2018-08-21, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Äsch, vilka fjanterier. Häradsbetäckare och tjurar har funnits i alla tider, inte fan händer det något för att menlösa fjantar inte får ligga.
Om man inte ens klarar av att få ligga så lär dessa incels inte heller skapa ens en krusning på ytan, dom sitter hemma och skyller sin ensamhet på alla andra.

Häradsbetäckare har blivit socialt utfrysta många ggr, för att bestraffa beteendet. Det är inte bara "menlösa fjantar" för guds skull, fattar du hur många män det är som är ensamma eller? I min studentstad så skulle jag fan uppskatta att majoriteten aldrig får sex, MAJORITETEN, förstår du det? De är trevliga killar, välutbildade etc, men de får ALDRIG LIGGA, förstår du? Aldrig flickvän, aldrig sex. Sen känner jag ett par som knullar allt och alla, ALLT OCH ALLA och det är bara dessa som tjejerna går till.

Harem har vi fått, i princip.

Lycka till säger jag bara, väst kommer gå åt helvete totalt och vi ser det redan nu.
Citera
2018-08-21, 11:30
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Väst byggdes på att varje man fick en kvinna och familj (i princip), på grund av monogami och giftermål. Män kunde då sluta fokusera på att försöka fälla nya kvinnor och istället på karriären och skapa nåt av värde för samhället.

Vad händer i ett samhälle där mängder och mängder av män inte ens får familj/kärlek/sex/bekräftelse? Finns det någon här inne som tror det kan sluta gott? Finns det någon som är så pass otroligt naiv att denne tror det inte kommer bli förödande konsekvenser för samhället och att det till slut kommer krackelera?
För det första bygger mänsklig utveckling på båda könens arbete. För det andra utmålar du män som svaga individer som inte kan göra nytta om de inte får sex. Är ni så svaga?
Citera
2018-08-21, 11:46
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
För det första bygger mänsklig utveckling på båda könens arbete. För det andra utmålar du män som svaga individer som inte kan göra nytta om de inte får sex. Är ni så svaga?

Det där är inte ok.

Är du kvinna är du oerhört privilegierad i det avseendet. Låt vara att män på det hela taget har fler privilegier, men på den punkten har du det som kvinna oerhört mycket bättre.

Är kvinnor så svaga att de låter sig bli nedstämda över de lägre löner de får? Eller så svaga att de inte kan trivas i sina kroppar bara för att de dagligen utsätts för ideal de måste slita häcken av sig för att ens komma i närheten av?

Naturligtvis inte. Ovanstående formuleringar är orättvisa och skulle få mig lynchad om jag ställde mig och ropade ut dem med en megafon på stan.

Tänk dig in i situationen istället! Tänk dig att ingen någonsin velat ligga med dig, eller ens gosa med dig. Vad skulle det göra med din självkänsla och psykiska hälsa? Är någon som låter det påverka sin förmåga att bidra till samhället en svag individ?
Citera
2018-08-21, 12:06
Medlem
Trasigatrosors avatar
Detta verkar var ngt yngre främst värdesätter och ser som riktmärke.

Har flera väninnor som knappt ligger. De ser bra ut men vill inte knulla hur som helst. För kvinnan är känslor viktigt. Män tar mer vad de får. Slår man ut det så tror jag skillnaden är liten.

Sant att tjejer troligen kan få kuk oftare men frågan är hur många av de män knullar för sporten skull; skulle man gifta sig med?

Jag varierar mer eftersom jag har en del fasta fittor och för att jag är en gris.
Citera
2018-08-21, 12:46
Medlem
2560ps avatar
Helt jävla otroligt. Vad är det som skulle ha hänt på 4 år som gör att plötsligt inga män får ligga? Att jag väljer just 4 år är för att det var då jag gifte mig, innan dess gick det alldeles utmärkt att knulla runt. Det är ju bara idioter som inte får knulla, i vart fall var det så på den tiden.

Jag skyller på uppfostran. Män från 70-talet och framåt har uppfostrats till velourpappor, både av klemande morsor och dagisfröknar/lärare. Bete dig ist som en man, och du får en kvinna. Det är hur jävla enkelt som helst. Detta genomskådade jag i tonåren, och har knullat regelbundet sen dess. Prova det.
Citera
2018-08-21, 13:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Jag skyller på uppfostran. Män från 70-talet och framåt har uppfostrats till velourpappor, både av klemande morsor och dagisfröknar/lärare. Bete dig ist som en man, och du får en kvinna. Det är hur jävla enkelt som helst. Detta genomskådade jag i tonåren, och har knullat regelbundet sen dess. Prova det.

Jaså det gör du. Jag skyller på att kvinnan egentligen inte är attraherad av män - vilket får som följd att bara de mest genetiskt välkomponerade männen("snygga") och/eller riktigt dominanta män drar till sig kvinnor.
Själv är jag inte sexuellt dominant. Tänder inte alls på det. Är inte undergiven heller. Hade jag varit dominant hade jag förmodligen fortfarande haft sex då och då, men att låtsas vara nåt jag inte är för att kunna få en typ av sex jag ändå inte är intresserad av är ju helt befängt.
Citera
2018-08-21, 14:00
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jaså det gör du. Jag skyller på att kvinnan egentligen inte är attraherad av män - vilket får som följd att bara de mest genetiskt välkomponerade männen("snygga") och/eller riktigt dominanta män drar till sig kvinnor.
Själv är jag inte sexuellt dominant. Tänder inte alls på det. Är inte undergiven heller. Hade jag varit dominant hade jag förmodligen fortfarande haft sex då och då, men att låtsas vara nåt jag inte är för att kunna få en typ av sex jag ändå inte är intresserad av är ju helt befängt.

