Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-15, 22:51
  #18889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
En varning till er som använder Tinder. Använd inte samma telefonnummer till ert riktiga konto om ni kör med ett fejk-konto. Jag har 3 konton på tinder (4 egentligen).
Gjorde ett fejk-konto av en kändis som var här i stan för att se vad tjejer skriver till kända killar, detta konto blev rapporterat och avstängt. Dumma jag hade använt mitt riktiga mobilnummer för att verifiera och nu när jag loggar in igen på mitt vanliga konto så vill dom skicka verifierings-sms. Knappar jag in mitt bannlysta nummer så kommer min vanliga profil att stängas ner.

Kan bekräfta ovan. Fick 3e kontot bannat igår (min riktiga Facebook haha). Hade 2 fejkkonton som blev bannade ganska snabbt sen gjorde jag ett nytt riktigt konto, verifierade med samma mobilnr som jag hade till fejkkontona, BAAM 1 dag senare även bannad på mitt "riktiga" konto

(Tinder error code 40303)
Citera
2018-08-16, 00:00
  #18890
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Kan bekräfta ovan. Fick 3e kontot bannat igår (min riktiga Facebook haha). Hade 2 fejkkonton som blev bannade ganska snabbt sen gjorde jag ett nytt riktigt konto, verifierade med samma mobilnr som jag hade till fejkkontona, BAAM 1 dag senare även bannad på mitt "riktiga" konto

(Tinder error code 40303)
Det man kan göra är att beställa ett gratis simkort från typ Halebop och verifiera med det numret... Borde fungera
Citera
2018-08-16, 10:18
  #18891
Medlem
PlanetCaravans avatar
Man måste alltså ha Tinder Gold för att se vem som gillar en?
Citera
2018-08-16, 10:19
  #18892
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tinder ÄR en skitapp, men i det här avseendet kan den faktiskt vara bra. Det förutsätter förstås att den blyga killen matchar med en någorlunda vettig tjej som är öppen. Av historierna i denna tråd att döma verkar de flesta ganska blåsta så det behövs tur.

Så att ingen tar illa upp: Båda könen verkar ungefär lika obegåvade.

Appen kan ha stor potential i komik/underhållningssyfte. Tänker mig en sorts förnedring-TV i stil med BB fast råare; tänk att en kille lägger upp bilder på en supermodell, samlar ihop och stämmer träff med kanske 30 matchningar, samma tid och samma plats. Ta med kamera för att föreviga och dela ögonblicket

Ja. Jag tror att folk behöver komma ut mer i köttrymden igen och släppa mobilen.

Haha det hade varit något att se
Citera
2018-08-16, 18:55
  #18893
Medlem
Finns nog inget annat ställe i världen där det råder sådan ojämlikhet på kvinnorna på Tinder än just Sverige. Det är faktiskt ovanligt många singeltjejer på appen som är +8, men samtidigt kryllar det av trash och psykfall...
__________________
Senast redigerad av BrunoC 2018-08-16 kl. 18:58.
Citera
2018-08-16, 20:35
  #18894
Medlem
En fråga,
Måste någon logga in för att man kan se hur långt bort personen är, eller styrs det av gpsen i mobilen oavsett? Om man exvis åker 10 mil hemifrån men inte loggar in. Ser det ut som om man är på hemmaplan då ändå ?
Citera
2018-08-16, 20:56
  #18895
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
En fråga,
Måste någon logga in för att man kan se hur långt bort personen är, eller styrs det av gpsen i mobilen oavsett? Om man exvis åker 10 mil hemifrån men inte loggar in. Ser det ut som om man är på hemmaplan då ändå ?
Ganska säker på att du måste ha den öppen i bakgrunden eller förgrunden för att den ska uppdatera. Iphone hade någon "while using"-inställning tidigare, men vet inte om det är så numera. Använder själv Android.
__________________
Senast redigerad av lakritc 2018-08-16 kl. 20:58.
Citera
2018-08-16, 20:59
  #18896
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
En fråga,
Måste någon logga in för att man kan se hur långt bort personen är, eller styrs det av gpsen i mobilen oavsett? Om man exvis åker 10 mil hemifrån men inte loggar in. Ser det ut som om man är på hemmaplan då ändå ?
Ja stalkerbasics nummer 1, har tjejens/matchningens avstånd ändrats men du är kvar på samma (dvs du kör bara tinder från ditt hem te.x) så har hon öppnat appen (och förmodligen svept, skrivit till folk) och har hon inte svarat på dig är det ett enkelt sätt att veta att man är dissad och kan ta bort henne.
Citera
2018-08-16, 21:17
  #18897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ganska säker på att du måste ha den öppen i bakgrunden eller förgrunden för att den ska uppdatera. Iphone hade någon "while using"-inställning tidigare, men vet inte om det är så numera. Använder själv Android.

Ok..jag tänkte också om det kunde vara nåt sånt..

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja stalkerbasics nummer 1, har tjejens/matchningens avstånd ändrats men du är kvar på samma (dvs du kör bara tinder från ditt hem te.x) så har hon öppnat appen (och förmodligen svept, skrivit till folk) och har hon inte svarat på dig är det ett enkelt sätt att veta att man är dissad och kan ta bort henne.

