Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 23:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Hur många tusen monomana inlägg har du skrivit om judar? Skriver jag om judar, när jag förankrar svensk folkrätt och svensk identitetspolitik i judisk, som ju anses oantastligt legitim - eller om svenskar?

Jag skriver inte monomana inlägg om judar. Jag är tämligen ointresserad av judar, men jag gillar inte när rasister trakasserar judar, romer, muslimer och andra utsatta grupper. Vilket tyvärr händer ganska ofta här på Flashback.

Citat:
Du är själv den levande förklaringen på det där klistermärket i det att du omöjliggör en normal debatt om dubbla måttstockar kring etnicitet, tribalism och folkrätt. Att utgå från universella principer och väga varje ord på guldvåg, räcker inte.

Du tycks sitta fast i vanföreställningen att jag använder "dubbla måttstockar" och på något sätt försvarar judar men inte svenskar. Så är det inte alls. Jag försvarar utsatta grupper. Tyvärr finns det ett judehat här på Flashback som gör judarna till en särskilt utsatt grupp. Skulle någon seriöst börja angripa svenskarna som grupp skulle jag naturligtvis reagera, inte minst eftersom jag själv är svensk.

Men jag har inte sett särskilt många inlägg av den typen under mina år på Flashback, och när så sker är det ofta uppenbara troll, alltså rasister som vill provocera svenskar att hata invandrare.

Citat:
Du gör en direkt komparativ analys och kommer fram till att SD är att föredra framför AfS. Du tar mer allvarligt på ett klistermärke än en partiledare som förnekar existensen av en folkgrupp på lika villkor. Hade Jimmie sagt samma sak om judar och därmed "löst" problemet med antisemitism genom att "få nu levande kan sägas vara judar" - då hade du INTE tigit still. Hade man oreserverat backat upp ett land där judar exkluderades från medborgarskap via DNA-test, hade du inte tigit still. Ett parti som hade inrättat en etnohierarki för folkrätt och nationalism där judar underordnades svenskar, hade du inte accepterat.

For the record, så tycker jag att Åkessons uttalande var korkat, precis som Björn Söders svammel om judar och samer var korkat. SD är i stort behov av en logisk och koherent teori om vad de menar med "svensk" och "etnicitet". Nu blir det bara fel så fort de öppnar munnen.

Att diskutera etnicitet behöver inte vara konstigt eller farligt om man:

1. Inser att etnicitet idag främst handlar om språk, sedvänjor och kultur, inte genetik.

2. Inser att enskilda människor kan ha två eller flera etniciteter, precis som många människor kan tala flera språk.

Det går alltså utmärkt för samma person att vare same bland samer och svensk bland svenskar. Etnicitet handlar om att smälta in i gruppen.

Det komiska med AfS är att de också är livrädda för att diskutera begrepp som "svensk" och "etnicitet". Frågar man om detta i AfS-tråden får man bara undanglidande svar.
Citera
2018-08-17, 23:37
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
AfS har inte sysslat med någon antisemitism. Det du babblar om handlar om en persons klistermärke i en tunnelbanevagn. Inget man behöver ligga sömnlös över.

Som jag skrev i mitt inlägg är det skandalösa att AfS ledning inte tog avstånd från de antisemitiska pajaserierna utan i stället försökte vifta bort det hela, precis som du nu gör.

Vad gäller antisemiter så gäller ofta det gamla ordspråket: finns det en så finns det flera. Det finns alltså all anledning för AfS ledning att ta detta på allvar.
Citera
2018-08-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag skriver inte monomana inlägg om judar. Jag är tämligen ointresserad av judar, men jag gillar inte när rasister trakasserar judar, romer, muslimer och andra utsatta grupper. Vilket tyvärr händer ganska ofta här på Flashback.

Du tycks sitta fast i vanföreställningen att jag använder "dubbla måttstockar" och på något sätt försvarar judar men inte svenskar. Så är det inte alls. Jag försvarar utsatta grupper. Tyvärr finns det ett judehat här på Flashback som gör judarna till en särskilt utsatt grupp. Skulle någon seriöst börja angripa svenskarna som grupp skulle jag naturligtvis reagera, inte minst eftersom jag själv är svensk.

Men jag har inte sett särskilt många inlägg av den typen under mina år på Flashback, och när så sker är det ofta uppenbara troll, alltså rasister som vill provocera svenskar att hata invandrare.

