2018-09-08, 22:38
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Hade tänkt gå till ”valurnan” imorgon och rösta SD, vilket jag har gjort under de senaste tre valen.
Men har under de senaste timmarna faktiskt börjat dra mig mer och mer åt AFS, då min röst på SD egentligen är mindre värd för landet och regeringsställningen.

Slå till och uppgradera till protest 2.0 mot etablissemanget. Du kommer inte vara ensam, det garanterar jag.
Citera
2018-09-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Hade tänkt gå till ”valurnan” imorgon och rösta SD, vilket jag har gjort under de senaste tre valen.
Men har under de senaste timmarna faktiskt börjat dra mig mer och mer åt AFS, då min röst på SD egentligen är mindre värd för landet och regeringsställningen.

SD kommer att bli ett enormt oavsett, det har liksom blivit som ett självspelande piano. Alla "normies" röstar redan på SD, så varför ska du (som jag tror) har bättre insikt göra det? Var istället den som visar vägen, precis som när folk röstade in SD 2010, så rösta och stöd AfS nu 2018. De har varit extremt drivna den här valrörelsen att de verkligen har gjort sig förtjänta av många röster.

Visst vore det en chock om SD blev stora, men det skulle bli totalt blackout för etablissemanget om AfS kom in. Då skulle du ångra dig att du inte var en del av det.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
PP någonstans där, men MED borde ligga runt procenten.

Vad baserar du det på? De brukar oftast cirkulera kring 0,1 och 0,4 i deras egna undersökningar. Endast några få gånger har jag sett 0,7 som högst... och det verkar rätt slumpartat. De syns heller inte, så jag har extremt svårt att se att de skulle ligga på 1 procent. Om man ska lita på Fria Tider som har många opinionsinstitut sagt att AfS är "klart större" än MED.
Citera
2018-09-08, 22:44
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Vad baserar du det på? De brukar oftast cirkulera kring 0,1 och 0,4 i deras egna undersökningar. Endast några få gånger har jag sett 0,7 som högst... och det verkar rätt slumpartat. De syns heller inte, så jag har extremt svårt att se att de skulle ligga på 1 procent. Om man ska lita på Fria Tider som har många opinionsinstitut sagt att AfS är "klart större" än MED.

Du får tänka på effekten av hur undersökningar genomförs. Det är svårt att skatta MED, men jag menar att dom liksom MED och SD borde ligga högre än i normala undersökningar.
Citera
2018-09-08, 22:49
Medlem
Citat:
Du får tänka på effekten av hur undersökningar genomförs. Det är svårt att skatta MED, men jag menar att dom liksom MED och SD borde ligga högre än i normala undersökningar.

Den primära anledningen till att jag inte tror att MED har något stöd värt namnet, är för att partiet är helt meningslöst. Och jag menar verkligen meningslöst. De är inte hårdare än SD på invandring. De är pro-EU och de är för NATO. De är HBTQP-vänliga. De enda som typ dras till detta parti är folk som inte vågar stödja SD eller AfS, eller är folk som egentligen hör hemma hos "L" som är det mest globalistiska skitpartiet i riksdagen. Varför begränsa invandringen om MED likt förbannat vill ha en globalistisk auktoritär och splittrad värld? MED är därmed helt intetsägande, meningslösa och det finns ingen efterfrågan på ett sådant parti. Endast fega borgare. Vill man ha lägre skatter, ja då finns AfS.
Citera
2018-09-08, 22:50
Medlem
Eutopia95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Någonting annat som "SD 2018, AfS 2022"-folket borde ta sig en funderare på är hur förutsättningarna för AfS kommer att se ut om fyra år. I den här valrörelsen har partiet fått en enorm draghjälp av Fria Tider och själva uppnått stort genomslag genom sitt skickliga utnyttjande av sociala medier.

Hur kommer det att se ut på den fronten 2022? Vi ser redan hur Google, Facebook, YouTube och Twitter censurerar i allt större omfattning. Det är en process som ännu är i sin linda. När det är dags för valrörelse 2022 kommer AfS sedan länge att ha stängts av från Facebook och från alla andra kanaler som är av vikt. Fria Tiders artiklar kommer inte heller tillåtas att ständigt gå virala på Facebook utan kommer att kategoriseras som "fake news" av automatiska algoritmer och försvinna ur flödet.

Redan nu trakasserar myndigheter AfS på olika sätt. Stockholms stad begår avtalsbrott för att sabotera deras valfinal, Migrationsverket polisanmäler dem, Socialstyrelsen kräver att deras valmaterial ska dras in, riksdagen har gjort olika utspel mot partiet, polisen tillåter aggressiva invandrare och vänsterextremister att störa deras möten, de anmäls för hets mot folkgrupp, och så vidare.

Repressionen tilltar hela tiden i styrka. Kommer det 2022 fortfarande att vara lagligt att genomföra en serie torgmöten i stil med AfS "återvandringsturné" eller kommer partiets talare att buras in för hets mot folkgrupp efter första mötet? Praxis har kontinuerligt skärpts och redan idag finns det flera exempel på hur fullt rimlig invandringskritik rubriceras som hets mot folkgrupp av rättsväsendet.

