2018-08-19, 16:52
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Och därför så ökar våldtäkterna (frustrerade
killar som inte får nåt).

Och vissa killar vänder sig neråt i åldrarna
(frustrerade killar som inte får nåt av tjejer
i sin egen ålder).

Kontentan: Det är tjejernas fel för att de är
för kräsna och bortskämda med de snyggaste
killarna, och inte vill ha killar i sin egen ålder.
Om män inte klarar av att inte ligga utan att begå övergrepp bör de omyndighetsförklaras.
Citera
2018-08-19, 17:20
Medlem
Ye, det är nästan helt omöjligt att få ligga idag no strings attached, eller ens med strings attached. Dom flesta vanliga medelmåttor får nog uppvakta tjejer ett bra tag och presentera resurser för att dom ska vilja ha sex med dom. Eftersom honan helt enkelt inte är tillräckligt attraherad av averagekillen. Dom vill ha Chad (hunkar) allihopa.

Jag har inte haft sex på fem år och det var nätt och jämnt att jag överhuvudtaget lyckades, då var jag redan 22 år gammal. Betvivlar att jag kommer ha sex igen utan att det finns någon sorts hållhake till kontakten med bruden i fråga.

Tjejer går bara efter utseendet när det gäller sexuell attraktion, och väldigt få killar är så genetiskt lyckligt lottade att dom kan locka till sig dessa tjejer. Jag minns i gymnasiet att tjejer satt i klassrummet på rasten och rangordnade alla killarna efter snygghet. Helt skamlöst.
Citera
2018-08-19, 19:05
Medlem
kulturstrategs avatar
I sinom tid kommer denna majoritet bli alla män. Kvinnor är inte attraherade av män utan deras "attraktion" till män är enbart en fetisch. Fetischer bleknar med tiden och det är det vi ser i samhället idag.
Citera
2018-08-20, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Om män inte klarar av att inte ligga utan att begå övergrepp bör de omyndighetsförklaras.

Jag bara konstaterar vad det beror på.

Om du inte klarar av att läsa det utan
att kommentera, så bör du inte läsa.
Citera
2018-08-20, 11:00
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Jag bara konstaterar vad det beror på.

Om du inte klarar av att läsa det utan
att kommentera, så bör du inte läsa.
Det är inte det det beror på.
Citera
2018-08-20, 14:54
Medlem
Citat:

Bevis, tack.
Citera
2018-08-20, 15:01
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Bevis, tack.
Det är du som sitter på bevisbördan
Kan inte män besinna sig så ska de omyndighetsförklaras. Hur hade du tänkt lösa saken förresten, tvinga kvinnor att ligga med män de inte vill ligga med? De får väl sätta på varandra i röven om de är så jävla desperata.
Citera
2018-08-21, 10:59
Medlem
Citat:
Kan inte män besinna sig så ska de omyndighetsförklaras. Hur hade du tänkt lösa saken förresten, tvinga kvinnor att ligga med män de inte vill ligga med? De får väl sätta på varandra i röven om de är så jävla desperata.

Nej, det är du som sitter på bevisbördan:

Citat:

Gör det enkelt för både dig och mig genom
att berätta vad det beror på.
Citera
2018-08-21, 11:05
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:

Det beror på att vissa män saknar empati med kvinnor och ser dem som objekt att utnyttja.
Citera
2018-08-21, 11:12
Bannlyst
Väst byggdes på att varje man fick en kvinna och familj (i princip), på grund av monogami och giftermål. Män kunde då sluta fokusera på att försöka fälla nya kvinnor och istället på karriären och skapa nåt av värde för samhället.

Vad händer i ett samhälle där mängder och mängder av män inte ens får familj/kärlek/sex/bekräftelse? Finns det någon här inne som tror det kan sluta gott? Finns det någon som är så pass otroligt naiv att denne tror det inte kommer bli förödande konsekvenser för samhället och att det till slut kommer krackelera?
Citera
2018-08-21, 11:17
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:

Citat:

Jag skulle säga att ni sitter på ungefär likvärdig bevisbörda. Att fenomen A följer kausalt av fenomen B är ungefär lika kontroversiellt som att kausala samband helt saknas. En tredje möjlighet är att både våldtäkterna och förändringarna i i vilken utsträckning killar får ligga beror på en tredje okänd faktor C.

Jag har själv ingen bra gissning på vilket av de tre alternativen som är närmast sanningen, eller om det förhåller sig på något tredje sätt. Vi har hört ståndpunkterna nu, dags för argument och belägg! Är det bara en känsla du har så skriv det. Att återigen lägga fram samma åsikt och förolämpa andra känns ganska trolligt.
Citera
2018-08-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Väst byggdes på att varje man fick en kvinna och familj (i princip), på grund av monogami och giftermål. Män kunde då sluta fokusera på att försöka fälla nya kvinnor och istället på karriären och skapa nåt av värde för samhället.

Vad händer i ett samhälle där mängder och mängder av män inte ens får familj/kärlek/sex/bekräftelse? Finns det någon här inne som tror det kan sluta gott? Finns det någon som är så pass otroligt naiv att denne tror det inte kommer bli förödande konsekvenser för samhället och att det till slut kommer krackelera?
Äsch, vilka fjanterier. Häradsbetäckare och tjurar har funnits i alla tider, inte fan händer det något för att menlösa fjantar inte får ligga.
Om man inte ens klarar av att få ligga så lär dessa incels inte heller skapa ens en krusning på ytan, dom sitter hemma och skyller sin ensamhet på alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in