For the record, så tycker jag att Åkessons uttalande var korkat, precis som Björn Söders svammel om judar och samer var korkat. SD är i stort behov av en logisk och koherent teori om vad de menar med "svensk" och "etnicitet". Nu blir det bara fel så fort de öppnar munnen.

Att diskutera etnicitet behöver inte vara konstigt eller farligt om man:

1. Inser att etnicitet idag främst handlar om språk, sedvänjor och kultur, inte genetik.

2. Inser att enskilda människor kan ha två eller flera etniciteter, precis som många människor kan tala flera språk.

Det går alltså utmärkt för samma person att vare same bland samer och svensk bland svenskar. Etnicitet handlar om att smälta in i gruppen.

Det komiska med AfS är att de också är livrädda för att diskutera begrepp som "svensk" och "etnicitet". Frågar man om detta i AfS-tråden får man bara undanglidande svar.

Det jag gör är vad varje nationalistiskt parti bör göra - jag fokuserar på den egna ingruppen. På svensk identitetspolitik, för att använda det moderna begreppet. Svensk nationalism handlar om vår universella folkrätt och är alltså grundligt okontroversiell. Egentligen. I praktiken är hela begreppsapparaten så medvetet förgiftad att det inte går att hävda svensk folkrätt, utan att väcka konnotationer till godsfinkor och massgravar.

Därför har jag förstått att förankra det svenska anspråket i andra gruppers anspråk - inte minst det judiska, som ju inte så lätt låter sig kritiseras. Judisk nationalism, judisk etnicitet, judisk folkrätt är accepterade och tabu att kränka - samtidigt som de inte är mer legitima än svensk nation, etnicitet och folkrätt.

Även judisk tribalism och identitetspolitik från sina mer irrationella och svårförsvarade perspektiv, normaliserar svenskt exkluderande och särintresse. När jag beskriver det kurdiska eller judiska så är det alltså inte dem jag beskriver som undantag, utan som exempel på regler som omfattar också svenskar. Svenskarna som det centrala i mitt budskap.

Givetvis håller du med mig om allt detta, for the record. Om du bara pressas till det. Jag har ju rätt. Men eftersom det inte passar din agenda, fallar du istället tillbaka på din töntiga härskarteknik om "judar på loftet". Bläckfiskens svarta moln som döljer flykten från den förlorade debatten. Här fungerar det illa, men i samhället i stort är det just den ohederlighet och just de dubbla måttstockarna som gör att frågor om svensk identitet och rätt, inte får föras.

Om du pressas, kommer du hålla med om att det förstås är problematiskt att förneka svensk etnicitet, att det är märkligt att förtiga det etniska hat som säkerligen är vanligast i landet, att det förstås finns judiska intressen det måste gå att få kritisera i en fungerande demokrati.

Men bara för att du måste, inte för att du vill eller autentiskt känner. På samma sätt kommer SD vad det lider ta upp etniskt hat mot svenskar - för att de måste. Antisemitismen står du och de upp mot av er själva, trots att det sannerligen är ett väl representerat intresse.

De som KÄNNER för "svennehoran" mer än den karikerade krämaren, bör välja parti därefter.
Citera
2018-08-18, 00:17
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Som jag skrev i mitt inlägg är det skandalösa att AfS ledning inte tog avstånd från de antisemitiska pajaserierna utan i stället försökte vifta bort det hela, precis som du nu gör.

Vad gäller antisemiter så gäller ofta det gamla ordspråket: finns det en så finns det flera. Det finns alltså all anledning för AfS ledning att ta detta på allvar.

Haha, först dementerar du att du har judar på loftet. För att i nästa inlägg nöta vidare ...
Nä, du får allt snäppa upp dig ett par snäpp om du ska lyckas brunmåla hela AfS p.g.a. ett klistermärke föreställande en suspekt näsa.

Senast redigerad av Grodfrityr 2018-08-18 kl. 00:36.
Citera
2018-08-18, 00:18
Medlem
Citat:
Dina argument är vad man ständigt får höra från arabhatare här på flashback som anklagar människor för oberättigat hat.
Du måste acceptera att i arabvärlden så har den judiska kulturen ofta agerat provocerande mot muslimer, och att de därför finns många araber som ogillar Judar.

Det innebär inte att vi skall förbjuda Miljöpartiet, Socialdemokrater, Afs och Vänsterpartiet som tillåter medlemmar att ha denna negativa inställning mot Judar. Oavsett hur starkt du känner att folk med denna åsikt skall rensas ut från Sverige.

