• 36 126 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 225 625 inlägg
Idag, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Jag har väl också haft tankarna på det, dock tycker jag själv att det är otroligt jobbigt att lära känna folk i en sånn miljö där det är högljutt och man lätt glömmer bort varann dagen efter eller bara nån timme senare.

Har mycket lättare för att lära känna folk nykter så jag har tänkt lite på om man skulle gå med i nån slags förening eller liknande. Dock har jag ingen aning om vad för slags förening - skulle vara kul med nån sport där det är blandat med killar och tjejer typ cykling eller kanot va fan vet jag haha

Känner lite samma faktist. Finns ett bra ställe som har sommaröppet i staden jag bor i. Har hänt att jag vart där några gånger med tråkigt folk och gått runt själv. Haft 2 tjejer som sett igen mig från tinder och bokstavligt drog tag i min arm när jag gick förbi. Dissade dom dock då jag vet jag hade swipat vänster på dom (kände igen dom).

De sa ”De är ju du från tinder” och ”Fan va snygg du är”. Gick bara vidare.

Men är ju lättare att få kontakt med tjejer ute än tinder helt klart. Så kanske borde va värt att prova någon gång! Nu tror jag inte ställer har öppet längre tyvärr.

Men hade nog inte haft problem med de då jag är bekväm i mig själv och kan stå och hänga och bara glo på folk som går förbi en. Tycker nästan de är rätt skoj!

Haft tankar som dig med att börja på aktiviteter. Gjorde de en gång men de led aldrig till ngt intressant så jag slutade.

Bor i en relativt ny stad för min del sen 2 år tillbaka. Så känner inte jättemkt folk här eller så vill dom man känner mest hänga hemma...

Så vafan ska man göra slutar med att man hamnar på tinder tillslut. Träffar några tjejer blir trött på skiten. Har en off-period 1-2 månader. Blir uttråkad så år man på tinder igen.

Är verkligen inne i en ond spiral.
Tror inte heller jag som introvert ens mår bra av att haft så många lösa/på gång relationer. Tar för mkt av min energi liksom. Samtidigt letar man efter drömkvinnan men känns som en utopi just nu.
Citera
Idag, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Känner lite samma faktist. Finns ett bra ställe som har sommaröppet i staden jag bor i. Har hänt att jag vart där några gånger med tråkigt folk och gått runt själv. Haft 2 tjejer som sett igen mig från tinder och bokstavligt drog tag i min arm när jag gick förbi. Dissade dom dock då jag vet jag hade swipat vänster på dom (kände igen dom).

De sa ”De är ju du från tinder” och ”Fan va snygg du är”. Gick bara vidare.

Men är ju lättare att få kontakt med tjejer ute än tinder helt klart. Så kanske borde va värt att prova någon gång! Nu tror jag inte ställer har öppet längre tyvärr.

Men hade nog inte haft problem med de då jag är bekväm i mig själv och kan stå och hänga och bara glo på folk som går förbi en. Tycker nästan de är rätt skoj!

Haft tankar som dig med att börja på aktiviteter. Gjorde de en gång men de led aldrig till ngt intressant så jag slutade.

Bor i en relativt ny stad för min del sen 2 år tillbaka. Så känner inte jättemkt folk här eller så vill dom man känner mest hänga hemma...

Så vafan ska man göra slutar med att man hamnar på tinder tillslut. Träffar några tjejer blir trött på skiten. Har en off-period 1-2 månader. Blir uttråkad så år man på tinder igen.

Är verkligen inne i en ond spiral.
Tror inte heller jag som introvert ens mår bra av att haft så många lösa/på gång relationer. Tar för mkt av min energi liksom. Samtidigt letar man efter drömkvinnan men känns som en utopi just nu.
Ni som funderar på att gå ut ensam så kan jag tipsa om denna gamla och ganska långa tråden på ämnet: (FB) Den stora tråden om konsten att gå ut ensam, (tips och trix). Brukar bläddra i den när jag behöver inspiration eller motivation till att gå ut själv, vilket brukar ske ganska sällan för min del. Men det har hänt vid några tillfällen, tex när man antingen tröttnat på Tinder eller har torka.

Själv föredrar jag att träffa och lära känna tjejer på ordnade dejter i en lugnare miljö, tex en pub över ett glas, eller möjligtvis en promenad om vädret tillåter.
Senast redigerad av Burkm4t Idag kl. 09:52.
Citera
Idag, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Har aldrig swipat nej på tinder vet inte vad jag håller på med

Kan bara säga att "nofap" gör att jag automagiskt vet vad jag ska skriva, samt att åtrån hänger i luften så fort man ses. Förr tog jag sådant för givet, och inser att jag gjort det nu med.
Men det försvinner fort när man börjar rycka i sig själv.
Varenda dejt har slutat i erotik, men jag gillar det inte längre.

Ögonkontakten smäller högre, och allt kan spelas över för fort om man går för fort fram.

Så om ni vil ha erotiska dejter, eller få genuin kontakt -> nofap
Fetade är ditt problem. Man ska vara selektiv, precis som tjejerna är.

Du talar ju emot dig själv med ditt nofap, du låter som du är överkåt och inbillar dig att det är åtrå i luften, sen sabbar du dina dejter genom att göra dem till engångsligg. Det understrykta bekräftar detta. Det är min 30 sekunders-analys.

Själv håller jag min kåthet i shack genom att reglera den själv så att säga, så att jag kan uppträda mer oberoende och propert på dejter. Det ger enligt mig större utfall för långsiktiga och seriösa betingelser.
Citera
Idag, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Fetade är ditt problem. Man ska vara selektiv, precis som tjejerna är.

