2018-08-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eller "permanent nedsatta mentala förmågor" pga demens, hjärnskador, sjukdomar som involverar förändring i personlighet, långvarig alkohol- eller drogmissbruk, psykoser vars behandling inte har lett till fullständig normalisering.

De där kvinnorna behöver inte alls vara missbrukare eller psyksjuka, men däremot tror jag de kan ha vissa typer personlighetsstörningar och mindervärdeskomplex, där "komplex" ska betonas. Säkerligen hade de en väldigt tråkig barndom där våld och/eller nedvärdering och psykningar hemma var en del av livet.

Men eftersom flera såna kvinnor har barn så tvivlar jag på att de har varit så under isen att de legat på psyket under längre eller flera perioder. Då hade de knappast haft barnen kvar. Tvärtom verkar flera av dem vara sk ordentliga flickor...

Dessa kvinnor vill synas, känna sig viktiga och behövda och de vill bli omhändertagna av en man som är, vad de tror, stor och stark och gör allt för dem, skyddar dem - men att han bör sitta på kåken så de har pli på honom...

Hans offer ägnar de inte en tanke och de offrar gärna sina egna barn, familj vänner och bekanta då de inleder en relation med en sån sk man. Hon har rätt och alla andra har fel.
Citera
2018-08-24, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
De där kvinnorna behöver inte alls vara missbrukare eller psyksjuka, men däremot tror jag de kan ha vissa typer personlighetsstörningar och mindervärdeskomplex, där "komplex" ska betonas. Säkerligen hade de en väldigt tråkig barndom där våld och/eller nedvärdering och psykningar hemma var en del av livet.

Men eftersom flera såna kvinnor har barn så tvivlar jag på att de har varit så under isen att de legat på psyket under längre eller flera perioder. Då hade de knappast haft barnen kvar. Tvärtom verkar flera av dem vara sk ordentliga flickor...

Dessa kvinnor vill synas, känna sig viktiga och behövda och de vill bli omhändertagna av en man som är, vad de tror, stor och stark och gör allt för dem, skyddar dem - men att han bör sitta på kåken så de har pli på honom...

Hans offer ägnar de inte en tanke och de offrar gärna sina egna barn, familj vänner och bekanta då de inleder en relation med en sån sk man. Hon har rätt och alla andra har fel.
Vara behövd, inte kunna bli bedragen, laga en trasig människa och framför allt ha personen säkert inlåst på avstånd kan nog locka till synes normala dessutom lär ju den som finns ute få makt som de flesta aldrig har
Citera
2018-08-24, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sektmedlem
ALltså vem är det här äcklet Niklas Långström som verkligen förtjänar arbetsläger?

Om han inte visar sitt ansikte i media och försvarar pedofiler så fööööööööööööööörstår han mördare. HERREGUD, jag som (förvisso kunnig) amatör vet bättre än dessa perversa experter som står för all ondska här i världen.

https://www.youtube.com/watch?v=0HftFQ-VjOk

Det här är det värsta jag har sett i skräpmedia detta året, till och med den politiskt korrekta Jihde grimaserar och visar förakt för hans proooooooblematisering. Herregud, en "expert i psykologi"och går inte direkt till den mest självklara slutsatsen att det är en psykopat.

EN ANNAN VIDEO. "om han orkar". https://www.youtube.com/watch?v=r4Mp5YFZw-M

nä nä nä, jag orkar inte mer. ta mig av daga nu.

Visserligen kom Långströms uttalanden redan för ett år sen, men jag håller till 100% med dig om att hans fega undvikande uttalanden är högst osmakliga med tanke på vad som dittills hade framkommit. Han är så in i helvete rädd för att säga nåt som skulle kunna vara fel, han är dessutom ytterst pragmatisk...

Han kunde ju åtminstone ha uttryckt någon form av förfäran över vad som KANSKE, eller synbarligen hade hänt? Inte minst att en styckning hade skett och att Madsen erkänt den. Det är ju knappast vem som helst som kan begå en sån handling.

