2018-07-29, 19:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BornSceptical
I en viss tråd jag följer har ett par sidor inlägg försvunnit.
Det är inlägg från ett par veckor tillbaka fram tills nu.

Igår postade jag i tråden och frågade varför inlägg har försvunnit- även det inlägget försvann.
Har kollat samma tråd från en annan enhet och inläggen syns inte därifrån heller.

Vad kan detta bero på?
Det kan bero på att inläggen var off topic. Ditt inlägg var det definitivt, såvida trådens ämne inte var Varför försvinner inlägg i denna tråd?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2018-07-29 kl. 19:41.
Citera
2018-07-29, 21:22
Medlem
BornScepticals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det kan bero på att inläggen var off topic. Ditt inlägg var det definitivt, såvida trådens ämne inte var Varför försvinner inlägg i denna tråd?

Absolut, det köper jag angående mitt inlägg, men inte de andra i tråden. De var helt on topic och var från flera olika personer.
Senast redigerad av BornSceptical 2018-07-29 kl. 21:24.
Citera
2018-08-01, 17:32
Medlem
M-9s avatar
När jag håller muspekaren över olika menyer t.ex Data så kommer inte listan med underkategorierna upp, är det fler som har så?
Citera
2018-08-01, 18:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
När jag håller muspekaren över olika menyer t.ex Data så kommer inte listan med underkategorierna upp, är det fler som har så?

Oavsett webbläsare?
Citera
2018-08-01, 19:22
Medlem
M-9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Oavsett webbläsare?
Har nu testat i Chrome och där fungerar det, använder Firefox och där fungerar det inte.
Citera
2018-08-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9
Har nu testat i Chrome och där fungerar det, använder Firefox och där fungerar det inte.
Läs mina inlägg två sidor bak i tråden. Jag hade samma problem men för mig funkade inte Chrome men Firefox funkade. Jag återställde Chrome och efter det funkar det som det ska. Men fråga mig inte hur jag återställde, det får någon annan förklara som kan sånt där bättre än mig. Men vissa sparade lösenord försvann på sidor där jag sparat sånt så det blev lite leta lösenord och/eller begära nya. (antar det berodde på återställningen?)
Citera
2018-08-09, 21:40
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag har fått ett PM som jag vill rapportera. Det är inte första gången, jag mottar samma meddelande med jämna mellanrum. Det är ett meddelande som bryter mot Flashbacks regler. Nu från ny användare, men precis samma text som förut. När jag ska rapportera meddelandet kommer detta upp:

Citat:
"Texten som du har skrivit in är för lång (12738 tecken). Var vänlig och korta ner den till maximalt 10000 tecken."

Jag har bara klickat på "rapportera" och klickat i anledning, alltså inte själv skrivit till några tecken. Det verkar alltså som att meddelandet från personen är för långt för att rapportera. Hur går man tillväga för att rapportera i detta fallet?

Börjar tröttna på samma försäljningsmeddelande som skickas gång på gång trots att jag inte är intresserad, som dessutom bryter mot regler på Flashback.
Citera
2018-08-10, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag har fått ett PM som jag vill rapportera. Det är inte första gången, jag mottar samma meddelande med jämna mellanrum. Det är ett meddelande som bryter mot Flashbacks regler. Nu från ny användare, men precis samma text som förut. När jag ska rapportera meddelandet kommer detta upp:

Jag har bara klickat på "rapportera" och klickat i anledning, alltså inte själv skrivit till några tecken. Det verkar alltså som att meddelandet från personen är för långt för att rapportera. Hur går man tillväga för att rapportera i detta fallet?

Börjar tröttna på samma försäljningsmeddelande som skickas gång på gång trots att jag inte är intresserad, som dessutom bryter mot regler på Flashback.

Kanske att du kan vidarebefordra PM:t till en moderator i avdelningen.
Citera
2018-08-12, 18:53
Medlem
bombaccis avatar
är det problem för er också med notifikationer? Ibland står det att någon citerat mig men när jag trycker på den så är fältet bara tomt. Ibland funkar det som det ska, ibland inte...
Citera
2018-08-12, 22:05
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
är det problem för er också med notifikationer? Ibland står det att någon citerat mig men när jag trycker på den så är fältet bara tomt. Ibland funkar det som det ska, ibland inte...
Ibland behöver man ladda om sidan
Citera
2018-08-15, 20:12
Medlem
tempeZZts avatar
Märklig bugg.

Påbörjade ett svar om Excel i Programvara Windows. Blev upptagen ett tag med annat. Kom tillbaka lite senare och fortsatte. När jag tryckt på Skicka svar upptäckte jag att en helt ny tråd skapats där jag stod som TS och att tråden jag påbörjat svar i under tiden av min frånvaro sammanfogats med annan tråd.

Sammanfogningen var ju heltvrätt, men varför hängde inte mitt påbörjade svar med utan blev en helt egen tråd. Citeringen jag gjorde hängde kvar och allt.
Citera
2018-08-15, 22:52
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Märklig bugg.

Påbörjade ett svar om Excel i Programvara Windows. Blev upptagen ett tag med annat. Kom tillbaka lite senare och fortsatte. När jag tryckt på Skicka svar upptäckte jag att en helt ny tråd skapats där jag stod som TS och att tråden jag påbörjat svar i under tiden av min frånvaro sammanfogats med annan tråd.

Sammanfogningen var ju heltvrätt, men varför hängde inte mitt påbörjade svar med utan blev en helt egen tråd. Citeringen jag gjorde hängde kvar och allt.

Tja, det finns ju en och annan intressant märklighet på forumet, men just denna har i alla fall en början till en förklaring.
Ditt inlägg tog jag bort eftersom det inte längre behövdes, och de två inläggen med egentligt innehåll skickades till den officiella Exceltråden där de nu går att beskåda. Kontentan blev att hela tråden försvann vad jag kunde se. Tydligen gjorde den inte det, och det finns ett par kuriositeter i trådens logg som är värda att utforska för den nyfikne moderatorn.. i morgon.

Men menar du att du skrev inlägget (FB) Den enda tråden för enklare frågor om Microsoft Excel när du fortfarande var i tråden Hur göra så att tomma rader i en excellista flyttas längst ner i listan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in