Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 17:28
  #1
Medlem
BarryHeros avatar
Tjena.

Alexander Isak som inledde sin allsvenska karriar med att gora 10 mal pa 24 matcher som 16-/17-aring har nu bade gjort sin landslagsdebut och sitt forsta landslagsmal. Ar han eventuellt Sveriges yngsta malgorare genom tiderna i landslaget?

Hur mycket varderas han till nu? Kommer han lamna i januari? I sa fall, for vilket lag? Hur bra kan han bli? Borde han spela VM-kvalmatcher i var? Ar han battre an Marcus Rashford?

Diskutera.
Citera
2017-01-12, 17:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tjena.

Alexander Isak som inledde sin allsvenska karriar med att gora 10 mal pa 24 matcher som 16-/17-aring har nu bade gjort sin landslagsdebut och sitt forsta landslagsmal. Ar han eventuellt Sveriges yngsta malgorare genom tiderna i landslaget?

Hur mycket varderas han till nu? Kommer han lamna i januari? I sa fall, for vilket lag? Hur bra kan han bli? Borde han spela VM-kvalmatcher i var? Ar han battre an Marcus Rashford?

Diskutera.

Han borde definitivt spela i A-landslaget. Vi har ju inga bra anfallare där och han är otroligt lovande så spela in honom.
Citera
2017-01-12, 17:50
  #3
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Han är Sveriges yngste landslagsspelare på 106 år.

Nu är Alexander Isak också yngste målskytten någonsin i Blågult.

I sin första landskamp från start placerade supertalangen in 1–0 mot Slovakien i Abu Dhabi. Fullträffen gör Isak till den yngste målskytten någonsin i det svenska fotbollslandslaget. Enligt TV12 är nu Erik Dahlströms 105 år gamla rekord slaget från 1912.

Dahlström var 18 år och en dag gammal när han gjorde sitt första landslagsmål mot Finland.
Skrivet av Pelle Strandman, Aftonbladet.
Citera
2017-01-12, 17:56
  #4
Medlem
nitinitis avatar
Bättre än Rashford, hur kan du ens ställa den frågan? Rashford går in och dominerar match efter match i en av världens tuffaste liga. Medan Isak har gjort några mål i en av europas sämsta ligor.

Ödegaard var ju också en jättetalang nu spelar han i tredjeligan i Spanien.

Rashford kommer bli top10 i världen inom några år så stor talang har han.
Citera
2017-01-12, 18:49
  #5
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Bättre än Rashford, hur kan du ens ställa den frågan? Rashford går in och dominerar match efter match i en av världens tuffaste liga. Medan Isak har gjort några mål i en av europas sämsta ligor.

Ödegaard var ju också en jättetalang nu spelar han i tredjeligan i Spanien.

Rashford kommer bli top10 i världen inom några år så stor talang har han.
Na inte dominerar Rashford match efter match, 8/20 matcher från start i PL och på det 8 inhopp, 3 mål och 1 assist.
Men ja Rashford har bevisat mer än Isak. Har gått tillbaks och läst lite listor och artiklar från tidigare år och det är ju sjukt hur många av dem sol beskrevs som stora talanger och skulle ta världen med storm som aldrig blev något.

Jag har inte följt fotboll intensivt i mer än 4 år så jag kan inte jämföra Isak med så många andra hypade talanger men Isak har ju tagit det första steget och visat att han kan spela på en förhållandevis hög seniornivå.
Citera
2017-01-12, 19:07
  #6
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Rashford kommer bli top10 i världen inom några år så stor talang har han.

Ja precis som Zaha skulle bli, eller Barkley han ska ju bli bästa mittfältaren i världen. Innan var det väl Wilshere. Man får ju i alla fall ge britterna att dom är bra på att hypa sina spelare.

