2018-08-24, 22:36
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har inte fått nån plats än så de hinner boxa till honom igen om de skyndar sig.

Ja, fast han har ju stått och snackat med henne i flera månader på Vestre antar jag och sen ska hon väl komma på besök som käresta har han väl tänkt sig. Hon känns handplockad - han mixtrar med nåt den manipulativa jäkeln.

Efter det här med kriminalvårdaren som fick sparken tror jag iofs att dom är striktare och har hård kontroll på honom, och inte kommer tillåta det här kuckleriet igen. Inte alls säkert att han är så trygg på nästa anstalt eftersom dom kan allihop så blir dom ovänner räcker för att det ska bli bråk.
Han har sett vem han kunnat påverka och vem som ägnat honom lite extra tid, så drog han på stora charmen. Tja, får han besök av kvinnor så är det ju riskfyllt skulle jag vilja säga om han inte sitter bojad med en vakt på var sida. I så fall får dom skärpa till sig i Danmark.
Citera
2018-08-24, 22:48
Medlem
Citat:
Om inte nya bruttan talar polska så torde det vara Ditte. Polska nicket alltså.

Hur dumt som helst att springa hans ärenden. Frågan är om han ser vinstvinning i att ställa in sig hos en vakt? Har han fått inside info som gör att han vet hur han kan spela sina kort innanför väggarna?
Han är slug den saten..

Tror att ett rymningsförsök kommer snart, med understöd av kvinnoartelleriet - men det kommer inte lyckas.
Citera
2018-08-24, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Efter det här med kriminalvårdaren som fick sparken tror jag iofs att dom är striktare och har hård kontroll på honom, och inte kommer tillåta det här kuckleriet igen. Inte alls säkert att han är så trygg på nästa anstalt eftersom dom kan allihop så blir dom ovänner räcker för att det ska bli bråk.
Han har sett vem han kunnat påverka och vem som ägnat honom lite extra tid, så drog han på stora charmen. Tja, får han besök av kvinnor så är det ju riskfyllt skulle jag vilja säga om han inte sitter bojad med en vakt på var sida. I så fall får dom skärpa till sig i Danmark.
Det skulle inte förvåna mig om det ingår som en sjuk förlängning i hans kriminella dröm. Han är den typen som njuter av makt och är säkert helnöjd nu när han golvat en kvinnlig fångvaktare. Han trodde väl att det inte skulle uppdagas.

Ja, jag finner det bedrövligt att det är deras jävla sexliv som det värnas om när det finns papper på att vara en fara för allmänheten. Hur fan resonerar de när de tjejer lämnas ensamma i ett par timmar i ett besöksrum.
Helt sjukt att tillåta riskerna. Det verkar som om personalen ideligen varslade om Lundin men ledningen såg till hans rättigheter.
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror att ett rymningsförsök kommer snart, med understöd av kvinnoartelleriet - men det kommer inte lyckas.
Skulle inte förvåna mig. Jag la in citat ur Hares bok om en psykopat som var helvild gällande att rymma och jagas av polis. Det sammanfaller med PMs fabler.

Han ska åka i en cementblandare med dubbla lås vid överflyttning.
Senast redigerad av develi 2018-08-24 kl. 22:58.
Citera
2018-08-24, 22:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om det ingår som en sjuk förlängning i hans kriminella dröm. Han är den typen som njuter av makt och är säkert helnöjd nu när han golvat en kvinnlig fångvaktare. Han trodde väl att det inte skulle uppdagas.

Ja, jag finner det bedrövligt att det är deras jävla sexliv som det värnas om när det finns papper på att vara en fara för allmänheten. Hur fan resonerar de när de tjejer lämnas ensamma i ett par timmar i ett besöksrum.
Helt sjukt att tillåta riskerna. Det verkar som om personalen ideligen varslade om Lundin men ledningen såg till hans rättigheter.

Här i Sverige avgör Kriminalvården och är man dömd för tex kvinnomord, så är det inga besök dom får av kvinnor. Så rättigheterna brukar bedömas i domstol när dom då överklagar kriminalvårdens beslut, och dom rättigheterna finns inte om personen är klassad som en säkerhetsrisk och farlig för kvinnor.
Citera
2018-08-24, 23:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Här i Sverige avgör Kriminalvården och är man dömd för tex kvinnomord, så är det inga besök dom får av kvinnor. Så rättigheterna brukar bedömas i domstol när dom då överklagar kriminalvårdens beslut, och dom rättigheterna finns inte om personen är klassad som en säkerhetsrisk och farlig för kvinnor.
Gällande PM har de ju knappt sett ett skarpare RPU. Vad ska han ha det till innanför väggarna? Runkpapper och torka av sig på när han strypt en tjej?
Låter inte klokt att de tillåts ägna sig åt BDSM som Lundin. Det hördes slag från besöksrummet men chefen klargjorde att de inte skulle lägga sig i andras sexualitet.
Citera
2018-08-24, 23:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vara behövd, inte kunna bli bedragen, laga en trasig människa och framför allt ha personen säkert inlåst på avstånd kan nog locka till synes normala dessutom lär ju den som finns ute få makt som de flesta aldrig har
Här är en sjuksköterska som hjälper människor som hamnat i klorna på sådana som PM och hon beskriver att det är ofta väldigt (över)empatiska kvinnor som därmed är lätta att fånga. Omsorgsgenen ställer till det.

