2020-07-29, 22:22
  #2245
Avslutad
Den här killen har tyvärr slängt bort en del av sin talang som kunde utvecklats i och med sina klubbval. Dortmund var helt fel och nu spelar han mer men inte regelbundet. Vilket unga behöver. Det hade varit bättre att välja Österrike/Schweiz/Championsship/2Bundesliga, för att få erfarenhet och utveckling. Hur laget går är oväsentligt egentligen, bara man utvecklas och startar regelbundet i syfte att flytta vidare till en stor klubb.

Media håller redan på som de gjort med Z i alla år, och då är ju Z inte helt värdelös. Vad ska Isak göra i Barca eller Real? Svensk cp-media i sitt esse, nu ännu mer mongo efter Z i princip lagt av.
Citera
2020-07-29, 23:07
  #2246
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Den här killen har tyvärr slängt bort en del av sin talang som kunde utvecklats i och med sina klubbval. Dortmund var helt fel och nu spelar han mer men inte regelbundet. Vilket unga behöver. Det hade varit bättre att välja Österrike/Schweiz/Championsship/2Bundesliga, för att få erfarenhet och utveckling. Hur laget går är oväsentligt egentligen, bara man utvecklas och startar regelbundet i syfte att flytta vidare till en stor klubb.

Media håller redan på som de gjort med Z i alla år, och då är ju Z inte helt värdelös. Vad ska Isak göra i Barca eller Real? Svensk cp-media i sitt esse, nu ännu mer mongo efter Z i princip lagt av.
Exakt. Det var ett stort misstag av Isak att gå till BvB som 17/18 åring, på samma sett som Ödegård gjorde et stort misstag när han gick till Madrid. Båda dessa killar kommer aldrig att bli så bra som de hade potential till att bli.

Idioterna i media är unga talangers värsta fiende, så fort ngn ung spelare slår igenom i Allsvenskan så hyllas de till de skyarna och jämförs med Zlatan. Patetiskt

Det bästa hade varit om Isak hade stannat kvar i AIK i 1-2 år till innan han gick till ngn klubb i Holland, Frankrike, Portugal, Schweiz eller Österrike.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-29 kl. 23:09.
Citera
2020-07-30, 01:16
  #2247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Den här killen har tyvärr slängt bort en del av sin talang som kunde utvecklats i och med sina klubbval. Dortmund var helt fel och nu spelar han mer men inte regelbundet. Vilket unga behöver. Det hade varit bättre att välja Österrike/Schweiz/Championsship/2Bundesliga, för att få erfarenhet och utveckling. Hur laget går är oväsentligt egentligen, bara man utvecklas och startar regelbundet i syfte att flytta vidare till en stor klubb.

Media håller redan på som de gjort med Z i alla år, och då är ju Z inte helt värdelös. Vad ska Isak göra i Barca eller Real? Svensk cp-media i sitt esse, nu ännu mer mongo efter Z i princip lagt av.

Visst, det kunde gått snett när man går till Dortmund som 17 åring, men nu är han en halv start spelare i Real Sociedad som 20 åring så förstår inte riktigt hur han har slängt bort sin talang. Troligtvis kommer han få mer speltid nästa år, och att nästan vara startspelare i en top 6 klubb i La Liga anser jag inte vara något fiasko direkt när man är så ung som han är.
Citera
2020-07-30, 03:04
  #2248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Visst, det kunde gått snett när man går till Dortmund som 17 åring, men nu är han en halv start spelare i Real Sociedad som 20 åring så förstår inte riktigt hur han har slängt bort sin talang. Troligtvis kommer han få mer speltid nästa år, och att nästan vara startspelare i en top 6 klubb i La Liga anser jag inte vara något fiasko direkt när man är så ung som han är.

Jag kommer aldrig förstå mig på folk som menar att 20/21åringar som gör det bra i La liga, "slösat bort sin talang" och "inte kommer nå den topp dom kunnat", som om de är i slutet av sina karriärer eller ens ligger dåligt till i sin utveckling.

Man kan inte följt mycket fotboll om man ser det så.
Citera
2020-07-30, 11:49
  #2249
Medlem
BarryHeros avatar
Alexander Isak har knappast "slösat bort sin talang." Även om det inte blev särskilt mycket speltid i Dortmund så utvecklades han onekligen under sin period där med tanke på att han gick direkt från frysboxen i Tyskland till att bomba in mål i den holländska ligan under våren 2019.

