Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
18-08-20, 03:29
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Hittade ett skönt tal av Jeff Ahl från 1993: https://www.youtube.com/watch?v=AyaARkT73BU

Vidrigt hur lågt SD sjunkit sen dess.

Kommer aldrig rösta på det partiet igen.
Citera
18-08-20, 03:45
Medlem
I just kommande val är det viktigt att SD får någonstans runt trettio procent för att saker ska börja röra på sig. Kasselstrand &Co är en avhyst ungdomsorganisation, och inget fel med det, men de når inte spärren.

Dessutom, om vi nu ska vara puritaner.. Ärliga och evidensbaserade.. Klarar verkligen Afs lackmustestet som vi post-kristna libertarianer ställer på våra företrädare? - Vill de införa Amerikanska vapenlagar? Vill de krympa staten (och skatterna) till en futtig spillra av dagens? Vill de kommersiallisera cannabis? Vill de förbjuda godtycklig abort efter 8:e graviditetsveckan? O.s.v.

Jag tvivlar. Här gäller det att skynda långsamt; Att styra skutan bort från isberget utan att allt för många nyttiga idioter får panik över giren.

Trump betyder en respit, en chans, ett andningshål - i sanning ett nålsöga för mänskligheten att slingra igenom men för den skull; låt oss inte bli övermodiga.
Citera
18-08-20, 08:50
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polistandborste
Mycket av det de håller på med är antagligen röstfiske för att komma till makten. De får röstare som de senare kommer att överge, precis som SD. Då kanske man kan fråga sig om det är OK att göra så? Hade SD varit såhär stora utan hjälp från de kvadrathuvuden som tror att invandringen är det verkliga problemet?

Fast de saker jag kritiserade har väl snarare motsatt effekt, nämligen att skrämma bort väljare som söker efter ett alternativ till SD.
Citera
18-08-20, 12:48
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
I just kommande val är det viktigt att SD får någonstans runt trettio procent för att saker ska börja röra på sig. Kasselstrand &Co är en avhyst ungdomsorganisation, och inget fel med det, men de når inte spärren.

Dessutom, om vi nu ska vara puritaner.. Ärliga och evidensbaserade.. Klarar verkligen Afs lackmustestet som vi post-kristna libertarianer ställer på våra företrädare? - Vill de införa Amerikanska vapenlagar? Vill de krympa staten (och skatterna) till en futtig spillra av dagens? Vill de kommersiallisera cannabis? Vill de förbjuda godtycklig abort efter 8:e graviditetsveckan? O.s.v.

Jag tvivlar. Här gäller det att skynda långsamt; Att styra skutan bort från isberget utan att allt för många nyttiga idioter får panik över giren.

Trump betyder en respit, en chans, ett andningshål - i sanning ett nålsöga för mänskligheten att slingra igenom men för den skull; låt oss inte bli övermodiga.

Jag träffade Ahl på ett torgmöte för några dagar sedan. Jag sade att jag hoppas att AfS börjar förespråka liberala vapenlagar. Han höll med mig helt och hållet i den frågan, så han verkar förespråka en amerikansk linje i vapenfrågan.
Citera
18-08-20, 13:13
Medlem
mjaubrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Lycka till med:
Dubblat antalet kvotflyktingar.
Ingen återvandring.
Öppen svenskhet, där alla kan bli svenskar.
Homoadoptioner.

Jag ser bara realistisk på vad som är möjligt. Även om Afs kommer in i riksdagen nu kommer deras möjlighet att påverka vara minimal. Demokrati är en SEEEG jävla process.
Citera
18-08-20, 14:41
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Hittade ett skönt tal av Jeff Ahl från 1993: https://www.youtube.com/watch?v=AyaARkT73BU

Vidrigt hur lågt SD sjunkit sen dess.

Kommer aldrig rösta på det partiet igen.

