Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Ja, de var gifta 2014.12.29 - 2016.12.21. Men vad jag
förstår så var de ej sammanboende, men enligt bloggen
var det aktuellt att MH skulle flytta till U, men istället
kom mailet från U med önskan om skilsmässa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
MH blev uppmanad att återlämna "taggen" till UW:s hem. Så det betyder sannolikt att han hade elektroniskt lås. Kamera syns i hall/trapp på sonens selfie, så i någons hem behövdes tydligen kamera. Har MH smugit runt i området, tro?
Jag förutsätter att hon är kontrollerad om var hon befann sig när LW togs av daga.
Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Nej, MH upplevs inte som en fin själ.
Hon skriver i bloggen att:
"Min x-make (UW) sade sig hata barnens mamma. LW utsatte
både barnen och honom för så oerhört svåra och märkliga saker.
Flera gånger rejält farliga sådana. Bilar som voltade, kastruller
som kokade torrt och ljus som antände...oftast när hon inte var
närvarande."
"När skilsmässan var ett faktum så sa våra vänner att dom inte
kunde släppa tanken på att pappan var för svag och modern för
dominant och att detta bidrog till att jag ratades. För att jag var
för rak och klarsynt."
Tror att det har skrivits om detta tidigare i tråden och jag försöker
inte med dessa utdrag från MH:s blogg Rutsbok, flytta fokus från
SD som misstänkt till gärningen.
Men om det stämmer (vilket man inte alls kan veta), att UW
verkligen hatade LW, sina barns mor och sin förra hustru, så
finns det många starka känslor inblandade från flera håll.
I min värld är "hata" ett mycket starkt ord. Dock så är väl
steget från att hata till att ta livet av sina barns mor
och sin förra hustru, förhoppningsvis väldigt långt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Bloggen tycktes sluta 2017 alltså ett år efter skilsmässan. Sen kom något inlägg där hon uttrycker tacksamhet över UW och hur livet senare blev, efter det två inlägg om fallet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
När i tid var det?
Jag har fått MH och UWs ansökan om
äktenskapsskillnad skickad till mig via PM och kronologin kring deras äktenskap och skilsmässa sammantaget från det och vad ni skriver i tråden verkar vara att de känner varandra länge innan de gifter sig (UW har skiljt sig från LW 2011 så tidigast från den tiden kan de ju haft ett förhållande?) i mellandagarna 2014 men fortsätter att vara särbos med tre barn var på varsitt håll. Sedan 1, 5 år senare, i juli 2016 begår UW det omtalade "stora sveket" mot MH vad det nu är, om han då yppar skilsmässotankarna helt ur luften eller om det även är något särskilt som gör att han vill skiljas framgår ej av vad vi vet. I september lämnas ansökan in till Tingsrätten som automatiskt menar att betänketid ska gälla. Mot detta lämnar UW in en protest där även MH sedan får yttra sig. UW yrkar på att då de inte har bott tillsammans någonsin så sa TR inte ta hänsyn till någon betänketid utan skilsmässan ska verkställas omgående. MH förklarar i yttrandet att båda varit med på att bo åtskilda men lämnar det till TR att ta beslut om betänketidens vara eller ej. TR beslutar att betänketid ej ska gälla varpå skilsmässan går genom i december 2016 istället för som tidigast mars 2017. Om jag lyckas lista ut hur jag laddar upp en fil i forumet smidigt så kan jag försöka publicera dokumentet om det är av intresse för någon.
Av dokumentet kan vi dock konstatera att de verkar ha haft ett speciellt äktenskap som särbos i 1,5 år och där UW aktivt meddelade att han ville skiljas omedelbart och inte få betänketid. Det är ganska drastiskt så jag undrar om vad som kan ha legat bakom. En spekulation är ju att MH med sin UW-blogg gick för långt.