Som 20-åring har han gjort en stark säsong i La Liga och dessutom spelat till sig en ordinarie plats i det svenska landslaget. Detta är mycket lovande meriter för en så pass ung spelare. Det går heller inte att lasta Isak för valet att gå till Dortmund. Vad det verkade hade han Real Madrid och Dortmund att välja på - och valde i slutändan ett Dortmund som var känt för att ge unga talanger ordentligt med speltid. Det hyllades som ett klokt val att nobba stjärnspäckade Real för Dortmund. Dessutom - vem säger att han ens hade möjlighet att gå till Holland eller någon andraliga snarare än Dortmund? Det är mycket möjligt att Dortmund och Real var de enda klubbarna som var redo att punga ut de 100 miljoner SEK som krävdes för att köpa loss Isak.

...

Är det någon som har någon aning om när den spanska cupfinalen planeras gå av stapeln?
Citera
2020-07-30, 12:36
  #2250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Alexander Isak har knappast "slösat bort sin talang." Även om det inte blev särskilt mycket speltid i Dortmund så utvecklades han onekligen under sin period där med tanke på att han gick direkt från frysboxen i Tyskland till att bomba in mål i den holländska ligan under våren 2019.

Som 20-åring har han gjort en stark säsong i La Liga och dessutom spelat till sig en ordinarie plats i det svenska landslaget. Detta är mycket lovande meriter för en så pass ung spelare. Det går heller inte att lasta Isak för valet att gå till Dortmund. Vad det verkade hade han Real Madrid och Dortmund att välja på - och valde i slutändan ett Dortmund som var känt för att ge unga talanger ordentligt med speltid. Det hyllades som ett klokt val att nobba stjärnspäckade Real för Dortmund. Dessutom - vem säger att han ens hade möjlighet att gå till Holland eller någon andraliga snarare än Dortmund? Det är mycket möjligt att Dortmund och Real var de enda klubbarna som var redo att punga ut de 100 miljoner SEK som krävdes för att köpa loss Isak.

...

Är det någon som har någon aning om när den spanska cupfinalen planeras gå av stapeln?
Precis, om man är ärlig är det säkert mer utvecklande att varje dag träna med högklassiga spelare i Dortmund snarare än att spela matcher i Allsvenskan. Tempot Isak fick känna på träningarna i Dortmund var högre än tempot i Allsvenskan.

Och nu spelar han kontinuerligt i La liga, nästa säsong spelar Sociedad även i Europa vilket ger ännu mer matcher för Isak. Så det ser bra ut.
Citera
2020-07-30, 12:55
  #2251
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Alexander Isak har knappast "slösat bort sin talang." Även om det inte blev särskilt mycket speltid i Dortmund så utvecklades han onekligen under sin period där med tanke på att han gick direkt från frysboxen i Tyskland till att bomba in mål i den holländska ligan under våren 2019.

Som 20-åring har han gjort en stark säsong i La Liga och dessutom spelat till sig en ordinarie plats i det svenska landslaget. Detta är mycket lovande meriter för en så pass ung spelare. Det går heller inte att lasta Isak för valet att gå till Dortmund. Vad det verkade hade han Real Madrid och Dortmund att välja på - och valde i slutändan ett Dortmund som var känt för att ge unga talanger ordentligt med speltid. Det hyllades som ett klokt val att nobba stjärnspäckade Real för Dortmund. Dessutom - vem säger att han ens hade möjlighet att gå till Holland eller någon andraliga snarare än Dortmund? Det är mycket möjligt att Dortmund och Real var de enda klubbarna som var redo att punga ut de 100 miljoner SEK som krävdes för att köpa loss Isak.

...

Är det någon som har någon aning om när den spanska cupfinalen planeras gå av stapeln?

Precis, Isak hade aldrig kunnat spela 1-2 säsonger till i Allsvenskan för att sen gå till en sämre liga än Bundesliga eftersom de va på de höga nivåerna summan för Isak låg på. Då återstod inte många alternativ. Summan blev typ 80 miljoner varav 20-30 mille om inte mer! försvann på vägen.

