Som största parti, menar du, så skulle de inte kunna förhandla fram att få statsministerposten? Jag medger att jag inte kan sia om framtiden, kanske det inte är möjligt, kanske är det det, men som största parti får de i vilket fall mycket mer kulturellt inflytande, och med det menar jag att de syns och hörs mer. I skolorna får barnen lära sig att det mest populära partiet är SD och då blir det svårt för vänsterlärarna att förklara varför de är odemokratiska osv.
Det här med att SD inte skulle vilja skicka hem folk eller införa ett asylstopp låter vansinnigt, jag måste kolla upp om det påståendet stämmer, men vi återkommer till att göra en positiv skillnad (rösta SD), eller ingen skillnad alls (rösta AfS) samtidigt som du äventyrar chansen att faktiskt få skutan på rätt köl igen. Du måste välja dina strider, AfS är inte redo. Lika lite som Fi.
Och det där med att SD förnekar etniska svenskar, tror du själv på det, är du allvarlig? Deras politik grundar sig i svensk (vit) identitetspolitik.
Sätt dig ner i båten. Man måste välja sina strider. AfS är det enda riktiga alternativet och den enda riktiga Sverigevänliga rörelsen. SD är genominfiltrerat av liberala krafter ledda av Karlsson, och kommer på intet sätt kunna vända skutan.
Många gamla SD:are attraheras av AfS eftersom man upplever att SD viker ner sig. Det har dom inte gjort, utan de är bara extremt strategiskt skickliga och vet vad som krävs för att fortsätta växa. När SD väl sitter vid makten så kan dom tvinga fram rapporter från BRÅ, räkna på invandringens kostnader osv. När alla Svenskar är on board så kan man skruva upp tonläget igen och göra det som krävs.
Förklara just vilka belägg du har för detta påstående utöver rent önsketänkande?
Tillskillnad för dig så tolkar jag SD's beteende som ett 'kosta -vad-det-kosta-vill'-försök att bli etablerad/accepterad, att slippa stå ute i kylan.
Jag tror dessutom att SD-företrädare har ytterst starka ekonomiska motiv att förhindra AfS tillväxt, då en sådan skulle påverka den egna ekonomin negativt.
Hur undrar du kanske?
Jag föreslår du undersöker utbildningsnivån på SD's företrädare som ligger i nivå med Såssarnas riksdagsmän.
SD-företrädares genomsnittliga utbildningsnivå ligger i nivå med: svetsarlärling (Löfven), Bankkassörska (Wallström), och Gymnasieutbildning/arbetslös(Ygeman). Med en sådan bakgrund är det omöjligt att ens komma i närheten av 100kkr/mån
Just hur mycket tror du SD's riksdagsmän skulle få gå ner i lön om de blev med sin plats vid köttgrytorna? Åkesson har inte ens en fil.kand; han har dessutom inte någon arbetslivserfarenhet.
När jag läser vad alla SD-shills skriver i denna tråd börjar jag inbilla mig att ett flertal av dessa har egna ekonomiska incitament att förhindra AfS tillväxt, då det inte finns andra rationella skäl annat än man är mångkultursfantast. Just hur skulle ytterligare invandringskritiskt parti i Sveriges Riksdag kunna vara skadligt för Sverige?
Den enda tänkbara skada detta skulle kunna förorsaka vore att SD tappade en del röster till AfS, vilket förvisso ger privat-ekonomiska incitament för SD-företrädare att försöka förhindra AfS tillväxt.
Jag har dock i min enfald inbillat mig att SD-företrädare skulle sätta Sveriges väl framför allt. I synnerhet när man är företrädare för det förmenta 'Sverigevänliga' partiet.
Det är således mycket svårt att komma ifrån att alla ni nyfrälsta SDare sätter andra intressen än Sveriges väl i första rummet, då det ligger i Sveriges intresse att ytterligare ett invandringskritiskt parti , AfS, tar sig in i Sveriges Riksdag.
Senast redigerad av vanartad 2018-08-17 kl. 15:18.
Adoptionsfrågan är en fis i rymden. Och varför skulle homosexuella inte kunna få adoptera? Jag ser inga problem med det sålänge det inte är bevisat att barnen far illa utav det.