Tro inte att etablissemanget kommer att låta ett AfS som får 2-3% det här valet att motståndslöst segla vidare in i riksdagen 2022. De har förstått att partiet är ett hot och snart åker silkesvantarna av.

Rösta på AfS nu. Om fyra år kan det vara för sent.

Mycket bra sammanfattat. Jag har själv blivit censurerad från flera olika sidor och har varken hotat någon eller kommit men personangrepp utan det är endast på grund av åsikter.

Om man inte kommer med hot eller personangrepp så ska man få kunna ha vilka åsikter man vill och diskutera vad man vill, och det går inte i Sverige idag och det är ett enormt demokratiproblem.

Vi ser hur fler och fler plattformar växer fram där alla tycker samma sak och diskussioner med oliktänkande minskar, det är en väldigt farlig utveckling.

Jag märker att folk, speciellt på den såkallade feministiska kanten, blockerar meningsmotståndare istället för att ta en debatt. Jag skulle aldrig få för mig att blockera någon som inte håller med mig.

AFS behövde SD, nu behöver SD AFS. SD kommer fortsatt att vara vågmästare och ingenting förändras i praktiken om SD tappar några procent till AFS.
Citera
2018-09-08, 22:51
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Den primära anledningen till att jag inte tror att MED har något stöd värt namnet, är för att partiet är helt meningslöst. Och jag menar verkligen meningslöst. De är inte hårdare än SD på invandring. De är pro-EU och de är för NATO. De är HBTQP-vänliga. De enda som typ dras till detta parti är folk som inte vågar stödja SD eller AfS, eller är folk som egentligen hör hemma hos "L" som är det mest globalistiska skitpartiet i riksdagen. Varför begränsa invandringen om MED likt förbannat vill ha en globalistisk auktoritär och splittrad värld? MED är därmed helt intetsägande, meningslösa och det finns ingen efterfrågan på ett sådant parti. Endast fega borgare. Vill man ha lägre skatter, ja då finns AfS.

Det finns många partier som är meningslösa som får fler röster än MED.
Citera
2018-09-08, 22:55
Medlem
Citat:
Riksdagspartier ja, och etablissemangets favvoparti FI som får (särskilt inför förra valet) propaganda serverat i massmedia. Men detta val kommer de sjunka som en sten, förmodligen runt 1-1,5 procent som max, kanske de sjunker ännu mer.
Citera
2018-09-08, 22:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Riksdagspartier ja, och etablissemangets favvoparti FI som får (särskilt inför förra valet) propaganda serverat i massmedia. Men detta val kommer de sjunka som en sten, förmodligen runt 1-1,5 procent som max, kanske de sjunker ännu mer.

Jag tror dom får svårt att nå 1 procent ens. Strax under är min gissning.
Citera
2018-09-08, 23:00
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
De partierna får röster för att de redan sitter i riksdagen. Hade t.ex Moderaterna startats upp för ett par år sedan hade de inte ens klarat spärren på söndag.
Citera
2018-09-08, 23:00
Medlem
Citat:
Jag tror dom får svårt att nå 1 procent ens. Strax under är min gissning.

Deras normala siffror ligger på typ 0,3-0,7 procent, så vore underbart om de fick så lågt denna gång. Allt under en procent vore ett riktigt "bra" valresultat.
Citera
2018-09-08, 23:07
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
Punkt för punkt.
"Varför rösta på Alternativ för Sverige istället för SD?":
https://imgur.com/a/kCMJLGg

Många av punkterna är inte Svart eller Vitt och den representerar inte alls AFS vs SD i de frågorna.

Återvandring vill SD ha, så varför är den rödkryssad på bilden? En sån där lista tar inte vanligt folk på allvar när man vet att det inte är svart eller vitt som ni vill få det att framstå som.

Som sagt, lätt att vara de som sticker ut när man har inget att förlora. Vilken retorik gör att AFS hamnar i riksdagen, den de för nu eller den framtoning SD har.

Spännade val imorgon. Hoppas det går bra för AFS men jag hoppas mer på att AFS inte har tagit bort chanserna för SD att bli största parti rätt tydligt. Skulle vara sorgligt om fallet vore så.
Citera
2018-09-08, 23:18
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Många av punkterna är inte Svart eller Vitt och den representerar inte alls AFS vs SD i de frågorna.

Återvandring vill SD ha, så varför är den rödkryssad på bilden? En sån där lista tar inte vanligt folk på allvar när man vet att det inte är svart eller vitt som ni vill få det att framstå som.

Som sagt, lätt att vara de som sticker ut när man har inget att förlora. Vilken retorik gör att AFS hamnar i riksdagen, den de för nu eller den framtoning SD har.

Spännade val imorgon. Hoppas det går bra för AFS men jag hoppas mer på att AFS inte har tagit bort chanserna för SD att bli största parti rätt tydligt. Skulle vara sorgligt om fallet vore så.
Frivillig återvandring är inte återvandring. Frivillig återvandring har vi redan idag, till och med Vänsterpartiet vill ha frivillig återvandring. Alla med mer än en hjärncell förstår att det är tvångsmässig återvandring som avses på broschyren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in