Han är 20 år han har inte kastat bort ett skit. Onödigt och rent av tramsigt att ens yttra sig om något sådant.
Citera
2020-07-30, 16:59
  #2252
Medlem
Ni som säger att Isak har slösat bort sin talang i Dortmund kan ju absolut noll om fotboll. Det är tydligt att han har utvecklats från en bra allsvensk spelare när han först gick till Dortmund till att nu vara en ganska bra La Liga anfallare. Om han hade gått till Championship eller något liknande hade han verkligen slösat bort sin talang. Där snackar vi en liga där ingen svensk lyckas. Hade spelat i AIK just nu om han hade gjort det. Jag kan möjligtvis köpa att en övergång till Holland hade gett ungefär samma läge som han har nu. Isak är dock en av de få som faktiskt lyckats genom att gå till en storklubb direkt från Allsvenskan. Norrmannen Ödegård ser för övrigt ut att vara en klasspelare och hans övergång till Real Madrid var heller inget slöseri på talang.
Citera
2020-07-30, 19:27
  #2253
Medlem
Generalanderssons avatar
Missförstå mig rätt, säger inte att Isak har slösat bort sin karriär - absolut inte. Men liksom Ödegård så kommer inte Isak att bli fullt så bra som han hade potential att bli, unga spelare måste spela så mycket a-lagsfotboll som möjligt för att utveckla sig på bästa sätt. Wenger uttalade en gång att den viktigaste tidspunkten i en spelares karriär var under tiden när de var 17-20 år gamla.

Hur som helst, så har Isak och Ödegård visat att gå rakt från ngn klubb i Allsvenskan eller i Norge till en europeisk toppklubb är fel väg att gå för en svensk/nordisk spelare. Är bättre att unga spelare tar kliv for kliv som tex Zlatan eller Haaland gjorde.
Citera
2020-07-31, 09:58
  #2254
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Missförstå mig rätt, säger inte att Isak har slösat bort sin karriär - absolut inte. Men liksom Ödegård så kommer inte Isak att bli fullt så bra som han hade potential att bli, unga spelare måste spela så mycket a-lagsfotboll som möjligt för att utveckla sig på bästa sätt. Wenger uttalade en gång att den viktigaste tidspunkten i en spelares karriär var under tiden när de var 17-20 år gamla.

Hur som helst, så har Isak och Ödegård visat att gå rakt från ngn klubb i Allsvenskan eller i Norge till en europeisk toppklubb är fel väg att gå för en svensk/nordisk spelare. Är bättre att unga spelare tar kliv for kliv som tex Zlatan eller Haaland gjorde.
Martin Ödegaard har spelat regelbunden a-lagsfotboll sedan månaden efter att han fyllde 18 år: 2,5 säsonger i Eredivisie och nu en säsong i La Liga. Innan dess spelade han seniorfotboll i spanska tredjeligan samtidigt som han tränade med Real Madrids a-lag. Det är långt ifrån säkert att en alternativ karriärsväg hade varit bättre för honom.
Citera
2020-07-31, 18:02
  #2255
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Martin Ödegaard har spelat regelbunden a-lagsfotboll sedan månaden efter att han fyllde 18 år: 2,5 säsonger i Eredivisie och nu en säsong i La Liga. Innan dess spelade han seniorfotboll i spanska tredjeligan samtidigt som han tränade med Real Madrids a-lag. Det är långt ifrån säkert att en alternativ karriärsväg hade varit bättre för honom.
Men han satt ju 2 år på bänken i Castilla.. hjälper inte att träna med ngt a-lag när man inte får spela. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så var Wenger ganska klar på att unga talanger måte spela så mkt a-lagsfotboll som möjligt för att utvecklas.
Citera
2020-07-31, 18:50
  #2256
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men han satt ju 2 år på bänken i Castilla.. hjälper inte att träna med ngt a-lag när man inte får spela. Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så var Wenger ganska klar på att unga talanger måte spela så mkt a-lagsfotboll som möjligt för att utvecklas.

Du skriver verkligen som att du här bäst koll i Sverige. Med övertygelse. En ”förstå-sig-påare”. Frågan är egentligen vilken nivå du huserade på i din kort/långlivade fotbollskarriär? Varför blir du inte proffstränare med din oerhörda kunskap?

Helt otroligt att påstå att det inte hjälper att träna, om man inte får spela. I synnerhet när man går från Strömgodset, till Valdebebas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in