Undrar vad Långström säger nu, ett år senare?
Senast redigerad av zilvereko 2018-08-24 kl. 19:45.
Citera
2018-08-24, 20:38
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Vara behövd, inte kunna bli bedragen, laga en trasig människa och framför allt ha personen säkert inlåst på avstånd kan nog locka till synes normala dessutom lär ju den som finns ute få makt som de flesta aldrig har
Nog kan dom väl bli bedragna alltid.
Dessa kvinnor kan ju inte gärna veta ifall deras inburade små älsklingar träffar någon annan
"vid sidan om", upprätthåller till och med flera relationer samtidigt, så det där med att man inte
skulle kunna bli bedragen bara för att ens käresta sitter fängslad stämmer nog inte riktigt.

Hos en sån som den hypersexuelle vrålpsykopaten Lundin till exempel, flitigt figurerande i
denna tråd på sistone, hann väl knappt ett lyckliggjort fruntimmer komma utanför
fängelseporten förrän en ny förväntansfull madam skyndade sig för att kliva innanför
densamma allt medan den mäkta virile dansken fuktade strupen med lite energidryck,
strax redo för en ny omgång häftiga famntag och älskogsövningar involverande ett och annat
snöre kanhända...
Det kommer antagligen att vara köbildning till "våran" ruskige dansk PM.
Brudarna kan inte fort nog komma in till det luriga lilla charmtrollet.
Han pippar väl ihjäl sig på kuppen och så må gärna ske...

Edit: Pliten som offrade jobbet för Madsens skull kan ju sägas ha markerat genom sina
framträdanden i media härförleden att hon "ska vara den enda" - "ni andra gör er icke
besvär tack, jag har första pling på underbara Peter" - men hon lär näppeligen få ha sin
raring ifred...
Senast redigerad av Grandioso 2018-08-24 kl. 21:12.
Citera
2018-08-24, 20:56
Medlem
develis avatar
Citat:

Ja, gruppen är inte homogen. Självklart finns det många psykiskt sjuka men det finns likaväl kvinnor utan störningar som tyvärr faller för de här.
Nyfikna, fascinerade inledningsvis och sen hjälper psykopaten bredvilligt till.
Det är försvarmekanismer som träder in. Vid förälskelse och ihop med manipulation separerar de personen från brottet. De stänger av. Blundar. Förnekar.

De är egentligen inte så märklig process, finns mängder med folk som blundar och har överseende med vad en partner sysslar med men borde gått för länge sen;
de här stänger dock av nåt som är betydligt grövre.

Vissa seriemördares fruar gör det, pedofilers fruar likaså - dvs stannar kvar trots det maken gjort då han levt dubbelliv.
Visst är det ett obegripligt val, men så fungerar försvarsmekanismer i sin värsta utpost ihop med annat.

Det finns brevvänssidor gällande inmates och jag roade mig med att läsa deras egna beskrivningar.
Se så rart han skriver:

When life's daily stresses wear your nerves unbearably thin, you can drop it all on ME with your paper & pen. I'll reciprocate your communication with encouraging words, when you just need to release and attempt to ease your nerves.
I'll always keep it 100% and be that genuine me. Because, honestly is the only person I know how to be. I'll accept nothing more than the most genuine You. For what else would a perfect gentleman do? So break away from the common in the same old tune. Give something real a chance, hope to hear from you soon!

Citat:
Visserligen kom Långströms uttalanden redan för ett år sen, men jag håller till 100% med dig om att hans fega undvikande uttalanden är högst osmakliga med tanke på vad som dittills hade framkommit. Han är så in i helvete rädd för att säga nåt som skulle kunna vara fel, han är dessutom ytterst pragmatisk...
Ja, han var flat i mitt tycke. Han var betydligt rakare gällande LH.
Jag begriper inte varför media inte kontaktar Belfrage mer frekvent. Han är lättbegriplig utan att för den skull peka med full hand i ett tidigt skede.
Senast redigerad av develi 2018-08-24 kl. 21:11.
Citera
2018-08-24, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är lätt att inse att du talar i egen sak när du så hårt vill göra gällande att ”vem som helst” skulle kunna bli manipulerad av Madsen och hans likasinnade. Men så är det inte i verkligheten.

Kvinnor som ”råkar bli pennevenner” med dessa kufar är inte normala.

