. OI fångar inte dessa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in