Det kan även handla om att negativa mönster förs vidare om föräldrar haft störningar och blivit avvisade eller varit våldsam alkoholist; att jaga kärlek på fel ställe. Bad boy fenomenet nämns också.
.. Sen så finns den stora stygga vargen som blåser ner huset.
Citat:
Ifølge Berith Siegumfeldt, sygeplejerske og psykologisk rådgiver, som hjælper mennesker, der har været eller er i forhold med narcissister eller psykopater, taler en mand som Peter Lundin til mange kvinders omsorgsgen.

»De tænker, at han har haft en forfærdelig barndom, at det sikkert ikke er hans egen skyld, det han har gjort, og at han er ensom. Derfor skriver de til ham. Psykopater er eksperter i at spotte, hvem de kan bruge som det perfekte offer. For dem handler det kun om én ting, nemlig at få behovet for opmærksomhed og respekt stillet. Derfor er det ofte følsomme, empatiske, givende mennesker, som er nemme at indfange. De er villige til at gå langt for at give psykopaten, hvad han vil have,« siger hun."

»I begyndelsen er psykopaten god til kærlige ord og siger alle de rigtige og forførende ting. Manipulationen går i gang, og kvinden tænker: "Der er ikke andre, som har forstået ham, men jeg forstår ham. Det er min lille hemmelighed, de andre forstår det bare ikke, men jeg kan give ham det, han mangler og få ham på ret køl," og derfor vil der altid være en ny kvinde, som falder for Peter Lundin,« siger Berith Siegumfeldt."
https://jyllands-posten.dk/livsstil/ECE9941976/peter-lundin-er-blevet-skilt-igen-men-hvorfor-forelsker-kvinder-sig-i-maend-som-ham/
Citat:
Derfor er det så svært at slippe ud af forholdet til en psykopat
Senast redigerad av develi 2018-08-24 kl. 23:41.
Citera
2018-08-24, 23:42
Medlem
Citat:
Gällande PM har de ju knappt sett ett skarpare RPU. Vad ska han ha det till innanför väggarna? Runkpapper och torka av sig på när han strypt en tjej?
Låter inte klokt att de tillåts ägna sig åt BDSM som Lundin. Det hördes slag från besöksrummet men chefen klargjorde att de inte skulle lägga sig i andras sexualitet.

Dessutom pågick misshandeln väldigt lång tid utan att någon i personalen ingrep. Antar att du syftar på kvinnan som var gift 11 dagar med Lundin.

Det är mycket märkligt att man anser att det är viktigare att svin som Lundin eller Madsen ska få ha sex, än det är att förbjuda såna här besök och förbjuda aningslösa kvinnor att besöka de här psykopaterna. Det säger en hel del om fängelseledningens och juridikens åsikter i det hela.....

Tänk om det vore tvärtom - att kåta livstidsdömda kvinnor grovt tilläts att sexuellt misshandla svaga besökande män. Skulle nog ej vara tillåtet.
Citera
2018-08-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fyfan vilken bullshit! Trots att de vet precis vad dessa män har gjort så bortser de helt och hållet från kräkens handlingar! Verkar märkligt för oss sk vanliga, men för dessa kvinnor är det på blodigt allvar.
------------
Det bästa vore om de här sk männen inte fick ta emot besök alls. För vad annars, förutom att svinen är inlåsta, är egentligen ett straff? De förstör för aningslösa kvinnliga idioter samt deras familjer och inte minst kvinnornas barn. Eller dem de har gökat fram på fängelset.

Usch å fyfan!

Aningslösa? När man VET att killarna sitter inne på livstid därför att de har mördat någon/några?

Jag kan inte hålla med om att dessas kvinnor som AKTIVT själva söker sig till dessa internersajter är "aningslösa". Tvärtom. En av dem hade dessutom en egen SON som satt på livstid.

Du läste väl att dessa kvinnor finner det "spännande" att brevväxla med mördare? De skiter i offren. De har ingen som helst empati med dem.

Empatislösa narcissister vore väl mer passande beskrivning än försöka låtsas att dessa mördargroupies vore "aninsglösa" på något sätt.