SD har sagt hela tiden att man inte tänker kasta ut folk som är skötsamma. Somalier som har bott i Sverige i 20år, men som varken pratar Svenska eller har jobbat en dag i sitt liv kommer naturligtvis kastas ut när gemene Svensk inser hur vanligt förekommande det är.
Steg 1: Sänka invandringen & Utvisa alla kriminella invandrare.
Steg 2: Upplys svenska folket.
Steg 3: Hela svenska folket kommer kräva att parasiter kastas ut med huvudet före.
Varför ska man vänta tills man har 20-25%? Visst är det en strategi att bygga upp stöd, men jag tror tyvärr det här är önsketänkande. Jag jobbar med människor som fortfarande är HELT säkra på att SD är det största hotet mot Sveriges existens, trots att SD försöker måla ut sig som gullegrisar.
En röst på AFS i det här skedet, betyder en chans mindre att det blir ordning och reda i Sverige.
Ett litet extremt parti som AFS har noll chans i det här läget, SD MÅSTE!!! komma till makten nu, för att sedan bana väg för AFS till riksdagen. Det är enda rätta vägen att gå.
En röst på AFS i det här läget är att kasta rösten i sjön. Gör absolut ingen skillnad.
Det gäller att vara rationell nu.
Jag kommer rösta på Afs och i helgen övertalade jag hela släkten att lämna SD för AfS. Om - stort om - de kommer in är -4% för SD ingen fara för Sverige om 4% går till AfS.
Bra jobbat, vad var det som fick de att ändra sig då? Fördubblat antal kvotflyktingar? Inga etniska svenskar? Att AfS behövs så att SD inte blir än mer liberaliserat? Två partier är bättre än ett? Återvandring?
Jag tror att "chockerande" många kommer att gå över när AfS faktiskt har klarat spärren och sitter i riksdagen. Tills vidare stirrar nog majoriteten sig blinda på riksdagspartierna tyvärr. Men 2,5 procent bör partiet klara detta val.
Alla ni som skriver Afs, hur förhåller ni er till att de vill införa platt skatt? Såvitt jag vet är det bara Rumänien i Europa som har det. Kan vi verkligen upprätthålla en stark välfärdsstat med platt skatt?
Alla ni som skriver Afs, hur förhåller ni er till att de vill införa platt skatt? Såvitt jag vet är det bara Rumänien i Europa som har det. Kan vi verkligen upprätthålla en stark välfärdsstat med platt skatt?
Sveriges välfärd är ett stort skämt med alla vårdköer och nedskärningar när man betänker att vi har världens högsta skatt. Man hade kunnat sänka skatterna rejält och ändå få bättre välfärd än vad vi har idag, om man bara gjort sig kvitt mångkulturen och alla dess kostnader. Mångkulturen är ett stort svart hål.
Idag med tre miljoner rasfrämlingar i landet så föredrar jag 7K-politik över Sverigedemokratisk politik. Sjuklövern har åtminstone inte någon strävan att bryta den etniska segregeringen och blanda ut den svenska befolkningen.
Har inte Ungern platt skatt? Det land som för övrigt verkar vara SD's favoritland att flytta till när man tröttnat på Sverige och den svenska "SvErIgE åT AlLaH " mentaliteten som verkar vara en självklarhet hos så många svenskar...
Idag med tre miljoner rasfrämlingar i landet så föredrar jag 7K-politik över Sverigedemokratisk politik. Sjuklövern har åtminstone inte någon strävan att bryta den etniska segregeringen och blanda ut den svenska befolkningen.
Lägg därtill SDs benägenhet att vilja förbjuda alla organisationer som är hårdare än de själva i invandringsfrågan, allt för att få ha kvar sitt monopol. De var först och helt öppna med att de vill förbjuda NMR, och de slängde ut SDU då de var hårdare (vilket ungdomsförbund BRUKAR och enligt mig BÖR vara), det är åtminstone den officiella förklaringen, men i verkligheten berodde det även på att de upplevde SDU-ledningen som ett hot. Åkesson själv gick trots allt från SDU-ledare till SD-ledare.