Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-18, 02:36
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag är otroligt kluven. Mitt hjärta säger AfS, men den oerhörda betydelsen av att SD blir Sveriges största parti skall inte underskattas. Det kommer knäcka sossarna fullständigt, och vägen mot definitiv undergång har där och då slutgiltigt inletts. Icke att förglömma skadeglädjen av att få bevittna alla landsförrädare i "Arbetarepartiet" gråta floder på valvakan när insikten om att eran som Sveriges statsbärande parti har anlänt till slutstationen.

Tycker inte man skall ha några illusioner om att SD kommer bli behandlat annorlunda bara för att de växer sig lite större. 20%-någonting procent eller vad opinionsmätningarna visar räcker ju inte till mycket heller.

Med det sagt kommer AfS få samma behandling om de kommer in i riksdagen. På så vis kan man resonera att röster på båda partierna är bortkastade.
Citera
2018-08-18, 02:41
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag själv röstade på SD vid vale

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - ..

AfS till riksdagen och SD lokalt och regionalt.
Citera
2018-08-18, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Varför jag kommer rösta SD är just för att rösta på AfS som kommer kanske få 1% inte gör någon jävla skillnad överhuvudtaget. - Om AfS tar röster från SD är det riktigt jävla dåligt men om dom tar röster från S/Sjuklövern, så är det riktigt bra.

Så det är lite hur man ser på det , men min röst går 100% till SD detta val . AfS kommer få röster men inte över 4% , OMÖJLIGT.. - AfS kommer förmodligen in i riksdagen 2022 eller så är de medborgerlig samling som kommer in 2022.. men det är för mycket just nu.

SD är den rätta vägen för att se till så att vi får så MYCKET inflytande i politiken som möjligt DIREKT , NU , efter den 9:e September.

Annars kommer vi behöva ytterligare vänta 4 år och du vet vart det kommer sluta va? Jag lovar dig att vi minst har 100 moskeer ropandes "ALLAHU AKBAR" innan 2022...
Du gör ett fundamentalt misstag i din analys.
Sjuklövern kommer bestå av minst 70%, att SD blir största parti kommer inte spela någon roll.

Att då istället rösta in ett parti som helt oironiskt talar om att Reinfeldt ska ställas inför riksrätt, ja du. Vad väljer man?
Citera
2018-08-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gn11
Du gör ett fundamentalt misstag i din analys.
Sjuklövern kommer bestå av minst 70%, att SD blir största parti kommer inte spela någon roll.

Att då istället rösta in ett parti som helt oironiskt talar om att Reinfeldt ska ställas inför riksrätt, ja du. Vad väljer man?

Samtidigt som SD likt förbannat lär bli största parti utan vår hjälp. SD är ett självspelande piano som före detta S- och M-väljare redan kommer att rösta på. Vi "sanna" invandringskritiker som bland annat röstade in SD 2010 ska åter visa vägen för alla andra, genom att lägga rösten på AfS. Vi som faktiskt kan tänka längre bör utnyttja detta och inte bara göra som alla andra, och rösta på ett parti som har vikit ner sig totalt. Visst jag hoppas att SD blir störst, men ärligt talat partiet är jävligt intetsägande numera, som vill fördubbla kvotflyktinginvandringen, pissar på etniska svenskar genom att inte ens erkänna att vi existerar, och ingen aktiv återvandringspolitik.
Citera
2018-08-18, 08:11
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Jag är otroligt kluven. Mitt hjärta säger AfS, men den oerhörda betydelsen av att SD blir Sveriges största parti skall inte underskattas. Det kommer knäcka sossarna fullständigt, och vägen mot definitiv undergång har där och då slutgiltigt inletts. Icke att förglömma skadeglädjen av att få bevittna alla landsförrädare i "Arbetarepartiet" gråta floder på valvakan när insikten om att eran som Sveriges statsbärande parti har anlänt till slutstationen.

