Citat:
Ursprungligen postat av
Kgjj
Det står en del sjuka saker där, och blir ledsen av att läsa. Utöver lassvis med kommentarer i stil med "Buhuu stackars män!

" så finns det en del som försöker resonera. Ett exempel är följande.
Citat:
f_svalmark@en_himmelsk_drog Vad jag menade _egentligen_ var att de vuxna männen får ta ett eget ansvar för sitt liv. Men du har rätt, något måste göras. Men jag tror att lösningen ligger i att de vuxna männen behöver bli mer engagerade förebilder. Vuxna män måste visa unga pojkar hur man är en bra människa. Jag tror mycket på att identifikation är viktig i vår egen skapande av identitet. Jag menar inte att kvinnor inte påverkar unga pojkar, det gör de. Men det är männen de identifierar sig med. Det är alltså inte samhället som behöver rycka upp sig - det är de vuxna männen. (Ang identifikation utifrån kön - jag vet att det inte alltid fungerar så men nu valde jag att titta på den ”stora” gruppen då det är den som är problemet. Jag vet att det kan vara mer komplext men det var inte det frågan rörde nu. Jag är vääääldigt säker på att den grupp män som ”vi behöver göra något åt” är cis. Men vad vet jag?)
Det tragiska här är att skribenten verkar förutsätta att de ensamma är det för att de är dåliga människor. Det här är genomgående för väldigt många kommentarer i diskussionen, där män likställs med jättebäbisar som inte klarar att upprätta eller upprätthålla en relation.
Jag är
djupt berörd och faktiskt förvånad över allt förakt som kommer fram i kommentarerna. Jag tvivlar inte på att många killar som inte får sex är skitstövlar, men att så hårt slå ner på den stora gruppen "töntar" vars enda brist är att de saknar det där något som får kvinnor intresserade tycker jag är stötande. Att jag själv får till det relativt ofta tillskriver jag personlighetsdrag som jag på intet sätt tycker gör mig till en bättre människa än dem som saknar dem.
Jag är själv genomvänster, både kulturellt och ekonomiskt, och är helt för att folk identifierar sig som vilket kön de vill, har vilka sexuella preferenser de vill, låter håret växa var de vill, uppfostrar sina barn utan könsbärande pronomen om de vill, och så vidare och så vidare, men det här föraktet får mig att förstå vad många kulturkonservativa hatar med vänstern. Det här har inget med jämställdhet att göra. Tvärt om.