2018-08-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag är nationalist också. Dock inte en sådan som gillar odemokratiska tilltag. SD vill inte kompromissa bort Sverige, man har ambitionen att förbättra Sverige. Det är därför man vill minska invandringen till enbart 5000 kvotflyktingar per år, och även införa tillfälliga uppehållstillstånd, ingen anhörighetsinvandring etc.

"Förbättra Sverige" är en rejäl eufemism om jag någonsin såg någon. Som att "förbättra skit". Och ingen har pratat om odemokratiska tilltag, vad du nu menar med det. Vi har redan extremt många invandrare som inte bör vara här, och därför låter det löjligt när du skriver "enbart 5000". Det är 5000 för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Ja, för att vara sämsta trollet någonsin så kom jag åt en öm punkt som fick dig att vräka ur dig klåpord.

Ber om ursäkt, är bara trött på att bemöta samma hjärndöda inlägg gång på gång.

Citat:
Tror du på det själv att M kommer skjuta sig i knät ännu en gång? Att partierna kommer tappa mer förtroende?

Varför skulle de inte göra det? De har skjutit sig själv i foten i decennier. Jag väljer att tro att denna trend kommer att hålla i sig. Allt annat vore ett trendbrott.

Citat:
Ja men först ska AfS komma in, och det gör dom inte 2018. Det är lika stor chans att AfS kommer in som F!. Någon ynka % men det är uppblåst!

Minns inte du inte själv F! i Riksdagen! Ut med rasisterna och in med feministerna!

Kom igen nu, du vet lika väl som jag att du inte kan jämföra ett vänsterextremistiskt parti med AfS. Dessutom, hela riksdagen kryllar redan av feminister, i synnerhet i V och MP. FI är därmed helt meningslöst när dessa redan finns. Invandringskritiker däremot är en rejäl bristvara i riksdagen, och det är inte hållbart i längden att endast ha ett parti i ett sådant splittrat land som Sverige. En splittring av den "invandringskritiska rörelsen" är helt ofrånkomlig och oundviklig. Istället för att motverka det, underlätta det istället. Jag säger inte att du ska rösta på AfS, men du behöver åtminstone inte motverka partiet.

Citat:
Var realistisk, AfS har inget stöd idag. Folk vet inte ens vad det är för parti och dom få som gör det lockas av dåliga memes eller ser AfS för vad det är, Skitstövlar som har huvudet bland molnen som tror på guld och gröna skogar.

Är det därför Yougov gav AfS nästan 2 procent några veckor efter dess lansering? Samt en ny undersökning ett tag efter där de åter låg runt 2 procent? Varför inte mätningen där runt 13 procent uppgav att de kan tänka sig att rösta på AfS? Samt mätningen som visade att var femte SDare kan tänka sig att stödrösta på AfS i valet, samt drygt 8 procent av moderata väljare (i undersökningen ska sägas).

Om du vill bli tagen på allvar, sluta spela dum. Jag börjar dock misstänka att du är en i mängden av fientliga SD-botar som bara vill smutskasta partiet, och jag börjar bli riktigt trött på dessa idioter. Särskilt de som försöker påskina att de gillar AfS samtidigt.
Citera
2018-08-14, 17:17
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag själv röstade på SD vid valet 2010 och 2014. Framgångarna de väntas nå nu i september kommer skaka om Sverige i grunden - och jag är jävligt glad för det. Det känns skönt att folk ÄNTLIGEN vågar gå emot alla äckliga, hycklade PK-idioter.

Jag har alltid haft stor respekt för Jimmie Åkesson. Minns hur det brukade se ut på deras torgmöten runt 2007-2010, innan de faktiskt var ett riksdagsparti. Fyfan, att så ut med den skiten år efter år, media som konstant försöker gräva fram obetydliga skandaler och vinklade nyheter, debatter där folk bara står och häver ur sig meningslöst SKIT utan substans samtidigt som fåren i publiken applåderar åt de tomma orden.
Ingen i Sverige förtjänar att bli statsminister lika mycket som Jimmie Åkesson.

