• 10 061 online
  • 1 179 395 medlemmar
  • 60 897 300 inlägg
2018-07-12, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det är nog alldeles för riskabelt och för långt allt ”frakta” BO från Vivallasidan till FP? Och varför skulle GM ens flytta LW om mordet skett där? Utredarna har väl inte sökt nere vid vägen? Jo, en GM+medhjälpare är inte omöjligt, det tror jag (ibland).

Precis ibland ändrar man sig Men kanske de flyttade kroppen för att vittnen sett några typ bråka i gräset vid motorvägen
Någon bil kan ha kört förbi
Men ibland är motorvägen ganska tom periodvis om nätter
Citera
2018-07-12, 23:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Är Umeå tillräckligt svenskt för dig?

Citat:
"Efter att kvinnan anmäldes saknad under torsdagskvällen genomförde polisen en husrannsakan med stöd av polislagen i kvinnans lägenhet.

https://www.vk.se/2289258/sa-arbetar...svunna-kvinnan

(OBS att artikeln är från mars detta år men polislagen har inte ändrats sedan dess)
Nej, de lär ha använt sig av §21. Vilket gav dom möjlighet att göra husrannsakan i den försvunna kvinnans bostad. Inte i valfria bostäder varefter andan faller på.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-07-12 kl. 23:11.
Citera
2018-07-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Frätande syra är det verkligen sant eller ..

Okej.. har du mer information ?

Tror det var Bradgardsindianen som först nämnde syran.
Jag tänkte mer allmänt, varför annars just syra? Möjligtvis sopa igen spår...
Citera
2018-07-12, 23:12
Medlem
Kan NW och LW blivit osams på kvällen, NW sprungit ut arg, mot motorvägen, LW efter, rädd att han ska springa ut på vägen och bli påkörd. Vid planket kommer hon ikapp, han har en kniv och hugger utan att tänka...
Citera
2018-07-12, 23:12
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, det är nog alldeles för riskabelt och för långt allt ”frakta” BO från Vivallasidan till FP? Och varför skulle GM ens flytta LW om mordet skett där? Utredarna har väl inte sökt nere vid vägen? Jo, en GM+medhjälpare är inte omöjligt, det tror jag (ibland).
Börjar ni inte i lite fel ände. Vi vet inte dödsorsaken/ mordmetoden ännu. Eller anser ni att polis o press har släppt tillräckligt för kvalificerade gissningar? Är det planerat eller inte? Hon verkar inte varit gömd, möjligen knuffad, rullad in i buskaget men som jag förstått det ändå lätt synlig. Om MP var någon annan stans, vad skulle då motivet för att bära henne till FP vara? GM måste väl ändå tänkt att de skulle hitta henne där, snabbare än vad som skedde hade varit naturligast.
Citera
2018-07-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man har inte från polisens sida gått på byskvaller utan man fick tidigt indikationer på att hon hade kontakt med SD vilket var anledningen till att man började kolla upp han och hans förehavanden under mordkvällen. Han förnekade inledningsvis i förhören att han haft kontakt med LW, sen när förhörsledaren visar upp bevis på att så är fallet erkänner han digital kontakt men förnekar att han mötte henne på kvällen. Vilket anses som besvärande uppgifter för SD.

Har funderat på det här och undrar var de digitala spåren hittades?

- Fanns det enbart spår via uppkopplingar mellan de båda?
- Eller hittade man något i LWs enheter mellan dom två? Känns troligt...
- Om man hittade något i hennes enheter och SD förnekade deras kontakt, då borde han ha raderat sina egna spår i sina?

Isf är det ju extra graverande.
Citera
2018-07-12, 23:20
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Precis ibland ändrar man sig Men kanske de flyttade kroppen för att vittnen sett några typ bråka i gräset vid motorvägen
Någon bil kan ha kört förbi
Men ibland är motorvägen ganska tom periodvis om nätter

Ja, nu har jag snart misstänkt i princip allt och alla. Man famlar efter och försöker finna sanningen. Hur är det möjligt att GM (som det känns) trampar omkring obekymrad någonstans medan utredare och privatpersoner bekymrar sig över fallet dagligen? Bedrövligt.
Citera
2018-07-12, 23:21
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Kan NW och LW blivit osams på kvällen, NW sprungit ut arg, mot motorvägen, LW efter, rädd att han ska springa ut på vägen och bli påkörd. Vid planket kommer hon ikapp, han har en kniv och hugger utan att tänka...

Är det fastställt att LW blivit bragd om livet med en kniv?
Citera
2018-07-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, de lär ha använt sig av §21. Vilket gav dom möjlighet att göra husrannsakan i den försvunna kvinnans bostad. Inte i valfria bostäder varefter andan faller på.

Du har så rätt. Husrannsakan får göras i en försvunnen persons bostad.
Citera
2018-07-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJens
Är det fastställt att LW blivit bragd om livet med en kniv?
Nej. Det var bara en tanke.
Citera
2018-07-12, 23:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Börjar ni inte i lite fel ände. Vi vet inte dödsorsaken/ mordmetoden ännu. Eller anser ni att polis o press har släppt tillräckligt för kvalificerade gissningar? Är det planerat eller inte? Hon verkar inte varit gömd, möjligen knuffad, rullad in i buskaget men som jag förstått det ändå lätt synlig. Om MP var någon annan stans, vad skulle då motivet för att bära henne till FP vara? GM måste väl ändå tänkt att de skulle hitta henne där, snabbare än vad som skedde hade varit naturligast.

Du har rätt. Orsaken till att jag spekulerar till synes ohejdat vilt ibland är nog informationstorkan från utredarsidan blandat med småskvättar av ”uppgifter” som serveras i tråden.
Citera
2018-07-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322

Det är en teori jag har presenterat (minus kniv). Att rikta fokus mot sonen är dock inte helt populärt i denna tråd.
Citera