2018-08-17, 15:57
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brottarboris
En röst på AFS i det här skedet, betyder en chans mindre att det blir ordning och reda i Sverige.
Ett litet extremt parti som AFS har noll chans i det här läget, SD MÅSTE!!! komma till makten nu, för att sedan bana väg för AFS till riksdagen. Det är enda rätta vägen att gå.
En röst på AFS i det här läget är att kasta rösten i sjön. Gör absolut ingen skillnad.
Det gäller att vara rationell nu.

Tåget har redan gått för landet Sverige. Vi kan inte hålla på och mesa, VI HAR INTE RÅD.
Citera
2018-08-17, 16:11
Medlem
mjaubrums avatar
Blir SD för mig isf. Mest för att AfS inte känns mogna ännu. Men jag har full respekt för de som röstar på dem. Jag tror att ett stort SD verkligen kan förändra något. Får de en fjärdedel av rösterna och det blir en ohederlig mellan den traditionella vänstern och högern efter valet så kommer SDs ställning som det enda opositionspartiet inför 2022 vara spikat och då förvånar det inte mig om Liberalerna, Kd, C ligger på gränsen. Väljarna kommer strömma till Sveriges enda opositionsparti SD. Och AfS kommer ha väldigt goda möjligheter att komma in och lägga förslag som förmodligen får stort stöd av SD.
Citera
2018-08-17, 16:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Tåget har redan gått för landet Sverige. Vi kan inte hålla på och mesa, VI HAR INTE RÅD.

Det vi minst av allt "har råd" med, är att ytterligare att försvaga den redan tämligen svaga svenska demokratin.

Och för min del är det ett krav för att jag öht skulle börja överväga att ge ett nytt parti mitt stöd, att detta parti demonstrerar sin förankring i demokratin så mycket som möjligt.
Citera
2018-08-17, 16:24
Medlem
bigbossjonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Alla ni som skriver Afs, hur förhåller ni er till att de vill införa platt skatt? Såvitt jag vet är det bara Rumänien i Europa som har det. Kan vi verkligen upprätthålla en stark välfärdsstat med platt skatt?

Ser enbart positivt på plattskatten! Sverige är ett land med en rik stat och en fattig befolkning! Självklart kan man hålla en välfärd med 25% skatt förmodligen bättre än idag om pengarna prioriteras rätt!

Sverige har extremt många onödiga utgifter såsom politkerlöner(afs vill minska riksdagen med 200 pers som sitter på enorma löner) stänga ner i princip alla myndigheter som öppnats efter 70-talet tex.myndigheten SIDA som de jobbar över 100 pers med stt skänka bort svenskarnas pengar till andra länder! Biståndet minskas från 2%av bnp till 0.2 !

Finns hur många sådana åtgärder som helst mab kan göra! Svenska staten skuöle behöva vara med i lyxfällan!
Citera
2018-08-17, 16:29
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tycker personligen AfS istället för att erbjuda moroten skulle välja piskan för återvandring.

Alla värdelösa negrer, araber och hazarer borde erbjudas bostad i militärtält på Gotska Sandön med endast gröt till mat!
När de suttit där ett halvår eller så, kommer man be och böna få återvända hem, utan några pengar alls!

Ja så kan det kännas, tror du att de kommer vandra dit snällt? Även de kriminella?

Jag själv har inget problem med skötsamma invandrare. Men jag antar att du är kategorisk?
Citera
2018-08-17, 16:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Vad är det du dillar om? Tappa civilisationens fernissa? Gå den parlamentariska vägen? Du inser att AfS stället upp i riksdagsvalet va? Det är ju definitionen av att gå den parlamentariska vägen.

Drar man paralleller till Tyskland är man ute och cyklar. Då har man automatiskt förlorat debatten. Oerhört oseriöst.

AfS blev inte uteslutna pga extremism utan pga att de inte följde SD's partipiska.

Ja jag inser det, men företrädare för partiet beter sig inte parlamentariskt. Inte när man sliter sönder pakat eller jiddrar judar på tunnelbanan när man är full.

Jag har sett dokumentären om ungdomsförbundet och det var skillnad i åsikter, klart ett parti på väg upp måste ha en enhetlig hållning om de ska tas seriöst. Därför slänger man också ut de som är rasistiska.

Däremot finns det så klart barnsjukdomar och maktintriger där som i alla partier.
Citera
2018-08-17, 16:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Befinner man sig i Sveriges sits så får man fan ta det man får.
Vi är inte i någon position att välja längre, och har inte varit det sen ca 2010.

Folk måste UT. NU!

Jag tycker att det är viktigare att saker går som man tänkt, än att det sker genast.
Ärligt så verkar MED ett bättre alternativ i så fall. Det är balanserade intelligenta människor som inte lycktats förmedla hur pass invandringskritiska de är.

De har också som mål att banta politikers makt. Det är partiet för medborgaren även om de inte lyckas framställa sig som det själva.
Citera
2018-08-17, 16:42
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Du utgår ifrån att SD får 26%, moderaterna 18% samt att alla de andra partierna blir kvar i riksdagen.
KD, L och MP riskerar att åka ut, AfS+Fi+MED+Piratpartiet lär stjäla ett par procentenheter. Och sen är sannolikheten större att KD stöttar M+SD än att de skulle sätta sig i knät på S.

Sannolikheten att SD+M+-KD får riksdagsmajoritet är mycket högre än vad folk tror, men chansen minimeras om AfS snor för många väljare från SD.

Är du med?

Och du utgår från att M och KD som ingick DÖ med V, MP, S och även sagt att det inte kommer samarbeta med SD.