Jag var beredd att rösta på SD nu i valet, men sen så halkade jag av ren nyfikenhet in på AfSs Facebooksida.
"ÅTERVANDRINGSTURNÈN" är det första man möts av.
På sina torgmöten har man en stor bild i bakgrunden på flygavgångar till Somalia, Afghanistan, Irak och fan vet allt. Riktigt jävla kaxigt. Jag håller med, Sverige måste börja skicka tillbaks folk i drivor. Det här håller inte.
Partiet har inte riktigt den där nischade nazistvibben som många av dessa partier brukar ha. Företrädarna för partiet, folk som kommenterar på deras Facebook, folket som lyssnar på deras möten osv känns som helt vanliga svenskar. Läste igenom punkterna på deras hemsida och håller i stort sett med om allt.

SD har genom åren tappat lite av sitt sting. Man har blivit tvungna att tona ner på mycket för att verkligen kunnat dra till sig folk. Företrädare för partiet har blivit uteslutna för rena skitsaker där man enkelt bara borde ha sagt: "Vad är fel med påståendet?" och sen gett medierna fingret.

Vill att SD ska krossa övriga partier, men samtidigt hade AfS inträde i riksdagen smällt riktigt jävla högt - troligtvis högre än om SD skulle bli största parti.

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - eller köra så det ryker och lägga en röst på SD och hoppas att de tuffar till sig rejält när de väl har folket i ryggen? Samtidigt känner jag att Sverige inte har råd att mesa runt i 4 år till. Vi behöver börja städa rejält bland allt jävla pack som kommit hit de senaste decennierna.

Som det ser ut nu är jag 55-45 till AfS fördel.
AfS ger intryck av att bestå av för många nyckfulla obalanserade individer. Man kan inte bedriva politik i affekt.

Retoriken lockar till sig människor med ett personligt agg och dessa tappar kontrollen.

Vi är många som tycker att de som inte vill assimileras bör se sig om efter ett annat land. Men om man driver frågan så aggressivt som AfS gör så kommer även vi tappa civilasationens fernissa och bli nåt vi faktiskt inte är.

Man måste gå den parlamentariska vägen för medborgarnas säkerhet.

Vi måste först bryta masspsykosen och på det viset skapa acceptans hos folket för en mer restriktiv hållning. Annars splittras nationen och det blir konflikter på flera fronter.

AfS är hetsporrar. Det är därför de blev uteslutna. Du säger att retoriken inte kan kopplas till nazismen. Men beteendet kan i allra högsta grad kopplas till stormtrupperna som höll ordning på möten och attackerade meningsmotståndare.
I Tyskland var det kaos. Alla mot alla. Det var strider på gatorna grupper emellan. Så vill vi inte ha det.

Det är naivt att tro att man skall kunna sätta hårt mot hårt och inte få en motreaktion.
Citera
2018-08-14, 17:19
Medlem
PingPongZongs avatar
Det som går det så svårt för mig välja mellan SD och AFS är att Kasselstrand är AFSs partiledare. Tänkte när han var ordförande för SDU att han snart skulle ta över som SDs partiledare.

Följer valturnén via youtube. Gillar tal som framförs av Lennart Matikainen och även han som pratar om 68vänstern, är för lat ta reda på hans namn. Men den som verkligen får mig vilja rösta på AFS är Kasselstrand.

Vill ha ett så stort SD som möjligt och att Kasselstrand ska komma in i riksdagen. Och min röst borde väl då gå till AFS. SD kommer väl bli stora utan min röst.
Citera
2018-08-14, 17:22
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
"Förbättra Sverige" är en rejäl eufemism om jag någonsin såg någon. Som att "förbättra skit". Och ingen har pratat om odemokratiska tilltag, vad du nu menar med det. Vi har redan extremt många invandrare som inte bör vara här, och därför låter det löjligt när du skriver "enbart 5000". Det är 5000 för mycket.

Att du jämför Sverige med skit förvånar mig inte. 5000 är en realistisk och bra början som man kan minska efter att man faktiskt nått det första målet. Med afs i riksdagen (mot all sannolikhet) kommer man inte få igenom något alls. De kommer knuffa övriga partier åt motsatt håll med sitt snack om folkförrädare och nej ut och helt omöjliggöra en parlamentarisk lösning, vilket är det enda att hoppas på om man inte är en våldsaktör som är redo att ta upp vapen.
Citera
2018-08-14, 17:22
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Är helt övertygad om att Kasselstrand kommer stödja Åkesson som kandidat till statsminister!

Det kostar därför inget att välja det radikalare AfS istället för SD.

