Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-13, 20:44
Medlem
Fizzlors avatar
Jag själv röstade på SD vid valet 2010 och 2014. Framgångarna de väntas nå nu i september kommer skaka om Sverige i grunden - och jag är jävligt glad för det. Det känns skönt att folk ÄNTLIGEN vågar gå emot alla äckliga, hycklade PK-idioter.

Jag har alltid haft stor respekt för Jimmie Åkesson. Minns hur det brukade se ut på deras torgmöten runt 2007-2010, innan de faktiskt var ett riksdagsparti. Fyfan, att så ut med den skiten år efter år, media som konstant försöker gräva fram obetydliga skandaler och vinklade nyheter, debatter där folk bara står och häver ur sig meningslöst SKIT utan substans samtidigt som fåren i publiken applåderar åt de tomma orden.
Ingen i Sverige förtjänar att bli statsminister lika mycket som Jimmie Åkesson.

Jag var beredd att rösta på SD nu i valet, men sen så halkade jag av ren nyfikenhet in på AfSs Facebooksida.
"ÅTERVANDRINGSTURNÈN" är det första man möts av.
På sina torgmöten har man en stor bild i bakgrunden på flygavgångar till Somalia, Afghanistan, Irak och fan vet allt. Riktigt jävla kaxigt. Jag håller med, Sverige måste börja skicka tillbaks folk i drivor. Det här håller inte.
Partiet har inte riktigt den där nischade nazistvibben som många av dessa partier brukar ha. Företrädarna för partiet, folk som kommenterar på deras Facebook, folket som lyssnar på deras möten osv känns som helt vanliga svenskar. Läste igenom punkterna på deras hemsida och håller i stort sett med om allt.

SD har genom åren tappat lite av sitt sting. Man har blivit tvungna att tona ner på mycket för att verkligen kunnat dra till sig folk. Företrädare för partiet har blivit uteslutna för rena skitsaker där man enkelt bara borde ha sagt: "Vad är fel med påståendet?" och sen gett medierna fingret.

Vill att SD ska krossa övriga partier, men samtidigt hade AfS inträde i riksdagen smällt riktigt jävla högt - troligtvis högre än om SD skulle bli största parti.

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - eller köra så det ryker och lägga en röst på SD och hoppas att de tuffar till sig rejält när de väl har folket i ryggen? Samtidigt känner jag att Sverige inte har råd att mesa runt i 4 år till. Vi behöver börja städa rejält bland allt jävla pack som kommit hit de senaste decennierna.

Som det ser ut nu är jag 55-45 till AfS fördel.
Senast redigerad av Fizzlor 2018-08-13 kl. 20:47.
Citera
2018-08-13, 20:48
Moderator
Siegfrids avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera
2018-08-13, 20:49
Medlem
SD har tappat sitt sting? SD har börjat inse att det finns en verklighet bakom allt önsketänkande. Och att allt man önskar sig inte är praktiskt möjligt. Mognad kallas det... och insikt. Man lär sig med erfarenhet att man inte kan få allt man vill utan ibland får man ta det näst bästa.

Lätt att skrika att alla skall skickas tillbaka, om man vet vart de skall skickas, om mottagarlandet tillåter att de kommer tillbaka. Finns en del att tänka på som man måste ta i beaktande när man väl kommer ur sandlådan och skall se till att sandslottet håller mer än en ljuv sommarbris.
Citera
2018-08-13, 20:54
Medlem
Vilken bil känner du mest till Volvo eller Sono Sion? Ungefär så tänker jag om politiken, SD känns mer etablerade än AfS som är väldigt nytt och som jag inte vet någonting om.
Citera
2018-08-13, 20:56
Medlem
5596s avatar
SD är kontrollerad opposition. Jag vill inte att svenskarna ska bli minoritet. Det bästa jag kan göra är att rösta på politiker som vill svenskarna väl. Jag hoppas att AfS inte säljer sig som SD om de nu skulle någonsin komma in i riksdagen.
Citera
2018-08-13, 20:57
Medlem
När AfS snackar om återvandring menar man främst utvisning av illegala och kriminella, vilket SD redan förespråkar.

Återvandring i dess sanna bemärkelse: "Återvandring är en flyktings frivilliga återvändande till sitt hemland".

Ej frivilligt = utvisning.
Citera
2018-08-13, 20:58
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons
SD har tappat sitt sting? SD har börjat inse att det finns en verklighet bakom allt önsketänkande. Och att allt man önskar sig inte är praktiskt möjligt. Mognad kallas det... och insikt. Man lär sig med erfarenhet att man inte kan få allt man vill utan ibland får man ta det näst bästa.