En god svenne måste bemöta hat med kärlek och kramar. Det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
Det nya Sverige har en överväldigande majoritet muslimska värderingar. Dels från alla muslimer. Dels från de flesta svenska kvinnor.
Om samhället sätter igång en rensning av avvikande åsikter, så kommer en genomräkning av åsikter komma fram till att det är du som är avvikande och måste rensas.

Att vissa tidningar kommer försöka driva en annan linje spelar föga roll när en halv miljon arga män går ur huset för att göra upp med sina historiska problem.
Säga vad man vill om MSM men deras inflytande i de unga männens religiösa lokaler är extremt obefintligt. Där är det en annan talare man följer och en annan ekokammare som gäller.
Citera
2018-08-18, 00:22
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Ja, vi vet att du vill att AfS ska ta avstånd från en massa saker. Att de är stringenta och inte tar avstånd måste uppröra dig något extremt. AfS har ingen som helst anledning att börja ta avstånd från personer, företeelser eller organisationer.

Det där ordspråket fick mig direkt att tänka på en viss typ av näsa. Finns det en jude finns det ofta flera.

Eftersom semiter och antisemiter har lika värde enligt den judiskt-marxistiska demagogin, så har våra tolkningar exakt lika värde. Det håller du givetvis med om?
Senast redigerad av Expohunter 2018-08-18 kl. 00:26.
Citera
2018-08-18, 01:17
Medlem
Havremopedens avatar
Varför jag kommer rösta SD är just för att rösta på AfS som kommer kanske få 1% inte gör någon jävla skillnad överhuvudtaget. - Om AfS tar röster från SD är det riktigt jävla dåligt men om dom tar röster från S/Sjuklövern, så är det riktigt bra.

Så det är lite hur man ser på det , men min röst går 100% till SD detta val . AfS kommer få röster men inte över 4% , OMÖJLIGT.. - AfS kommer förmodligen in i riksdagen 2022 eller så är de medborgerlig samling som kommer in 2022.. men det är för mycket just nu.

SD är den rätta vägen för att se till så att vi får så MYCKET inflytande i politiken som möjligt DIREKT , NU , efter den 9:e September.

Annars kommer vi behöva ytterligare vänta 4 år och du vet vart det kommer sluta va? Jag lovar dig att vi minst har 100 moskeer ropandes "ALLAHU AKBAR" innan 2022...
Citera
2018-08-18, 01:21
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag känner lite likadant.

Vi har redan flera partier som tävlar om vem som kan vara mest CP på vänstersidan och rasera vårt land mest. Det behövs flera partier som utmanar SD, tvingar dem hålla sina löften och är beredda att sno alla deras väljare om de börjar mesa till sig.

AfS behövs definitivt. Ser inga andra alternativ just nu.

Du ser inga alternativ just nu men en röst på AfS just nu påverkar inte politiken på ett enda jävla sett.. Jag håller med AfS om mycket och dom är smått mer radikalare än SD men samtidigt är SD det största partiet i Sverige och vi behöver FLERA röster för att se till så sossar ELLER moderatjävlar inte har landets makt i 4-8 år till.. vilket verkar hända just nu.

Därför håller jag mig till att rösta på SD vilket flera av er borde göra.. för sprider vi runt våra röster till Afs / MED och SD så kommer ingen kunna påverka.

Afs kommer INTE att komma in i Riksdagen 2018, detta betyder att din röst är bortkastad för tillfället, men 2022.. då jävlar får du göra vad du vill.

NU HANDLAR DET OM ATT TA HAND OM SVERIGE NU DIREKT OCH DE FINNS INGEN JÄVLA AFS POLITIKER SOM KOMMER KUNNA GÖRA NÅGOT MED SINA 0.5 - 1% ... INGEN...

Om SD får mer än förväntat och ytterligare mer än förväntat, så kommer dom kunna påverka mer.

Bara min åsikt om saken.
Citera
2018-08-18, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Så med det sagt, tror du då att utgångsläget kommer vara bättre 2022 om AfS kommer in i år eller är det bättre att det inte gör det?

AfS i riksdagen kan antingen göra så att SD anses mer rumsrena, eller raka motsatsen. Väldigt svårt att svara på.

Ett parti som AfS kommer behövas i framtiden för att hålla pli på SD när det blir dags att regera. Men Svenska folket är inte redo för ett alternativ till SD nu. Med 4 år till av vanstyre, med växande ilska som följd - så hade timingen varit perfekt.