Okej. Ja nu är jag sjukt irriterad! Har träffat en kille ganska mycket från tinder sen i juli. Har t.om träffat hans familj och kompisar och allt känts bra. Jag var t.om påväg att ta bort tinder igår så upptäckte jag att han var på olika avstånd på några timmar. Tänkte jag avvaktar och ser vad som händer. Fortfarande så pendlar avståndet med några km - ungefärligt avstånd som mellan hans hem och jobb.
Då är han alltså fortfarande aktiv på tinder? Då blir det inget mer med honom tack 😡
Citera
2018-08-16, 21:29
  #18898
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Ok..jag tänkte också om det kunde vara nåt sånt..



Okej. Ja nu är jag sjukt irriterad! Har träffat en kille ganska mycket från tinder sen i juli. Har t.om träffat hans familj och kompisar och allt känts bra. Jag var t.om påväg att ta bort tinder igår så upptäckte jag att han var på olika avstånd på några timmar. Tänkte jag avvaktar och ser vad som händer. Fortfarande så pendlar avståndet med några km - ungefärligt avstånd som mellan hans hem och jobb.
Då är han alltså fortfarande aktiv på tinder? Då blir det inget mer med honom tack 😡
Oj en tjej som bryr sig / stalkar? Han måste vara högre poäng än du då, du kanske siktar för högt?

På en mer seriös punkt... var ni uttalat "exklusiva" då? Har man inte kommit överens om det tycker inte jag man ska kräva att den andra inte snackar/träffar andra.

Och för det andra, DU är på samma avstånd då? För åker du omkring kommer ju avståndet förändras trots att han kanske inte loggat in. Det funkar bara med att jämföra med baseline (hemifrån), vet du att du brukar ha / hade 12km ifrån ditt hem när ni börjades träffas (eller vet avståndet till hans hem) och den ändras så kan du vara mer säker.
Citera
2018-08-16, 21:54
  #18899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Oj en tjej som bryr sig / stalkar? Han måste vara högre poäng än du då, du kanske siktar för högt?

På en mer seriös punkt... var ni uttalat "exklusiva" då? Har man inte kommit överens om det tycker inte jag man ska kräva att den andra inte snackar/träffar andra.

Och för det andra, DU är på samma avstånd då? För åker du omkring kommer ju avståndet förändras trots att han kanske inte loggat in. Det funkar bara med att jämföra med baseline (hemifrån), vet du att du brukar ha / hade 12km ifrån ditt hem när ni börjades träffas (eller vet avståndet till hans hem) och den ändras så kan du vara mer säker.


Jag trodde i min enfald att vi var hyfsat överens om att vi kommit över stadiet att man kan ha flera dejter på samma gång.. vi har umgåtts väldigt mycket hela juli fram tills nu. Jag har träffat hans föräldrar och 10-åriga son ett par gånger. Innan presenterar barnen så bör det ju kännas hyfsat bra kan man tycka?
HAN sa faktiskt för en typ vecka sen att man kanske skulle ta bort tindet för den inte fyllde nån funktion längre, sen rann det ut i sanden och jag kom då att tänka på det och skulle ts bort min så såg jag detta..

Vi har pratat på tinder sen i maj så jag har koll på hans avstånd. Igår och idag har jag bara kollat hemifrån och hans avstånd har pendlat mellan 51-59 km. Nu i skrivande stund så får jag sms av honom där han skriver på som vanligt..
Och jag är inte alls stalker då jag faktiskt inte alls kollat hans profil på veckor. Det blev helt av en slump och det var kanske tur det..
Citera
2018-08-16, 22:38
  #18900
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theowl
Jag trodde i min enfald att vi var hyfsat överens om att vi kommit över stadiet att man kan ha flera dejter på samma gång.. vi har umgåtts väldigt mycket hela juli fram tills nu. Jag har träffat hans föräldrar och 10-åriga son ett par gånger. Innan presenterar barnen så bör det ju kännas hyfsat bra kan man tycka?
HAN sa faktiskt för en typ vecka sen att man kanske skulle ta bort tindet för den inte fyllde nån funktion längre, sen rann det ut i sanden och jag kom då att tänka på det och skulle ts bort min så såg jag detta..

Vi har pratat på tinder sen i maj så jag har koll på hans avstånd. Igår och idag har jag bara kollat hemifrån och hans avstånd har pendlat mellan 51-59 km. Nu i skrivande stund så får jag sms av honom där han skriver på som vanligt..
Och jag är inte alls stalker då jag faktiskt inte alls kollat hans profil på veckor. Det blev helt av en slump och det var kanske tur det..
Sånt måste man komma överens om tillsammans, man kan inte anta saker... Jag själv kör på tinder som vanligt tills det är stort ömsesidigt intresse OCH hon uttrycker en önskan om det, då kan jag överväga det.

Ja det låter onekligen som han "tindrar", han är väl till freds med dig men kanske letar efter nån ännu snyggare... jag själv är "skadad" av detta.. eftersom det finns så mycket fiskar i havet är man inte nöjd med sejen på 9kg utan vill ha en 20kgs torsk istället?

Konfrontera honom om det? Eller är du rädd att få "psycho-stalker" stämpel och "skämmas" ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback