Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Inte direkt så att Ajax skulle jubla i högan sky av att få in Alexander Isak just nu.
Snarare Zweite-bundesliga eller danska ligan i nuläget.
Ajax har Dusan Tadic och Huntelaar som anfallare t.ex. Isak har rimligen inte utvecklats enormt sedan allsvenskan.
Jag vill påstå att Isak har utvecklats mycket sedan Allsvenskan, både på det spelmässiga planet som det psykiska och fysiska. Även om han inte får spela med A-laget har han tränat med högklassiga Bundesligaspelare dag in och dag ut i ett och ett halvt år.
Håller dock med om att 2. Bundesliga kan vara ett bra alternativ, men då kommer Dortmund vilja ha in en återköpsklausul för övergången och sådant går inte alla klubbar med på.
Hur som helst, att Isak har utvecklats är det inget snack om.