Angående
kamera. Kamera har ju varit uppe på tapeten tidigare och då när man pratade i tråden om alibi för UW. Är det fastslaget att kameran som syns i sonens selfie är hemma hos honom? Jag reflekterar över att det kan, inte måste men kan, indikera att det är två personer i dramat som upplevt hotbilder mot sig beroende på hur vi värderar information i tråden. Dels har vi LW som sagt till vänner att det SD gjort och blivit anmäld för var bara en bråkdel av vad han också hade gjort och utsatt henne för varpå de uppmuntrat henne att anmäla honom. Vi vet inte karaktären på dessa trakasserier mer än dessa beskrivningar som kommit in men skulle sonens selfie med kamera i bakgrunden vara hemma hos LW? Om den är hemma hos UW stämmer det med alibi-diskussionen/försvarsmaktsdiskussionen som folk haft kring UW men skulle även kunna indikera att det funnits en hotbild mot denne från MH. Utifrån hennes instabila bloggande så känns det väl inte alltför långsökt att tänka att hon stalkat eller åtminstone haft svårt att hålla sig borta från honom och smygit omkring när han klart tagit avstånd? Gissar att polisen isåfall har bra koll på eventuella hotbilder både mot LW från SD och på UW från MH. Jag drar mig till minnes att EGT varit ivrig på att ställa frågor om eventuellt elektriskt motorlås på LWs dörr eller ej varpå jag tror att tråden efter några sidor kom fram till att det var ett vanligt lås ändå. Men nu kan vi ju ställa samma fråga om UWs dörr och då undra om detta lås hade samband med separationen från MH och hur deras relation sett ut efter skilsmässan? Finns det några anmälningar där tex? MH anklagar ju indirekt UW för våldstendenser och han har kamera och motorlås på sin dörr? Finns det något samband eller bara slump?
Angående de "farligheter" som hon låter påskina att LW ska ha utsatt familjen för... de borde ju vara lätta att kontrollera en del av dem iaf. Har LW voltat med bilen med barnen i? Någon pratade väl om att SDs kök brunnit men det var väl långt efter att han och LW brutit och det har väl inte kommit några indikationer på att hon var involverad? Och nu är jag väl ensidigt negativ till MH pga den sammantagna bloggbilden och gränslösheten, men kan det inte vara så att detta rör sig även om saker MH gjort snarare än LW? Intrycket man får av LW är att hon är en energisk, drivande och utåtriktad människa med många järn i elden, kanske lite impulsiv och viljestark. Men att hon skulle vara en slags beräknande farlig typ som terroriserar sin familj genom att medvetet volta med bilar, tända eld på saker och medvetet torrkoka och riskera villabrand... det låter inte riktigt som den bild man får annars av henne. Skulle hellre köpa om någon vittnade om att hon haft hett humör och hamnat i gräl med folk, men det här sluga terroriserandet genom små "vardagsolyckor"... nej, det låter mer som någon som har en bitter blogg skulle kunna göra. Obs, spekulation.
Utan att kunna göra annat än spekulera så tolkar jag det som att MH projicerar sina känslor och upplevelser av svek och ilska på andra. När UW sviker henne så sviker han barnen. När UW hatar LW är det kanske MH själv som hatar LW? Kan någon som känner UW bekräfta MHs bild av honom hatandes eller är det som jag är böjd att tro att detta är MHs egna tankar satta i UWs person? Jag får mycket dåliga vibbar av hennes tid som sektmedlem och föreläsningar om manipulation och mind control (även om de ska ha motsatt effekt får man hoppas!) ihop med de förvirrade, instabila blogginläggen där hon beter sig gränslöst mot barnen W och hela familjen W. Så nej, bara utifrån MHs blogg tror jag att det är svårt att säga att UW hatade LW.
Att MH uttrycker tacksamhet mot UW tolkar jag som att hon mer säger det för sig själv än verkligen gör så. Eller att det är sarkastiskt. Hon skriver det i ett av inläggen som Honan6 har sparat och postat i sitt inlägg och min tolkning i dess kontext är att hon säger det i ljuset av att han förstört hennes liv men att hon ändå är tacksam för att han gjort det. Det känns inte övertygande stabilt.