Men å andra sidan så är dagens SD alldeles för mycket mellanmjölk för att kunna åstadkomma en genomgripande förändring. Sverige befinner sig på randen till en samhällskollaps, så ett radikalt parti med välutbildade och unga medlemmar som AfS är nödvändigt i Sveriges riksdag. Om fyra år så befinner sig Sverige i en ännu värre situation som inte går att lösa överhuvudtaget via parlamentarism.

Vi jämför lite då.

Rösta SD 2018
* SD blir största parti men får ändå inget inflytande i invandringspolitiken under mandatperioden
* Ingen blir överraskad om SD blir största parti då OI visat det under en längre tid så folk vet om det

Rösta AFS 2018
* 1% ger utlagda valsedlar 2022
* 2.5% ger partistöd för att kunna bedriva betydlig valkampanj, särredovisas i alla OI, mer mediatäckning
* 4% ger
Tillgång till riksdagen och alla dess fördelar med kansli, utredningstjänst.
Inbjudan till alla partiledardebatter vilket dubblar kritiken mot 7-klövern.
Stor mediabevakning med fler intervjuer och tv-soffor, radio, tidningar osv.
Locka över M-väljare som aldrig skulle gå till SD då de är för lika S.
Potential för att AfS + SD når egen majoritet 2022.

Med det i åtanke är det ett riktigt svårt val.
Citera
2018-08-18, 08:41
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Håller med om att platt skatt inte fungerar i dagens Sverige, och det är ett annat argument att inte rösta på AfS.
Det finns alltså poänger med själva upplägget platt skatt, men som det är idag som kommer staten att behöva gott om medel flera år till - och det är ingenting omläggning av invandrarpolitiken kan lösa påkört sikt iallafall.
Citera
2018-08-18, 10:10
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
”Stod upp” gjorda han, men på ett direkt felaktigt sätt om man vill försöka agera som ett seriöst riksdagsalternativ.
Om motståndaren använder idiotretorik kan man inte använda samma nivå om man vill agera seriös.

I detta fall hade det i mina ögon varit betydligt bättre om han på ett vettigt och sakligt sätt backat och sagt något i stil med ”nej tack, jag debatterar inte på detta sätt men du/ni är välkomna att ställa frågor när ni lugnat ner er”.

Stå där och gapa och agera likt dem man vill ha bort är ju pinsamt av ett parti som kandiderar som riksdagsalternativ.
Även om de har rätt i sin sakfråga, om man nu tycker det, måste man ju agera sakligt och vettigt i offentliga situationer.
Nej, ditt rikshjon. Det är inte en AfS:are som argumenterar. Varifrån fick du det?

Du klagar på andra samtidigt som du inte lyft ett finger för att opponera dig emot mångkulturen, och du påpekar andras "låga IQ-nivå" i samma ögonblick som du drar förhastade slutsatser.
Citera
2018-08-18, 10:49
Medlem
Har nu fått hem valsedlar för SD och AFS. Känns som ole dole doff angående riksdagen. Kommun och landsting vet jag redan. Gillar båda partierna när de kommer till SD och afs, känner inte heller att en röst på afs är bortkastad, men ändå svårt att bestämma mig.
Citera
2018-08-18, 10:53
Medlem
JustZlatans avatar
Här är en AfS-kandidat som faktiskt beter sig riktigt barnsligt. Härmar en blatte som talar på blattesvenska i en debatt. Så där beter sig inte sverigedemokrater tack och lov och just därför kommer jag rösta på SD. AFS är fortfarande ett pajasparti, men om de kommer in i riksdagen so be it. Men jag ser hellre att SD växer mer än att AfS tar sig in med sina omogna företrädare.

https://www.youtube.com/watch?v=bf1pHjwc-3M
Citera
2018-08-18, 10:57
Medlem
Jag lyssnade precis på AfS torgmöte från Söderhamn(Tror jag det var?). Där Gustav Kasselstrand förklarade varför man ska rösta på AfS istället för SD. Inte ett dugg imponerad. Hans enda argument är typ att SD har taggat ner och inte är lika mycket på offensiven.