Hur du är sexuellt är väl inget kvinnorna vet innan ni hamnat i sängen. Minst en gång får man ligga, om man inte är socialt inkompetent. Att det inte blir repris kan möjligtvis bero på att tjejen i fråga vill ha en man och inte en hen.

Det är bara tramsigt att skylla sina egna misslyckanden på det motsatta könet, jag har vänner som ser ut som stryk men som fått ligga rejält ändå.
Citera
2018-08-21, 14:10
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Hur du är sexuellt är väl inget kvinnorna vet innan ni hamnat i sängen. Minst en gång får man ligga, om man inte är socialt inkompetent. Att det inte blir repris kan möjligtvis bero på att tjejen i fråga vill ha en man och inte en hen.

Det är bara tramsigt att skylla sina egna misslyckanden på det motsatta könet, jag har vänner som ser ut som stryk men som fått ligga rejält ändå.

Kvinnor ser om en man är sexuellt dominant, det syns på ögonen.

Sexuellt dominanta män är bisexuella. Om bisexuell är definitionen av en man så antar jag att jag är en "hen" då.
Citera
2018-08-21, 14:18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Kvinnor ser om en man är sexuellt dominant, det syns på ögonen.

Sexuellt dominanta män är bisexuella. Om bisexuell är definitionen av en man så antar jag att jag är en "hen" då.

Haha, va? Jag förstår att det inte blir mycket ligga för din del med såna bisarra vanföreställningar. Var har du fått det ifrån? Nåväl, jag är hellre en medelålders bisexuell man som ännu inte upptäckt min läggning och bara legat med tjejer, än en hen som inte fått ligga alls.
Citera
2018-08-21, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Häradsbetäckare har blivit socialt utfrysta många ggr, för att bestraffa beteendet. Det är inte bara "menlösa fjantar" för guds skull, fattar du hur många män det är som är ensamma eller? I min studentstad så skulle jag fan uppskatta att majoriteten aldrig får sex, MAJORITETEN, förstår du det? De är trevliga killar, välutbildade etc, men de får ALDRIG LIGGA, förstår du? Aldrig flickvän, aldrig sex. Sen känner jag ett par som knullar allt och alla, ALLT OCH ALLA och det är bara dessa som tjejerna går till.

Harem har vi fått, i princip.

Lycka till säger jag bara, väst kommer gå åt helvete totalt och vi ser det redan nu.

Helt fel, har du helt missat historielektionerna? Don Juan, Axel von Fersen, T.E Lawrence med flera, med flera har i alla tider valt vilka och när dom velat ligga. Dom hade DET och alla såg upp till dom.

Sedan känner jag inte en enda man som inte får sex, alla har fru och barn eller flickvänner utan barn. Vad umgås du med för muppar egentligen?
Ingen utav mina arbetskamrater (och det finns fula jävlar) är ensamstående heller, eller, jo, en skum typ från någon bondhåla som gnäller hela dagarna, klart ingen vill vara med en sådan gnällspik.
Citera
2018-08-22, 00:21
Medlem
Kgjjs avatar
En feminists förslag: https://www.instagram.com/p/Bko2MsOnhuY/?taken-by=fannyarsinoe
Citera
2018-08-22, 14:34
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
En feminists förslag: https://www.instagram.com/p/Bko2MsOnhuY/?taken-by=fannyarsinoe

Det står en del sjuka saker där, och blir ledsen av att läsa. Utöver lassvis med kommentarer i stil med "Buhuu stackars män! " så finns det en del som försöker resonera. Ett exempel är följande.
Citat:
f_svalmark@en_himmelsk_drog Vad jag menade _egentligen_ var att de vuxna männen får ta ett eget ansvar för sitt liv. Men du har rätt, något måste göras. Men jag tror att lösningen ligger i att de vuxna männen behöver bli mer engagerade förebilder. Vuxna män måste visa unga pojkar hur man är en bra människa. Jag tror mycket på att identifikation är viktig i vår egen skapande av identitet. Jag menar inte att kvinnor inte påverkar unga pojkar, det gör de. Men det är männen de identifierar sig med. Det är alltså inte samhället som behöver rycka upp sig - det är de vuxna männen. (Ang identifikation utifrån kön - jag vet att det inte alltid fungerar så men nu valde jag att titta på den ”stora” gruppen då det är den som är problemet. Jag vet att det kan vara mer komplext men det var inte det frågan rörde nu. Jag är vääääldigt säker på att den grupp män som ”vi behöver göra något åt” är cis. Men vad vet jag?)

Det tragiska här är att skribenten verkar förutsätta att de ensamma är det för att de är dåliga människor. Det här är genomgående för väldigt många kommentarer i diskussionen, där män likställs med jättebäbisar som inte klarar att upprätta eller upprätthålla en relation.

Jag är djupt berörd och faktiskt förvånad över allt förakt som kommer fram i kommentarerna. Jag tvivlar inte på att många killar som inte får sex är skitstövlar, men att så hårt slå ner på den stora gruppen "töntar" vars enda brist är att de saknar det där något som får kvinnor intresserade tycker jag är stötande. Att jag själv får till det relativt ofta tillskriver jag personlighetsdrag som jag på intet sätt tycker gör mig till en bättre människa än dem som saknar dem.

Jag är själv genomvänster, både kulturellt och ekonomiskt, och är helt för att folk identifierar sig som vilket kön de vill, har vilka sexuella preferenser de vill, låter håret växa var de vill, uppfostrar sina barn utan könsbärande pronomen om de vill, och så vidare och så vidare, men det här föraktet får mig att förstå vad många kulturkonservativa hatar med vänstern. Det här har inget med jämställdhet att göra. Tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in