Mördarna har INTE "manipulerat" dem att söka sig till sajterna och ta kontakt med dem. De gör dessa kvinnor helt utan att ha varit i kontakt med mördarna.
Citera
2018-08-25, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kollade upp angående att Lundin åkte på stryk på Herstedvester. Han fick en halvkilos gryta i huvudet så PM får vara försiktig när han ska laga mat.

Men hör här. Man får väl hoppas de ändrat rutinerna sen dess. Eller kanske inte.
Vilken cirkus.. hahahaha.
Två år innan slog de ner PL på Vridsløselille Statsfængsel och två av de tre vakterna kunde inte ingripa för de var med barn.
Tre kvinnor på rastgården och fångarna hade lyckats få med sig bl.a en träningsstång ut förutom andra träningsredskap och järngrejer.
Citera
2018-08-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ja, gruppen är inte homogen. Självklart finns det många psykiskt sjuka men det finns likaväl kvinnor utan störningar som tyvärr faller för de här.
Nyfikna, fascinerade inledningsvis och sen hjälper psykopaten bredvilligt till.
Det är försvarmekanismer som träder in. Vid förälskelse och ihop med manipulation separerar de personen från brottet. De stänger av. Blundar. Förnekar.

De är egentligen inte så märklig process, finns mängder med folk som blundar och har överseende med vad en partner sysslar med men borde gått för länge sen;
de här stänger dock av nåt som är betydligt grövre.

Vissa seriemördares fruar gör det, pedofilers fruar likaså - dvs stannar kvar trots det maken gjort då han levt dubbelliv.
Visst är det ett obegripligt val, men så fungerar försvarsmekanismer i sin värsta utpost ihop med annat.

Det finns brevvänssidor gällande inmates och jag roade mig med att läsa deras egna beskrivningar.
Se så rart han skriver:

When life's daily stresses wear your nerves unbearably thin, you can drop it all on ME with your paper & pen. I'll reciprocate your communication with encouraging words, when you just need to release and attempt to ease your nerves.
I'll always keep it 100% and be that genuine me. Because, honestly is the only person I know how to be. I'll accept nothing more than the most genuine You. For what else would a perfect gentleman do? So break away from the common in the same old tune. Give something real a chance, hope to hear from you soon!

Ja, han var flat i mitt tycke. Han var betydligt rakare gällande LH.
Jag begriper inte varför media inte kontaktar Belfrage mer frekvent. Han är lättbegriplig utan att för den skull peka med full hand i ett tidigt skede.

Helt ”normala” kvinnor som söker lite spänning hos livstidsdömda mördare? Som ”fascineras” av sådana som Madsen som har torterat ihjäl en människa? Och som kan bortse från detta och inleda en relation med mördaren..

Tror du på allvar ens själv att en sådan kvinna en ”helt normal”?
Citera
2018-08-25, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Helt ”normala” kvinnor som söker lite spänning hos livstidsdömda mördare? Som ”fascineras” av sådana som Madsen som har torterat ihjäl en människa? Och som kan bortse från detta och inleda en relation med mördaren..

Tror du på allvar ens själv att en sådan kvinna en ”helt normal”?
Nämen jag tror nog du ska vända dig till nån du kommer bli betydligt mer överens med i tråden eftersom du inte tycks begripa ett dugg av det som skrivits eller citerats in från psykologer och teraputer.
Jag minns din etikettbok som Kim borde ha läst då hon lämnade partyt för en intervju och ämnar inte ha långtradardiskussioner med dig.
Håll fast. Hårt. I din åsikt. Det blir bra. Lycka till. Hej då.

Det räcker att läsa det här:
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller "permanent nedsatta mentala förmågor" pga demens, hjärnskador, sjukdomar som involverar förändring i personlighet, långvarig alkohol- eller drogmissbruk, psykoser vars behandling inte har lett till fullständig normalisering.
Senast redigerad av develi 2018-08-25 kl. 00:48.
Citera
2018-08-25, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vara behövd, inte kunna bli bedragen, laga en trasig människa och framför allt ha personen säkert inlåst på avstånd kan nog locka till synes normala dessutom lär ju den som finns ute få makt som de flesta aldrig har

Man kan anmäla sig som frivillig hos Statsmissionen eller Rädda barnen om man vill känna sig "behövd".

Dessutom är det ingen garanti att man inte blir bedragen bara att killen sitter inne. Som vi redan vet så ställer vissa plitar gärna upp.. Plus att det går att skaffa sig många "brevvänner"..

"Laga en mördare" låter som en lagom uppgift för den som lidere av storhetsvansinne. Det som experterna inte klarar av det ska dessa "brevvänner" och "fruar" fixa?

Narcissistiska kvinnor med maktbegär och stora tankar om sina exeptionella förmågor..

Men många vill gärna måla dem om "aningslösa offer" :-o
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in