Jag har dock svårare att se att Kasselstrand skulle stödja en person som tidigare avskiljt honom. Men vem vet, gamla dispyter grånar kanske bort...
Citera
2018-08-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
AfS ger intryck av att bestå av för många nyckfulla obalanserade individer. Man kan inte bedriva politik i affekt.

Retoriken lockar till sig människor med ett personligt agg och dessa tappar kontrollen.

Vi är många som tycker att de som inte vill assimileras bör se sig om efter ett annat land. Men om man driver frågan så aggressivt som AfS gör så kommer även vi tappa civilasationens fernissa och bli nåt vi faktiskt inte är.

Tycker personligen AfS istället för att erbjuda moroten skulle välja piskan för återvandring.

Alla värdelösa negrer, araber och hazarer borde erbjudas bostad i militärtält på Gotska Sandön med endast gröt till mat!
När de suttit där ett halvår eller så, kommer man be och böna få återvända hem, utan några pengar alls!
Citera
2018-08-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Att du jämför Sverige med skit förvånar mig inte. 5000 är en realistisk och bra början som man kan minska efter att man faktiskt nått det första målet. Med afs i riksdagen (mot all sannolikhet) kommer man inte få igenom något alls. De kommer knuffa övriga partier åt motsatt håll med sitt snack om folkförrädare och nej ut och helt omöjliggöra en parlamentarisk lösning, vilket är det enda att hoppas på om man inte är en våldsaktör som är redo att ta upp vapen.

Sverige har blivit skit idag ja, något som jag knappast är ensam om att tycka. I synnerhet om man jämför hur Sverige en gång har varit. Jag vet att du är en SD-bot som är omöjlig att få in vett i, men jag upprepar mig endast för andra läsares skull: AfS kan normalisera SD, genomföra en rejäl förskjutning av hela det svenska politiska spektrumet "åt höger", och normalisera nationalism och återvandring. För att uttrycka mig kort.
Citera
2018-08-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Jag har dock svårare att se att Kasselstrand skulle stödja en person som tidigare avskiljt honom. Men vem vet, gamla dispyter grånar kanske bort...

Kan garantera det var inte Åkesson som kickade Kasselstrand & Co, utan Mattias Karlsson.

Ifall SD vägrar samarbete med AfS, eller tvärt om, så kommer detta vara det sista man gör innan nästa val!
Citera
2018-08-14, 17:41
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Tycker personligen AfS istället för att erbjuda moroten skulle välja piskan för återvandring.

Alla värdelösa negrer, araber och hazarer borde erbjudas bostad i militärtält på Gotska Sandön med endast gröt till mat!
När de suttit där ett halvår eller så, kommer man be och böna få återvända hem, utan några pengar alls!

Även Hitler gav judarna en fair chans att lämna landet.

För övrigt så diskuteras ju just läger inom EU. Men återigen åsikter i affekt är ju ett önsketänkande. Inom politiken så krävs konsekvenstänk.
Citera
2018-08-14, 17:45
Medlem
Aristaeuss avatar
Alternativ för Sverige, är inget alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Man måste gå den parlamentariska vägen för medborgarnas säkerhet.

Vi måste först bryta masspsykosen och på det viset skapa acceptans hos folket för en mer restriktiv hållning. Annars splittras nationen och det blir konflikter på flera fronter.

AfS är hetsporrar. Det är därför de blev uteslutna. Du säger att retoriken inte kan kopplas till nazismen. Men beteendet kan i allra högsta grad kopplas till stormtrupperna som höll ordning på möten och attackerade meningsmotståndare.
I Tyskland var det kaos. Alla mot alla. Det var strider på gatorna grupper emellan. Så vill vi inte ha det.

Det är naivt att tro att man skall kunna sätta hårt mot hårt och inte få en motreaktion.

Vad är det du dillar om? Tappa civilisationens fernissa? Gå den parlamentariska vägen? Du inser att AfS stället upp i riksdagsvalet va? Det är ju definitionen av att gå den parlamentariska vägen.

Drar man paralleller till Tyskland är man ute och cyklar. Då har man automatiskt förlorat debatten. Oerhört oseriöst.

AfS blev inte uteslutna pga extremism utan pga att de inte följde SD's partipiska.
Citera
2018-08-14, 17:48
Medlem
Minipaxs avatar
Hade tänkt rösta SD men deras senaste utspel har fått mig att gå över till Alternativ för Sverige.
Precis varenda politiska fråga är kopplad till invandringen, löser vi invandringsfrågan så kommer resten att lösa sig självmant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in