Citat:
Mördaren Jonna uppvaktats med drösvis av beundrarpost från män på andra anstalter.
https://www.expressen.se/nyheter/sa-lever-mordaren-jonna-i-fangelset/

Du trodde väl kanske att det är något unikt att söka sig till mördare och brevväxla med dom eller besöka dom? Sorry du har fel och riktar alltid ditt hat mot kvinnor och tar chansen så fort tillfälle dyker upp. Så ditt manliga släkte är inte bättre så vad kallar du dom?
Citera
2018-08-24, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, gruppen är inte homogen. Självklart finns det många psykiskt sjuka men det finns likaväl kvinnor utan störningar som tyvärr faller för de här.
Nyfikna, fascinerade inledningsvis och sen hjälper psykopaten bredvilligt till.
Det är försvarmekanismer som träder in. Vid förälskelse och ihop med manipulation separerar de personen från brottet. De stänger av. Blundar. Förnekar.

De är egentligen inte så märklig process, finns mängder med folk som blundar och har överseende med vad en partner sysslar med men borde gått för länge sen;
de här stänger dock av nåt som är betydligt grövre.

Vissa seriemördares fruar gör det, pedofilers fruar likaså - dvs stannar kvar trots det maken gjort då han levt dubbelliv.
Visst är det ett obegripligt val, men så fungerar försvarsmekanismer i sin värsta utpost ihop med annat.

Det finns brevvänssidor gällande inmates och jag roade mig med att läsa deras egna beskrivningar.
Se så rart han skriver:

When life's daily stresses wear your nerves unbearably thin, you can drop it all on ME with your paper & pen. I'll reciprocate your communication with encouraging words, when you just need to release and attempt to ease your nerves.
I'll always keep it 100% and be that genuine me. Because, honestly is the only person I know how to be. I'll accept nothing more than the most genuine You. For what else would a perfect gentleman do? So break away from the common in the same old tune. Give something real a chance, hope to hear from you soon!

Ja, han var flat i mitt tycke. Han var betydligt rakare gällande LH.
Jag begriper inte varför media inte kontaktar Belfrage mer frekvent. Han är lättbegriplig utan att för den skull peka med full hand i ett tidigt skede.

Ja jösses, vilken "perfect gentleman"

Lyssnade för ett bra tag sedan på den här P1 Dokumentär podden "Min vän mördaren". Kommer inte ihåg så mycket då det som sagt var ett tag sedan jag lyssnade på den.

I USA sitter två miljoner människor i fängelse, det är det land i världen som har flest intagna. Det är vanligt att livstidsdömda förlorar kontakten med vänner och familj efter domen. Många av dem längtar efter gemenskap och kontakt med yttervärlden, därför är fenomenet "Prison Penpal", alltså fängelsebrevvänner, väldigt vanligt. På olika sidor på internet kan de intagna annonsera efter någon att skriva med.

Cecilia Ekman har i fem år skrivit med Henry, som sitter på livstid för mord, i Texas. Cecilias kompis Madde har också en brevvän i Texas. Men något som först bara verkar vara spännande, blir snart också ett stort ansvar.

– Ganska fort gick det uppför mig vilket ansvar det var. Han beskrev det som att han satt och väntade på mina brev medan jag kunde glömma bort att han fanns. Det kändes så himla jobbigt, säger Madde.

Genni från Texas har i mer än 15 år engagerat sig i intagna. När hennes egen son dömdes till livstid började hon skriva brev till och besöka flera av dem han satt inne med.

– Jag får så mycket tillbaka från de jag besöker. Jag har lärt mig att en person inte är sina handlingar, de som sitter inne har fortfarande ett värde, trots de brott de begått.

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1011996?programid=909
Citera
2018-08-24, 21:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Lyssnade för ett bra tag sedan på den här P1 Dokumentär podden "Min vän mördaren". Kommer inte ihåg så mycket då det som sagt var ett tag sedan jag lyssnade på den.

I USA sitter två miljoner människor i fängelse, det är det land i världen som har flest intagna. Det är vanligt att livstidsdömda förlorar kontakten med vänner och familj efter domen. Många av dem längtar efter gemenskap och kontakt med yttervärlden, därför är fenomenet "Prison Penpal", alltså fängelsebrevvänner, väldigt vanligt. På olika sidor på internet kan de intagna annonsera efter någon att skriva med.