Du talar ju emot dig själv med ditt nofap, du låter som du är överkåt och inbillar dig att det är åtrå i luften, sen sabbar du dina dejter genom att göra dem till engångsligg. Det understrykta bekräftar detta. Det är min 30 sekunders-analys.

Själv håller jag min kåthet i shack genom att reglera den själv så att säga, så att jag kan uppträda mer oberoende och propert på dejter. Det ger enligt mig större utfall för långsiktiga och seriösa betingelser.

Jo, finns en poäng.
Men om folk ej vet vad de ska skriva etc, prova nofap. Något har biologiskt spårat ur om män behöver gå kurser, läsa böcker om hur de ska nå fram till kvinnor. Nofap tar fram energin /närvaron naturligt.

Har ej tinder längre, träffar folk på jobb, kurser etc.

Extrapolera nofapenergin till fler områden i livet inkl karriär och magiska saker kan hända. Jag tänker mig noga för innan jag går tillbaka till det värdelösa tillstånd jag befann mig i, i "pmo".

"Sex desire is the most powerful of human desires.

p. 261

[paragraph continues] When driven by this desire, men develop keenness of imagination, courage, will-power, persistence, and creative ability unknown to them at other times. So strong and impelling is the desire for sexual contact that men freely run the risk of life and reputation to indulge it. When harnessed, and redirected along other lines, this motivating force maintains all of its attributes of keenness of imagination, courage, etc., which may be used as powerful creative forces in literature, art, or in any other profession or calling, including, of course, the accumulation of riches.

The transmutation of sex energy calls for the exercise of will-power, to be sure, but the reward is worth the effort. The desire for sexual expression is inborn and natural. The desire cannot, and should not be submerged or eliminated. But it should be given an outlet through forms of expression which enrich the body, mind, and spirit of man. If not given this form of outlet, through transmutation, it will seek outlets through purely physical channels.

A river may be dammed, and its water controlled for a time, but eventually, it will force an outlet. The same is true of the emotion of sex. It may be submerged and controlled for a time, but its very nature causes it to be ever seeking means of expression. If it is not transmuted into some creative effort it will find a less worthy outlet.

Fortunate, indeed, is the person who has discovered how to give sex emotion an outlet through some form of creative effort, for he has, by that discovery, lifted himself to the status of a genius. "

Think and grow rich, Napoleon Hill

Rc
Senast redigerad av redcube Idag kl. 10:07.
Citera
Idag, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Jo, finns en poäng.
Men om folk ej vet vad de ska skriva etc, prova nofap. Något har biologiskt spårat ur om män behöver gå kurser, läsa böcker om hur de ska nå fram till kvinnor. Nofap tar fram energin /närvaron naturligt.

Har ej tinder längre, träffar folk på jobb, kurser etc.

Extrapolera nofapenergin till fler områden i livet inkl karriär och magiska saker kan hända. Jag tänker mig noga för innan jag går tillbaka till det värdelösa tillstånd jag befann mig i, i "pmo".

[snip]

Rc
Kul att det fungerar bra för dig, men måste påminna dig att inte gå för offtopic, då denna tråden handlar om Tinderappen mer specifikt. Finns nog bättre trådar för dig och ditt ämne.
Citera
Idag, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Ni som funderar på att gå ut ensam så kan jag tipsa om denna gamla och ganska långa tråden på ämnet: (FB) Den stora tråden om konsten att gå ut ensam, (tips och trix). Brukar bläddra i den när jag behöver inspiration eller motivation till att gå ut själv, vilket brukar ske ganska sällan för min del. Men det har hänt vid några tillfällen, tex när man antingen tröttnat på Tinder eller har torka.

Själv föredrar jag att träffa och lära känna tjejer på ordnade dejter i en lugnare miljö, tex en pub över ett glas, eller möjligtvis en promenad om vädret tillåter.

Samma här, mkt mer softare. Problemet är jobbet man knappt pallar med längre för komma dit 😬
Citera
Idag, 18:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Kanske bara är jag, men tycker mig ändå kunna skönja en trend både i tråden samt i min umgängeskrets att färre och färre verkar bry sig eller halvt gett upp Tinder. Pratar uteslutande om vi män om det inte är uppenbart.

Frågan är vad som händer långsiktigt nu när alla snubbar helt plötsligt slutar anstränga sig? Når vi måntro en tipping point där det blir populärt att vara man igen år 2019?

Tror fortfarande killar kommer fortsätta swipa som tokar, men känns ju bara som det blir en mer och mer opersonlig köttmarknad av alltihop då alla killar total-lessnat på tjejers beteenden.
Män kommer nog alltid att vara billiga. Kukbildsfenomenet, som väl fick uppmärksamhet några år efter Tinder slog igenom, markerar väl någon slags absolut low, men det sätter någonstans en standard för vad kvinnor ungefär kan förvänta sig.

Tror inte på någon större skillnad. Tinder bör göras om på något/några sätt. Kanske bestraffa mäns tokswipande ännu hårdare.
Senast redigerad av lakritc Idag kl. 18:32.
Citera
Idag, 18:16
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Det man kan göra är att beställa ett gratis simkort från typ Halebop och verifiera med det numret... Borde fungera
Beställde ett gratis simkort från halebop och skulle fixa ett nytt tinderkonto, skickade iväg verifierings smset och blev bannad efter 10 sekunder. Hur fan vet dom? Nytt nummer, nytt facebook-konto
Citera