Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Sluta trolla. Låter ju som ett totalt osannolikt scenario. Varför skulle BD släppa Isak till HeIF för blott 15 millar (85 mille förlust på två år) och varför skulle t ex inte Lokeren köpa loss honom efter lånet? Och varför just HeIF och inte AIK?
Ingen klubb skulle låna en spelare utan möjlighet att köpa loss denne, såvida inte klubben är i total kris och bara MÅSTE ha in en spelare NU. Att Dortmund säljer Isak med en rejäl förlust är däremot inte ett dugg osannolikt; dels betalade de en fantasisumma, dels har de gjort så många dåliga affärer de senaste åren att inget förvånar mig längre. Isak är bara ett felköp bland många, om än ett kostsamt sådant.