Är ju Anders Klarström. 1993 var året då jag kom i kontakt med SD. Har snackat med Klarström ett par ggr. Skulle vara intressant ta ett snack med han idag. Han heter Anders Rådlund idag.

Minns när jag lyssnade på Ultima Thule ihop med ett gång skinheads, jag var skinhead jag med. Klarström sa att dom var förrädare för Thule hade nyligen tagit avstånd från rasism, nazism och SD !! Kort därefter hoppade Klarström av och blev Moderat och tog avstånd från SD. Åkte på stryk av några GBG skinheads på en krog när han sjöng negern Louis Armstrongs What A Wonderful World.

Jävla underbart 90talet var. Klarström hade ADHD enligt mig. Vi var förjävliga mot alla !!

Kan väl hända att jag röstar SD som i alla val sedan 1994, men antagligen blir det AFS till riksdagen pga Kasselstrand.
Citera
18-08-20, 17:45
Medlem
Grodfrityrs avatar
Jimmie Åkesson kan inte välja mellan AfS och Centerpartiet:
https://www.youtube.com/watch?v=V5RAVAebeJ8

Några kommentarer:

Citat:
Jimmie Åkesson kan inte svara på om han föredrar det nationalistiska Alternativ för Sverige eller det vänsterliberala partiet Centerpartiet vars partiledare har sagt att hon kan tänka sig att importera 30 miljoner invandrare.
Citat:
Jävla tönt!
Citat:
AfS bästa valarbetare är utan tvekan SD.
Citat:
Jimmie för fan skärp dig nu !
Citat:
Så patetiskt
Citat:
Tror inte han orkar mer. Med valet AfS skulle han behövt försvara sig så mycket och han kan inte ta den striden nu.
Citat:
han har offrat sitt liv för Sverige och levt under fruktansvärd hotbild, och nu plötsligt är han världens största fegis. Fan äre för fel på snubben?
Citera
18-08-21, 11:24
Medlem
Om afs kommer in i riksdagen hur ser samarbetet med sd ut? Kan afs vara med och bilda regering sitta med som t.ex vänstern och Miljöpartiet gör till sossarna? Tänker mig att KD och moderaterna inte alls skulle ingå en regering där afs sitter med om de skulle bli aktuellt med sd, KD och moderaterna
Citera
18-08-21, 15:05
Medlem
Här måste man inte välja, de båda partierna är fascister som Ryssland stödjer och finansierar. De ska förstöra mångkulturella samhället inte bara här utan också i hela Europa tillsammans med sina nationalistiska vänner.Vill ni se Sverige som ett fascist rysslandvänligt land? en
Citera
18-08-21, 15:09
Medlem
NoTruces avatar
Den här hundraprocentiga repatrieringen känns för extrem för mig. Därför blir det nog även SD i framtiden.
Citera
18-08-21, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Den här hundraprocentiga repatrieringen känns för extrem för mig. Därför blir det nog även SD i framtiden.

Hundraprocentig repatriering? Då har du missförstått något. AfS vill skicka hem invandrare som inte gjort rätt för sig eller respekterar vår kultur, t ex folk som begår brott, eller som går på bidrag och inte kan svenska, eller invandrare som kräver särbehandling etc. Invandrare som däremot gör rätt för sig, har giltigt PUT, kan svenska o har jobb osv, dessa ska få stanna. Det är falskt att kalla det hundraprocentig repatriering.
Citera
18-08-21, 15:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Hundraprocentig repatriering? Då har du missförstått något. AfS vill skicka hem invandrare som inte gjort rätt för sig eller respekterar vår kultur, t ex folk som begår brott, eller som går på bidrag och inte kan svenska, eller invandrare som kräver särbehandling etc. Invandrare som däremot gör rätt för sig, har giltigt PUT, kan svenska o har jobb osv, dessa ska få stanna. Det är falskt att kalla det hundraprocentig repatriering.

Ah, då har jag missförstått. Tack för att du redde ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in