Och här har Gustav så otroligt fel. Alla vet vad SD vill: stoppa invandringen, utvisa de som inte sköter sig, stoppa islamiseringen osv. SD behöver inte stå och gapa och skrika och svinga vilt omkring sig längre, det är mycket smartare att bredda sig och försöka tilltala väljare som vill ha minskad invandring - men inte ser det som den viktigaste frågan.

De andra partierna, inte minst socialdemokraterna går ju all in på offensiven mot SD just nu. Hur funkar det? Alla uppfattar dem bara som en broken record som går på repeat. Det är KNAPPAST så SD ska göra.

Jag hörde när Jeff Ahl pratade om den globala makteliten som styr bakom kulisserna, som försöker söndra och härska. Jimmie, Matthias och grabbarna är också medvetna om den här problematiken. Men det är ingen idé att nämna det öppet eftersom man bara framstår som konspiratorisk för de väljarna som inte är upplysta (säkert 99% av väljarna). Helt meningslöst att stå och svinga mot en osynlig fiende. Den globala makteliten besegrar vi ENBART genom att ändra på människors tankesätt. Och för det krävs en sådan makt som exempelvis Orban har i Ungern. Jag tror att många länder i väst kommer att hamna där tillslut också. Makten håller på att glida ur händerna på globalisterna, det är bara fortsätta pusha på i rätt riktning.

Så nej, jag är fast övertygad om att SD är bättre lämpade att lösa detta. Jimmie Åkesson och grabbarna har kämpat och krigat mot alla odds, trots förföljelse, förlöjligande, misshandlar, mordhot med mera. Deras beslutsamhet är sjukt beundransvärd.. Jag tänker inte finna mig i att AfS gänget ska komma och knycka det ur händerna på SD och eventuellt förstöra allt pga prestige. Hahne och Kasselstrand tog strid mot partiledningen och uteslöts ur partiet, nu försöker dem igen. Och de kommer att misslyckas igen.

Rösta inte på AfS..
Citera
2018-08-18, 11:11
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Egen majoritet för ett parti är extremt ovanligt, men inte alls omöjligt. Det beror helt och hållet på hur andra partier agerar. Självfallet så kommer inte SD att få egen majoritet om ett eller flera andra etablerade partier anammade deras migrationspolitik.

Men det är ju en stor vinst i sig också. Det finns stor potential hos Moderaterna, bara man kan göra upp med reinfeldtisterna osv.

Jag är helt övertygad om att ni som röstar på AfS i detta val själva kommer inse att det var för tidigt. AfS hade failat hårdare i valet 2014, och ännu hårdare i valet 2010. Trump hade ju aldrig blivit president i USA om han hade kört 4, eller 8 år tidigare.

Läste du vad jag skrev?
Citat:
Hela ditt resonemang bygger på en rad olika osannolika premisser.
  1. SD kommer aldrig få egen majoritet i Riksdagen
  2. Inget parti har ens antytt om att glänta på dörren till samarbete med SD
  3. Samtliga Riksdagspartier har en ledning där den absoluta majoriteten av ledningen fullständigt avskyr SD

Det borde vara fullständigt uppenbart för dig att din strategi bygger på premisser som är så extremt osannolika att det inte ens är lönt att fundera i dessa banor.

Kontrafaktiska resonemang är fullständigt meningslösa.
Citera
2018-08-18, 11:19
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det finns alltså poänger med själva upplägget platt skatt, men som det är idag som kommer staten att behöva gott om medel flera år till - och det är ingenting omläggning av invandrarpolitiken kan lösa påkört sikt iallafall.

En omläggning av migrationspolitiken och just hur mycket välfärd som migranter är berättigad till skulle vara ett stort steg på vägen.
Vidare anser jag att vi måste börja rensa bland alla statliga organisationer vars bidrag till samhället är närmast försumbart.
Jmf t.ex. Arbetsförmedlingen som endast förmedlar 20% av samtliga jobb (där jobben ofta är sk arbetsmarknadspolitiska åtgärder), men lik förbannat har en budget på 8 mdr kr per år.
Denna myndighet styrs f.ö. av Göran Perssons kusin vars högsta slutförda utbildning utgörs av en 2-årig fordonsteknisk gymnasieutbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in