Man kan väl säga att båda har talang men kanske inte något utöver det vanliga. Vem som blir bäst av dom är omöjligt att säga. Hoppas Isak kan bli en pålitlig målskytt i landslaget det skulle vi behöva.
Citera
2017-01-12, 19:10
  #7
Medlem
Balonzos avatar
När svackan kommer (och den kommer komma) så fruktar jag att stackars Isak går ner sig helt. Ett luftslott som spricker. En 16/17 åring klarar inte en så extrem hype. Än så länge är han kvar i allsvenskan i alla fall, det är bra för hans utveckling. Dåligt är klubben han står under kontrakt med. Har AIK någonsin förädlat en talang? Har de en enda export som lyckats utomlands? De borde sälja honom till Malmö eller Köpenhamn, för grabbens eget bästa.
Citera
2017-01-12, 19:38
  #8
Avstängd
TashkentEkeroths avatar
Sveriges yngste a-landslagsman på över 100 år.
Målskytt för landslaget mot slovenien
Lika viktigt för mig är hans etnicitet.
Jag har ochså tveksamheter ang. hans karriär
Han är svart och svarta spelare tenderar att inte lyckas lika långt i karriären pga dess dåliga bollsinne
Spelare som Ronaldo och Messi däremot!
ja ni förstår min poäng


Edit: hans bollkontroll är magisk. Påminner som en ung Roberto Baggio. Men jag kan ändå inte ge honom mitt stöd fullt ut då han är afrikan och inte svensk.
mvh
Citera
2017-01-12, 20:00
  #9
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TashkentEkeroth
Sveriges yngste a-landslagsman på över 100 år.
Målskytt för landslaget mot slovenien
Lika viktigt för mig är hans etnicitet.
Jag har ochså tveksamheter ang. hans karriär
Han är svart och svarta spelare tenderar att inte lyckas lika långt i karriären pga dess dåliga bollsinne
Spelare som Ronaldo och Messi däremot!
ja ni förstår min poäng


Edit: hans bollkontroll är magisk. Påminner som en ung Roberto Baggio. Men jag kan ändå inte ge honom mitt stöd fullt ut då han är afrikan och inte svensk.
mvh
Lol, det är väl inte bollsinnet som sviker dem utan det är väl den taktiska skolningen, beslutsfattande och eventuellt temperamentet?
Var väl någon i Italien som sa att det inte finns några bra svarta mittbackar eller något sådant då de är för dåligt skolade.
Han är född och uppvuxen i Sverige och kollar man intervjuer så är han mer svensk till sättet än t.ex. Zlatan.
Citera
2017-01-12, 20:04
  #10
Medlem
motvalls avatar
Sett Alexander Isak spela sporadiskt (AIK är inte min klubb) sen han var 13/14 år och han har alltid givit intrycket av att vara ganska anspråkslös och blyg. Snarast motsatsen av vad Zlatan verkade vara som ung enligt TV-program.

Det jag är otroligt imponerad av är att han så lätt anpassar sig på en högre nivå än tidigare, oavsett P15, U17, U19, gnagets A-lag eller landslag så gör killen samma saker som alltid där framme. (Jobba smart bakåt finns en del att lära i däremot.) Att han klarar detta även i ett storlag ute i Europa låter jag vara osagt, men förmågan finns.

Att dra från stan vid 17 för att söka lyckan någon annanstans tror jag inte på, gå klar gymnasiet för fan först!
Citera
2017-01-12, 20:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Bättre än Rashford, hur kan du ens ställa den frågan? Rashford går in och dominerar match efter match i en av världens tuffaste liga. Medan Isak har gjort några mål i en av europas sämsta ligor.

Ödegaard var ju också en jättetalang nu spelar han i tredjeligan i Spanien.

Rashford kommer bli top10 i världen inom några år så stor talang har han.

Det fetade är jag sjukt trött på att se. "Ödegaard VAR en talang" .. grabben är 19 och är väldigt bra för sin ålder fortfarande. Han har gjort det väldigt bra i 3e ligan i spanien och nu spelar han i Heerenveen framöver, med Sam larsson & Zeneli bl.a.

Att folk pratar om Ödegaard som ett redan misslyckande är löjligt. Han är inte ett exempel på misslyckanden.
Citera
2017-01-12, 20:46
  #12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Det fetade är jag sjukt trött på att se. "Ödegaard VAR en talang" .. grabben är 19 och är väldigt bra för sin ålder fortfarande. Han har gjort det väldigt bra i 3e ligan i spanien och nu spelar han i Heerenveen framöver, med Sam larsson & Zeneli bl.a.

Att folk pratar om Ödegaard som ett redan misslyckande är löjligt. Han är inte ett exempel på misslyckanden.
Odegaard har precis fyllt 18. Visste inte att han gatt till Herenveen. Blir kul att folja honom dar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback