2007-09-29, 18:17
Medlem
En del jag snackat med föredrar ibland att gå ut ensamna på krogen eller gå och ta en fika ensam.

Har testat det själv men kände mig som en riktig looser att stå helt ensam i baren och dricka öl.
Kanske har det med att göra hur man är som person??

Någon som känner igen sig eller vad är fördelarna med att gå ut ensam?
Citera
2007-09-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
En del jag snackat med föredrar ibland att gå ut ensamna på krogen eller gå och ta en fika ensam.

Har testat det själv men kände mig som en riktig looser att stå helt ensam i baren och dricka öl.

Fördelen tycker jag är att man slipper hålla reda på varandra. Sen träffar man alltid på folk man känner och låta ödet visa vägen till en lyckad och askul kväll .
Jag går själv ut ibland pga att man kan va assugen o andra inte är det. Sen går jag själv runt bland krogarna, kul nsom fan o träffa en massa folk
Citera
2007-09-29, 19:22
Medlem
dests avatar
Aldrig testat men vore nåt kanske.
Citera
2007-09-29, 19:24
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind

Träffa nytt blod,se staden på ett nytt sätt.Då jag ej har ngr vänner så blir det nästan alltid ensamutgång.
Citera
2007-09-29, 19:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Det är intressant att Wayne och grabbarna får det att verka så übercoolt att gå ensam till baren och muttra kvinnohatande fraser till bartendern. Själv så känner jag mig som en förrymd medlem i Mupparna när jag sitter solo vid disken och beställer en öl.
Citera
2007-09-29, 21:18
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Det är intressant att Wayne och grabbarna får det att verka så übercoolt att gå ensam till baren och muttra kvinnohatande fraser till bartendern. Själv så känner jag mig som en förrymd medlem i Mupparna när jag sitter solo vid disken och beställer en öl.

Förrymd mupp indeed.

Ibland funkar det, ibland inte. Det är ett fint sätt att träffa folk på om man spelar sina kort rätt och ser sådär lagom svår ut.
Man kan alltid sitta och låtsas-sms:a om det blir för jobbigt att bara stirra ut i luften.
Citera
2007-09-29, 21:20
Bannlyst
jag var på ett cafe i princip ensam iddag, skulle häsla på en tjej som jobade där bara.
men det blev som sakt inte mer än så så jag satt där ensam med mitt underbara kaffe och en tidning, jag hade det riktigt mysigt tycker jag
Citera
2007-09-29, 21:32
Medlem
Avons avatar
Förmodligen fel tråd, men en av mina erooootiska fantasier handlar just om det. Ensamhet -- självvald och tillfällig -- höstafton, möten med trevlig man.

Kan funka,
Citera
2007-09-29, 21:53
Medlem
Gå på café ensam och äta litet samt läsa en tidning är det inget fel på.

Gå på krogen ensam är litet värre, men det beror på vart man går, är det en dansklubb eller dyl. så gör det inte så mycket, men att sitta ensam och pimpla pilsner på något ölhak är ingen höjdare.
Citera
2007-09-29, 21:57
Medlem
Aiolis avatar
Grejen är ju att man måste lyckas se ut som om man trivs (vilket går enklast om man faktiskt trivs på riktigt) för då blir man intressant för andra människor att interagera med. Ser man sjukt obekväm ut är man inte så lockande, och ofta om man känner sig sådan så gör man allt för att inte se ut som om man har gått på krogen ensam utan som att man väntar på någon, exempelvis genom att låtsasskriva sms som någon tidigare skrev. Och det är en väldigt taskig taktik om man vill träffa nytt folk.
Citera
2007-09-29, 22:05
Medlem
baazs avatar
Nu har jag inte varit på krogen sedan Hjälmaren brann, men när det begav sig hände det att jag gick ut ensam om ingen hakade på. Grejen är ju just att du inte är ensam, det är ju hundratals andra där som du kan surra med. Träffar du ingen gammal bekant träffar du kanske en ny istället.
Citera
2007-09-29, 22:06
Medlem
Mollgans avatar
Fan, fanns det inte en sån här tråd någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in