Citat:
Jag hör ingen större skillnad från tidigare SR program. Syftet med programmet är att beskriva faktiskt invandrarrelaterad kriminalitet i Borlänge som ett uttryck för fördomar, rasism, fattigdom och dumhet. Notera ordet ”upplevelse”. Det är egentligen ett annat ord för ”föreställning”. När en SR journalist säger att kriminaliteten är upplevd menar att det inte finns någon faktiskt ökning i brottsligheten. Istället är den tillagande brottsligheten fria fantasier av lågutbildade och fattiga bybor. Sedan kommer vi till ”oron” och den enda ”oron” som finns verkar vara den hos invandrare, S-politiker och journalister som är livrädda för Sverigedemokraterna. https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4657
Här är den, tror jag?
"Hör reaktioner och analys. Dessutom ett längre reportage från Borlänge, där SD blivit ett alternativ för missnöjda S-väljare."
Intressant att SR vänder kappan... vet de något vi inte vet ännu?
Här är den, tror jag?
"Hör reaktioner och analys. Dessutom ett längre reportage från Borlänge, där SD blivit ett alternativ för missnöjda S-väljare."
Intressant att SR vänder kappan... vet de något vi inte vet ännu?
Lyssnar du på S-politikern (som journalisten smörar för) så säger S-politikern att den tilltagande brottsligheten är en myt och om nu någon ”känner sig otrygg” skall kommunen sätta upp ett par lampor och tillsätta en och annan trivselvärd (alltså inget vaktbolag). Sedan skyller han på väl fungerande M-styrda Danderyd eftersom de inte är lika frikostiga med sina skattebetalares pengar som S-styrda kommuner i Dalarna. Det räcker med att titta på valdata och demografisk data från valet 2014 för att inse att Sverigedemokraterna kommer göra ett kanonval i Borlänge. Med största sannolikhet få SD upp mot 35 procent i kommunen i riksdagsvalet. Vidare ser det ut som att SD blir störst i kommunalvalet med omkring 35 procent samt näst störst i Landstingsvalet i kommunen.
Efter det här valet måste S och de kvarvarande etablissemangspartierna ingå i en allians. Det innebär med största sannolikhet slutet för Borlänge. Nu tror jag som sagt inte att det spelar någon roll. Drygt 1/3 av befolkningen av icke-svenskt ursprung och inom tio år är antagligen en majoritet i Borlänge icke-svenskar. Således, Socialdemokraterna kommer tappa väljare i det här och kommande val men sedan kickar invandrarrösterna in. Demografi är oundvikligt när det har gått så långt som i Borlänge.
Citat:
Ja, det är så jag också läste det. Skattemedel skall nu plöjas ned i bostadsbyggande till människor som inte har råd med bostäder. Det är i princip invandringen som har skapat bostadsbristen. Om vi inte hade haft den hade det kostat en miljon kronor att köpa en tre i Stockholms innerstad precis som på 1980-talet. Det är många som kommer tjäna stora pengar i höst och det är skattebetalarna som kommer stå för det som alltid.
Bäste 167 Steg,
Du missförstår mig. Vad jag vill visa på är nästa steg som kommer att tas för att cementera mångkulturen i Sverige. Ett sannolikt gigantiskt långsiktigt bostadsprogram för att förse mångkulturalisterna med nya bostäder.
Det kommer att involvera de stora bostadsbyggnadsföretagen, bankerna och diverse intresseorganisationer och politiska partier. Alla kommer att tjäna stora pengar, röster och det finaste i kråksången är att skattebetalarna (svensken) kommer att finansiera hela kalaset genom garantier från staten och/eller bidrag.
Du missförstår mig. Vad jag vill visa på är nästa steg som kommer att tas för att cementera mångkulturen i Sverige. Ett sannolikt gigantiskt långsiktigt bostadsprogram för att förse mångkulturalisterna med nya bostäder.
Det kommer att involvera de stora bostadsbyggnadsföretagen, bankerna och diverse intresseorganisationer och politiska partier. Alla kommer att tjäna stora pengar, röster och det finaste i kråksången är att skattebetalarna (svensken) kommer att finansiera hela kalaset genom garantier från staten och/eller bidrag.
Senast redigerad av Edgerton 2018-08-27 kl. 20:18.
Senast redigerad av Edgerton 2018-08-27 kl. 20:18.