Lätt att skrika att alla skall skickas tillbaka, om man vet vart de skall skickas, om mottagarlandet tillåter att de kommer tillbaka. Finns en del att tänka på som man måste ta i beaktande när man väl kommer ur sandlådan och skall se till att sandslottet håller mer än en ljuv sommarbris.

Folk hade stuckit självmant om man bara gjorde följande:

Dra in bidragen för alla utomeuropeiska invandrare som:
- Bott i Sverige i mindre än 20 år.
- Begått brott grövre än snatteri.
- Inte kan ordentlig svenska.
- Inte haft ett riktigt jobb minst 80% av tiden.
- Har kriminella ungar.

Riv alla moskéer och förbjud burka / slöja på allmäna platser.

Smack.
Citera
2018-08-13, 20:59
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuddaBort
När AfS snackar om återvandring menar man främst utvisning av illegala och kriminella, vilket SD redan förespråkar.

Återvandring i dess sanna bemärkelse: "Återvandring är en flyktings frivilliga återvändande till sitt hemland".

Ej frivilligt = utvisning.

AfS vill också skicka hem alla som har kommit hit bara för att parasitera på våran välfärd, väldigt stor skillnad om du frågar mig.
+Att SD erbjuder invandrare en fet belöning om de väljer att åka tillbaka till sina hemländer självmant.
Citera
2018-08-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5596
SD är kontrollerad opposition. Jag vill inte att svenskarna ska bli minoritet. Det bästa jag kan göra är att rösta på politiker som vill svenskarna väl. Jag hoppas att AfS inte säljer sig som SD om de nu skulle någonsin komma in i riksdagen.

Framför allt kan AfS bli en blåslampa i röven på mesiga SD-are!

Dessutom är AfS åsikter inget nytt, man drev precis samma politik när man var SD:s ungdomsförbund.

AfS har alla möjligheter att lyckas då man är ett radikalare alternativ till SD.
Citera
2018-08-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssons

Kunde inte sagt det bättre själv.

Däremot behövs gaphalsarna också tror jag.

Men läget ser ut som det gör och de kan inte skrika sig till sin vilja. De måste ha väljare och stöd - snabbt för snart är det försent. Då gäller det att spela sina kort rätt. Politiskt hantverk kallas det (tror jag)
Citera
2018-08-13, 21:05
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
AfS vill också skicka hem alla som har kommit hit bara för att parasitera på våran välfärd, väldigt stor skillnad om du frågar mig.
+Att SD erbjuder invandrare en fet belöning om de väljer att åka tillbaka till sina hemländer självmant.

Det verkar förvisso AfS göra också:

Citat:
Även den frivilliga återvandringen är viktig för oss. De personer som redan har svenskt medborgarskap men som längtar efter att återförenas med sitt hemland ska kunna få generös ersättning för att avsäga sig sitt svenska medborgarskap och återvända till sitt hemland. Exempelvis kan det bli aktuellt att personer som lever på bidrag tillåts behålla dessa en tid ifall de lämnar Sverige och förbinder sig att aldrig återvända. För att detta ska bli ett attraktivt alternativ vill Alternativ för Sverige att det ska bli svårare och mindre lönsamt att leva på bidrag i Sverige.

däremot håller jag helt med om följande:

Citat:
De som fått uppehållstillstånd på grund av flyktingstatus men som befunnits varit på semester i sitt forna hemland ska få uppehållstillståndet indraget och därefter återvända eftersom flyktingstatusen, om den någon gång varit riktig, under sådana omständigheter inte längre kan anses gälla.

Omprövning av utdelade uppehållstillstånd. Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas. Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

Folk som semestrar i länderna de "flytt" från gör mig bara förbannad. Kan du chilla där 2 månader per år så kan du fan bo där också.
Citera
2018-08-13, 21:07
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Framför allt kan AfS bli en blåslampa i röven på mesiga SD-are!

Dessutom är AfS åsikter inget nytt, man drev precis samma politik när man var SD:s ungdomsförbund.

AfS har alla möjligheter att lyckas då man är ett radikalare alternativ till SD.

Jag känner lite likadant.

Vi har redan flera partier som tävlar om vem som kan vara mest CP på vänstersidan och rasera vårt land mest. Det behövs flera partier som utmanar SD, tvingar dem hålla sina löften och är beredda att sno alla deras väljare om de börjar mesa till sig.

AfS behövs definitivt. Ser inga andra alternativ just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in