2018-08-15, 20:53
  #1045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Källa? Jag har tufft att se Isak gå tillbaka till Sverige för HIF av alla lag. Då kan han få bättre miljöer och stålar i top allsvenska lag. Verkar ologiskt som fan för Isaks del.

Att Dortmund skulle köpa honom för €10m och sedan sälja han för €1.5m (antar att du menar 15 svenska millar) låter inte logiskt heller. Inte heller skulle det vara logiskt om du menar €15m.

15 millar + klausuler är vad jag hört
Citera
2018-08-15, 20:54
  #1046
Medlem
kan tyvärr inte outa källan då han antingen spelar i HIF eller ingår i organisationen.
Citera
2018-08-15, 20:56
  #1047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
15 millar + klausuler är vad jag hört

pengar & kreativa upplägg är väl en expertis inom HIF?
Citera
2018-08-15, 21:11
  #1048
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
kan tyvärr inte outa källan då han antingen spelar i HIF eller ingår i organisationen.
Superettan låter märkligt. Vilken är hans kontakt med Helsingborg?
Citera
2018-08-15, 21:23
  #1049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Superettan låter märkligt. Vilken är hans kontakt med Helsingborg?

ska ju lånas ut till belgien frm till jan.
Citera
2018-08-15, 21:26
  #1050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
ska ju lånas ut till belgien frm till jan.
Ok, Belgien låter mer troligt än Helsingborg.
Citera
2018-08-15, 21:54
  #1051
Medlem
Korders avatar
Väldigt väntat att han inte skulle lyckas i Dortmund. Får hoppas att han kan göra ett bättre klubbval när han lämnar (övergång eller lån), en klubb närmare hans egen nivå.
Citera
2018-08-15, 23:11
  #1052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Väldigt väntat att han inte skulle lyckas i Dortmund. Får hoppas att han kan göra ett bättre klubbval när han lämnar (övergång eller lån), en klubb närmare hans egen nivå.

Lokeren (lån) tills januari då han ansluter till HIF i allsvenskan. Minns var ni fick info först
Citera
2018-08-16, 01:19
  #1053
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Att Dortmund skulle köpa honom för €10m och sedan sälja han för €1.5m (antar att du menar 15 svenska millar) låter inte logiskt heller. Inte heller skulle det vara logiskt om du menar €15m.

Med tanke på hur Dortmund köpt och sålt och hanterat såväl spelare som tränare de senaste åren tycker jag att det vore fullt logiskt. Men jag tror ändå bara på en utlåning tills vidare och att de alltjämt hyser ett litet hopp om att Isak ska blomma ut. Han är ju fortfarande väldigt ung, trots allt.
Citera
2018-08-16, 07:50
  #1054
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Lokeren (lån) tills januari då han ansluter till HIF i allsvenskan. Minns var ni fick info först
Sluta trolla. Låter ju som ett totalt osannolikt scenario. Varför skulle BD släppa Isak till HeIF för blott 15 millar (85 mille förlust på två år) och varför skulle t ex inte Lokeren köpa loss honom efter lånet? Och varför just HeIF och inte AIK?
Citera
2018-08-16, 12:50
  #1055
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sluta trolla. Låter ju som ett totalt osannolikt scenario. Varför skulle BD släppa Isak till HeIF för blott 15 millar (85 mille förlust på två år) och varför skulle t ex inte Lokeren köpa loss honom efter lånet? Och varför just HeIF och inte AIK?

Ingen klubb skulle låna en spelare utan möjlighet att köpa loss denne, såvida inte klubben är i total kris och bara MÅSTE ha in en spelare NU. Att Dortmund säljer Isak med en rejäl förlust är däremot inte ett dugg osannolikt; dels betalade de en fantasisumma, dels har de gjort så många dåliga affärer de senaste åren att inget förvånar mig längre. Isak är bara ett felköp bland många, om än ett kostsamt sådant.
Citera
2018-08-16, 13:55
  #1056
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ingen klubb skulle låna en spelare utan möjlighet att köpa loss denne, såvida inte klubben är i total kris och bara MÅSTE ha in en spelare NU. Att Dortmund säljer Isak med en rejäl förlust är däremot inte ett dugg osannolikt; dels betalade de en fantasisumma, dels har de gjort så många dåliga affärer de senaste åren att inget förvånar mig längre. Isak är bara ett felköp bland många, om än ett kostsamt sådant.
Det obegripliga är varför inte Dortmund lånade tillbaka Isak till AIK direkt efter att de köpte honom i 0,5-1,5 år. Jämför att ha Isak med ytterligare 45 allsvenska matcher i bagaget efter 1,5 år jämfört med 5 Bundesligainopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in