2025-03-20, 09:00
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tyvärr så hade jag fel, problemet kvarstår.
Efter ett tag så kan inte Flashbacks server nås/hittas hur man än försöker, och det enda som hjälper är att avaktivera Apple privat reläservice så pang, är man inne på Flashback igen, och man kan slå på reläservice igen och all funkar som det ska ett tag, några timmar eller så. Och så slår fenomenet till igen och man är kommer inte in på Flashback. Och tvingas göra om samma procedur igen med att slå av och på reläservice.

Tidigare, i åratal, har man kunnat haft reläservice konstant aktiverat, utan minsta problem med att komma in på Flashback.

Vore bra om detta kollades upp och kunde lösas

Har med detta att göra:

(FB) VPN blockar Flashback
Citera
2025-03-20, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Har med detta att göra:

(FB) VPN blockar Flashback

Hej du…

Ja kanske det, men nu är ju inte Apple reläservice en riktig VPN vad jag förstått?
Utan, ja detta vet du väl, så håller den bara användarens mail etc gömd och skapar en alias-mail etc som Apple sen kan ”reläa” inkommande trafik via så att nätsidor etc inte ser användarens riktiga mailadress etc

Hur som helst drygt och lite otrevligt att Flashback som säger sig stå för användarnas anonymitet etc, ändå verksr vilja ”spana” på sina användare och det resulterar i detta problem. Dessutom har denna reläservice funnits och funkat flera år nu med Flashback tidigare
Citera
2025-03-21, 17:05
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hej du…

Ja kanske det, men nu är ju inte Apple reläservice en riktig VPN vad jag förstått?
Utan, ja detta vet du väl, så håller den bara användarens mail etc gömd och skapar en alias-mail etc som Apple sen kan ”reläa” inkommande trafik via så att nätsidor etc inte ser användarens riktiga mailadress etc

Hur som helst drygt och lite otrevligt att Flashback som säger sig stå för användarnas anonymitet etc, ändå verksr vilja ”spana” på sina användare och det resulterar i detta problem. Dessutom har denna reläservice funnits och funkat flera år nu med Flashback tidigare

Mja, trafiken från Safari filtreras också, för att dölja din IP och kryptera din trafik. Gissar att Flashback blockar vissa IP-serier eller liknande för att förhindra ddos-attacker och att IP-serier som Apple använder i sin reläservice åker med i den blocken.
Citera
2025-05-09, 12:29
Medlem
wwrs avatar
Jag kan inte se min signatur.

Nu ser jag signaturen i detta inlägg men fortfarande ingen signatur här:

(FB) EU sjunger på sista versen - EU:s och dess medlemsländers framtid är nattsvart

Signaturen:
Citat:
Med ryska råvaror och tysk kärnkraft vore Europa världsledande.
snowleopard.info
Motfrågor besvaras ofta inte. Troll känns igen på nedlåtande attityd till debattörer av annan åsikt.

Edit
Nu har jag tittat runt lite och signaturen verkar bara fattas i den tråden. Men andra medlemmars signaturer kommer med.
Senast redigerad av wwr 2025-05-09 kl. 12:57.
Citera
2025-05-09, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

(FB) EU sjunger på sista versen - EU:s och dess medlemsländers framtid är nattsvart

Om man klickar på länken för det enskilda inlägget ("#80" högst upp i inläggets högra hörn) ser man också signaturen – det verkar bara vara när inlägget visas inom tråden som signaturen försvinner.
Citera
2025-05-09, 15:30
Medlem
Citat:
Edit
Nu har jag tittat runt lite och signaturen verkar bara fattas i den tråden. Men andra medlemmars signaturer kommer med.
Har du inte bara helt enkelt råkat klicka bort alternativet "visa signatur"?
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Om man klickar på länken för det enskilda inlägget ("#80" högst upp i inläggets högra hörn) ser man också signaturen – det verkar bara vara när inlägget visas inom tråden som signaturen försvinner.
Ah, det var såklart festligt. Då håller inte min hypotes.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-05-09 kl. 15:32.
Citera
2025-05-09, 15:34
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Har du inte bara helt enkelt råkat klicka bort alternativet "visa signatur"?
Du kan ha rätt.
Citera
2025-05-09, 15:35
Medlem
Testar att klicka bort "visa signatur", för att sedan se om signaturen kommer upp när man går direkt till inläggsnummer.

Edit: Nix, signaturen är borta även om jag klickar på (FB) Den officiella forumbuggtråden
Citera
2025-06-01, 22:57
Medlem
Mr.RedHats avatar
Inte direkt något som behöver fixas, men hittade en småkul "bugg"

(FB) Dator- och konsolspel (old)

Antar det skett efter man möblerat om forumdelen.
Citera
Idag, 01:55
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:

Signaturen:

Edit

Citat:
Du kan ha rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Testar att klicka bort "visa signatur", för att sedan se om signaturen kommer upp när man går direkt till inläggsnummer.

Edit: Nix, signaturen är borta även om jag klickar på (FB) Den officiella forumbuggtråden

Jag tror det beror på att ni skriver i en tråd som skapades före att ni ställde in en signatur i kontrollpanelen.

Och ja, det verkar bli så retroaktivt. Blev nämligen samma för mig här:
(FB) Från tidningsnotis till rättegång - hur finna rättegången?

Lite märklig "bugg" (or is it a feature? )
Senast redigerad av Mr.RedHat Idag kl. 01:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in