2018-08-16, 06:26
  #649
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.Irving
Men menar du att du skrev inlägget (FB) Den enda tråden för enklare frågor om Microsoft Excel när du fortfarande var i tråden Hur göra så att tomma rader i en excellista flyttas längst ner i listan?

Ja, det menar jag. Jag hade påbörjat "Svara på ämne" och skrivit några ord. Blev upptagen med annat ett tag utan att stänga ner något. Kom tillbaka senare, skrev klart och klickade på "Skicka svar".

Då hade tråden flyttats under tiden och mitt inlägg blev en helt ny tråd.
Citera
2018-08-16, 18:29
  #650
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, det menar jag. Jag hade påbörjat "Svara på ämne" och skrivit några ord. Blev upptagen med annat ett tag utan att stänga ner något. Kom tillbaka senare, skrev klart och klickade på "Skicka svar".

Då hade tråden flyttats under tiden och mitt inlägg blev en helt ny tråd.

Ja se där har vi en av riskerna med att sitta på en lokalt cachad kopia av data som är mer än en millisekund gammal.
En underlighet är att ditt inlägg flyttades över utan att det finns något spår av vem som gjorde det. Sannolikt var det dock Proton som expedierade flytten.
Citera
2018-08-19, 19:05
  #651
Medlem
sunsidans avatar
Upptäckte att man kunde se vilka som citerat en i menyn. När jag går in där så får jag andra personers inlägg.

edit: provade nu igen då var det fixat. Kanske tillfällig bugg.
Citera
2018-08-19, 20:21
  #652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Upptäckte att man kunde se vilka som citerat en i menyn. När jag går in där så får jag andra personers inlägg.

edit: provade nu igen då var det fixat. Kanske tillfällig bugg.

Det ser alla som har Laidbackstatus, alltså har varit medlem i minst 6 månader och skrivit minst 200 inlägg, vilket ju inte du har. Kanske att det var en tillfällig bugg att även andra kunde se det. Nu citerade jag ju dig. Står det en siffra vid klockan som anger antalet olästa citat, 1 eller högre?

Om det alltså var så du menade, vilket du ju inte skrev tydligt.
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2018-08-19 kl. 20:30.
Citera
2018-08-19, 21:15
  #653
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det ser alla som har Laidbackstatus, alltså har varit medlem i minst 6 månader och skrivit minst 200 inlägg, vilket ju inte du har. Kanske att det var en tillfällig bugg att även andra kunde se det. Nu citerade jag ju dig. Står det en siffra vid klockan som anger antalet olästa citat, 1 eller högre?

Om det alltså var så du menade, vilket du ju inte skrev tydligt.
Jag har ingen klocka med siffra på. Jag gick in i menyn sen tryckte på ''Mina citerade inlägg'' då dök inlägg upp jag inte skrivit. Efter jag skrev meddelandet här och tryckte på mina citerade inlägg igen så hade de meddelande jag såg innan försvunnit så misstänker det var något tillfälligt.
Citera
2018-08-20, 12:34
  #654
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Jag har ingen klocka med siffra på. Jag gick in i menyn sen tryckte på ''Mina citerade inlägg'' då dök inlägg upp jag inte skrivit. Efter jag skrev meddelandet här och tryckte på mina citerade inlägg igen så hade de meddelande jag såg innan försvunnit så misstänker det var något tillfälligt.
Poängen med mina citerade inlägg är ju att du ser inlägg (som andra har skrivit) där du blir citerad, så det ska ju vara inlägg som du inte skrivit som dyker upp där.
Den här sidan alltså: https://www.flashback.org/sok/quote=sunsidan?sp=1&so=d

Eller menar du att du får upp inlägg där när någon annan än du blivit citerad?
Citera
2018-08-20, 13:24
  #655
Medlem
sunsidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik686
Poängen med mina citerade inlägg är ju att du ser inlägg (som andra har skrivit) där du blir citerad, så det ska ju vara inlägg som du inte skrivit som dyker upp där.
Den här sidan alltså: https://www.flashback.org/sok/quote=sunsidan?sp=1&so=d

Eller menar du att du får upp inlägg där när någon annan än du blivit citerad?
Jag fick massa citeringar från någon AfS (Allt för Sverige?) tråd som jag vet att jag ALDRIG skrivit i. Så jag fick upp 3 inlägg där någon ANNAN blivit citerad. De är borta nu så var något tillfälligt.

Ville bara rapportera det.
Citera
2018-08-20, 22:10
  #656
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunsidan
Jag fick massa citeringar från någon AfS (Allt för Sverige?) tråd som jag vet att jag ALDRIG skrivit i. Så jag fick upp 3 inlägg där någon ANNAN blivit citerad. De är borta nu så var något tillfälligt.

Ville bara rapportera det.
Aha, du hänger jag bättre med.

Mina citerade inlägg är bara en sökning i forumets sökfunktion och den har svårt med specialtecken så därför kan vissa användare se mer än sina egna citeringar om det finns någon med typ samma användernamn men med specialtecken. Så det kanske var därför du såg inlägg?

Här kan du läsa: (FB) "Mina citerade inlägg" citerar även en annan användares inlägg
Citera
2018-08-24, 21:00
  #657
Medlem
Ziayas avatar
Meddelandet om Personlig integritet dyker upp konstant, t ex när jag ska citera. Har godkännt kakor en gång tidigare idag men nu ser jag ingen banner.
Sidorna fryser ofta så att jag inte kan klicka på någonting, en gång frös allt och så dök meddelandet upp igen.

Och nu försöker jag skicka svar men inget händer.

edit: efter att ha laddat om och väntat funkade det.
Citera
2018-08-24, 23:41
  #658
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Meddelandet om Personlig integritet dyker upp konstant, t ex när jag ska citera. Har godkännt kakor en gång tidigare idag men nu ser jag ingen banner.
Sidorna fryser ofta så att jag inte kan klicka på någonting, en gång frös allt och så dök meddelandet upp igen.

Och nu försöker jag skicka svar men inget händer.

edit: efter att ha laddat om och väntat funkade det.
Samma här, man ska klicka på en "Jag Förstår"-knapp som inte finns. För att klicka sidbyte eller citera krävs att man scrollar undan för att knapparna ska bli aktiva.
Citera
2018-08-24, 23:53
  #659
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Samma här, man ska klicka på en "Jag Förstår"-knapp som inte finns. För att klicka sidbyte eller citera krävs att man scrollar undan för att knapparna ska bli aktiva.
Ja. Nåt vajsing. Fler borde ha samma problem.
Citera
2018-08-25, 13:43
  #660
Moderator
Psilosophers avatar
Problem enligt ovan kvarstår. Ingen annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in