2010-04-17, 12:30
Medlem
Har PM:at en moderator om detta, men i väntan på svar så tänkte jag dra igång en tråd och se om fler har samma problem. Det som händer är att när jag trycker på Mina Citerade inlägg i verktygsmenyn så citeras mina inlägg precis som vanligt, men även en annan användares med ett snarlikt namn som mitt citeras (det ända som skiljer våra namn åt är att jag har ett mellanslag och han ett - i användarnamnet)

Någon annan som råkat ut för detta? Buggar programvaran eller vad beror det på? yo
Citera
2010-04-17, 13:10
Medlem
Låter som en bugg.
Citera
2010-04-17, 13:19
Medlem
MrFingals avatar
Tror knappast något moderator kan göra något åt ditt problem då det hänger på den tekniska biten. Sedan vet jag inte hur lätt det skulle vara att åtgärda och eftersom det bara drabbar ett fåtal användare lär det inte ligga särskilt högt på prioriteringslistan.

Om du klickar på "Min citerade inlägg" ser du hur sökningen görs i URL:en och varför problemet uppstår.
Citera
2010-04-17, 13:23
Medlem
Farbror Fazers avatar
Frågan är väl om inte en av er borde byta nick, att ha 2 snarlika är ju mot reglerna
Citera
2010-04-17, 13:24
Medlem
_abous avatar
Om inte annat borde en av er (den som reggade sig sist) byta användarnamn.

Citat:
0.05

..Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd..

Även om det inte är något problem för någon av er kan det ju skapa förvirring bland andra användare, om Lyssna Kompis helt plötsligt tycker helt annorlunda än vad han brukar, men så visar det sig vara Lyssna-Kompis, ja, du fattar.
Citera
2010-04-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Om inte annat borde en av er (den som reggade sig sist) byta användarnamn.
Även om det inte är något problem för någon av er kan det ju skapa förvirring bland andra användare, om Lyssna Kompis helt plötsligt tycker helt annorlunda än vad han brukar, men så visar det sig vara Lyssna-Kompis, ja, du fattar.

Jo exakt, lite av dom tankarna jag går i. Han är i princip nyreggad och jäklar va förvånad jag blev igår när jag tänkte kolla om någon citerat mig. Wtf - det här har fan inte jag skrivit, har nån hackat mitt konto osv osv, innan jag fatta vad det var som va problemet =)

Men som sagt, får se vad jag får för svar sen. Va mest intresserad av ifall andra stött på samma problem eller om det kanske är ett okänt problem (fram tills nu då), osv..
Citera
2010-04-17, 14:41
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Jo exakt, lite av dom tankarna jag går i. Han är i princip nyreggad och jäklar va förvånad jag blev igår när jag tänkte kolla om någon citerat mig. Wtf - det här har fan inte jag skrivit, har nån hackat mitt konto osv osv, innan jag fatta vad det var som va problemet =)

Men som sagt, får se vad jag får för svar sen. Va mest intresserad av ifall andra stött på samma problem eller om det kanske är ett okänt problem (fram tills nu då), osv..

Problemet är inte nytt, det är just specialtecken som kan krångla till det hela för en del användare.
Citera
2010-04-18, 01:05
Medlem
-Freddie-s avatar
Om jag kollar mina citerade inlägg så kommer dyker visssa inlägg om Freddie Mercury upp. Känns lite fel.
Citera
2010-04-18, 05:17
Medlem
jag har samma problem! Finns det något man kan göra åt det? Rättas det till i efterhand? Det känns ju värdelöst att ha detta problem, förstör ju typ hela grejen om man vill delta i en intressant diskussion.
Citera
2010-04-19, 23:29
Medlem
Ja!s avatar
Jag delar citerade inlägg med användaren "ja". Utropstecknet ignoreras alltså i url:en. Han verkar uteslutande skriva i knarkforumen där jag inte brukar hålla till men det är ändå småirriterande.

Jag var först, måste han då byta namn om jag springer till en mod?
Citera
2010-04-20, 06:43
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Jag delar citerade inlägg med användaren "ja". Utropstecknet ignoreras alltså i url:en. Han verkar uteslutande skriva i knarkforumen där jag inte brukar hålla till men det är ändå småirriterande.

Jag var först, måste han då byta namn om jag springer till en mod?
Ja!
Citera
2010-04-20, 17:08
Medlem
L.A.s avatar
Händer mig hela tiden, med flera olika användare (där vissa skriver ganska radikala och patetiska inlägg). Men med ett nick med två bokstäver får man väl skylla sig själv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in