Citat:
Jag är nationalist också. Dock inte en sådan som gillar odemokratiska tilltag. SD vill inte kompromissa bort Sverige, man har ambitionen att förbättra Sverige. Det är därför man vill minska invandringen till enbart 5000 kvotflyktingar per år, och även införa tillfälliga uppehållstillstånd, ingen anhörighetsinvandring etc.
"Förbättra Sverige" är en rejäl eufemism om jag någonsin såg någon. Som att "förbättra skit". Och ingen har pratat om odemokratiska tilltag, vad du nu menar med det. Vi har redan extremt många invandrare som inte bör vara här, och därför låter det löjligt när du skriver "enbart 5000". Det är 5000 för mycket.
Citat:
Ber om ursäkt, är bara trött på att bemöta samma hjärndöda inlägg gång på gång.
Citat:
Tror du på det själv att M kommer skjuta sig i knät ännu en gång? Att partierna kommer tappa mer förtroende?
Varför skulle de inte göra det? De har skjutit sig själv i foten i decennier. Jag väljer att tro att denna trend kommer att hålla i sig. Allt annat vore ett trendbrott.
Citat:
Ja men först ska AfS komma in, och det gör dom inte 2018. Det är lika stor chans att AfS kommer in som F!. Någon ynka % men det är uppblåst!
Minns inte du inte själv F! i Riksdagen! Ut med rasisterna och in med feministerna!
Minns inte du inte själv F! i Riksdagen! Ut med rasisterna och in med feministerna!
Kom igen nu, du vet lika väl som jag att du inte kan jämföra ett vänsterextremistiskt parti med AfS. Dessutom, hela riksdagen kryllar redan av feminister, i synnerhet i V och MP. FI är därmed helt meningslöst när dessa redan finns. Invandringskritiker däremot är en rejäl bristvara i riksdagen, och det är inte hållbart i längden att endast ha ett parti i ett sådant splittrat land som Sverige. En splittring av den "invandringskritiska rörelsen" är helt ofrånkomlig och oundviklig. Istället för att motverka det, underlätta det istället. Jag säger inte att du ska rösta på AfS, men du behöver åtminstone inte motverka partiet.
Citat:
Var realistisk, AfS har inget stöd idag. Folk vet inte ens vad det är för parti och dom få som gör det lockas av dåliga memes eller ser AfS för vad det är, Skitstövlar som har huvudet bland molnen som tror på guld och gröna skogar.
Är det därför Yougov gav AfS nästan 2 procent några veckor efter dess lansering? Samt en ny undersökning ett tag efter där de åter låg runt 2 procent? Varför inte mätningen där runt 13 procent uppgav att de kan tänka sig att rösta på AfS? Samt mätningen som visade att var femte SDare kan tänka sig att stödrösta på AfS i valet, samt drygt 8 procent av moderata väljare (i undersökningen ska sägas).
Om du vill bli tagen på allvar, sluta spela dum. Jag börjar dock misstänka att du är en i mängden av fientliga SD-botar som bara vill smutskasta partiet, och jag börjar bli riktigt trött på dessa idioter. Särskilt de som försöker påskina att de gillar AfS samtidigt.