Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-17, 22:56
Medlem
Snart har Alternativ för Sverige 40000 likes på facebook. Helt sjukt vad dem ökar hela tiden!
Citera
2018-08-17, 22:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Varifrån har du fått att AfS kärnväljare kommer från SvP?

Samma gäng här på Flashback som stödde SvP 2014 stöder nu AfS.
Citera
2018-08-17, 22:58
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
OK. Jag tror de får under 2%. De antisemitiska pajaserierna kommer att skada dem.

AfS har inte sysslat med någon antisemitism. Det du babblar om handlar om en persons klistermärke i en tunnelbanevagn. Inget man behöver ligga sömnlös över.

Sossarnas utbredda antisemitism är på en helt egen nivå och den borde i sådant fall betyda mer för dem.
Citera
2018-08-17, 22:59
Medlem
A.Ericssons avatar
AFS om du vill se förändring. SD om du vill att allt ska fortsätta i samma riktning som nu.

Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Vilken bil känner du mest till Volvo eller Sono Sion? Ungefär så tänker jag om politiken, SD känns mer etablerade än AfS som är väldigt nytt och som jag inte vet någonting om.

Lustigt namnval, med tanke på att SD är just "Sion"..
Citera
2018-08-17, 23:02
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Jag tror inte på samarbete, vill inte ha samarbete. Det jag säger är att när Moderaterna väljer storkoallition framför att regera med stöd av SD i majoritet, så banar det vägen för en bigslam för SD+ev AfS i valet 2022. Hur är det med folks läsförståelse egentligen? Gå tillbaka lite och läs mina tidigare kommentarer så du får kontext.

Så med det sagt, tror du då att utgångsläget kommer vara bättre 2022 om AfS kommer in i år eller är det bättre att det inte gör det?
Citera
2018-08-17, 23:02
Medlem
Ghibellinos avatar
En enskild röst är i det närmaste helt betydelselös. Det enda giltiga kriteriet är därför vad som känns bäst, dvs en röst på det bästa alternativet (vilket inkluderar även blankröster). Att tala om "bortslängda röster" är av samma anledning meningslöst.

I mitt eget fall blir det en röst på AfS.
Citera
2018-08-17, 23:03
Medlem
Citat:

Det är helt enkelt en lögn, vilket alla som var med 2014 väl vet. Många av SD:s trognaste supportrar på forumet har gått vidare - eller rättare har SD lämnat dem kvar på samma punkt de befann sig.

Tvärtom är många av de mest envetna SD:arna okända förmågor.

Och hur förenar du nedanstående i din föreställningsvärld:

Citat:
Ursprungligen postat av Svetterik
Snart har Alternativ för Sverige 40000 likes på facebook. Helt sjukt vad dem ökar hela tiden!
Citera
2018-08-17, 23:04
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Samma gäng som röstade in SD i riksdagen 2010 röstar i år i stor utsträckning på AfS.
Citera
2018-08-17, 23:09
Medlem
SD (plan A) AFS (plan B) det borde se ut tvärtom men med tanke på hur det kommer gå hehe.
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-17 kl. 23:11.
Citera
2018-08-17, 23:09
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svetterik
Det här är väl visserligen i fel tråd och lite OT men den siffran är sjukt intressant. Jag brukar utgå att det är endast var 10:e väljare som sätter en likear på facebook när det gäller saker som är lite icke-PK då man undviker att outa sig.
Jag tror att när det gäller AfS har SD:s intåg tagit udden av det samt att AfS väljare har ett större mod rent generellt. Säg dock att det är var 6:e just nu som likear så landar vi redan på 240000 väljare. Men det här är sjukt svårt att förutse.
Citera
2018-08-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Det här är väl visserligen i fel tråd och lite OT men den siffran är sjukt intressant. Jag brukar utgå att det är endast var 10:e väljare som sätter en likear på facebook när det gäller saker som är lite icke-PK då man undviker att outa sig.
Jag tror att när det gäller AfS har SD:s intåg tagit udden av det samt att AfS väljare har ett större mod rent generellt. Säg dock att det är var 6:e just nu som likear så landar vi redan på 240000 väljare. Men det här är sjukt svårt att förutse.
Skulle gissa på att vi sitter på typ en Miller där faktiskt.
Citera
2018-08-17, 23:16
Medlem
vanartads avatar
Citat:

Så det är en ren killgissning från din sida?
Inser du inte att dina kontrafaktiska utläggningar fördummar debatten?
Hade det kanske inte varit intressantare att utgå från fakta och därifrån påbörja en diskussion?

Jag kommer rösta på AFS och jag har aldrig ens funderat på att rösta på SvP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in