Det enda AfS åstadkommer nu är:
1. De stjälper SD. Att SD blir störst är en otrolig moralisk seger för hela våran rörelse, Svenskar är konformister och hakar på heta trender. Ett SD som har växt från 12.9 till 30% på en mandatperiod är ett tåg som många kommer vilja hoppa på.
2. De minskar vårat inflytande och våran representation i riksdagen.
3. M+-KD saknar majoritet med stöd av SD, kommer därför inte bli tvungna att stå till svars inför sina egna invandringskritiska väljare(våra potentiella framtida väljare). Om invandringsvurmande partier har majoritet så kommer Moderaterna undan i 4 år till.

Har man en bra känsla för att känna av opinionen i ett land, och hyffsad konsekvensanalytisk förmåga så inser man att det var ett rejält snedsteg av Kasselstrand m.fl att gå all in i denna valrörelse. Det var 4 år för tidigt, sorry.
Citera
2018-08-18, 01:29
Medlem
Att rösta på SD är helt bortkastat, de kommer inte att sitta i regeringen. Ni som tror det är helt tappade. Vem skulle Åkesson samarbeta med? Löfven? Ha ha ha ha.

Ulf "jag samarbetar hellre med S" Kristersson? Som dessutom är en "reinfeldtare" och feg karriärist? Nä skulle inte tro det.

Svenskhatarna i "L", C, MP eller V? Dels är de för små, men framför allt hatar de SD och skulle aldrig ingå i någon typ av samarbete med SD. S och M har målat in sig i ett hörn totalt. Så att ha koll på politiken och de större partiernas uttalanden och FORTFARANDE tro att SD kommer få någon form av makt efter valet, är helt tondövt. Och det spelar ingen jävla roll om de blir störst, S var störst 2006 men de fick noll makt.

Deal with it, rösta inte på SD, det är en bortkastad röst. Rösta på AfS! Vi behöver hårdare retorik, ändring på den politiska debatten både i riksdagen och hemma i stugorna, samt återvandring i folks medvetanden! AfS kommer även bli en garant för att SD inte mjukar upp sig FÖR mycket, samtidigt som AfS kommer att normalisera SD.

Rösta på AfS! Tänk långsiktigt.
Senast redigerad av IKN 2018-08-18 kl. 01:31.
Citera
2018-08-18, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Försök att begripa att inget parti kommer få egen majoritet. Egen majoritet är extremt ovanligt i demokratier.
Hela ditt resonemang bygger på en rad olika osannolika premisser. I det högst sannolika fallet att minst en av dina premisser inte skulle vara uppfylld, får ditt förslag oerhört allvarliga konsekvenser för landet.

Egen majoritet för ett parti är extremt ovanligt, men inte alls omöjligt. Det beror helt och hållet på hur andra partier agerar. Självfallet så kommer inte SD att få egen majoritet om ett eller flera andra etablerade partier anammade deras migrationspolitik.

Men det är ju en stor vinst i sig också. Det finns stor potential hos Moderaterna, bara man kan göra upp med reinfeldtisterna osv.

Jag är helt övertygad om att ni som röstar på AfS i detta val själva kommer inse att det var för tidigt. AfS hade failat hårdare i valet 2014, och ännu hårdare i valet 2010. Trump hade ju aldrig blivit president i USA om han hade kört 4, eller 8 år tidigare.
Citera
2018-08-18, 01:47
Medlem
flaess avatar
Jag är otroligt kluven. Mitt hjärta säger AfS, men den oerhörda betydelsen av att SD blir Sveriges största parti skall inte underskattas. Det kommer knäcka sossarna fullständigt, och vägen mot definitiv undergång har där och då slutgiltigt inletts. Icke att förglömma skadeglädjen av att få bevittna alla landsförrädare i "Arbetarepartiet" gråta floder på valvakan när insikten om att eran som Sveriges statsbärande parti har anlänt till slutstationen.

Men å andra sidan så är dagens SD alldeles för mycket mellanmjölk för att kunna åstadkomma en genomgripande förändring. Sverige befinner sig på randen till en samhällskollaps, så ett radikalt parti med välutbildade och unga medlemmar som AfS är nödvändigt i Sveriges riksdag. Om fyra år så befinner sig Sverige i en ännu värre situation som inte går att lösa överhuvudtaget via parlamentarism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in