Cecilia Ekman har i fem år skrivit med Henry, som sitter på livstid för mord, i Texas. Cecilias kompis Madde har också en brevvän i Texas. Men något som först bara verkar vara spännande, blir snart också ett stort ansvar.

– Ganska fort gick det uppför mig vilket ansvar det var. Han beskrev det som att han satt och väntade på mina brev medan jag kunde glömma bort att han fanns. Det kändes så himla jobbigt, säger Madde.

Genni från Texas har i mer än 15 år engagerat sig i intagna. När hennes egen son dömdes till livstid började hon skriva brev till och besöka flera av dem han satt inne med.

– Jag får så mycket tillbaka från de jag besöker. Jag har lärt mig att en person inte är sina handlingar, de som sitter inne har fortfarande ett värde, trots de brott de begått.

Hahahaha - ja visst är han rar? En del sidor har inte ens med vad de sitter inne för och då påminde det mer om en dejtingsida. Jösses så de kunde lägga orden. Garanterat psykopater med höga poäng.

Såg du fick med en som jag döpte till Den Goda Fen syndromet. De låter nästintill som religösa slog det mig? Förlåt den lilla syndiga människan, han är inte sina handlingar.
Inte undra mördare faller för den parollen.
Citera
2018-08-24, 22:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsen-vill-ha-nya-brevvanner/

Så vem fan agerar för honom undrar jag och söker kontakter? Det här provocerande att veta att han roar sig i fängelset med en hög brevvänner och eventuella besök medan Kims liv blev brutalt kapat av en psykopat.
Om inte nya bruttan talar polska så torde det vara Ditte. Polska nicket alltså.

Hur dumt som helst att springa hans ärenden. Frågan är om han ser vinstvinning i att ställa in sig hos en vakt? Har han fått inside info som gör att han vet hur han kan spela sina kort innanför väggarna?
Han är slug den saten..
Citera
2018-08-24, 22:18
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om inte nya bruttan talar polska så torde det vara Ditte. Polska nicket alltså.

Hur dumt som helst att springa hans ärenden. Frågan är om han ser vinstvinning i att ställa in sig hos en vakt? Har han fått inside info som gör att han vet hur han kan spela sina kort innanför väggarna?
Han är slug den saten..

Det man kan hoppas på är att någon slår ihjäl honom och att han aldrig ska känna sig säker.
Däremot bör väl vara så att Kriminalvården i Danmark går igenom alla brev så allt inte passerar.
Huruvida dom har det med besök vet jag inte men i Sverige där en typ som Madsen hade klassats som farlig, så hade han inte fått besök av kvinnor det är ett som är säkert.
Citera
2018-08-24, 22:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det man kan hoppas på är att någon slår ihjäl honom och att han aldrig ska känna sig säker.
Däremot bör väl vara så att Kriminalvården i Danmark går igenom alla brev så allt inte passerar.
Huruvida dom har det med besök vet jag inte men i Sverige där en typ som Madsen hade klassats som farlig, så hade han inte fått besök av kvinnor det är ett som är säkert.
Han har inte fått nån plats än så de hinner boxa till honom igen om de skyndar sig.

Ja, fast han har ju stått och snackat med henne i flera månader på Vestre antar jag och sen ska hon väl komma på besök som käresta har han väl tänkt sig. Hon känns handplockad - han mixtrar med nåt den manipulativa jäkeln.
Citera
2018-08-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59

Fyfan vilken bullshit! Trots att de vet precis vad dessa män har gjort så bortser de helt och hållet från kräkens handlingar! Verkar märkligt för oss sk vanliga, men för dessa kvinnor är det på blodigt allvar.
------------
Det bästa vore om de här sk männen inte fick ta emot besök alls. För vad annars, förutom att svinen är inlåsta, är egentligen ett straff? De förstör för aningslösa kvinnliga idioter samt deras familjer och inte minst kvinnornas barn. Eller dem de har gökat fram på fängelset.

Usch å fyfan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in