Vem är det som är med egentligen?

AfS snor väljare? Jag väljer att gå över till dom frivilligt för att dom är bättre.

Vilket dravel!
Citera
2018-08-17, 17:00
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Alla ni som skriver Afs, hur förhåller ni er till att de vill införa platt skatt? Såvitt jag vet är det bara Rumänien i Europa som har det. Kan vi verkligen upprätthålla en stark välfärdsstat med platt skatt?

Nu är det inte riktigt platt skatt AfS förespråkar då de även vill ha ett grundavdrag:
Citat:
För att inte bestraffa de som idag betalar väldigt låg skatt på grund av jobbskatteavdrag och grundavdrag, vill vi att den platta skatten ska börja gälla på inkomster över en viss summa som alltså är fri från skatt. Storleken på grundavdraget ska alltså vara lika för samtliga inkomsttagare.

Fram till att ett platt skattesystem har införts ser vi det som självklart att verka för lägre skatt för alla grupper i samhället, såväl låg- som höginkomsttagare.
Citat:
Villkorade bidrag mot medborgarskap

I dagsläget går en avsevärd andel av medlen i det svenska fördelningssystemet till människor som inte är, eller väldigt nyligen och på lösa grunder blivit, medborgare. Det svenska välfärdssystemet är byggt för att hantera undantagsfall och i huvudsak erbjuda temporära omställningslösningar, men utnyttjas idag till stor del av människor som inte behärskar språket och som har liten eller ingen möjlighet att etablera sig på arbetsmarknaden. Detta har lett till enorma kostnader, och neddragningar som drabbat inte bara de nyblivna medborgarna som saknar egentlig anknytning till Sverige, utan även de systemet ursprungligen var tänkt att hjälpa: det svenska folket.

Citat:
Slopa biståndet

Den svenska biståndspolitiken har i årtionden varit ett enda stort misslyckande som kostat det svenska folket enorma summor, utan att några långsiktigt positiva resultat kunnat uppvisas. Inga länder har lyfts ur fattigdom för att de mottagit bistånd från Sverige. Tvärtom har svenskt utvecklingsbistånd i många fall varit extremt destruktivt för mottagarländerna.

Att Sverige kunde lyfta sig ur fattigdom och bli ett av världens rikaste länder möjliggjordes tack vare vårt folks hårda ansträngningar och innovationsrikedom. Det finns många länder som i modern tid gått från svår fattigdom till att vara bland världens rikaste länder utan att erhålla bistånd.

Utvecklingsbistånd är direkt kontraproduktivt om målet är att mottagaren ska lyfta sig ur fattigdom och elände. Biståndet gör både Sverige och mottagarländerna fattigare. Situationen i vårt eget land är dessutom så ansträngd att pengarna behövs för att hjälpa vår egen befolkning. Därför vill Alternativ för Sverige slopa utvecklingsbiståndet i sin helhet (nästan 40 miljarder) och satsa pengarna på vår egen befolkning.
https://alternativforsverige.se/politik/

De vill avskaffa presstödet. De vill lämna EU där nettokostnaden för Sverige idag är ca 27 miljarder kr, nettokostnaden kommer sannolikt öka iom Brexit.
De vill även slopa nystartsjobb och andra ineffektiva subventionerade anställningar.
Sedan kommer den minskade invandringen frigöra väsentliga resurser.

Om man rensar i myndighetsträsket, obskyra bidrag till förreningar, m.m. och istället satsar krutet på kärnverksamheter typ vård, skola, omsorg, försvar o.s.v. så går det att ha ett rimligt skattetryck utan att göra avkall på kvaliteten.
Citera
2018-08-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Från SD:s officiella twitterkonto:
14 Augusti
Asylstopp och återvandring: https://pbs.twimg.com/media/DklV__nWwAErwpj.jpg
Burkaförbud: https://pbs.twimg.com/media/DklQHMaW0AAEzAd.jpg

11 Augusti
Återvandring av icke skyddsbehövande: https://pbs.twimg.com/media/DkUqhE4X4AET4kj.jpg

7 Augusti:
Nollat mottagande och återvandring: https://pbs.twimg.com/media/Dj-z-umX4AAP1s6.jpg

DEN ENDA skillnaden mellan AfS och SD är retoriken. Eran kritik är helt obefogad, för skulle SD skrika så som ni vill, så hade vi inte kommit vidare.

SD förespråkar endast frivillig återvandring. Läs deras partiprogram.

Det går inte att hitta på egna saker bara för att det är valtider. Det som beslutas och röstas fram av medlemmarna är det som gäller. Det kallas för demokrati.
Citera
2018-08-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaubrum
Blir SD för mig isf. Mest för att AfS inte känns mogna ännu. Men jag har full respekt för de som röstar på dem. Jag tror att ett stort SD verkligen kan förändra något. Får de en fjärdedel av rösterna och det blir en ohederlig mellan den traditionella vänstern och högern efter valet så kommer SDs ställning som det enda opositionspartiet inför 2022 vara spikat och då förvånar det inte mig om Liberalerna, Kd, C ligger på gränsen. Väljarna kommer strömma till Sveriges enda opositionsparti SD. Och AfS kommer ha väldigt goda möjligheter att komma in och lägga förslag som förmodligen får stort stöd av SD.

Lycka till med:
Dubblat antalet kvotflyktingar.
Ingen återvandring.
Öppen svenskhet, där alla kan bli svenskar.
Homoadoptioner.
Citera
2018-08-17, 17:19
Medlem
SD har kapats och är numera kontrollerad opposition. En del har bara inte förstått det än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in